28 Weeks Later (2007)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Juan Carlos Fresnadillo
met Robert Carlyle, Rose Byrne en Catherine McCormack

Zes maanden na de uitbraak van een virus in Groot-Brittannië verklaart het Amerikaanse leger de ziekte onder controle te hebben. Hoewel een groot deel van het land nog steeds in quarantaine is, wordt Londen langzaam heropgebouwd en nemen de overlevenden opnieuw hun intrek in de stad. Maar wanneer een drager van het virus zijn weg naar de hoofdstad vindt en ziek wordt, breekt de hel opnieuw los.

avatar van Macmanus
Beter dan Deel 1!

Dit deel heeft duidelijk meer geld dan deel 1. Wat opzich niet altijd goed hoeft te zijn, deel 1 was mede door het gritty uiterlijk en het wobly camerawerk erg sfeervol. Maar Fresnadillo verloochend het eerste deel niet. En brengt de sfeer van deel 1 over naar dit deel en doet er nog een schepje bovenop, door het lekker gore te maken. Het begon al gelijk heerlijk. Lekker zombies die aanvallen en niemand sparen.
Daarna zien we hoe de eerste bewoners weer terug komen naar London. Om snel weer wat mensen te infecteren. En daarna weer lekker wat mensen te laten rennen voor Zombies! Met die helicopter was erg cool, lekker vies.

Goed vervolg, laat 28 months maar komen!

4 sterren.

Damn, wat is deze film vet gefilmd.

Ik denk niet dat je een verhaal als dit veel beter kunt uitwerken, stukken beter dan de eerste.

Diepe buiging voor de cinematograaf. .

Fijn vervolg op het eerste deel.

Film draait rond de gekte (zombies dan maar) die het epidemie met zich meebrengt en visueel is het daar perfect op afgestemd. Erg warrig geschoten, al speelt dat wel duidelijk in het voordeel van de film.

Veel gore is er echt niet te zien. Wel de indruk dat er veel gore te zien is. Maar de rondscherende camera en de drukke editing zorgen ervoor dat al wat smerig is maar luttele miliseconden in beeld is. Slim.

Verder erg mooie beelden van London. Ziet er allemaal redelijk futuristisch uit en lekker leeg uiteraard. Ook de soundtrack is best aardig en zorgt ervoor dat het sfeertje lekker apocalyptisch is.

Vermakelijk verhaaltje verder, maar in tegenstelling tot het eerste deel wordt het nergens spannend of puntje stoel. Het blijft een film die zich vooral richt op de manie van de zombies, waardoor het gelukkig wel de hele tijd lekker druk blijft.

Carlyle doet het goed als zombie, als gewone huisvader vond ik het wat minder. Ook de rest van de cast is wel aardig, al is het acteerwerk redelijk onopvallend verder.

Erg fijne film die bijna het niveau haalt van de eerste. Ziet er iets mooier uit en die helicopter scene is zeker ééntje die nog veel genoemd gaat worden. Maar het zeldzame feit dat een horrorfilm ook écht spannend kan zijn herhaald deze film niet.

Toch ook gewoon 4*, al zie ik Boyle graag weer deel 3 verfilmen.

avatar van Matchostomos
Faster, zombie! kill! kill!

Fresnadillo is geen Boyle, zo blijkt duidelijk uit '28 Weeks Later'. Hij herboetseert nochtans vele elementen uit de succesformule van Boyle, maar bereikt er nooit hetzelfde frisse effect mee. De hallucinante, hyperspannende en audiovisuele ervaring uit het eerste deel blijft dan ook achterwege, al komen we niet geheel van een koude douche thuis. '28 Weeks Later' blijft namelijk licht amusante B-zombiehorror, waar niet op een spatje bloed meer of minder wordt gezien.
Aanbidders van '28 Days Later', waaronder mezelf, wees echter gewaarschuwd. Te hoge verwachtingen kunnen de pret enigszins bederven en de enkele kwaliteiten die deze prent enigszins herbergt in de weg staan. Getuige mijn compagnon die, in tegenstelling tot mezelf, van een ontgoocheling sprak.

Het blijft echter een doodzonde dat Boyle zich niet terug in de regiestoel zette voor deze sequel. Ware het niet dat we dan een bescheiden pareltje als 'Sunshine' aan onze neus hadden voorbij zien gaan, of we moesten er alleszins meer geduld voor uitoefenen.
Dat terzijde, weet Fresnadillo zoals eerder gezegd kwalitatief nog iets voor de dag te brengen, maar uiteraard in beperkte mate.
Visueel gezien opteer ik liever voor de stijl van de voorganger, die efficiënt was in al zijn groezeligheid en vuilheid. Toch bewijst de meer actiegerichte guerillastijl in '28 Weeks Later' ook zijn nut. We voelen ons geen opgejaagd wild meer en de spanning is bij momenten ver zoek, maar het houdt het tempo er wel stevig in. Iets wat deze film overigens goed kan gebruiken, maar daar kom ik later nog op terug.
Daarnaast wil ik me vooral zeer positief uitspreken over de opnames bij nacht, of alleszins de donkere omstandigheden. Wanneer een groep mensen tracht te vluchten uit de 'safe zone', wordt er namelijk prachtig gebruik gemaakt van diepdonkere grijstinten, die bovenaal een apocalyptische sfeer oproepen. Het gebruik van night vision getuigt echter van minder efficiëntie, aangezien er van spanning geen sprake is.

Iets waar '28 Weeks Later' niet echt verkeerd aan doet, is het grotendeels herbruiken en aanpassen van de soundtrack uit '28 Days Later'. Deze was namelijk al een meesterwerk op zich, en is dat hier vaak eveneens, al is het niet altijd even passend en correct toegepast op de 'acties' op het scherm.

Dit alles, de combinatie van beeld en geluid resulterend, moet echter verbergen dat deze prent onder het oppervlak even plat is als een bladzijde uit de bijbel. Waar '28 Days Later' opvallend karaktergedreven was, is deze dat niet. Ook de sociale satire die deze prent heel even wenst te zijn (de bombardementen van de falende Yankees), lijkt me al een cliché op zich.
Gelukkig nemen deze tekortkomingen (inclusief het visueel en muzikaal onderdoen voor '28 Days Later') niet al te vaak de bovenhand en kunnen we, zolang het tempo wordt aangehouden en het bloed in het rond vliegt, alsnog genieten van deze deels geslaagde sequel.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het is tegenwoordig weer een invasie van zombiefilms en aanverwanten. Niet dat het zo slecht is, ik hou wel van die films. Een uitschieter was al 28 days later en had dan ook wel wat verwachtingen bij 28 weeks later. Tenslotte kan je niet al te veel kanten uit. Het blijft altijd weer een hoop zombies die achter de mensen zitten en waar een select groepje voor moet vluchten. Toch heeft ook deze film iets speciaal en vormt het een sfeertje dat echt de kriebels geeft. Prachtig is net als in de eerste film de muziek. Een score die ik echt wil hebben in m'n collectie. Het is al niet al te gemakkelijk om tegenwoordig nog de kijker te laten thrillen met een horror, maar deze film doet echt wel meer dan z'n best. Goeie aanrader.

avatar van 606
ik vond het gewoon een super film beter als de eerste hier is meer spanning en grauwer gemaakt.

4,5 ster

avatar van Uier
Beste film van 2007!!

Magnefieke muziek van John Murphy (Vooral de themesong, in het begin), spectaculaire en orginele scenes (Sniper-shot, de claustrofobische parkeergarage-scenes, de helicopter-scene; wie was eerder trouwens, Planet Terror of 28 Weeks??), de heerlijke spanning en schrikmomenten. Alles klopt aan deze film!

Daar waar ik deel 1 redelijk tam en traag vond (Omdat deze het vooral van de sfeer moet hebben), vond ik deel 2 energiek en opzwepend. Ik kan niet wachten tot deel 3!

Twijfel tussen 4.5* en 5.0*, maar vooralsnog 4.5*.

avatar van otherfool
Een paar suberbe scenes vol adrenaline (de eerste 10 minuten zijn werkelijk fantastisch, verder de paniek in de garage, de nachtkijker in de underground) maar het verhaal neemt te veel toevalligheidjes voor lief om zover te komen. Zo vond ik vooral het weglopen van de kids wel erg suf... Jammer, want deze a-typische zombiefilm met prachtige soundtrack had meer in zich dan dit tussendoortje wat het uiteindelijk, net als de voorganger, toch weer is geworden.

3*.

avatar van Halcyon
Erg teleurstellende film alweer. Hoewel deel 1 na herziening iets beter beviel lijkt deze reeks me echt niet te liggen. Het eerste halfuur is gewoonweg saai. Mislukte schrikmomenten en onfuctioneel camerawerk wekken meer dan eens ergernis op. De cinematografie is vergelijkbaar met die in The Bourne Ultimatum, maar heeft hier totaal geen sfeerbevorderende invloed.
Van gore en spanning is quasi nergens sprake, des te meer drama en flauw sentiment. An sich geen slecht verhaaltje, maar het misstaat gewoon in een zombiefilm. Bovendien is de eindeloze aaneenschakeling van stadszichten nogal stereotiep geworden. Het oogt ook allemaal niet meer zo spectaculair als voorheen. Het geknoei met de modelbouwhelikopter in het stadion doet de film verder ook niet veel goed - of was deze scène gewoon abominabel slecht geschoten?
Anyway, enkele vermeldenswaardige scènes redden 28 Weeks Later van de ondergang: de shoot-out, de extermination en de helikopterscène; al werd die laatste een stuk vetter uitgevoerd in Planet Terror.
Misschien binnen een jaar nog eens herzien, wie weet bevalt ie me dan beter zoals dat met het eerste deel ook het geval was. Maar voorlopig een dikke flop.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond hem geweldig! Had het niet verwacht, maar ik zat echt de hele film met spanning te kijken. En moet toegeven dat ik hem echt wel eng vond, maar dat heb ik snel met rennende zombies. En ze zagen er zo goor uit! Sommige scene's vond ik echt vies met al dat bloed,maar er zitten zeker ook onvergetelijke scene's bij! Na de film had ik ook echt even zo'n gevoel van moet ik deze nou heeel goed vinden, of gewoon te goor voor woorden. Nou dat zegt al heel wat bij mij. Ja ik vind het een topper en beter dan de vorige.

avatar van totalreject
Viel vergeleken met 28 days later inderdaad een tikje tegen. Maar die film was zo verassend goed dat ik dat al wel verwacht had. Toch was dit een hele vermakelijke film.

avatar van maxcomthrilla
Bij momenten een wandelend cliché,

Ik doel hierbij op die jongen en zijn zus die ondanks dat ze goed weten dat de safety - zone niet verlaten mag worden, toch niet gehoorzamen. Hoofdschuddend zat ik ook toe te kijken hoe Carlyle zomaar tot zijn vrouw die in quarantaine zat door kon dringen en haar vervolgens gelijk vol op de bek pakte. Muziek was lekker, maar in het begin wel gelift uit 28 Days Later. Desondanks wel sfeervol gebruikt, omdat ik mij gelijk weer waande in de magistrale sfeer van 28 Days Later.

Over bovenstaande kritiekpunten kon ik mij snel heenzetten aangezien deze film doet wat hij moet doen. Geloofwaardigheid wordt toch al veel te veel overschat. Daarbij zijn mensen er ook om fouten te maken in dit soort films, anders zou het een saaie boel worden. Anders dan in 28 Days Later oogt hij hectisch! De camera acteert als een paranoide turner die alle kanten opzweeft. De film betrof gewoon een grote joyride, zoals ik ze graag zie. Als de bom eenmaal barst, krijg je een gegarandeerd actiespectakel boordevol hysterische mensen, spannende gebeurtenissen, het bijbehorende visuele machtsvertoon en opzwepende muziek. Een ware belevenis films zoals deze, zijn voorganger en andere recente horrorfilms. 4*

avatar van Hando
Geloofwaardig is het inderdaad allemaal niet, maar who cares. De film is lekker druk en hectisch en je hebt gewoon zin om zelf weg te rennen voor de adrealine kick. Het duurt gelukkig ook allemaal niet te lang. Zeer sterk vermaak. 4 sterren.

Vele malen minder dan de eerste. Deze mist vooral een coherent verhaal (wat wil je, met 4 scenarioschrijvers), één fatsoenlijke hoofdpersoon en bovenal sfeer.

Nu is het een matig slasherfilmpje met een ok uitganspunt geworden. Een enorme tegenvaller...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Schitterend en wederom zenuwslopend vervolg op 28 Days. Een absolute aanrader voor horrorfans. Zeer goed.

Prima vervolg op het eerste deel. In deze film zit zelfs meer geweld dan in het eerste. Deze film sluit eigen naadloos aan op het eerste deel.

avatar van Flipman
Natuurlijk is dit deel minder dan zijn voorganger, omdat die zo bijzonder was. Hier laten de gebeurtenissen zich redelijk raden, maar sfeer zit er zeker in. Het einde, dat laatste shot, waarin de geïnfecteerden rondrennen in Parijs vond ik geweldig! Althans, dat was hetgeen er echt geweldig aan was, want verder vond ik het slot wel érg open; ik wil wel graag weten wat er in die vier weken met Flynn, Tammy en Andy gebeurd is! Boyle wil een derde deel maken, dat hij weer zal regisseren en dat ook door Alex Garland geschreven zal worden; ik hoop dat dat een beetje een vervolg is op deze, met ook de karakters uit de eerste film. Maar dat zal wel niet, want volgens Boyle zal het derde deel zich afspelen in Rusland.

avatar van brabusRUS
28 days later is beter dan deze. Toen de film begon had ik er erg veel zin in. Totdat de virus uitbrak. De manier waarop de virus uitbrak vond ik erg matig. Jammer, het zou een veel betere film geweest zijn als de uitbreking van de virus anders zou zijn geweest.

Toch 3* omdat de film mij erg boeide, aangezien ik geen horror van ben.

avatar van maerk
Zeer sterk vervolg die niet onderdoet voor zijn voorganger.

28 Weeks Later is een hele spannende film geworden. Ik had nooit verwacht dat het vervolg op 28 Days Later zo goed zou zijn. En het verhaal wordt hier ook niet simpelweg uitgemolken maar er is duidelijk over nagedacht.

Het begint al meteen fantastisch. We maken opnieuw kennis met de Infected en ze zijn geen steek veranderd. Ze zijn nog steeds even creepy en snel als in Boyle's film. Mooi ook dat speciale personen het niet overleven, zoals het meestal wel het geval is in andere horrorfilms. Meedogenloos slachtten ze iedereen af. Daarna wordt het rustiger en zien we hoe Londen opnieuw wordt opgebouwd en bevolkt. Na ongeveer 7 maanden zijn de meeste Infected uitgeroeid of gestorven van de honger. Dit stuk is wel interessant omdat het veel informatie bevat maar aan de andere kant ook een beetje saai. Vooral wanneer de kinderen de verboden zone ingaan, vond ik een beetje dom. Maar zodra de pleuris weer uitbreekt is de film ongekend goed. De paniek die onstaat is mooi en realistisch, maar zodra de soldaten het bevel tot 'extermination of everything that moves' krijgen wordt de film helemaal spannend. Nu zijn de Infected dus niet hun enige zorg en worden ze van twee kanten aangevallen. Erg mooi bedacht.

Visueel is de film een plaatje. Het camerawerk in combinatie met de snelle montage is super, vooral de Infected cams zijn overdonderend. Supersnelle zwiepen en camera's die vlak achter een persoon zitten en ze razendsnel volgen. Soms had het camerawerk echter wel iets minder uit de losse pols geschoten mogen worden, vooral in het begin. En naast de Infected cams zijn er ook een aantal erg mooie camera vondsten, bijv: de nachtkijker vizie in de metro. . De Infected zijn, net als in 28 Days Later, weer de sterren van de film. Enorm enge wezens die retesnel zijn en alles dat leeft verscheuren, tof! De special effects zien er ook heel stoer uit, vooral de scène met de vuurbommen is een plaatje. De acteurs doen het ook goed.

Een erg sterke horrorfilm die gewoon heel tof en meer is dan een simpel avondje vermaak. Na deze gezien te hebben schreeuwt 28 Days Later om een herziening, die komt er zoiezo binnenkort want dan kan ik het beste oordelen welke ik nou beter vindt.

avatar van Legan
Wat een ontgoocheling was deze film. Een zeer teleurstellend vervolg op 28 days later... Een ronduit belabberd verhaal gecombineerd met slechte acteerprestaties. Robert Carlyle draagt grotendeels de film maar slaagt daar alleen in het begin in. Ook zijn er scènes die kant nog wal raken en is de heerlijke sfeer uit het eerste deel totaal verdwenen.

Zelfs de fantastische muziek uit 28 days later...moest gerestyled worden en is daardoor mateloos irriterend. En het einde, voorspelbaar en eigenlijk niet om aan te zien. Robert Carlyle is helaas gewoon weer gecast is een typische rol voor hem. Het was ijdele hoop om beter te denken. Maar de manier waarop dit in de film gebeurd is, zonder iets te verklappen, ronduit slechtdoordacht en waardeloos geschreven.

Vergelijk dit alles met de entree van de special effects die de film moeten redden (helicopterscène bijvoorbeeld) en zie, een typische Hollywoodsequel is geboren.

All in all, echt een film waarvan je na afloop denkt: 'Jeetje, was ik maar gaan patiencen. Dan had ik nog meer lol beleefd dan met deze prent'.

avatar van Tommeh
Ben het niet eens met Legan. Ik vond deze film zelfs beter dan 28 days. Oké er zit een aantal clichés in, maar wát een spanning zit er in 28 Weeks Later. De zombies (hoe moet ik ze anders noemen) zijn weer heerlijk angstaanjagend. En de film is prachtig gefilmd, close-ups worden afgewisseld met prachtige totaalshots van een verlaten Londen. Tel daar de fijne onheilspellende muziek van het eerste deel bij en je hebt een zeer vermakelijke en sfeervolle film.

avatar van Quaest
Herzien voor mij,

Het blijft gewoon goed. Het was ook leuk om te zien is verlaten London.
Het sfeer was prachtig! Zo stil en relax.. dat gebeurt nooit in London

Het soundtrack van John Murphy is gewoon een kippenvel! Het past gewoon in deze film. Dat is 1 van de reden waarom ik het film zo goed vond.

Robert Carlyle acteert gewoon geweldig. Andere acteurs deden ook goed.

Sommige scene waren gewoon great!
Echt een aanrader voor horrorfan!

Ben nu benieuwd naar deel 3!

Dikke 5*

avatar van wendyvortex
Prima vervolg op 28 Days later. Inderdaad niet zo'n verrasing als die film, maar genoeg naargeestige sfeer om hem zeer overtuigend te maken.
Fijne helicopter-scene ook.

avatar van Spetie
28 weeks later gaat verder waar 28 days later ophoudt. De film begint 28 weken nadat een agressief virus Groot-Brittannië eigenlijk volledig in puin heeft gelegd. De film begint vrij heftig en bevat enkele zeer harde scènes, waarbij mensen bijvoorbeeld door elkaar opgegeten worden en militairen op een gegeven moment gewoon op onschuldige burgers schieten. Robert Carlyle doet het goed enzet een overtuigende rol neer. Het camerawerk van deze film is ook prima verzorgd, want bij elke scène zit de camera er als het ware bovenop en daardoor lijkt alles nog dreigender en dichterbij en heb je af en toe het gevoel midden in de film te zitten. Er zitten net als in 28 Days Later, mooie camerashots van Londen in en door het hoge tempo is de film nog best te verteren, ondanks dat sommige zaken misschien wat onrealistisch overkomen. Net als zijn voorganger toch wel een vermakelijke zombie-film.

avatar van Leviwosc
28 weeks later blijkt een desillusie te zijn vanjewelste!

Dit is inmiddels de zoveelste virus-epidemie-rampenfilm die ik heb gezien en géén van die films weten me echt te boeien, vooral ook doordat de film absoluut niet realistisch is! Ik doel dan niet op het virus of de geïnfecteerden, maar op de maatregelen die men neemt tegen een agressieve besmettelijke ziekte.

Ik mis ook de algehele coördinatie van de operatie, zo'n operatie moet worden gecoördineerd door een leidinggevend orgaan. Maar niets van dat alles! We zien vooral een heleboel geren, geschreeuw, we zien hoe mensen met bruut geweld bij bosjes worden afgeslacht en verder zien we een heleboel lijken. Maar daar is dan eigenlijk ook wel het meeste mee gezegd.

Uiteraard zie je al van ver aankomen dat de twee kinderen het zullen overleven en dat er iets speciaals aan hen is, ze zijn niet gewoon kinderen, maar ze zijn waarschijnlijk ook nog eens immuun voor het virus.

Verder zien we alle dramatische aspecten die je maar kunt verzinnen, moeder die wordt afgeslacht door anderen geïnfecteerden, dochter die haar eigen geïnfecteerde vader neerknalt, de vriendelijke militair waarmee ze zo'n warme band hebben zien ze letterlijk levend verbranden nadat hij door zijn collega's in de fik is gezet en vervolgens verliezen ze ook nog die ene, haast moederlijke, virologe die hen vanaf het begin zo goed heeft bijgestaan. Twee kinderen alleen in dat grote lege Londen samen met nog een handjevol geïnfecteerden. Uiteindelijk worden de kinderen opgepikt door een militair in een helikopter en het enige wat we daarna zien zijn de silhouetten van een paar geïnfecteerden die onder een viaduct doorrennen met op de achtergrond de Eiffeltoren. Een open einde dus, want het virus is - ondanks alle voorzorgsmaatregelen - in Frankrijk terecht gekomen, hoe dat verder afloopt... Je n'ai aucune idée! (Ik heb geen idee). Ik weet wel dat ik een ongelooflijke rot hekel heb aan open eindes, maar dat is heel persoonlijk vrees ik.

28 weeks later, zit vol met clichés, geweld en een hoop geschreeuw, verder heeft het hele verhaal weinig om het lijf. Het schokkerige beeld en de vele shots door de nachtkijker beginnen na een tijd enorm te irriteren.

2 sterren

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Echt hoog waren de verwachtingen niet aangezien ik al geen grote fan van 28 Days Later ben.
Zelfde commentaar wat ik daar geschreven heb gaat ook voor het grootste deel op voor dit deel. Vind dit deel niet opvallend beter of slechter iig. Er is wel voor een iets andere invalshoek gekozen maar dat mag verder weinig naam hebben. Alle dramatische gebeurtenissen zijn toch zwaar onder de maat en eigenlijk ondergeschikt aan de actie.

Net als deel 1 mist ook dit deel aansprekende personages. De enige die over enig acteertalent bezit verandert al na een minuutje of 20 in een razende roeland... Is het script zo lek als een mandje en stikt het van de onlogische gebeurtenissen. Nu is "een goed verhaal" niet de core-business van een film als deze maar toch. Wanneer de insteek is om een bepaald gevoel van realisme over te brengen vind ik wel dat het de nodige aandacht behoeft.

Verder ben ik gewoon niet gecharmeerd van de overdreven ADHD actiebeelden in deze reeks. En dan die scene met de helicopter Dat zag er echt niet uit...

avatar van huVILEub
Mooie zombiefilm. De zombies waren goed gelukt. Leuke film muziek die voor spanning zorgte in de film, de actie was ook goed gelukt. Het acteerwerk was niet bijzonder sterk maar de rest maakte dit wel goed.

Na het enorm leuke "28 Days Later", was ik dus echt heel benieuwd naar dit vervolg. Op voorrand verwachtte ik wel al dat de film het niveau van het eerste deel niet zou halen, en die verwachting bleek naderhand ook correct. Toch valt de film best nog goed mee, en zijn er een paar leuke scenes in.

28 Weeks Later begint met een uitstekende (!) eerste scene. Een scene die misschien wel nog beter is dan de 'kasteelscene' van in deel één, misschien. Vooral die achtervolging wordt lekker gefilmd.

Maar naarmate de film vordert, voel je al dat het bij dit hoogtepunt zal blijven. Er zijn nog wel leuke scenes te zien (met die helikopter o.a.) maar toch bleef ik wat op mijn honger zitten. De "kills" zijn ook niet zo origineel meer als in deel één.

Het einde was dan wel weer "lachen", maar zo voorspelbaar.

Besluit: Aardige film, met een geweldig begin. Maar de rest kon allemaal een tikkeltje beter. Ik twijfel tussen 3 en 3,5 sterren. Dankzij de opening een 3,5 sterren toch nog.

avatar van Jawaddedadde
Heftiger en gruwelijker vervolg op 28 Days Later. Vond hem persoonlijk ook iets beter.

Verhaal is over de hele lijn iets interessanter en de geïnfecteerden zijn prachtig in beeld gebracht. Ze hotsen en botsen weer van hot naar her, bloed en andere vloeistoffen opgevend uit alle openingen van hun lichaam...I love it! Paar scènes waren wel vrij hard. Er wordt ook hier weer handig met de camera gespeeld als de geïnfecteerden in de buurt zijn.

Carlyle speelt geweldig als geïnfecteerde, iets matter als huisvader.

Kleine geloofwaardigheidsprobleempjes: de kinderen die erin slagen om toch in het verboden stadsgedeelte te raken, dat terwijl er toch zo'n strakke beveiliging is. En hoe is het in godsnaam mogelijk dat de vrouw van Carlyle (die toch o zo belangrijk is want het virus verteert haar niet) na haar gevangenneming onbewaakt blijft???

Na ja, kan de pret niet drukken hoor. Prima vermaakt met deze film.

Veel mensen vinden 28 Weeks blijkbaar beter dan de eerste maar ik vind dit toch zeker niet het geval. Bij de sequel wordt er echt gefocust op de actiescenes terwijl bij de eerste het emotionele aspect toch wel meer aandacht krijgt. Dit maakt de sequel toch wel wat goedkoop.

28 Days Later is trouwens veel minder voorspelbaar en heeft een prachtige soundtrack. De muziek bij het vervolg is ook niet slecht, ik geef toe, maar als in een film East Hastings van Godspeed You! Black Emperor gespeeld wordt, komaan, beter kan je toch niet krijgen? Die scène is gewoon episch.