Overcomer (2019)

Drama / Sport

geregisseerd door Alex Kendrick
met Alex Kendrick, Ben Davies en Priscilla C. Shirer

Het leven verandert voor coach John Harrison wanneer zijn dromen in verband met zijn basketbalteam van de middelbare school en het nationaal kampioenschap worden verpletterd onder het gewicht van onverwacht nieuws. De grootste fabriek wordt gesloten en honderden gezinnen verlaten de stad. John vraagt zich af hoe hij en zijn gezin een onzekere toekomst tegemoet moeten gaan.

Lijkt mij niet eens zo beroerde fil maar ik vrees ook weer da dit religieuze meuk is waar het geloof door je strot geduwd gaat worden?

avatar van schumacher
Dat religieuze gedoe dat viel gelukkig reuze mee, dus daar moede al niet van wakker liggen, was nieveel van aan. Alleen op het einde een beetje gezwets derover.

De film zelf was degelijk, acteurs waren oke.
Mijn enige probleem is een beetje dat de film te lang duurde, soms is het beter om die 1u30 a 1u40 ofzo te laten duren inplaats van (bijna) 2 uren.

Al bij al een degelijke drama, eens goed om een keertje gezien te hebben. Wel zeggen dat het meer om het verhaal ook ging dan om de sport. Bij de meeste films waar drama/sport staat heb je wel het drama verhaal maar zie je ook heel wat sport, dat was hier eens het omgekeerde, alles ging meer om het verhaal en die Hannah en noem maar op.

avatar van Smiley
Goede film waarbij vergeving centraal staat. Ik heb genoten.

avatar van cdman19800
Redelijke film, maar al dat Jezus en God en bidden gezever was er echt serieus over.

avatar van cdman19800
schumacher schreef:

De film zelf was degelijk, acteurs waren oke.

We hebben wss een andere film gezien, want het woord God en bidden en Jezus werd bijna elke 2 minuten uitgesproken.