ad

Geregisseerd door: Steve Barker

Met onder meer: Ray Stevenson, Richard Brake en Julian Wadham

Releasedatum: 11 maart 2008

Over Outpost

"You can't kill what's already dead!"

De mysterieuze zakenman Hunt huurt de ex-marinier D.C. in om samen met een team naar een onbewoonde plek te reizen voor een simpele missie. Het team moet een klein klusje opknappen in een oude, verlaten bunker, een opdracht dat in het eerste opzicht een makkie lijkt. Maar eenmaal in de bunker ontdekken D.C. en zijn mannen dat in de Tweede Wereldoorlog gruwelijke experimenten zijn gedaan in deze oude bunker. Als de mannen dan plotseling een overlevende vinden, komen ze er langzaam maar zeker achter dat er iets goed mis is en de heren in groot gevaar zijn.

image

avatar van cales77

cales77

• 1910 stemmen

lekker b filmpje, duister sfeertje ook wel.

best vermaakt...

avatar van 606

vele malen beter als The bunker en Deathwatch.

Erg leuk gegeven en toch ook wel goed acteerwerk.

Einde is ook eens wat anders.

3,5 ster

Tarkus

Goede film die ik toevallig in de rekken zag staan en me toch benieuwde gezien de achtergrond waarin het verhaal zich afspeelt.

Ik had het eerlijk gezegd wat gruwelijker verwacht, maar toch vond ik deze prent zeker niet slecht, integendeel.

Ook hoofdrolspeler Ray Stevenson, die ik kende uit het sublieme 'Rome' heeft me hier wederom aangenaam verrast.

Wie van oorlogsfilmen gebaseerd op ware feiten houd, is er met deze film aan voor de moeite. Maar wie houd van een donkere en lugubere sfeer met af en toe (wat te weinig) gruwel is dit wel een goede keuze.

avatar van Metalfist

Metalfist

Zombies en Nazi's, een goede combinatie?

Ik had deze Outpost al een aantal keren vast gehad in de videotheek maar toch nooit meegepakt vanwege het vermoedelijke B-film niveau. Na het plot nog eens gelezen te hebben was ik toch wat benieuwd geworden naar de Nazi zombies. Ben in ieder geval niet teleurgesteld.

Voor een keer zit er eens een iet wat deftig verhaal in al vond ik de veldentheorie van Einstein wat te vergezocht over komen maar dat stoorde niet echt. Maar wat de film boven het B-niveau doet uitkomen is niet enkel het verhaal maar ook de effecten die er echt goed uitzagen, het acteren van de cast maar ook het lekkere duistere sfeertje dat over heel de film is gespreidt. Zo zijn die stukken waar opeens aan de bomengrens al die lichten aan gaan en dat je daar de Nazi's ziet staan zeer sfeervol. De zombies zelf zien er ook werkelijk geslaagd uit en ook naarmate de film vordert begint er zelfs wat gore in te zitten.

Outpost is een leuke mengeling van zombies en oorlog en is toch wel een aanrader voor wie nog eens een deftige zombiefilm wilt zien.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Beetje een slappe film. Met hier en daar nog wel een mooi actiescenetje en ook grappig om het dit keer op te nemen tegen Nazi-zombies. Het woord "fuck" word er ook behoorlijk vaak in gebruikt. Redelijk begin maar na een tijdje begint het een beetje saai te worden. Die moffenzombies konden me dan wel weer een beetje bekoren maar ook niet meer dan dat.

avatar van totalreject

totalreject

Een film over een groep huurlingen die een 2de wereldoorlog-bunker openen en daar stuiten op een groep nazi zombies.

Het klinkt als een aardige film voor een horroravondje.

Maar deze film valt flink tegen.

Een horrorfilm over nazi-experimenten, daar moet je toch wel iets leuks mee kunnen doen.

Toch vallen zulke films elke keer weer flink tegen.

Outpost is een van de "betere" films op dit gebied, maar dat zegt meer over het subgenre, dan over de kwaliteit van deze film.

Het begint al met de ex-mariniers die totaal niet geloofwaardig overkomen. D.C. is eigenlijk het enige karakter dat wel aardig gespeeld word.

Ook het horror-element is erg flauw. Alle clichés komen wel zo'n beetje voorbij, maar nergens echt effectief. Daarnaast is er weinig origineels te vinden in deze film. Tja, het flinterdunne verhaaltje om het alles heen (Nazi's experimenteerde op hun eigen soldaten om supersoldaten te maken) is er een die niet heel veel gebruikt is.

Maar dat kan het alles niet redden.

De film word eigenlijk steeds flauwer, met als toppunt het extreem voorspelbare einde.

Het enige aan deze film wat ik wel leuk vond om te zien was dat we niet de zombies van Romero voor onze kiezen krijgen, niet de supersnelle zombies, die we de laatste tijd in elke zombie-film remake zien, terugzien. Nee, de Nazi-zombies in deze film deden mij nog het meeste denken aan de zombies uit films als "City of the Living Dead".

Nou ben ik hier niet heel erg dol op, maar zo nu en dan is het wel eens leuk om dit soort zombies weer te zien. Een leuke afwisseling van de 2 standaard zombie-vormen van tegenwoordig zeg maar.

Outpost is een flauwe film in alle opzichten.

Toch is het gegeven van de Nazi-experimenten wel interessant om meer te gebruiken in horror.

Alleen de volgende keer liever wel op een goede manier.

avatar van MovieFreak1995

MovieFreak1995

Leuke film om èèn keer te kijken maar meer ook niet....

avatar van daantje81

daantje81

Ik vond 1 keer nog teveel heb hem afgezet wat een slome saaie film zeg. Zonde van me tijd!!!

avatar van Lennert

Lennert

Persoonlijk vond ik de soldaten niet bijster zombie, maar ik heb toch erg genoten van de mooie beelden, het uitstekende acteerwerk en het vergezochte, maar leuk gevonden script. Men is goed omgegaan met het duidelijk lage budget en heeft gelukkig niet gekozen voor een gemakkelijke uitweg van goedkope gore effecten en cheezy one-liners, wat uiteindelijk zorgt voor een mooi mysterie filmpje ipv een standaard horrorfilm. Misschien had er iets meer mogen gebeuren, maar verder ben ik niet ontevreden.

bild

Matige film met af en toe goed opbouwende spanning. Blijft niet altijd interessant maar kan er nog net mee door.

avatar van Vascago

Vascago

Zeer aardig filmpje. Er wordt goed gebruikt gemaakt van de setting en het kleurgebruik vond ik erg mooi. Van het acteerwerk had ik helemaal niets verwacht, maar dat viel me behoorlijk mee. Sterkste punt van de film vond ik het leuke verhaal.

avatar van garehaan

garehaan

Een matige b film die met een zak chips op een regenachtige zondag best te doen is.

avatar van Fixi88

Fixi88

garehaan schreef:

Dat dacht ik gisteravond nou ook. Had er eigenlijk wel wat meer van verwacht. Het verhaal was best wel goed verzonnen. De uitvoering had naar mijn mening stukken enger kunnen zijn. Maar ik sluit me aan bij de reacties hier.

avatar van Biglia

Biglia

leuke sfeervolle setting, mocht iets meer 'horror' bevatten maar zeker niet slecht. de nazi's waren volgens mij geen zombies maar soldaten die door die machine in een ruimte/tijd vacuüm of zoiets zijn gebracht en als een soort geesten kunnen opduiken waar ze willen.

avatar van HeatWave

HeatWave

'Outpost' deed me af en toe denken aan 'Horrors of war', ook met Nazi-zombies/monsters, whatever.

Gelukkig vind ik 'Outpost' iets beter, maar slechter dan 'Horrors of war' kan ook bijna niet.

Conclusie: ik heb slechtere films gezien maar dat betekend zeker niet dat ik deze goed vind.Net als vele voorgaande films die ik gezien heb behoort deze ook weer in de onderste regionen thuis.

avatar van boozebelly

boozebelly

Typische borrelnootjesfilm die voor een keer wel leuk is om te kijken.

Ik heb ook geen zin om hier veel woorden aan vuil te maken.

Was het een goede film?

- Nee

Was hij desondanks wel een beetje te doen?

- Ja

Zou je hem nog eens weer kijken?

- Nee

Het gemiddelde hier op MM past er prima bij, 2,5*

avatar van snake shit

snake shit

jammer dat iedereen dood gaat aan het einde anders goeie film

avatar van newG

newG

• 2052 stemmen

Dit was een zeer aangename verrassing. Het was een verhaaltje dat mij op voorhand al zeker aansprak. Zombies, een legertje zwaar bewapende mannen en een erg mooie setting waar alles plaats vind. Zo zie je maar dat je met een beperkt budget toch nog sfeervolle films kan maken. Het acteren was vrij goed, goeie casting waarbij elk personage zijn eige typetje had wat me bij de meesten toch kon bekoren.

Een aantal grapjes konden mij toch wel aan het lachen brengen, en de schrikmomenten erg geslaagd. Ergens vond ik het toch wel jammer dat de "zombies" niet gedood konden worden.

Zeer zeker een 3* a 3.5* waard, waardoor het gemiddelde hier toch weer wat van de lage kant is...

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Aardige film die vooral zijn kracht haalt uit de setting. De shots waarin de bossen worden verlicht en je de nazi-zombies ziet verschijnen zijn geweldig. Helaas is het verder vooral op acteergebied maar pover en ook het einde vond ik tegenvallen. Met dit uitgangspunt had je een geweldig filmpje kunnen maken. Na Dead Snow, de tweede gemiddelde film met dit onderwerp.

avatar van larska

larska

Ik vind het toch echt een goeie film hoor (3*).

Het verhaal is weer eens wat anders dan dat er een stel het bos in gaat, de auto niet werkt en niet meer wegkomt.

Vond soms wel dat er meer spanning in had mogen zitten.

De opmerking: Je zou slim zijn als je niet zo dom was, vond ik toch wel lachwekkend haha.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Tamelijk onderhoudende film, maar ik kijk niet graag naar leger en oorlogtoestanden. Hierdoor greep de film mij nergens. De zombies zagen er goed uit.

Er wordt ook genoeg moeite gedaan om spanning en verhaal te creeëren, maar toch kon de film mij niet echt boeien, simpel en gewoonweg omwille van het onderwerp.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Zo'n aversie tegen oorlogfilms?

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

dutchtuga schreef:

Zo'n aversie tegen oorlogfilms?

Dat en westerns zijn mijn minst favoriete genres. Het zegt me totaal niets. Er wat horrorelementen insteken helpt, maar toch nog niet voldoende om mij te kunnen boeien

avatar van james_cameron

james_cameron

Weinig bijzondere horrorfilm, maar vooruit, best vermakelijk. De setting is lekker naargeestig en de nazi-zombies zijn zoals altijd best effectief. De cast is wel wat aan de matige kant. Het verhaaltje is leuk bedacht maar sporadisch vrij onlogisch- dus niet teveel nadenken.

avatar van witboek

witboek

Zeer apart en verrassend.

avatar van 606

witboek schreef:

Zeer apart en verrassend.

Vond ik ook nog steeds na mijn tweede kijk beurt, gelukkig ook in mijn bezit.

avatar van maurice32

maurice32

vandaag gekocht bij bart smit , 5 dvds voor 5 euro

avatar van maurice32

maurice32

beter dan verwacht , het begin vond ik nogal saai , maar de spanning werd steeds beter en het einde was ook lekker spannend .

3 mooie sterren

avatar van Minotaures

Minotaures

• 1933 stemmen

''What's the matter? You look like I fucked your sister.''

Opzich best een aardig horror/actie filmpje.

Kan gerust bij een ander vermakelijk filmpje: Dog Soldiers.

Zulke verhalen over Nazi's die experimenten uitvoeren gaan al een tijdje rond bij de film industrie. Om enkele titelvoorbeelden te noemen: S.S. Doomtrooper en Horrors of War.

De spanning had een goede opbouw en werd inderdaad beter en beter. Er zit hier genoeg actie in (het gaat immers over een groepje huurlingen). Acteren was niet echt van het hoogste plank, maar ze spelen hun rol goed genoeg. Van zulke films moet je geen geweldig acteerwerk verwachten, want onder de 'topfilms' komen ze toch nevernooit.

De vijand(en) van de huurlingen vond ik vrij verassend. Ik had eerder aan Nazi-zombie's ging i.p.v. ondodelijke geesten. Het deed me af en toe stiekem aan Dead Snow denken, zo met die leider van dat legioentje bij het eind. Wat ik ook eigenlijk verwachtte was meer gore, want op de voorkant stond dat op en ik las het hier ook een antal keren, maar voor mij viel dat wat tegen. Ik had eerder wat brutere moorden verwacht dan het simpele en eeuwenoude doodsteken van je vijand.

Wat ik enigszins sterk aan deze film vond is natuurlijk hoe die afliep. Geen onzin en het snel afsluiten door via dat machine een golfschok te zenden waar ze voor eens en altijd verslagen worden, gewoon de kijker voor gek houden door hem/haar dat te laten denken.

De slachting gaat gewoon door naar het 2de team.

Naast een verassende einde, had het een paar leuke quotes tussendoor.

''Do you mind? Those of us with braincells are trying to think.''

Prima filmpje voor tussendoor.

avatar van killer13

killer13

het idee hele idee vind ik geweldig, maar de uitwerking was ietsje te saai. krijgt blijbaar een vervolg, hopleijk gebeurt daar wat meer in