Life on the Line (2015)

Actie / Drama

geregisseerd door David Hackl
met John Travolta, Kate Bosworth en Devon Sawa

De film volgt het leven van een stel excentrieke en moedige Texaanse hoogspanningsmonteurs die met gevaar voor eigen leven het elektriciteitsnetwerk onderhouden. Beau (John Travolta) is een goedaardige man die zich schuldig voelt voor de dood van zijn broer en alleen zijn wees geworden nichtje Bailey (Kate Bosworth) opvoedt. Wanneer op een avond tijdens een zware storm Bailey haar knappe minnaar zich bij Beau zijn crew voegt, beginnen de problemen.

avatar van Quentin
Die poster

avatar van Master Blaster
aardig verhaaltje

Zeker geen slecht drama. Nadruk ligt met name op drama want er gebeuren nogal wat dramatische onwikkelingen in deze film. Mooie opnames worden soms afgewisseld met wat knullige special effects.
Travolta ( alweer dat aparte baardje) zet een prima rol neer. Er is ook een niet onaardige bijrol van een bijna onherkenbare Sharon Stone. Film is naar eigen zeggen gebaseerd ware feiten.

avatar van DreamTech
Ik verwachte er niet veel van maar vond het toch een aardige film !!

avatar van Pazmaster
Niet echt een actiefilm maar meer een drama met een aardige cast die het prima doet. Het verhaal vond ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder, het draait vooral om het liefdesverhaaltje van het nichtje en haar geliefde met tussendoor de problemen waar hoogspanningswerkers op hun werk mee te maken hebben. De film wordt overeind gehouden door de acteurs met een prima rol van Travolta. Ook Sharon Stone zien we voorbij komen als afgetakelde oude vrouw, wat ziet ze eruit zeg! Geen geweldige film, het wordt allemaal behoorlijk aangedikt. Vooral het einde vond ik een enorme afknapper, het deed me een beetje denken aan Armageddon, mierzoet op z'n Amerikaans. Jammer.

avatar van mixmaster
Meer een doorsnee dinsdagavond TV-Film dan een actie film.
John Travolta speelde best aardig maar kan de film niet redden.
Nee, zeker geen actie maar meer een drama film.

Overdrijven in ook een kunst, helaas. Een film over heldhaftige lijnmannen(bij voorkeur met een woeste baard), die hadden we nog niet. En gelukkig was Travolta beschikbaar voor de hoofdrol: hij speelt hier een soort rechtschapen überman, die als hij iemand tegenkomt die minder rechtschapen is meteen zijn vuisten wil laten spreken.
Film werkt á la Titanic en Pearl Harbor opzichtig toe na een dramatisch hoogtepunt. Nadat in het eerste uur allerlei verschillende peronages worden geïntroduceerd(onder andere een introverte buurman met een overspelige echtgenote, waarvan ik me nog steeds afvraag wat deze twee voor functie hadden binnen dit verhaal), krijgen we in het laatste half uur een allesvernietigende storm.....Alleen viel de uitwerking daarvan vies tegen(zeg maar gerust:grote afknapper). Blijkbaar was het geld vroegtijdig op.
Rommeltje dus, welk je gerust kunt overslaan zonder last van je geweten te krijgen. De reeds 1200 lijnmannen die helaas tijdens hun werk zijn gesneuveld voordat deze film werd gemaakt, hadden echt een veel beter eerbetoon verdiend dan deze te vlug in elkaar geflanste hutspot.

avatar van laurel
Zoals al meer gezegd, is dit een dramafilm. Ik vond hem echter helemaal niet zo slecht.

U-77
Ongelooflijk wat is dit een slechte film zeg. Ik werd er helemaal misselijk van. Werkelijk alle Hollywood stereotypen in het kwadraat zijn als ingredient gebruikt om de kijker zogenaamd te vermaken.

Waardeloze troep!

avatar van Escobar
Ik ging zitten om een actie film te kijken maar dat kwam bedrogen uit wat het is een (zwaar) dramafilm. (i know is eerder gezegd) Ik kijk graag naar Travolta en ik vond hem niet tegenvallen qua spel. Ik heb me door het eerste uur geworsteld in de hoop op het eind vuurwerk te zien maar ook dat kwam bedrogen uit want het was voorbij voor ik het wist. De storm was niet meer dan wat wolken en hard wind. Er zaten verhaallijnen in die overbodig waren en wat belangrijk was bleef vlak.

Ik geef toch 2.5* omdat ik geen liefhebber van drama ben en dat teveel wil laten beïnvloeden.

avatar van blurp194
Slecht.

Nou speelt Travolta wel vaker in slechte films de laatste tijd, maar dit slaat wel alles wat ik zover gezien heb. Het verhaal trekt op niets, het is lelijk in beeld gebracht, de acteurs staan te hannesen alsof ze met een stevige kater op straat geronseld zijn, de techniek van de elektriciteit klopt zowat nergens... en daar proberen ze dan nog een melodrama van te maken van epische proporties. Niet gelukt, epic failure zit er dichter bij.

De poster verraad het eigenlijk al (hoe kan je zo dicht bij een isolator komen ?) maar gaf het toch een kans.

Ik hoopte toch een beetje stiekem op een soortgelijk verhaal zoals Backdraft (hommage en soortgelijke film over brandweermannen uit 1991), maar anderhalf uur voor een combinatie drama/rampenfilm is gewoon veel te kort. Het dramadeel is flinterdun en afgeraffeld en ook Travolta hoort niet in zo'n film thuis. Voor deze hoofdrol was iemand als Tom Hardy of Christian Bale beter geweest, zomaar wat voorbeelden.

En de actie van Travolta op het einde in die schakeltuin is gewoon ridicuul. In de werkelijkheid zou zo iemand niet eens een standbeeld krijgen, pure idioterie en een schande voor dit vak als je dit in het echt zou doen.

Normaal brand ik zo'n film niet op deze manier af, maar als eerbetoon aan dit gevaarlijke maar belangrijk werk is deze film schandalig. In vergelijking met bijvoorbeeld films over brandweermannen waarvan er talloze zijn die allemaal beter zijn.

En ja, ik werk zelf ook in deze branche. Natuurlijk blijft het fictie maar een beetje waarheidsgetrouwheid kan geen kwaad als je dit soort hommage films maakt.

avatar van Phantasm
Het zeker geen actie maar meer een drama film. Ik had hier wel wat meer van verwacht.

Matige, ietwat ongeloofwaardige, rampenfilm.
John Travolta in de hoofdrol, die de film ook niet kan redden.
Ook van partij is Sharon Stone, al komt ze niet veel in beeld.
Goed voor één keer deze film, die bovendien slechte speciale effecten heeft.