• 15.831 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.558 stemmen
Avatar
 
banner banner

3:10 to Yuma (2007)

Western / Actie | 122 minuten
3,63 2.996 stemmen

Genre: Western / Actie

Speelduur: 122 minuten

Alternatieve titel: Three Ten to Yuma

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Mangold

Met onder meer: Russell Crowe, Christian Bale en Logan Lerman

IMDb beoordeling: 7,6 (349.210)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 18 september 2008

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • CANAL+ Bekijk via CANAL+
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot 3:10 to Yuma

"Time waits for one man."

Remake van de gelijknamige film uit 1957. De door droogte geteisterde arme rancher Dan Evans is samen met zijn beide zoons getuige van een zeer gewelddadige overval op een postkoets met de salarissen voor het personeel van de Southern Pacific Railroads door de beruchte outlaw Ben Wade en zijn bende. Wade wordt echter gearresteerd. Dan Evans begeleidt vervolgens tegen een beloning van $200 Wade van Bisbee naar Contention, van waar hij Wade met de trein van tien over drie naar de gevangenis in Yuma moet brengen. Vanaf het vertrek uit Bisbee blijkt de reis niet zonder gevaren te zijn en een psychologisch kat en muis spel tussen Evans en Wade begint.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Aapje81

Aapje81

  • 2227 berichten
  • 5188 stemmen

Karl van H. schreef:

Welke films van Christian Bale heb jij dan gekeken? Ik vind 'm altijd een erg overtuigend acteur - kijk maar naar American Psycho of The Machinist, bijvoorbeeld.

De voorbeelden die jij noemt zijn inderdaad zijn betere rollen. Helaas heeft hij mij verder zelden kunnen overtuigen. Dan denk ik vooral aan Harsh Times, beide Batman films en Terminator Salvation. In mijn ogen doet Bale haast altijd hetzelfde en is hij maar een hele beperkte acteur. Maar vooral The Machinist was zeker de moeite waard daar moet ik je gelijk in geven.


avatar van Hemelbewoner

Hemelbewoner

  • 172 berichten
  • 183 stemmen

hou normaal niet van western, deze toch maar omdat ik fan ben van crow.

geen spijt van gehad, blijft boeien.

4*


avatar van Minotaures

Minotaures

  • 7810 berichten
  • 2538 stemmen

Western is dus niet één van mijn beste genres. Zowel de oude als de nieuwere filmen zijn voor mij net wel of net niet geslaagd qua becijfering. Wel leuk om het gezien te hebben. 3,0*


avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

  • 1664 berichten
  • 105 stemmen

Grootse western met topacteurs.


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8672 berichten
  • 3944 stemmen

Heel erg sterke hardboiled western in de lijn van Sam Peckinah of Sergio Leone, met een fraaie casting en precies de juiste toon voor het genre. Christian Bale en Russel Crowe zijn erg leuk gecast als elkaars tegenpolen. Het had wel iets minder voorspelbaar gemogen, maar ik ben allang blij dat er een nieuwe western is die de kwaliteit van weleer weet te benaderen. Keep 'em coming!


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

De stijl van Sergio Leone herken ik er echt niet in.


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8672 berichten
  • 3944 stemmen

Nomak schreef:

De stijl van Sergio Leone herken ik er echt niet in.

Qua muziek een beetje, de epische riedeltjes op de achtergrond ( die in ieder geval niet zo blijven hangen, maar goed...). Maar het is wel meer Sam Peckinah dan Sergio Leone.


avatar van kos

kos

  • 46697 berichten
  • 8853 stemmen

Peckinpah herken ik er ook echt niet in. .


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8672 berichten
  • 3944 stemmen

kos schreef:

Peckinpah herken ik er ook echt niet in. .

Het hele gegeven van de film deed me enorm denken aan The Wild Bunch, een van mijn favoriete westerns.


avatar van Nieksnut

Nieksnut

  • 128 berichten
  • 0 stemmen

Aardige film maar op het einde wel heel erg ongeloofwaardig. Vrij belachelijk zelfs. Heel erg is dat niet, aangezien de film daarvoor ook niet bijzonder goed is. Het is vermakelijk genoeg om te blijven kijken, maar van echte spanning of iets dergelijks is geen sprake. De absurdheid van de situatie houd de aandacht wel vast, maar om nou te zeggen dat dit uiteindelijk knap uitgewerkt word, nee. Tegenvaller. Acteerwerk is wel in orde met Ben Foster als overtuigende lul.


avatar van Awake78

Awake78

  • 1022 berichten
  • 496 stemmen

Harde film, maar wel supergeslaagde! Voor een 'western' ook op bepaalde punten ijzingwekkend spannend. Goede rollen van de twee (vooral Bale) en mooie locaties en omgevingen.
Lekker sfeertje ook en vrij aardig te volgen allemaal. Af en toe een beetje over the top maar blijft verder keurig tussen de lijnen.

Enige licht ongeloofwaardige was dat Crowe die vrouw in die bar zo snel verschalkte met wat slijmerige complimentjes, maar gelukkig werd dat later duidelijk.

Einde was uitstekend, paste goed bij de aard van de film en gelukkig niet zoals verwacht werd (tenminste, door mij ).

Ja deze film verdient een voldoende.


avatar van kos

kos

  • 46697 berichten
  • 8853 stemmen

Opvallend trouwens hoe in het origineel het einde wel geloofwaardig is in tegenstelling tot hier.

Ze hebben precies wat stukjes uit het originele script gelaten die toch wel belangrijk zijn en het einde niet zo raar uit de lucht komt vallen.


avatar van Minotaures

Minotaures

  • 7810 berichten
  • 2538 stemmen

BraveSirRobin schreef:
In het begin laat de sluwe en doortrapte snoodaard Crowe zich als een lamme kneus arresteren. De sheriff en zijn handlangers zijn weliswaar de stad uit, maar wie denk je dat ze daar tegenkomen? Bale en zijn zonen, aan wie Crowe heeft verteld dat hij naar de stad gaat (goede zet). Onder tussen zit meneer op z'n dooie gemak wat te tekenen.

Wie escorteert deze beruchte desperado naar de trein? Natuurlijk iemand met een houten poot en een neergeknalde premiejager!
Al meteen de eerste nacht vermoordt Crowe een van zijn begeleiders. Zouden die hem dan niet beter in het oog houden? Bind hem beter vast, boei op zijn minst zijn handen achter zijn rug! Nee, dat lijkt hen niet nodig, Crowe heeft er vast spijt van en zal niet gauw nog wat proberen. Tot hun grote verbazing blijkt niets minder waar!


Een paar van die dingen zijn te verklaren hoor.


avatar van Valii

Valii

  • 206 berichten
  • 303 stemmen

Had meer verwacht van deze film. Vooral de uitwerking van het script was veel te voorspelbaar. Dat het af en toe zelfs leek dat Wade zelf meewerkte aan het halen van die trein vond ik echt ongeloofwaardig.

Wel goed geacteerd, maar de film in z'n totaal haalt het niet bij de oude westerns.


avatar van gillette

gillette

  • 314 berichten
  • 575 stemmen

Hele mooie film.

Zeer goed geacteerd door Bale en Crow.

Laatste halfuur is retespannend en het einde is zeer goed, vond ik.

Goede Western met goede opbouw.

4*


avatar van HASCH

HASCH

  • 59 berichten
  • 77 stemmen

Aardige Western, met heel veel schiet werk en veel doden.

Had ook iets minder gekund, dan was het misschien wat geloofwaardiger geweest. Voor mij geen film om nog eens naar te kijken.


avatar van Mark W

Mark W

  • 65 berichten
  • 447 stemmen

Zeker een goede film. Spanning tijdens de gehele film, acteerwerk van Bale en Crow is dik in orde, sfeer, locaties eveneens. Het einde valt over te discussieren, mij stoorde het iig niet dat het niet echt geloofwaardig was.

Ik ben geen Western liefhebber, maar deze was erg goed.


avatar van DaanVG

DaanVG

  • 91 berichten
  • 396 stemmen

Prachtige western film, op het eind op 't puntje van m'n stoel gezeten.

Goed acteerwerk van Bale en Crowe, een aanrader.


avatar van the terminator

the terminator

  • 53 berichten
  • 529 stemmen

gewoon super!


avatar van Mars4i

Mars4i

  • 257 berichten
  • 1867 stemmen

Ik verbaas me echt over de hoge score hier. BraveSirRobin had het al over het onrealistische scenario. En daar ben ik het volledig mee eens.

BraveSirRobin schreef:


In het begin laat de sluwe en doortrapte snoodaard Crowe zich als een lamme kneus arresteren. De sheriff en zijn handlangers zijn weliswaar de stad uit, maar wie denk je dat ze daar tegenkomen? Bale en zijn zonen, aan wie Crowe heeft verteld dat hij naar de stad gaat (goede zet). Onder tussen zit meneer op z'n dooie gemak wat te tekenen.

Wie escorteert deze beruchte desperado naar de trein? Natuurlijk iemand met een houten poot en een neergeknalde premiejager!
Al meteen de eerste nacht vermoordt Crowe een van zijn begeleiders. Zouden die hem dan niet beter in het oog houden? Bind hem beter vast, boei op zijn minst zijn handen achter zijn rug! Nee, dat lijkt hen niet nodig, Crowe heeft er vast spijt van en zal niet gauw nog wat proberen. Tot hun grote verbazing blijkt niets minder waar!



Ik begrijp ook de bedoeling van de 2 karakters Wade en Dan. Maar de psychologische strijd tussen deze 2 komt totaal niet uit de verf. Ik weet niet of dat door de acteurs komt of door de regie.


avatar van NovaChe

NovaChe

  • 85 berichten
  • 17 stemmen

Ik moet wel zin hebben om een western te kijken...

Ik heb deze film gekeken en ik kreeg steeds meer zin om te kijken.


avatar van Bram87

Bram87

  • 64 berichten
  • 216 stemmen

Best een gave film. Hij bezit echt dat western sfeertje. Heb me er goed mee vermaakt. Alleen het einde vond ik helemaal niks. Zoetsappig en ongeloofwaardig. Daarom geen 4 maar een 3,5.


avatar van Near_Dark

Near_Dark

  • 754 berichten
  • 424 stemmen

Deze heb ik eind januari 09 op DVD gezien, hij zat toen gratis bij het weekblad Humo. Dit is wat ik er toen van dacht...

tsja Wat kan ik zeggen....?

Ik zie graag Westerns, denk maar aan "High Plains Drifter" (1973), "Once Upon A Time In The West" (1968), "The Good, The Bad & The Ugly" (1966) enz...

Dat zijn stuk voor stuk bangelijk goeie films uit de gouden jaren van de Western, zelfs nu nog staan die er als een huis !!

Intussen zijn er verschillende pogingen geweest om het genre nieuw leven in te blazen (Unforgiven (1992) ),

maar deze film slaagt daar niet in.

Hij is té traag en bevat té veel saaie dialogen.

Ik had hoge verwachtingen, maar die werden niet ingelost

6/10. (= 3*)

Niet slecht, maar ook niet echt goed.

Buiten enkele sterk emotionele scènes valt hij nogal tegen,

echter voor diegenen die niet vertrouwd zijn met het genre kan dit best een goeie film lijken, totdat je de klassiekers te zien krijgt

De moeite om eens te bekijken als die op TV speelt, ik zou er geen geld aan geven.


avatar van Sjoerd111

Sjoerd111

  • 235 berichten
  • 281 stemmen

Krachtig einde!


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7311 berichten
  • 0 stemmen

Near_Dark schreef:

Deze heb ik eind januari 09 op DVD gezien, hij zat toen gratis bij het weekblad Humo. Dit is wat ik er toen van dacht...

tsja Wat kan ik zeggen....?

Ik zie graag Westerns, denk maar aan "High Plains Drifter" (1973), "Once Upon A Time In The West" (1968), "The Good, The Bad & The Ugly" (1966) enz...

Dat zijn stuk voor stuk bangelijk goeie films uit de gouden jaren van de Western, zelfs nu nog staan die er als een huis !!

Intussen zijn er verschillende pogingen geweest om het genre nieuw leven in te blazen (Unforgiven (1992) ),

maar deze film slaagt daar niet in.

Hij is té traag en bevat té veel saaie dialogen.

Ik had hoge verwachtingen, maar die werden niet ingelost

6/10. (= 3*)

Niet slecht, maar ook niet echt goed.

Buiten enkele sterk emotionele scènes valt hij nogal tegen,

echter voor diegenen die niet vertrouwd zijn met het genre kan dit best een goeie film lijken, totdat je de klassiekers te zien krijgt

De moeite om eens te bekijken als die op TV speelt, ik zou er geen geld aan geven.

Tjonge zeg, Near_Dark vaak kan ik je recensies wel waarderen maar wat je hier weer allemaal typt. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Sterk emotionele scenes ? Nee sorry


avatar van Near_Dark

Near_Dark

  • 754 berichten
  • 424 stemmen

mcdaktari schreef:

(quote)

Tjonge zeg, Near_Dark vaak kan ik je recensies wel waarderen maar wat je hier weer allemaal typt. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Sterk emotionele scenes ? Nee sorry

Yep, inderdaad, ik vond dat er enkele sterk emotionele scènes in voorkwamen, welke weet ik niet meer, da's té lang geleden dat'k die heb gezien (+- 10 maand geleden), maar ik heb dit geschreven in een bespreking op een andere filmgroep toen ik hem net had bekeken, dus dat zal dan wel zo zijn

Ik zal maar toegeven dat'k een zachtgekookt eitje ben zeker...?


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7311 berichten
  • 0 stemmen

Hahaha dat zijn jou woorden, maar je moet de film eigenlijk nog eens een keer herzien, want ik ben van mening dat 3:10 to Yuma, toch zeker 1 van de betere westerns is van de laatste jaren en ik persoonlijk zou hem best in het rijtje van klasiekers kunnen stoppen, zoals the Wild Bunch en de films die jij zelf al noemden. Teminste dat is mijn mening. Ik zou zeggen kijk hem nog eens.


avatar van Near_Dark

Near_Dark

  • 754 berichten
  • 424 stemmen

Misschien komt dat er ooit wel eens van, ALS ik eerst mijn eigen favorieten allemaal heb herbekeken


avatar van Grendel

Grendel

  • 30 berichten
  • 637 stemmen

Een goede film, goed acteerwerk en prima sfeer, maar erg jammer van het einde. Daarin was de eerste film veel beter. Zo blijkt maar weer dat je geen grote stapel lijken nodig hebt voor een goede film.


avatar van CrazyDavid

CrazyDavid

  • 95 berichten
  • 1215 stemmen

Heel mooie poster trouwens!