Lights Out (2016)

2,94

Horror

geregisseerd door David F. Sandberg
met Teresa Palmer, Gabriel Bateman en Maria Bello

Rebecca (Teresa Palmer) dacht dat ze haar jeugdangsten achter zich zou laten wanneer ze op zichzelf zou gaan wonen. In haar jeugd was ze nooit echt zeker van wat wel en wat niet werkelijkheid was wanneer het licht uitging. Haar broertje Martin (Gabriel Bateman) ervaart inmiddels dezelfde onverklaarbare en angstaanjagende gebeurtenissen die zij ooit meegemaakt heeft. Een angstaanjagende entiteit die een mysterieuze link heeft met hun moeder, Sophie (Maria Bello), is opnieuw aanwezig. Naarmate Rebecca dichter bij het ontrafelen van de waarheid komt, zijn ze allebei hun leven niet meer zeker wanneer de lichten uitgaan..

125 BERICHTEN 41 MENINGEN

kappeuter (moderator)
geplaatst: 27 maart 2016, 11:13 uur [permalink]
Vanaf 21 juli in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 27 maart 2016, 11:35 uur [permalink]
tattoobob, hier heb je hem al!

avatar van tattoobob
geplaatst: 27 maart 2016, 11:46 uur [permalink]
Kondoro0614 schreef:
tattoobob, hier heb je hem al!

Hahaha...thanx man πŸ˜‰

avatar van tattoobob
geplaatst: 27 maart 2016, 11:53 uur [permalink]
De shortfilm met de soortgelijke naam en regisseur was goed ontvangen dus is er maar een volle lengte film gemaakt.....ik ben benieuwd.

Hieronder de short film.....en dan weten jullie gelijk waar mijn avatar vandaan komt πŸ˜„

Lights Out (A short horror film). - YouTube

geplaatst: 29 maart 2016, 22:25 uur [permalink]
Ja hoor, laat maar komen! Ben benieuwd πŸ™‚

avatar van Corcicus
geplaatst: 29 maart 2016, 22:36 uur [permalink]
Ziet er goed uit. Vond de kortfilm destijds wel goed gemaakt en het is nog dezelfde vrouw ook.

avatar van Mr-Mcmovie
geplaatst: 12 april 2016, 19:03 uur [permalink]
De trailer ziet er heel spooky uit dit kan wat worden mede deels door de zelfde regiseur van de kortfilm Light's Out heb ook meteen net de kortfilm bekeken en ik moet zeggen ben reuze benieuwd naar dit werkje.

avatar van DutchTakeshiro
geplaatst: 13 april 2016, 19:36 uur [permalink]
Toen ik de naam van Wan zag langskomen werd ik meteen benieuwd. Dit wordt een film die je continu de stuipen op het lijf gaat jagen. Lights Out en The Conjuring 2.... laat maar komen!!!! πŸ˜„

avatar van Seam
geplaatst: 14 april 2016, 02:21 uur [permalink]
Fantastische kortfilm waarin het talent van Sandberg ook onmiddellijk duidelijk wordt. Hopelijk kan hij wel een fatsoenlijk script schrijven, want ik begin al flashbacks te krijgen naar Mama, die toch enorm tegenviel na de eerdere geweldige kortfilm. De screenwriter Heisserer belooft niet echt veel goeds helaas. Wel fijn dat Palmer de hoofdrol heeft, vond haar in Warm Bodies sterk en veel potentie hebben.

avatar van Erick1985

geplaatst: 8 juni 2016, 09:28 uur [permalink]
Heel erg benieuwd naar... James Wan als regisseur, dus zou best weles goed kunnen zijn πŸ™‚

avatar van Corcicus
geplaatst: 8 juni 2016, 10:20 uur [permalink]
Erick1985 schreef:
James Wan als regisseur, dus zou best weles goed kunnen zijn πŸ™‚
Waar heb je het over? David Sandberg is de regisseur.

avatar van Erick1985

geplaatst: 8 juni 2016, 21:06 uur [permalink]
Corcicus schreef:
Waar heb je het over? David Sandberg is de regisseur.
Klopt, heb me vergist πŸ™‚

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 19 juni 2016, 11:25 uur [permalink]
Trailer gisteren gezien bij The Conjuring 2, zag erg erg gaaf uit!

avatar van GrobbekuikenXL

geplaatst: 21 juni 2016, 18:40 uur [permalink]
Beetje veel spoken tegenwoordig. Gaat allemaal op elkaar lijken en Wan gaat gelukkig eens wat anders doen. Trailer niet zo interessant behalve een poster op de muur van de band Ghost πŸ˜€

avatar van sandero16
geplaatst: 22 juni 2016, 10:26 uur [permalink]
Erg benieuwd naar deze film!

geplaatst: 26 juni 2016, 15:17 uur [permalink]
Kan niet wachten op deze film, na het zien van The Conjuring 2.....! πŸ˜„

avatar van Zwolle84
geplaatst: 26 juni 2016, 15:25 uur [permalink]
Deze film is niet van Wan. Hij heeft waarschijnlijk één keer de koffie rondgebracht op de set zodat hij als 'producer' op de bill mag staan en zo zijn vriendjes kan helpen qua promotie.

De bijzonder slechte trailer en de overduidelijk ingekochte IMDB-stemmen wijzen weer op een Annabelle-achtig gevalletje.

avatar van perceived

geplaatst: 26 juni 2016, 21:55 uur [permalink]
Zag de trailer ook bij the Conjuring 2 en die vond ik allesbehalve bijzonder. Snap niet waar al dat enthousiasme vandaan komt, maar we zullen zien.

avatar van Seam
geplaatst: 27 juni 2016, 02:08 uur [permalink]
perceived schreef:
Komt waarschijnlijk door de short πŸ˜‰ Ik heb de trailer nog niet gezien, maar de short is wel erg sterk. Als het zo hoor lijkt deze film hetzelfde lot als Mama te ondergaan.

avatar van perceived

geplaatst: 27 juni 2016, 12:53 uur [permalink]
Komt waarschijnlijk door de short πŸ˜‰
Mysterie opgelost. Lijkt me inderdaad de reden. Ik was helemaal vergeten dat er een short van is. Die ga ik maar eens opzoeken dan πŸ™‚

avatar van mcdaktari

geplaatst: 27 juni 2016, 20:35 uur [permalink]
Eindelijk!!!!!!! Volgens mij word dit de horror film waar ik al zo lang op zit te wachten.
Wat ik er zo links en rechts over hoor word nu al gezegd dat het de horror van 2016 word.
Ik kijk er naar uit. Laat maar komen. πŸ™‚

avatar van John Milton

geplaatst: 8 juli 2016, 00:20 uur [permalink]
Trailer die ik net op IMDb zag zorgde voor haren recht overeind op de arm. Ik wil deze wel zien hoor. Een minimale bemoeienis van Wan impliceert natuurlijk nog niet een slechte film. Wan begon ook ooit als onbekende. Besides, een synoniem voor kwaliteit is hij voor mij persoonlijk nooit geworden. πŸ˜‰

avatar van TornadoEF5
geplaatst: 8 juli 2016, 10:20 uur [permalink]
Een synoniem voor kwantiteit is het verder ook niet.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 8 juli 2016, 12:51 uur [permalink]
TornadoEF5 schreef:
Een synoniem voor kwantiteit is het verder ook niet.

9 films in 16 jaar is toch een strak tempo?

geplaatst: 19 juli 2016, 21:07 uur [permalink]
Deze trailer zag er net in de bios echt gruwelijk scary uit!

avatar van schenkowiets
geplaatst: 21 juli 2016, 23:51 uur [permalink]
Had m wel wat beter verwacht,maar vond m niet spannend en eng ofzo.

avatar van Fonzzz002
geplaatst: 22 juli 2016, 01:39 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Lights Out is één van die films waarbij het concept zo geniaal klonk dat ik gelijk overhaalt was de film te gaan kijken. Zeker voor een horrorfilm is dit een origineel & sterk idee! Het bleek echter een film te zijn waarbij, onlangs dat het concept geniaal is, de uitwerking zwak is. Er zijn 3 dingen die de film weerhield om een hoog niveau te bereiken: de logica achter het monster, het gedrag van de personages en de geluidsbewerking voor angstscenes. Het monsters werkt inconsistent en regelmatig doet het monster dingen die elkaar tegenspreken. Het ene moment kan het teleporteren en is het monster snel, het andere moment word het tegengehouden door deuren en is het monster langzaam. Het ene moment lijkt het monster pijngevoelig te zijn voor licht, het andere moment verdwijnt het enkel als het blootgesteld word aan licht (er was zelfs een scene waarin het monster een object uit het licht pakte. Hoe deed het monster dat?). Het ene moment lijkt het monster licht op commando uit te kunnen doen, het andere moment lijkt het monster geen macht te hebben over licht. Tot het einde toe was mij niet geheel duidelijk hoe dit monster precies werkte, wat zijn krachten & zwaktes waren. Ook vond ik het uiterlijk van het monster niet angstaanjagend. Op het eerste gezicht is het een creepy schaduw maar zodra je de glans ogen kon zien leek het alsof het monster dromerig vooruit stond te kijken, wat de intimidatie aanzienlijk omlaag haalde.

De personages heb ik wisselvallige meningen over. Wat me niet beviel aan ze is dat, met name het kind, eerder voelde als filmpersonages dan echte mensen. Hun reactie op de situatie voelde nogal gestuurd en er waren bepaalde momenten waarin ze behoorlijk domme keuzes maakte. (De scene dat het vriendje, die niets van het monster weet, vraagt of hij moet blijven slapen waarna het hoofdpersonage ja zegt, wetend dat er een monster is dat hem in stukken schuurt als het de kans krijgt. Om een voorbeeld te noemen) Dit is zeker niet het geval door de hele film, maar de domme keuzes waren opmerkelijk genoeg om storend te zijn. Aan de positieve kant: het personage Rebecca, gespeeld door Teresa Palmer, vond ik sterk genoeg uitgewerkt zodat ik om haar ging geven. Van alle personages vond ik dat je van haar de meeste kanten te zien kreeg, zij was de connectie tussen alle belangrijke personages. Ook is het moeder personage interessant omdat ze zowel slechte als goede kanten bevat, en de film weet deze op slimme wijze af te wisselen waardoor ik nooit wist om tegen haar te zijn of niet. Qua verhaal vond ik dat deze twee de film het meeste overeind hielden. De andere personages deden mij weinig tot niets. Het laatste consistente probleem met de film is het geluid tijdens de angstscenes te luid is. Lights Out, evenals vele moderne horrorfilms, denkt dat horror betekent “laat de kijker schrikken met een lange stilte waarin het personage langzaam loopt, gevolgd door een luide knal”. Dit horrorcliché werd zo dusdanig vaak gebruikt dat het op gegeven moment irritant werd. Tijdens de angstscenes zat mijn aandacht niet bij het verhaal en de personages, mijn aandacht zat bij mijn oren voorbereiden op een harde knal. Een jumpscare op zijn tijd is niets mis mee, maar deze film deed het zo vaak dat het averechts werkte. Angst hoort van je verhaal te komen, niet van harde geluiden. De meeste moderne horrorfilms lijken dit vergeten te zijn.

Dat was een lang preekverhaal, misschien meer kritiek dan de film verdient, maar deze punten bleven mij van begin tot eind knagen. De minpunten terzijde, Lights Out heeft ook een aantal goede dingen erin zitten. Zoals gezegd is zijn er 2 aardige personages & het concept is sterk, en de film maakt zoveel mogelijk gebruik van het concept door te spelen met verschillende lichtbronnen. Vanuit een technisch oogpunt is de film goed gemaakt omdat ze zo min mogelijk studiolicht hebben gebruikt. Ook maakt de film gebruik van praktische effecten ipv CGI, wat je het idee geeft dat waar je naar kijkt er echt is (ipv er achteraf met de computer overheen geplakt).

Al met al vind ik Lights Out een zwakke horrorfilm met een paar aardige elementen. Een typisch voorbeeld van goed concept met een zwakke uitwerking.

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 22 juli 2016, 07:40 uur [permalink]
Één stap vooruit, twee stappen terug. En zo mag je Lights Out, met een degelijk (short film) concept, gewoon scharen in het rijtje nietszeggende, totaal irrelevante horrorfilmpjes die specifiek voor simpel bioscoopvolk is gemaakt. Denk aan Ouija, Jessabelle en meer van dat soort doorsnee meuk. Lights Out is een Horror-BINGO voor beginners. Met scares die nauwelijks visueel zijn, maar met een blèrende geluidsband toch nog iets voor elkaar denkt te krijgen. Juist met een concept dat draait om licht zou je meer verwachten. Had in 2012 de schrale hoop dat Sinister (2012) het genre de goede kant op zou duwen, dat men er van kon leren... dat we klaar waren met die goedkope Wan-esque troep. Boy was I wrong πŸ™

Leukste was nog de bioscoopmedewerker bij Cinemec die na de pauze (een fucking pauze ja, want 80 minuten niet roken/pissen/je muil houden is gewoon ondenkbaar) het licht een paar keer aan en uit deed. Hihi haha.

geplaatst: 22 juli 2016, 10:30 uur [permalink]
Ik had er veel meer van verwacht, het verhaal sloeg nergens op (niet echt eng ofzo...)
Het acteerwerk was ook niet goed... de film wist mij totaal niet te boeien.

avatar van Bélon
geplaatst: 23 juli 2016, 16:53 uur [permalink]
jeroentjuhhhhh schreef:

Wij komen morgen van het terras af en hebben dan zin in een vrij simpele film en zijn geen echte genre fans: zou je hem dan wel aanraden? (De gemiddelde score valt mij nl. wel mee)