Lights Out (2016)

2,94

Horror

geregisseerd door David F. Sandberg
met Teresa Palmer, Gabriel Bateman en Maria Bello

Rebecca (Teresa Palmer) dacht dat ze haar jeugdangsten achter zich zou laten wanneer ze op zichzelf zou gaan wonen. In haar jeugd was ze nooit echt zeker van wat wel en wat niet werkelijkheid was wanneer het licht uitging. Haar broertje Martin (Gabriel Bateman) ervaart inmiddels dezelfde onverklaarbare en angstaanjagende gebeurtenissen die zij ooit meegemaakt heeft. Een angstaanjagende entiteit die een mysterieuze link heeft met hun moeder, Sophie (Maria Bello), is opnieuw aanwezig. Naarmate Rebecca dichter bij het ontrafelen van de waarheid komt, zijn ze allebei hun leven niet meer zeker wanneer de lichten uitgaan..

125 BERICHTEN 41 MENINGEN
geplaatst: 20 oktober 2016, 20:50 uur [permalink]
Viel me niet mee. Gezapiger dan gezapig, verhaaltje dunner dan flinterdun. Eindelijk eens een horrorfilm(of wat daar voor moet doorgaan) die de bioscoop haalt en dan krijgen we dit sfeerloze werkje weer. Enkele bekende koppen in de cast(Palmer, Bello, Burke), maar deze prent kan onmogelijk als aanbeveling vermeld staan op hun cv. Een verhaal wat maar niet op gang wil komen, een spookverschijning die totaal geen angst inboezemt, en dan die oplossing aan het eind om van deze kwelgeest verlost te worden... Toen ging er ook bij mij inderdaad even het licht uit! Hadden ze dat nou wat eerder bedacht, dan hadden we dit krap anderhalf uur durend onecht ogend gegriezel kunnen overslaan.
Het is dat er in het begin en aan het slot nog enkele doden vallen, anders zou je zeggen dat Lights Out bij uitstek de kindvriendelijke film is, om u kroost voor een eerste keer voorzichtig kennis te laten met het genre, maar of dat de bedoeling was? Typerend: aan het einde zelfs geen kleine verwijzing naar een mogelijk vervolg, alsof de makers doorhadden dat het vooral hierbij moet blijven.

avatar van edouard
geplaatst: 24 oktober 2016, 13:30 uur [permalink]
Prima horror. Bij vlagen spannend!

geplaatst: 24 oktober 2016, 19:11 uur [permalink]
Nagenoeg geen enkele voor-informatie behalve dat mij verteld was dat deze film rete eng moest zijn.

Na de eerste 5 minuten had ik nog zoiets van: wel-licht....en dat moet je niet hebben bij een film(titel) als deze....
Daarna werd het een futloos uitgewerkt verhaaltje met een einde dat je van zover ziet aankomen dat je de hele tijd denkt....het zal toch niet....Ja hoor, ze doen het toch....

Jammer!

avatar van Insignificance
geplaatst: 29 oktober 2016, 17:35 uur [permalink]
Zouteloze horror die steeds dezelfde foefjes herhaalt en zo ergens halverwege z'n kruit al grotendeels verschoten heeft. Nog een keer de lichtjes uit en aan, nog eens een jump scare, nog eens een lichaam wegslepen, nog eens dit, nog eens dat. Tamelijk vermoeiend gedoe. Ver voor de climax heb je eigenlijk alles al gezien en vooral gehoord, want wat de klankband produceert, is wel erg goedkoop. Net als het drama en een mysterie opbouwen en/of uitspelen is er ook al niet bij. Het wordt zelfs potsierlijk als het uit de doeken wordt gedaan. Een flashback en Rebecca die even een dossiertje doorspit. Zo, weten we dat ook weer. Een fraai ogend filmpje, dat wel, maar als het er om gaat, laat het het in alles afweten.

avatar van n00r
geplaatst: 30 oktober 2016, 01:19 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Super spannend vond ik deze film. Het einde vond ik wel weer super erg als de moeder zelfmoord pleegt. Zal misschien ook wel weer zijn omdat ik een meisje ben 😛

avatar van Kuwiel
geplaatst: 30 oktober 2016, 11:06 uur [permalink]
Redelijke , niet echt hoogstaande horror film. Er zijn wat kleine schrikeffecten , maar deze hadden weinig om het lijf.
Film kijkt wel goed weg , en heeft een goed verhaal. Ook wordt er goed geacteerd.

avatar van El ralpho
geplaatst: 3 november 2016, 13:36 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Slapen met het licht aan

Zo rond Halloween leek Lights out mij wel een geschikte kandidaat om de avond mee door te brengen. Met goede herinneringen aan de 2013 short met dezelfde titel waar deze film op gebaseerd is - en die overigens door dezelfde regisseur geregisseerd is!- had ik hier veel zin in gekregen. In de praktijk blijkt echter dat de regisseur wel raad wist om het concept voor een kortere tijd bloedstollend te houden maar dat 81 minuten iets boven zijn pet bleek te gaan.

Lights out trapt heel goed af; zeker in zijn eerste half uur moet ik bekennen dat ik me wel een aantal keren ongemakkelijk heb gevoeld. Zelfs het feit dat de schrikeffecten hier eigenlijk heel goedkoop waren mochten niet deren, want effectief waren ze wel en daar draait het tenslotte om. Echter veranderd deze titel meer en meer van bijzonder ongemakkelijk naar bijzonder vervelend naarmate de speelduur vordert en dezelfde schrikeffecten eindeloos herhaald blijven worden tot op het moment dat de verschijning waar het allemaal om draait gewoon helemaal niet eng meer is.

Wat daarnaast ook niet helpt is dat het vrij tam is allemaal. Aanvankelijk is er nog een vrij brute kill te zien die suggereert dat dit niet voor de kleine kijkertjes bedoeld is, maar vervolgens kan het middenstuk gemakkelijk door met een 12 + rating en het predikaat ''mijn eerste griezelfilm''. Dit is tot het einde als Diana toch nog enkele slachtoffers gaat eisen, met vervolgens een slotakkoord, wat helemaal niet bij de rest van de stijl van de film past.

Ik snapte de dood van de moeder niet zo. Hoewel Diana niet kon voortbestaan zonder haar was het ook duidelijk dat ze opnieuw levend verbrandde als ze in het licht kwam. Viel hier dan geen strategie voor te verzinnen? Dit einde leek mij passender en meer in lijn met deze vrij ''brave'' film. Nu voelde het aan of de makers zich geen raad met de afhandeling wisten, of een happy end kostte wat kost wilde vermijden om de kijker toch nog een keer te choqueren. Jammer maar helaas want dit voelde heel geforceerd aan en laat je ook afvragen waarom de moeder dit niet eerder gedaan had als ze dit als enige oplossing zag. Misschien omdat ze al die tijd seniel leek en oprecht geloofde dat Diana haar geen kwaad zou doen, totdat ze opeens besloot dat briefje aan haar dochter te geven? Deze vlieger ging bij mij niet op.

Lights out was enorm effectief als short, maar als avondvullende speelfilm is hij alleen in zijn opbouw effectief...net als de short trouwens.

avatar van misterdhdh
geplaatst: 5 november 2016, 22:11 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Toch een lichte tegenvaller. Had hier toch wat meer van verwacht. Het verhaal met dat lichtgedoe vind ik wel interessant, de uitwerking is redelijk magertjes. De film begint geweldig en bijzonder spannend, en dat vond ik meteen ook het beste deel van de hele film. Voor de rest veel herhaling en niet meer erg interessant om te volgen, vooral wanneer 'het monster' zelf constant in beeld verschijnt vond ik hem tegenvallen, misschien ben ik wat te kritisch want echt slecht is hij natuurlijk ook niet, natuurlijk maken de personages domme keuzes maar dat is in zowat elke film van dit genre. Had er gewoon veel meer van verwacht want het verhaal is best origineel en leuk. Maar als echte horrorliefhebber heb ik dit allemaal toch al wat te veel gezien. Het verhaal is origineel, de uitwerking niet. Acteerprestaties waren wel redelijk overtuigend, het meisje was mooi om naar te kijken en het einde was best verrassend. De dood van de moeder had ik eigenlijk niet zien aankomen. Film was snel voorbij, maar ik hou wel van korte filmpjes, zeker als ze nog iets beter zijn als deze Lights Out, maar nogmaals zeker geen verkeerd filmpje, maar mij overtuigen kon hij niet echt en hij laat zeker geen blijvende indruk achter. Mocht allemaal wat enger en spannender.
2.75/5

avatar van filmkul
geplaatst: 6 november 2016, 21:54 uur [permalink]
Aardige horror film. Het verhaal is niet bijster origineel en wat makkelijk. De uitwerking is best redelijk. Het begin is sterk, alleen helaas een voorbode van wat er gaat komen. Wat er daarna gebeurt is vrijwel vergelijkbaar en dankzij de korte speelduur haak je net niet af. Ondanks dat verveelt de film niet en blijft het redelijk spannend. Het acteerwerk kan beter. Met een wat betere opbouw had er best wat meer in kunnen zitten. 3.0/3.5

avatar van james_cameron
geplaatst: 13 november 2016, 11:50 uur [permalink]
Effectief horrorwerkje, dat met weinig middelen behoorlijk positief resultaat boekt. De plot is karig en de personages niet bijster interessant, maar de mooie Teresa Palmer is in ieder geval aangenaam genoeg in de hoofdrol. Voornaamste troef is de gimmick van het licht aan/ licht uit, resulterend in een reeks vakkkundig gedoseerde en slim gebruikte schrikeffecten, die ervoor zorgden dat ik herhaaldelijk naar mijn kussen moest grijpen.

avatar van Barry83
geplaatst: 20 november 2016, 16:10 uur [permalink]
Matige film. Los van een paar schrikeffecten is het vooral een standaard en saai filmpje. Het is omdat de speelduur kort is, daarom leuk voor een keer tussendoor.

avatar van Flat Eric
geplaatst: 22 november 2016, 23:14 uur [permalink]
Wat een flauwekul.

Een soort Grudge-achtig "I'm your friend till the end" verhaaltje.
Angst voor wat er zich in het donker afspeelt is op zich een aardig concept en als dat als hoofdthema wordt gepresenteerd dan verwacht je ook wat. Helaas werd die verwachting niet ingelost. Vrij standaard opbouw en personages, jumpscares en soundtrack. Alles was behoorlijk saai eigenlijk.
Overslaan.

avatar van Sjef Shagbuil
geplaatst: 25 november 2016, 11:02 uur [permalink]
5 sterren voor eindelijk een goede horror die het niet te moeilijk maakt.

avatar van dinhus
geplaatst: 26 november 2016, 00:18 uur [permalink]
Best wel fraai, eigenlijk. De interpersoonlijke verhoudingen vind ik erg indrukwekkend in deze film. Dit criterium heeft dus ook wel een hogere wegingsfactor, omdat ze erg goed verwerkt waren. Ik doel dus op de band tussen de moeder en het monster - toch sprake van een bepaalde mate van afhankelijkheid. Vooral die scène waar de moeder in de deuropening stond en uiteindelijk weer 'rustig' de kamer in wordt getrokken. Briljant. Verder eigenlijk niet heel bijzonder. Sfeertechnisch helemaal prima, en een actrice in de hoofdrol waar ik graag naar kijk. Momenteel een hoog cijfer. Maar ik vraag mij af in hoeverre ik zo'n film nog één keer zou willen kijken - ooit..

avatar van keimpeS
geplaatst: 26 november 2016, 18:43 uur [permalink]
Leuke horrorfilm, mooi gemaakt en bij soms tijden ook wel eens spannend.

avatar van Daan258
geplaatst: 28 november 2016, 19:41 uur [permalink]
Eindelijk is weer een wat bovengemiddeld horror filmpje.
Heb me uitstekend weten te vermaken met dit werkje.
Zodra de film begint zit er gelijk een lekker vlot tempo in, een heerlijk sfeertje en goed acteerwerk van de gehele cast.
Ook qua spanning zat de film wel snor, een aantal creepy scene's en hier en daar best wat leuke schrikmomentjes. 🙂
Enige kleine minpunt was het verhaal. Dit was absoluut niet slecht maar ik vond het nogal vrij simpeltjes en had er toch iets meer van verwacht. Had gehoopt op nog een kleine twist of iets dergelijks tegen het einde, maar helaas eindigde de film nogal snel en een beetje standaard.
Hij had van mij zeker een stuk langer gemogen want ik goed kunnen genieten.

Al met al best een aanradertje.

geplaatst: 28 november 2016, 21:22 uur [permalink]
Daan258 schreef:

Hij had van mij zeker een stuk langer gemogen want ik goed kunnen genieten.
Jep mocht van mij ook wel wat langer.

geplaatst: 28 november 2016, 21:24 uur [permalink]
Zwolle84 schreef:

Eigenlijk zie - of vooral hoor - je alles al in de trailer voorbijkomen. Clichématige schrikmomentjes die je zonder enige dreiging ziet aankomen en die je alleen door de enorme bak herrie alsnog doen schrikken.
Daarom kijk ik nou bijna nooit trailers 😜

avatar van Halcyon

geplaatst: 29 november 2016, 12:28 uur [permalink]
Op veel vlakken een typisch Amerikaanse productie, maar toch scherp en origineel genoeg om niet het dertiende exemplaar in een dozijn te zijn. Het begint eigenlijk al met het bloedmooie hoofdpersonage waarvan het trauma en de motieven op een subtiele manier geïntroduceerd worden. De interactie met de andere personages is geloofwaardig. Dit zorgt ervoor dat de sterk bedachte premisse nog beter uit de verf komt, inclusief inventieve vondsten, schrikmomenten en spannende scènes. Sowieso is dit een van de betere horrorfilms van het afgelopen jaar en bovendien ook het bewijs dat een goed scenario (meestal) onontbeerlijk is. Het enige wat de regisseur te verwijten valt, is dat hij misschien net iets te braaf binnen de lijntjes kleurt, in die zin dat de opbouw en mise-en-scène wellicht te klassiek zijn voor mensen met een bredere horizon.

avatar van joolstein
geplaatst: 1 december 2016, 18:05 uur [permalink]
Aardig maar meer ook niet. De film speelt vooral op erg veilig. Daarom nergens te eng of te bloederig. Natuurlijk ook wel logisch aangezien deze in de bioscoop heeft gedraaid. Raar dat horror in de bioscoop vaak zo braaf is? Tja, het is vooral een vakkundig, zoutloze productie. Met wat jumpscares , een aardige cast en een niet te eng en vrij simpel scenario. Regisseur David F. Sandberg gaat in 2017 Annabelle 2 afleveren. Kan me niet voorstellen dat hij daar beter mee uit de voeten kan en er iets eigens in kan stoppen.

geplaatst: 3 december 2016, 00:30 uur [permalink]
Goeie horror film!

avatar van Bud Spencer
geplaatst: 6 december 2016, 01:31 uur [permalink]
Eindelijk weer eens een goede horror/thriller waarbij ik van het begin tot het eind op het puntje van mijn stoel zat! Heb hem 's avonds laat gekeken en moest toch even slikken toen ik het licht uitdeed om te gaan slapen. 😉

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 8 december 2016, 18:39 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De zoveelste, gemiddelde horrorfilm met een paranormaal iets. Been there, done that. Of toch niet? Gelukkig is deze Lights Out ietsjes creatiever en krijgen we meer dan een gemiddelde demon te zien. Deze Diana kan niet tegen licht en daar maakt de film toch best vrij knap gebruik van. De intro van de film is al vrij spannend en later zitten er ook nog een stel beste schrikmomenten in. Wel wat voorspelbaar, maar ze voldeden. De film is buiten het uitgangspunt met het licht weinig creatief en bijna alles zie je aankomen, inclusief domme ondersteuning dat er voor het kijkpubliek even genadeloos aangaat, zodat er wat meer ellende in zit, maar ik heb me op zich wel vermaakt. Acteerwerk viel me ook best mee, achtergrondverhaaltje van Diana was wel weer te simpel en altijd maar weer die oplossingen uit een kelder en een afsluiter als de camera uitzoomt vanuit een ambulance. Nee, het horrorgenre is dringend toe aan verfrissing. Maar als je je niet teveel aan zulke zaken stoort, dan heb je met Lights Out nog wel een amusant avondje. De korte speelduur is in dit geval ook wel een plus.

avatar van Boeikens
geplaatst: 15 december 2016, 13:17 uur [permalink]
Spookhorror die wat afwisseling mist.

Thematisch net iets anders dan de doorsnee spookhorror maar mist in zijn geheel aan afwisseling in het verhaal en het gebeuren.
De opening was eerder veel belovend en de sfeeropbouw zeker sterk. De schrikmomenten, zeer voorspelbaar, werkten enkel in het begin maar waren op lange duur teveel herhaald. Ook de spanningsboog liet het al snel afweten waardoor aan het einde, een film met heel wat potentieel, enkel een vrij middelmatige indruk achterlaat.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 16 december 2016, 21:24 uur [permalink]
In het derde levensjaar kan het kind wel bang worden in het donker. Dit komt doordat zijn fantasie zich ontwikkelt. De fantasie roept indringende beelden op die alleen maar gecorrigeerd of in bedwang kunnen worden gehouden doordat het kind zijn omgeving kan zien .

daar kan je in een horror film goed op aansluiten.
Dat doet deze horror flick redelijk.
Maar dit soort horror moet het ook heel vaak hebben van de twist dan wel de clou .

en die is niet heel sterk. gevalletje ver gezocht.
En ook dat kan nog wel eens voorkomen,alleen weet je de twist al na een klein half uurtje.
En word het nergens echt beangstigend. mede omdat je veel ziet aankomen.

het einde is redelijk goed.om het af te sluiten.
Maar een dikke voldoende is deze film niet waard.
Misschien als je zelf echt bang voor het donker bent,,werkt dit op je onderbuik.
was hier niet het geval.

avatar van TornadoEF5
geplaatst: 17 december 2016, 04:13 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Tja, vrij zwak maar wel een einde dat het ietwat redt

We beginnen met het zwakste punt, en dat is het gebrek aan charisma van de cast en gebrek aan onderlinge chemie tussen hen. Vooral in het begin stoorde dat. Ik dacht een heel lange tijd dat zus Teresa mama was, en dat je duidelijk kon zien dat ze dat nog niet was. Bleek dat het kwam omdat ze die rol niet speelde, maar de mama was nog minder passend als mama dan haar. Dat was deels ook de bedoeling, maar de chemie van de cast was er dus gewoon niet. Ook het vriendje leek meer een figurant dan wat anders. Het kan wel aan mezelf liggen, gezien ik geen ondertitels gebruikte (ook geen Engelse) op zo een laat uur, en wellicht heb ik wel iets niet opgevangen. Dit zou echter toch gewoon duidelijk moeten zijn met beelden alleen.

Het is ook een wat onnozel verhaal, maar het is natuurlijk wel een film. Alleen is een scène waarbij Teresa van de hoogste verdieping wordt gegooid door Diana er wel een beetje over. En het kind was in het begin van de film ook nauwelijks aangedaan wanneer de deur met een harde klap toegesmeten wordt. Niet eens een gil, niet eens mama wat later de zus bleek te zijn inlichten. Het werd beter wanneer Diana ook echt een figuur en bestaan kreeg, en het einde is enigszins vermakelijk. Ook wordt er goed gespeeld met het licht, en zijn de scares bovengemiddeld. Al moet tegelijkertijd het licht niet bij elk detail worden betrokken (er was ook iets over het licht "zogezegd" ook op TV, want het werd een keer of tien genoemd)

Vrij matig

avatar van m1chel
geplaatst: 23 december 2016, 07:37 uur [permalink]
Kinderen zijn vaak bang in het donker en dit is nou precies het uitgangspunt van horrorfilm Lights Out. Bij het zien van de trailer, waarin een medewerker van een bedrijf constant een schim ziet wanneer ze de lichten uit doet, gingen de haren direct rechtop staan. Het krikte de verwachtingen rond deze door James Wan geproduceerde film productie direct wat op, waarbij de liefhebber ook weet dat de aanwezigheid van Wan vaak garant staat voor een goede horrorfilm. Denk maar eens aan beide The Conjuring films. Helaas blijkt Lights Out een uitzondering op die regel. Zo heeft verhaal maar weinig om het lijf, is het daarnaast veel te ver gezocht en weet dus ook nergens echt te imponeren. Een gevalletje dus waarbij de trailer een stuk beter doet vermoeden dan het eindproduct zelf is. Dat is bijzonder jammer, want zeker met een dergelijk uitgangspunt kan je alle kant op. Helaas blijkt niet alleen het verhaal zelf vrij matig, ook de chemie tussen de acteurs ontbreekt en het wil nergens echt eng worden, zelfs niet als de lichten uit gaan.

Gelukkig is de tweede helft van de film vrij amusant, al is daar weer het euvel dat je alles al van mijlen ver ziet aankomen. Dat resulteert er weer in dat je zelfs na de redelijk originele twist teleurgesteld achterblijft. De zogenaamde jump scares zijn erg oppervlakkig en juist daar zou een horrorfilm als deze kunnen excelleren. Vooral de scène met het blauwe licht heeft de potentie om je de stuipen op het lijf te jagen, maar weer blijft dit uit. Zelfs als Rebecca midden in de nacht wakker wordt en een verschijning in het donker bij haar deur ziet zitten, is de afloop wat teleurstellend. Ik kan dan ook stellen dat de film zeker goede pogingen doet, maar steeds niet lekker uit de verf weet te komen. De makers kleuren teveel binnen de lijntjes van het genre en durven het helaas niet aan om daar ook maar enigszins buiten te gaan en ons dus echt te verrassen.

Lights Out kleurt teveel binnen de lijntjes van het genre en weet nergens echt eng te worden. Na een trage en soms wat saaie opbouw weet de film in het tweede bedrijf wat amusanter te worden, maar nergens betaald de opbouw zich echt uit. Dit heeft te maken met een matig script en jump scares die je al van verre ziet aankomen. Dit is jammer natuurlijk, want de film had zeker de potentie om uit te groeien tot een prima film in het horrorgenre. Verwachtingen die werden onderstreept door de doodenge trailer, maar die nergens waargemaakt worden in het eindproduct. Na het zien van de verwijderde scènes is het onbegrijpelijk dat deze zijn gesneuveld, want ze voegen zeker iets aan de film toen en hadden ervoor gezorgd dat de film er net wél een krappe voldoende uit had gesleept.

avatar van snarfje5508
geplaatst: 29 december 2016, 13:35 uur [permalink]
Beslist aardige horror waarin hoewel obligaat qua opzet prima wordt geacteerd waardoor de film aan geloofwaardigheid wint. Niet echt eng of met nieuwe wendingen, wel steeds de aandacht vasthoudend.
In zijn soort dan ook een goede release.

avatar van Noodless
geplaatst: 19 januari, 22:17 uur [permalink]
Doorsnee gemiddeld horrorfilmpje die aardig begint en voldoende vermakelijk blijft tot het einde. Niks nieuws, vrij standaard dus en heel wat typische clichés die passeren. 6/10

avatar van Left4Dead
geplaatst: 20 januari, 12:34 uur [permalink]
James Wan als mede-producer, velen zullen meteen zin hebben in dit product alleen daarom al.
De man weet goed de melkkoe te vinden, zijn producties genieten gretig aftrek in vervolgdelen.
Ook in deze prent wordt er veel met licht gespeeld, enerzijds prima maar aan de andere kant erg standaard te noemen natuurlijk.

Het begin is een heerlijke binnenkomer, helaas gaat het daarna snel al weer de hort op met een behoorlijk standaard stuk verhaal. Bang zijn in het donker en een geheimzinnig wezen, tjonge dat was lang geleden dat zoiets gebruikt werd zeg. Gelukkig heeft horror een makkelijke zijde, namelijk de soundtrack. Al die er goed op staat is de film voor mij meestal flink geslaagd. En dat is hier het geval, de creepy soundtrack zorgde ervoor dat ik geconcentreerd bleef.

Dat is maar een geluk, de film heeft zo zijn momenten maar ook momenten dat je graag even een stukje wilt doorspoelen. Het verhaaltje wil niet echt pakkend worden en het script neigt meerdere malen flink naar saaiheid. Helaas zitten er elementen in de film die rechtstreeks geplunderd zijn uit goede horrorfilms, en dat is voor mij echt een kwalijke zaak en dat komt mijn eindbeoordeling echt niet ten goede.

Het acteerwerk kon er mee door, sommige momenten niet sterk maar dat lag grotendeels aan het script. Op een enkel moment na wil het niet echt eng/spannend worden. Tja dan kan ik maar tot één conclusie komen, namelijk dat de film zijn doel (horror) niet behaald heeft. De film brengt ook totaal niets nieuws binnen het horrorgenre en deed flink aan leentjebuur. 81 minuten is misschien nog teveel voor het zeer beperkt verhaaltje dat traag aandoet..

Vooruit; 2,5**