28 Weeks Later (2007)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Juan Carlos Fresnadillo
met Robert Carlyle, Rose Byrne en Catherine McCormack

Zes maanden na de uitbraak van een virus in Groot-Brittannië verklaart het Amerikaanse leger de ziekte onder controle te hebben. Hoewel een groot deel van het land nog steeds in quarantaine is, wordt Londen langzaam heropgebouwd en nemen de overlevenden opnieuw hun intrek in de stad. Maar wanneer een drager van het virus zijn weg naar de hoofdstad vindt en ziek wordt, breekt de hel opnieuw los.

avatar van Flipman
Nou, zoals er geloof ik op de pagina van 28 Days Later zelf ook al een link naar toe staat, is dit geloof ik het enige dat tot nog toe bekend is over het vervolg.

Ik wil jullie hierbij ten eerste vragen om, als er meer nieuws over de film is, het hier te plaatsen. Ook wil ik graag jullie meningen over dit vervolg horen en het vertrouwen dat jullie erin hebben.

Ik kan je wel vertellen: 28 Days Later is mijn favoriete film en ik weet eerlijk gezegd niet of een vervolg dat niet geschreven is door Alex Garland en niet geregisseerd door Danny Boyle de moeite waard zal zijn. Ik bedoel, ze geven dan wel alles uit handen, de film kan er compleet anders uit komen te zien dan het briljante eerste deel.

Wat ik me ook afvraag is, of de plaag in 28 Weeks Later nog bezig is, of dat ze al begonnen zijn met het opruimen en weer bewoonbaar maken van de UK.

avatar van Flipman
Nou, het gaat dus juist om het weer bewoonbaar maken van de UK, door de Amerikanen.

Flipman schreef:

Waarom?

avatar van Flipman
Eh, omdat ik 't graag wil weten, misschien ?

Ja, oké, je kunt 't natuurlijk zolang ook op de pagina van "28 Days Later..." plaatsen, maar zolnag er nog niet genoeg over bekend is om de film toe te voegen, lijkt 't me handig om de mededelingen hier te doen.

Waarom is dit Topic trouwens verplaatst?

Flipman schreef:

Eh, omdat ik 't graag wil weten, misschien ?

Je vroeg naar nieuws. Dat kan daar natuurlijk makkelijk.
Vind die versplintering hier vaak nogal hysterisch, want minder overzichtelijk.

avatar van Flipman
Ik heb hier nog niet echt met 'versplinteringen' te maken gehad, denk ik. Maar ik kan 't me wel voorstellen dat je zoiets lastig vind, eigenlijk.

Het zijn maar geruchten, maar "Juan Carlos Fresnadillo" zou de director van het vervolg worden. Die naam zegt mij niks en in IMDB vind ik ook alleen drie spaanse films. Verder zal geen van de acteurs van de orginele cast terugkeren omdat ze het te druk zouden hebben.

avatar van Flipman
Oké, bedankt ! Dat laatste wist ik al, dat de Originele Cast niet meer mee zou doen, maar als er al 'n Regisseur bekend wordt gemaakt, zullen de andere Berichtgevingen over de Film niet lang meer op zich laten wachten, denk ik.

BlueSword
lijkt mij een gave film!

Verhaal klinkt niet erg origineel, maar ben toch benieuwd

andrehut
Kan bijna niet wachten

Charles Manson
"De hel breekt opnieuw los."

die insteek is ietwat simplistisch.
toch wil ik hem zeeeeeeker zien!

Trailer te zien op IMDB

avatar van Flipman
Ik heb er vertrouwen in !

avatar van Quentin
Justice4All schreef:
Trailer te zien op IMDB

Geen trailer, alleen maar wat ruw materiaal.

Snitz129
Lijkt mij wel wat, zeker als deze op het eerste deel gaat lijken.

Het is jammer dat Danny Boyle hem niet regisseerd.

vond het eerste deel al goed , ben benieuwd

avatar van Ché Cliché
Het eerste deel was fantastisch. Ik ben erg benieuwd naar deze.

avatar van Yvo1983
Hoop dat die deel 1 kan evenaren!!!

De trailer is er !!!!! http://www.youtube.com/watch?v=Y0oSdqQuzdU

ik ivn dat het er goed uit ziet het verhaal spreekt me aan ze gaan opnieuw beginnen, met een opvangcentra
en daarna gebeurd het terug opnieuw
volgens mij gaat hier de spanning opgebouwd worden
maar de drama zit er toch weer in.

avatar van Halcyon
Trailer ziet er best goed uit. Op zich ben ik wel benieuwd naar dit vervolg, al zit ik nog steeds met een wrang gevoel over deel 1 dat een schitterend eerste halfuur (de perfect in beeld gezette desolate wereld) afwisselde met een dramatisch vervolg.

Ben wat minder hoopvol. Vooral de stijlvolle look lijkt weg te zijn. Het idee klinkt interessant, maar het trailertje lijkt vooral een staaltje wel willen maar niet kunnen. Hopelijk is het enkel de trailer dan.

Verder ben ik er nog wel steeds benieuwd naar, eerste deel behoort tot mijn favoriete horror/suspense films.

Toch wel benieuwd. De trailer valt me honderd procent mee.

De trailer vond ik tog wel best veel belovend ,de muziek van muse op de achtergrond is volgens mij wel vet bij zo'n film.

avatar van Mc
Mc
Ik verwachtte vrij weinig van dit 2e deel aangezien de regie niet meer door Boyle wordt gedaan en Murphy uit de cast is verdwenen, die 2 waren belangrijke pluspunten voor het 1e deel. Toch ben ik na het zien van de trailer wel weer een beetje benieuwd, er wordt lekker veel handheld gebruikt al vond ik het wel jammer dat de 'gritty' look leek te zijn verdwenen. Afwachten maar.

De muziek van Muse is trouwens wel weer een flinke pluspunt

avatar van Moviestar1979
Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Misschien pakt deze sequel beter uit dan het 1e deel, maar dat zal moeilijk worden.
Ik ben wel benieuwd naar de soundtrack.
Deze vond ik in deel 1 al fantastisch.

Volgens mij zijn er wel nog hier en daar wat misverstanden ontstaan m.b.t. het 1e deel.
Hier wordt de term " Zombie " gebruikt, maar dit klopt niet helemaal.
Zombies zijn " Levende doden ".
Denk hierbij aan de speelfilms van George Romero.

avatar van Tom Savini
Trailer op apple.com: http://www.apple.com/trailers/fox_atomic/28weekslater/index.html Is misschien betere kwaliteit en in diverse formaten te zien.

avatar van Jules [NL]
gave trailer..
ik vond 28 days later een erg vette film, dus ben zeer benieuwd naar deze

avatar van Flipman
Hmmm, ik denk dat ik de stijl wat betreft camera/montage van het eerste deel mooier vind. Duidelijke verschillen zijn al merkbaar. Voor ik deze trailer zag had ik echt het vermoeden dat deze film niet stuk kon, maar... laat ik voorzichtig zijn ! Ik blijf benieuwd!