Outpost: Rise of the Spetsnaz (2013)

Alternatieve titels: Outpost 3 | Outpost III: Rise of the Spetsnaz | Outpost 3: Rise of the Spetsnaz | Outpost - Operation Spetsnaz

Verenigd Koninkrijk
Horror / Actie

geregisseerd door Kieran Parker
met Velibor Topic, Ben Lambert en Iván Kamarás

Het verschrikkelijke leger dode nazi's is nog steeds niet uitgeroeid. De militaire zombies raken verwikkeld in een gigantische strijd met de nietsontziende Russische Spetsnaz. Deze speciale eenheden ontdekken tijdens de Tweede Wereldoorlog het geheim van de dode Duitsers. Het maakt de strijd er echter niet gemakkelijker op.

avatar van 606
nieuwe outpost

avatar van Richard_Voorhees
Eerste trailer ziet er alweer best vermakelijk uit: YouTube - 'Outpost 3: Rise of the Spetsnaz' Trailer
Ik vond de eerste twee best tof. Ben dan ook best benieuwd naar deze!

toppertje, zeker aanschaffen.

Zeer aangenaam verrast door deze film.
Ik had het totaal niet verwacht, Verhaal is oke, Acteurs zijn middelmatig maar deze film bleef me boeien tot het einde.
Leuke film

Film duurt 1:23:00

avatar van Left4Dead
Deel drie na een geweldig deel één en een zeker goed deel twee.
Vol spanning deed het mijn hartje sneller kloppen toen ik deze kon bekijken.

Dit keer probeert de Russische spetsnaz, de rode garde, de Duitse zombienatie te stuiten middenin de 2de wereldoorlog zelf.
Het wordt geen makkelijke opdracht, een aantal wordt zelfs gevangen genomen en onderdeel van de proeven die de Duitsers doen om een überleger te creëren.
De spetsnaz moeten zien te ontsnappen en ondertussen informatie bij elkaar zien te sprokkelen.

Weer prima vermaak maar de voorlopers zijn toch een tikkie beter.
Nu snel op naar Town Creek.

avatar van Richard_Voorhees
Wederom een best aardige film in de Outpost reeks.
De voorgaande delen vond ik beter doordat deze toch wat meer de horror/zombie elementen bevatten die ik hier wat miste. Natuurlijk zijn de zombie soldaten weer in actie te zien, maar het komt minder goed over als in de voorgaande delen.
Wel is het "Duitse commandant vs. Russische soldaat" spelletje wel erg vermakelijk om naar te kijken. Daarnaast is de actie best tof in beeld gebracht en zorgt de bunker setting weer voor een leuk claustrofobisch sfeertje.
Ik begreep alleen niet wat ze nou precies met die geestverschijning wilden. Of dat nou bedoeld was als een soort referentie naar de voorgaande delen? Afijn, dit aspect hadden ze wat mij betreft dan wel weer iets beter uit mogen werken, maar al met al weet dit derde deel uit de Outpost serie weer goed te vermaken van begin tot eind.

Heel erg matig ik zou zeggen links laten liggen.

avatar van Barry83
Inderdaad erg matig. Veruit ook het slechtste deel van de drie. Ondanks er geen gebrek is aan bloedige kills kon het verhaal me echt niet boeien. Film speelt zich eigenlijk alleen af in de bunker waardoor de omgeving al heel snel gaat vervelen. Ook de acteur prestaties zijn erg matig. Tegenvaller

ipman-99
"Rise Of The Spetsnaz." ... " !!!

Vermakelijke Horror !!! Heerlijk om alweer dit nieuwe deel 3 te mogen aanschouwen !
Een heerlijke nazi-horror flick die vooral entertaint en die een prequel is op het origineel.
We gaan terug naar Wereldoorlog II.
Opnieuw heel wat actie-voer met het nodige geschreeuw met uiteraard de combinatie van het genre horror.
Prima vermaak voor de liefhebbers, en als algemene filmliefhebber/verzamelaar kan ik (ook)
hier heel hard van genieten !
De gore fans zullen zeker aan hun trekken komen !

Hij was weer leuk. Laat deel 4 maar snel komen.

avatar van Piratje
Een afgrijselijke horror-naoorlogse film. Echt enkel voor de liefhebbers van zulke SF- bloederige verhalen waarbij de wetenschappelijke Nazi's tegenover een gevangengenomen kleine Russische patrouille monsters afstuurt en vooral, in gangen, ondergrondse gevechten levert.

Heeft niets met de geschiedenis te maken, maar leeft toch totaal in een oorlogssfeer. Dus schieten en doden komen voortdurend aan de orde. Maar de misbruikte Duitse experimenten op mensen staan aan top.

De acteurs zijn ondermaats. Ook de regie laat regelmatig steken vallen.

Niet mijn ding.

avatar van Kondoro0614
Echt een hele brute film!
En aan de ene kant genoot ik er wel van, aan de andere kant vond ik hem erg appart!

Dus weer een tussen in twijfel

2.5!

avatar van mcdaktari
Goed vermaak voor een horror film, ik heb me er prima bij vermaakt iig. Veruit de beste van de 3 vind ik.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Cultklontjes.

Pulp kan een beetje gruizig smaken. Hoe glad je een en ander ook zou willen strijken, het mag best wat klontjes bevatten en aan de tanden plakken. Dat doet het ook. Zoals een ieder weet dat het qua kwaliteit mag tegenvallen om 'guilty pleasures' op te leveren, weet men ook dat juist dit soort uitmelk-series daar soms het bewijs van zijn. Natuurlijk is dit opnieuw een weinig inhoudelijk en gek griezelverhaal dat het vooral moet hebben van de stoere Spetsnaz, die de moffenzombies eindelijk eens serieus tegengas bieden. Vermakelijk is het wel. Misschien wel cult in de maak.

Het tweede vervolg op de onverwachte horrorhit uit 2008 biedt in elk geval geen stof tot nadenken. Steve Barker - regisseur van de eerste twee films - werd op stal gelaten en nieuwkomer Kieran Parker (schrijver van de eerste Outpost) schotelt de kijker een welkome wending voor. De mannetjesputters van de Russische 'special forces' slaan er lustig op los. En zo hoort het. Ook dit derde deel is niet bedoeld voor tere zieltjes, al valt het met de uiteindelijke gore best mee. Tevens is de film zwart-wit gefilterd. Het lijkt de grime te moeten maskeren, maar doet de pap zelfs beter smaken.

Goed.

Met dank aan Splendid Film voor het recensie-exemplaar.

avatar van KingJ
lekker over de top en campy

hij was zeker weer leuk maar je moet wel dit soort (cult )films kunnen waarderen (en niet al te serieus nemen)

avatar van Drifter
Viel heel erg tegen. Teveel klopt niet in de film, alsof ze bij het monteren wat scenes tekort kwamen.

Leuke film,alleen dat bloed mag wel ff wat roder,lijkt wel koffie.☺

heerlijk sfeertje en prima om naar te kijken. Deze vond ik wel de minste van de 3

avatar van Ajax&Litmanen1
Nazi's. Experimenten. Mutanten. Bunkers. Het blijft een prima uitgangspunt voor een horrorfilm

Erg vermakelijk, zoals ik deze hele Outpost reeks vermakelijk vind. Dit is alweer deel 3 sinds deel 1 in 2008 verscheen. Deel 1 en 2 bevielen me wel. Deze Rise of the Spetsnaz doet niks nieuws, maar doet het wel leuk. Ditmaal treffen we een groep stoere Russen dat terecht komt in een ondergrondse bunker waar de Nazi's freaky dingen doen. Het levert vermakelijke actie op als zij de Nazi's een pak rammel geven. Echt spannend of eng wordt het nooit, maar het ziet er allemaal wel goed uit en het is bij vlagen lekker goor. De film zit uiteraard ook vol met mooi overdreven aangedikte personages, zoals die Duitse bunkercommandant. Het maakt het des te vermakelijker als ze er allemaal netjes aan gaan.

De film is trouwens in zwart/wit/grijs beelden, wat hier best wel werkt wat betreft sfeer. Het moet het allemaal wat authentieker of duisterder maken en eerlijk, het werkt ook nog.

Ik ben gul. Kleine 3,5*.

avatar van Alexander1900
Heb deel 1 en 3 gezien. Deel 2 lijkt mij niks aan. Deel 3 begint goed tot de eerste helft maar daarna wordt het alsmaar minder en ongeloofwaardig. Echt spannend werd het helaas nooit. Deel 1 is het beste deel en deel 3 gaat ermee door. Er had meer ingezeten.

heb deel 1 en 2 en 3 gezien, deel 1 en 2 waren goed deel 3 redelijk, moet zeggen dat ik het nu wel heb gehad met de nazi-zombies!

avatar van Duke Nukem
Ik heb deze op Blu-ray aangeschaft denkende dat het om de eerste Outpost ging. De eerste twee delen heb ik ooit gezien en die bevielen mij nogal, ik wist niet dat er ook nog een derde deel bestond. En ik moet zeggen, ondanks de erg korte speelduur bevalt ook dit deel mij! Leuke setting in de tweede wereldoorlog met Russische soldaten die blijkbaar erg stoer waren. Ik vond Bryan Larkin als Dolokhov heel charismatisch in zijn rol als badass. Ook de Michael McKell als Colonel Strasser vond ik erg goed. Ik hou van nazi-zombiefilms en de Outpost-films verdienen dan ook een plekje in mijn Blu-ray collectie.

Veruit de slechtste van alle 3 de films.

Het begint al met de titel. De Spetsnaz hebben hier niks mee te maken. Historisch gezien werd de Spetsnaz pas in 1949 opgericht.

Vervolgens de verhaallijn. Deel 1 speelt zich af in het heden, deel 2 borduurt hier mooi op voort, en eindigt met een pracht van een einde die perfect is voor deel 3. En vervolgens springt deel 3 70 terug ofzo terug, waarbij alleen de laatste minuut een verwijzing is naar de vorige delen.

Dan de film zelf. Tsja, de vorige versies volgden nog een verhaallijn, waarbij gaandeweg de film steeds meer duidelijk werd. Dit was eigenlijk gewoon een one-man show die hordes Nazi's afmaakte. Hordes die de gehele tijd zo stom waren om allemaal naast elkaar in de gang te lopen, niet terug te schieten, of miste, en afgeslacht werden.

Ik weet het, je moet dit soort films niet kijken voor waarheidsvisies, maar vergeleken met de vorige delen is dit wel zo radicaal slecht. Ik geef het 1,5 ster voor de moeite.