Brian Banks (2018)

Drama / Sport

geregisseerd door Tom Shadyac
met Aldis Hodge, Greg Kinnear en Sherri Shepherd

Brian Banks blinkt op school uit in American football en heeft daarnaast een prestigieuze universiteit in het vooruitzicht. Zijn leven wordt evenwel helemaal op zijn kop gezet, wanneer hij beschuldigd wordt van een misdaad die hij niet heeft begaan. Ondanks het gebrek aan bewijs wordt Banks een celstraf opgelegd. Jaren later, na zijn vrijlating, poogt hij zijn leven te hervatten en zijn dromen waar te maken.

avatar van schumacher
Waargebeurt verhaal, zie ik meestal wel graag en deze stelde niet teleur al bestaat er wel nog beter dan deze film maar door de acteurs die hun rol goed speelden kwam het goed en geloofwaardig over.
Setting was goed en de muziek paste er perfect bij en hoe je zo iemand zonder bewijzen toch zolang kan opsluiten? Schrijnend.

Vermakelijke film, niet de beste in zijn genre maar wel meer dan het bekijken waard.
Aanrader.

"Brian Banks" is weer een film die er bij mij in beukte.
Het verhaal raakte mij tot het bot.
Je voelt de gedurende 100 minuten de woede, frustratie en machteloosheid van Banks.
De film sleurt je mee in de moeizame strijd en jacht naar gerechtigheid.
Er wordt uitstekend geacteerd zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten van begin tot eind.
Er is een kleine rol voor Morgan Freeman, verder een vrij onbekende maar prima cast.
Wat mij betreft een must see advies.

Redelijke film over een tienerjongen die in de gevangenis komt vanwege een misdaad die hij niet begaan heeft. Gebaseerd op een prima, waargebeurd verhaal dat wel een wat voorspelbaar verloop heeft. Ook zijn de personages wat aan de voorspelbare en saaie kant. Slecht is het allerminst en het wordt ook onderhoudend verteld. De rol van Morgan Freeman is verwaarloosbaar.

avatar van richiedoom
Een beetje verbazingwekkend dat deze film zo onbekend is bij veel mensen. Gisteren op de gok bekeken en geheel in lijn met het vorig jaar verschenen 'Just Mercy' is dit een prima rechtbankdrama met uitstekende acteerprestaties en een bijzonder aangrijpend verhaal over onrecht.

Een aanrader, zet maar meteen in je Netflix lijst.

Niet onaardig, het ligt er soms een beetje te dik op alsof het een tv-drama is maar een niet onaardige cast en sowieso nogal pijnlijk verhaal maken het toch wel kijkbaar.

Waku schreef:
"Brian Banks" is weer een film die er bij mij in beukte.
Het verhaal raakte mij tot het bot.
De film sleurt je mee in de moeizame strijd en jacht naar gerechtigheid.
Wat mij betreft een must see advies.

Zeker weten dat ik zijn frustratie, woede en machteloosheid voelde.. Auch