Fright Night (1985)

Komedie / Horror

geregisseerd door Tom Holland
met Chris Sarandon, Roddy McDowall en William Ragsdale

Charley Webster is iemand die veel van horror films houdt. Op een dag krijgt hij nieuwe buren. Als hij de nieuwe buren aan het bespieden is komt hij erachter dat zijn buren vampiers zijn. Hij roept de hulp in van de tweederangs acteur Peter Vincent. Samen gaan ze de strijd aan om de vampieren te verslaan.

avatar van jedymaster
Goede combinatie van horror en komedie.

Agree!

Was deze film oorspronkelijk wel als comedie bedoeld?

avatar van narva77
Volgens mij wel. Dat was het idee erachter. Anders zou ie als horror zijn mislukt zeker...

Maar mensen stemmen er wel op al is het een horror/komedie, is toch vreemd.

Waarom is dat vreemd?

Als het een horror is, is ie enorm slecht. Maar als er later dan maar een komedie van is gemaakt, vinden de mensen dezelfde film ineens beter.

avatar van narva77
Het is niet echt een goede horror; ook niet echt een goede comedy. Echter, mijn advies is: Je moet niet altijd te diep nadenken over bepaalde zaken

avatar van jedymaster
tonight its fright night hahahahahaah (duivelse lach)

avatar van narva77
Tja kon het toch niet laten om na Jean de Florette ff een stukje mee te pikken

avatar van aburefan
vond et niet zo denderend, en sommige scenes vond ik nergens op slaan.

avatar van NERD
grappig was het niet, als in er zaten grappen in. Was gewoon lagwekkend slecht, vooral die gast die Evil speelt (die dus ook op de poster staat)...zooo slecht. Geweldig!

3 sterren, volgens mij wel een klassiekertje.

Slecht? Vond hem het leukste uit de film...

avatar van NERD
Was wel leuk ja, maar hij loopt de hele film te grinniken, alsof hij weet hoe slecht de film eigenlijk is en dat ie voor lul loopt.

Dit is echt 1 van mijn favoriete films aller tijden. Roddy McDowall en Chris Sarandon verdienden oscarnominaties!
En de make up was ook gruwelijk geslaagd...
Check ook 1 van de eerste filmrollen van lesbo Amanda Bearse.
Er hangt ook nogal een homo-erotische spanning tussen de vampieren en de mensen...

damon
ik viel na een uur in slaap......willen jullie nog steeds weten wat ik ervan vond?

Leuke horror film met een grappig sfeertje. Geinig om Amanda 'Chicken Legs' Bearse in een van haar eerste rolletjes te zien.

3,5 sterren van mij!

Waar blijft ie ouwe jaren 80 horrorfilms, ik mis ze wel een beetje. vooral waar demonen voorkomen.

avatar van U-96
Een ware horrorfilm dit. Ik heb deze met mijn zus drie keer gezien, en toch blijft het elke keer weer prachtig.
Die scene waarin die vrouw (Marcy uit Married With Children) danst met die vampier, terwijl hij onzichtbaar is. Prachtig!! 3.5 ster.

U-96 schreef:

Een ware horrorfilm dit.

En dat voor een horror comedy...

Derkje
Goede degelijke horror-comedy van Tom Holland (Child's Play) met een paar goede grappen, en knappe visuele effecten. Een dikverdiende 3.

Ik vond deze film zeker een geslaagde 'vampier' film...Hij wordt omschreven als Komedie/Horror en dat is naar mijn mening niet echt correct...Het is zeker geen komedie 'first'...Alhoewel er hier en daar wat grappige scenes in zitten (vooral bij aanvang) is deze film toch van een serieuzer niveau dan vele anderen die nadien werden gemaakt.Toen,in de 80',werden de films nog niet 'getuned' voor de hele familie zoals nu...Vandaag is 'Van Helsing' een goed voorbeeld van de nieuwe soort 'vampier'films voor het hele gezin.Een goed bewijs dat ondanks de veel grotere budgetten,de sfeer van films als 'Fright Night' nadien nog amper evenaard werd...Het is één van de laatste echte onderhoudende vampierfilms...In de laatste 20 jaar zit deze film toch bij de 5 besten van het genre...De film als een pure horrorkomedie afschilderen zou zeker fout zijn...Ik vond hem zeer goed en Chris Sarandon was heel overtuigend als de big bad vampire...Prima film...

Ik zou horror ook als eerste genre zetten, maar komedie hoort er toch echt bij te staan.

Enne verder...

Laat me raden, Aidan. Ben je een dertiger....?

avatar van Rujar
Ja deze film is gewoon hilarisch. De inleiding als al gewoon te gek.
"De enige persoon die Charley kan helpen is de tweederangs acteur Peter Vincent. Samen gaan ze de strijd aan met de vampieren."

avatar van remorz
Leuk filmpje uit mijn jongere jaren waar ik gek genoeg nog niet op gestemd had.
Hij was niet meer zo spannend/eng/indrukwekkend als een aantal jaren geleden, maar kon er nog ruimschoots mee door.
Het einde vond ik niet echt...creatief, maar voor de rest zit de sfeer er goed in. Ik dacht wel de hele film door "is die Amy nou Marcy d'Arcy?" en vond haar rol ook een beetje vervelend. Evil Ed mag ook wel wat minder grinniken. Laatste minpuntje is de vormgeving van de vampiers, wat een gebitschaos zeg, dat ging uiteindelijk ook ten koste van hun articulatie, zonder ondertiteling toch niet altijd even makkelijk te verstaan.
Voor de rest een geslaagd, grappig en hoewel weinig vernieuwend, erg amusant filmpje. 3*

avatar van remorz
Oh ja en wat is die Billy Cole nou als hij geen vampier is...? oh ja 2: en dat dat kruis alleen werkt als je erin gelooft....maakt ook niet veel uit als je binnen tien minuten wat geloof kunt kweken

avatar van U-96
remorz schreef:

Ik dacht wel de hele film door "is die Amy nou Marcy d'Arcy?"

avatar van mikey
Deze film is

avatar van Purmerend
Dit was toch meer een horror film dan komedie. Ik kan me niet herrineren dat ik gelachen heb. Ach wat maakt het uit. Aangenaam filmpje voor tussendoor, met ook wat bloot hier en daar 3*

avatar van mikey
Ik kon er af en toe wel om lachen. de film is natuurlijk expres een beetje kitscherig en blijft gelukkig simpel. Alleen de naam van die vampire killer al, peter vincent, leuke grap. Verder zit er nog een themaatje in over: van klassiek naar een nieuwe horror stijl zoals friday the 13th waar die vincent price zo op tegen was. Deze film is ultra 80's. de soundtrack is bijzonder gedateerd maar bijzonder amusant.