Lights Out (2016)

2,94

Horror

geregisseerd door David F. Sandberg
met Teresa Palmer, Gabriel Bateman en Maria Bello

Rebecca dacht dat ze haar jeugdangsten achter zich zou laten wanneer ze op zichzelf zou gaan wonen. In haar jeugd was ze nooit echt zeker van wat wel en wat niet werkelijkheid was wanneer het licht uitging. Haar broertje ervaart inmiddels dezelfde onverklaarbare en angstaanjagende gebeurtenissen die zij ooit meegemaakt heeft. Een angstaanjagende entiteit die een mysterieuze link heeft met hun moeder, Sophie, is opnieuw aanwezig. Naarmate Rebecca dichter bij het ontrafelen van de waarheid komt, zijn ze allebei hun leven niet meer zeker wanneer de lichten uitgaan..

124 BERICHTEN 40 MENINGEN
avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 23 juli 2016, 19:57 uur [permalink]
Bรฉlon schreef:

Wij komen morgen van het terras af en hebben dan zin in een vrij simpele film en zijn geen echte genre fans: zou je hem dan wel aanraden? (De gemiddelde score valt mij nl. wel mee)
Ja hoor! Dit zijn van die 'safe picks' en je kunt er met die verwachtingen niet echt fout mee gaan. Soort popcornhorror ๐Ÿ˜› En aan de rest van de zaal (was niet heel veel... vreemd genoeg) te merken, sloeg 'ie wel oké aan!

avatar van Bélon
geplaatst: 24 juli 2016, 00:25 uur [permalink]
Klinkt goed ๐Ÿ‘ ik moet denk ik alleen nog lobbyen vs. Absolutely Fabulous: The Movie (2016) heb niet zo'n zin in een film met "typetjes" morgen ๐Ÿค

avatar van Walter S.
geplaatst: 24 juli 2016, 02:16 uur [permalink]
Ik vond het wel een creepy film. Goeie nare sfeer, spannend, zo nu en dan een schrikmoment, niet te lang, prima horrorfilm. De opbouw is goed, het duurt even voor je weet waar 'het monster' ontstaan is, dat wordt gaandeweg duidelijk(er) gemaakt en je hoeft niet lang te wachten op het eerste creepy moment.

Ik lees hier vaak zware kritiek op (nieuwe) griezel/horrorfilms. Ik ben wel benieuwd wat dan de absolute toppers zijn op dit gebied.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 24 juli 2016, 12:41 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Lights Out

Voor mij was Lights Out weet een heerlijk bioscoop bezoekje. Dit keer in een andere zaal dus we hadden tafeltjes en lekker veel been ruimte , dat was lekker. Dus voor mij kon het avondje wel beginnen. Ten eerste, ik neem nooit meer chips mee naar de bioscoop. Ik ben me dan meer aan het focussen of ik niemand aan het 'irriteren' ben met het gekraak dan dat ik aandacht begin te krijgen voor de film, dat doen we dus ook niet meer. Denk de volgende keer gewoon een pot eis, want koud was het ook niet ๐Ÿ˜›!

Ik ging weer met het zelfde groepje kameraden naar de bios, de heerlijke horror flicks bekijken daar houd ik wel van. Hoewel ik niet meer snel schrik met zulke films omdat ik er een beetje van afgestapt ben na alle films die ik tot nu toe gezien heb, kun je het allemaal een beetje inschatten. Toch moet ik toegeven dat er daadwerkelijk eens sfeertje hangt in Lights Out waarvan ik ook niet bepaald lekker in de stoel begon te zetten, duister, hmm heerlijk.

Lights Out bracht een makkelijk verhaal mee Nadine, het 'monster' had destijds een zware huidziekte, die vooral niet tegen licht kan. Ze heeft een vriendin, wat later een totale hypnose bleek te zijn die was aangespoord om Nadine haar vriendin te worden (Maria Bello). Nadine zorgt er voor dat Sophie haar beiden mannen verliest waardoor ze weer macht kan krijgen over Sophie. Wanneer haar kinderen Sophie beschermen barst de hel los en voor, Keep the lights ON!

En als je kijkt hoe Nadine er in het echt uit ziet (Alicia Vela-Bailey) dan is de Make-Up aardig gelukt. Toch vond ik Nadine een mooi, nieuwe creepy verschijning die me de ogen toch wel goed open maakte.

Lights out, gave film met een nieuwe concept. Qua schrik-gehalte niets vernieuwend maar, leuk om zeker een keer gezien te hebben. Horror was er niet veel aan en het einde was afgeraffeld. Nadine gaat alleen weg toen Sophie zichzelf vermoorde maar, qua eind scene was de film meer dan geslaagd, en zeker de politie agenten vond ik gaaf. Ben te spreken over Lights out en met twee zwart kijkers, een tochtje pokemon's vangen in Deventer en een heuse Politie achtervolging met staande houding voor onze neus toen we op de fiets zaten heb ik de avond fijn afgesloten en kan ik positief terug kijken.

geplaatst: 24 juli 2016, 13:54 uur [permalink]
Het verhaal had wat dieper gemogen maar vond het toch wel een leuke creepy sfeer hebben. Heb er van genoten. Schrikmomenten waren top.

avatar van Bélon
geplaatst: 24 juli 2016, 22:15 uur [permalink]
jeroentjuhhhhh schreef:

Nou dit was geen safe pick we zijn bijna in slaap gevallen zo veel plot zat er in dit vehikel man man man doe eens aktie...en ik hoorde ook meerdere gaapgeluiden uit de overigens slecht bezette zaal. Een soort Lidl versie van The Conjuring 2 noemde iemand het ๐Ÿ˜„

1,0* sleep je zeker maar niet in een trein voor dit

(OK misschien is dit leuker voor Wicky & Appelsientje verorberaars ๐Ÿ˜› )

geplaatst: 25 juli 2016, 07:50 uur [permalink]
Het is toch schandalig dat dit soort figuren gratis de zaal in mag (neem ik aan) en dan met zoiets komt aanzetten? Je kunt het niet eens een recensie noemen, hooguit een intro.

avatar van JacoBaco
geplaatst: 29 juli 2016, 09:09 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Helemaal niet slecht! En raar dat ze nog nooit eerder zoiets gedaan hebben, want dit is typisch horror. Je bent niet veilig in het donker en je kunt jezelf beschermen d.m.v. in het licht te blijven. Simpel maar doeltreffend. Een enge gedachte natuurlijk en Lights Out heeft van die gedachte een film gemaakt. Er zitten dan ook zeker wel een paar creepy momenten in. De gore blijft wel wat achterwege en wellicht zullen niet alle doorgewinterde horror fans onder de indruk zijn, maar ik vind het een leuk horrorfilmpje.

Ik zal niet al te moeilijk doen wat betreft een aantal zaken welke naar mijn idee niet kloppen. Zoals Diana die op een deur klopt terwijl daar het licht aan is. En op het einde lijkt ze er ineens beter bestand tegen te zijn. Maar verder klopt het wel aardig naar mijn idee.. Diana heeft een zeldzame huidziekte en kan extreem slecht tegen UV licht.. In een TL-buis of halogeenlamp zit ook UV-A licht. En zelfs gewoon thuis zitten met de lamp aan is voor mensen met een zonne- of lichtallergie al gevaarlijk. In TL-licht en in halogeenlampen zit namelijk ook UV-A. En er zijn zelfs patiënten die niet tegen een gewone gloeilamp kunnen en daar dus al van verbranden! Zo ook Diana. Maar verder, het is maar een film natuurlijk. ๐Ÿ˜›

Lights Out komt voort uit een kort griezelfilmpje wat een paar jaar geleden op het internet kwam. En des te leuker dat ik de Easter Egg in het begin van de film ontdekte, namelijk dit fraaie meisje:
Lights Out .. In het begin van de film zie je een bobble head wat er precies zo uitziet als dat enge meisje!

geplaatst: 29 juli 2016, 23:55 uur [permalink]
Nog een klap slechter dan de flauwe trailer deed vermoeden.

Ik heb over het algemeen zeker niets tegen moderne horrorfilms, zitten vaak erg goede tussen. Maar aan films als Lights Out heb ik een broertje dood.

Eigenlijk zie - of vooral hoor - je alles al in de trailer voorbijkomen. Clichématige schrikmomentjes die je zonder enige dreiging ziet aankomen en die je alleen door de enorme bak herrie alsnog doen schrikken.

Voeg daar een flauw dramaverhaaltje aan toe en je levert precies wat het grote publiek vandaag de dag verwacht. Dat zo'n jochie tenenkrommend slecht acteert? Ach, als we maar gezellig kunnen schrikken, toch?

Erg slecht en saai. Maar wel beter dan deel 2, dat ongetwijfeld over een jaar verschijnt.

avatar van mrklm
geplaatst: 30 juli 2016, 09:38 uur [permalink]
Een heel aardig basis-idee dat inspeelt op onze aloude angst voor het donker. En ja, er zijn enkele vrij effectieve scènes die voor degenen die de trailer hebben gezien echter geen verrassingen meer bieden. Maria Bello zet ook een prima rol neer als de moeder die op de rand van waanzin leeft. Maar het plot slaat nergens op en dat gevoel overheerst de suspense en de spanning.

geplaatst: 30 juli 2016, 11:22 uur [permalink]

avatar van mcdaktari

geplaatst: 30 juli 2016, 11:58 uur [permalink]
Zwolle84 schreef:
Nog een klap slechter dan de flauwe trailer deed vermoeden.

Dat je dit een slechte film vind kan ik me best voorstellen, maar dat je dan Oculus 5 sterren geeft, terwijl dat toch ook een film vol Cliché's is en waar de spanning voorspelbaar en nou niet bepaald om over naar huis te schrijven is.
Maar ik ga er maar vanuit dat je toch wel je reden hebt waarom je het een 5 sterren film vind. ๐Ÿ˜•

geplaatst: 30 juli 2016, 12:13 uur [permalink]
mcdaktari schreef:

Zeker.

Binnenkort maar weer eens kijken, briljante film.

geplaatst: 5 augustus 2016, 12:20 uur [permalink]
Ik vond dit zeer zeker geen slechte film. Er zaten soms wat gaten tussen die iets te lang duurde en de actie iets te kort. Toch voor mij geslaagd om de spanning er in te houden en er zaten zeker wat enge stukken in. Het einde verraste mij en blijkt de film toch niet zo clichematig te zijn.

avatar van Spartaan1986
geplaatst: 6 augustus 2016, 00:24 uur [permalink]
De eerste 35-40 minuten is het een standaard PG-13 geestenfilmpje maar in de 2e helft van de film wordt het allemaal wat gewaagder en zaten er een aantal geslaagde schrikmomenten tussen. Prima einde ook. Nergens zo hoogstaand als de IMDB score doet vermoeden maar uiteindelijk een ruime voldoende voor deze 'hap slik weg' film.

avatar van Hollywood007

geplaatst: 14 augustus 2016, 19:09 uur [permalink]
Ik kijk er wel naar uit, de kortfilm waarop hij gebaris was in elk geval top. ๐Ÿ™‚

geplaatst: 16 augustus 2016, 01:35 uur [permalink]
Lekkere enge film.
Veel kniesoren hier.
De film doet wat ie moet doen.
Mensen aan het schrikken maken!!
En ik heb sinds lange tijd dit niet meer meegemaakt in een bioscoop.
De zaal trilde gewoon bij de schrikmomenten.
In slaap gevallen las ik net.
Kinderbedtijd zeker. Je moet ook niet zo laat naar de film gaan.
De laatste tijd komen er weer goede horror films uit en dit is een topper.
Niet van dat domme geslash. Dat is nooit eng. Alleen maar goor.

avatar van DutchTakeshiro
geplaatst: 16 augustus 2016, 19:55 uur [permalink]
Prima horror. Met James Wan als producer ben ik in ieder geval al overtuigd. Lights Out is een horrorfilm die gebaseerd is op een korte film. Regisseur David Sandberg weet op een noemenswaardige manier een filmpje van een paar minuten over te zetten naar een volledige speelfilm. De muziek in Lights Out voelt lekker vertrouwd aan (lugubere vioolwerk waar James Wan zich wel raad mee weet) en dit versterkt de film.

Lights Out weet goed te scoren door het feit dat het gebruik maakt van een oer angst van de mens: het donker/de duisternis. Ik moet de persoon nog ontmoeten die zich volledig op zijn/haar gemak voelt in het donker. De mens heeft een natuurlijk instinct ontwikkeld om wantrouwend te zijn voor het donker. Deze film weet daar goed gebruik van te maken. De schrikeffecten zijn goed gedoseerd over de film en ze hebben mij een aantal keer goed kunnen laten schrikken. Het verhaal van de film is niet eens slecht, ondanks dat er de nodige horrorclichés langskomen. Maar ja, aan de ene kant voelt dat wel vertrouwd aan.

Lights Out is een film die door zijn speelduur de kijker niet al te lang hoeft bang te maken voor het donker. Het voelt daarom ook nergens te lang aan. Het acteerwerk is prima en je hoeft je niet te irriteren aan een slecht uitgewerkt personage. Er worden uiteraard geen bovengemiddelde acteerprestaties geleverd maar het is allemaal goed aan te zien. Lights Out doet me een beetje denken aan Mama (2013). Dan hint ik vooral naar de twee entiteiten in de films die wat raakvlakken met elkaar hebben.

avatar van Corcicus
geplaatst: 19 augustus 2016, 12:50 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Redelijke thriller die vooral de vrouwen in de zaal aan het krijsen kreeg, maar bij de mannen enkel meewarige en laconieke reacties opriep.

Er vallen vrijwel geen doden, van nabij zag het spook er al een stuk minder goed uit en het einde was nogal flauw. Maar Teresa Palmer is best een knappe meid en de film was wel genietbaar. Echter geen bioscoopmateriaal.

geplaatst: 19 augustus 2016, 21:01 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik had hier veel van verwacht, maar het viel dik tegen.Dat de moeder op het einde zelfmoord pleegt was wel even een schok, maar dat de overlevenden vlak daarna al weer toekomstplannen aan het maken waren alsof hetgeen gebeurd was allemaal zo erg en traumatiserend niet was, vond ik bijzonder ongeloofwaardig. De acteerprestaties waren erg ondermaats en de schrikmomenten voorspelbaar. De gimmick van het verhaal, een entiteit die je enkel in het donker kan zien, was een goeie vondst, maar werd helemaal niet consequent gebruikt. Het raakte eigenlijk kant noch wal.

avatar van Laurensv
geplaatst: 23 augustus 2016, 23:46 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik had hier niet veel van verwacht, maar het viel alleszins mee. Ik ben het eens met eerder gelezen kritieken over het monster dat niet echt uit de verf komt. Verdwijnt ze nu in het licht of vindt ze dan supersnel een schuilplaats? Daarnaast is het wel erg makkelijk om elk schrikmoment te voorzien van veel decibel. Standaard horrorfilm, maar slaagt desondanks wel deels in zijn opzet. Diana was dan wel een erg verwarrende bad guy, dat gaf haar wel de gelegenheid om de spanning bij momenten hoog op te voeren. Het einde was verder zó bruut, dat scoort punten.

avatar van voskat
geplaatst: 4 september 2016, 09:10 uur [permalink]
Onbegrijpelijk dat ze het oprecht enge "ding" uit het korte filmpje hebben vervangen voor een dertien-in-een-dozijn horrormasker.
Mogen we Hollywood weer voor bedanken zeker... een paar 10 miljoen tegen het budget aan gooien met als resultaat dat de boel 10 keer zo tam wordt.

Blijft over een paar leuke ideetjes. Gelachen om het moment met de afstandsbediening van de auto.

avatar van barcam
geplaatst: 25 september 2016, 19:27 uur [permalink]
Nog nooit zo blij geweest dat de cinema lichten terug aangingen.
Enorm zwakke horror film die faalt op alle vlakken.
Paar schrikmomenten, zwak uitgewerkte personages en enorm ver gezocht verhaaltje.

avatar van arno74
geplaatst: 28 september 2016, 21:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Erg slap en clichématig werkje met clichématige personages. Het uitgangspunt (een 'monster' dat verdwijnt zodra je het licht aandoet) is leuk en origineel maar de uitwerking is heel gewoontjes, hier was toch wel meer uit te halen. Met zo'n origineel uitgangspunt moet je niet verzakken in een doorsneeverhaal en (mislukte) jumpscares en dat doet de regisseur wel. Ik vond het nooit ook maar een beetje eng, sfeervol of interessant worden. 1,5*

geplaatst: 4 oktober 2016, 22:27 uur [permalink]
Matige film over een jonge vrouw die haar kleine broertje bij haar moeder weg haalt als deze een depressie heeft. Ondanks de korte lengte is het hier en daar wel wat langdradig. Vanwege het plot kan er leuk met licht gespeeld worden, en dit gebeurd ook wel aardig. Verder nog wel een paar prima schrikmomentjes, maar daar is het dan wel mee gezegd.

avatar van tattoobob
geplaatst: 5 oktober 2016, 12:59 uur [permalink]
Na het geweldige short movie van diezelfde regisseur en hetzelfde verhaal moest er een echte film komen......ik snap het helemaal want ik vind de short movie geweldig (zie mijn avatar).
Maar de uitvoering van deze is matig.....het begint goed maar de spanning houd niet aan en ook is alles voorspelbaar.
Acteerwerk vond ik wel goed dus dat is een pluspunt.
Volgens mij is deel 2 alweer in de maak ๐Ÿ˜‚

Kortom....hier kan veel meer uit gehaald worden want potentie is er zeker.

avatar van mixmaster
geplaatst: 5 oktober 2016, 15:46 uur [permalink]
slappe horrorfilm die totaal nergens eng is of schrik aanjaagt.
Zoals zovaak is weer dezelfde truc gebruikt : veel heen en weer bewegen met camera en zo donker mogelijk filmen en veel enge geluiden, maar totaal niks engs zien.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 5 oktober 2016, 23:37 uur [permalink]
Helemaal zo slecht nog niet, er wordt best redelijk gespeeld en ook leuk om Maria Bello eens in een ander soort film te zien. Het verhaal, hoewel vrij simpel, kan er ook best mee door. Het sfeertje is goed en er zitten best wat creepy momenten in. Echt eng? Nee dat niet, maar desondanks vond ik het toch best vermakelijk dankzij het vleugje mysterie waardoor ik toch geboeid bleef. Het einde had iets sterker gekunt maar dit is ook best oké.

avatar van Collins
geplaatst: 7 oktober 2016, 00:21 uur [permalink]
Hele redelijke horror.
Aardige opbouw naar een prima beklemmend en duister sfeertje. Paar goeie schriks. Behoorlijk tempo ook. Verhaal is inhoudelijk niet heel bijzonder en het tempo helpt goed om dat te verhullen.
Zelfs het acteerwerk was naar behoren. Nou ja, bijna helemaal naar behoren dan. Dat jochie kon er eerlijk gezegd niet veel van. En dat heeft toch enige impact op de inleving.
Ben trouwens blij dat ik de trailer niet heb gezien. Als ik de commentaren hierboven lees, vergalt de trailer een hoop kijkplezier. Is wel vaker zo met trailers. Vermijd trailers, zou ik zeggen.
En deel 2? Ach, laat deel 2 maar zitten. Eén "Lights out" is wel voldoende. Beter wordt het niet, denk ik.