28 Weeks Later (2007)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Juan Carlos Fresnadillo
met Robert Carlyle, Rose Byrne en Catherine McCormack

Zes maanden na de uitbraak van een virus in Groot-Brittannië verklaart het Amerikaanse leger de ziekte onder controle te hebben. Hoewel een groot deel van het land nog steeds in quarantaine is, wordt Londen langzaam heropgebouwd en nemen de overlevenden opnieuw hun intrek in de stad. Maar wanneer een drager van het virus zijn weg naar de hoofdstad vindt en ziek wordt, breekt de hel opnieuw los.

avatar van Materny
oooo, deze ziet er ook wel strak uit.
Vondt 28 days spannd genoeg en op enige punten zeker geniaal.Laten we hopen dat deze hem overtreft.

Deze poster ziet er mooier uit

avatar van WB
WB
Hmmm, trailer ziet er wel veelbelovend uit. Wanneer komt deze uit in NL?

De soundtrack van 28 days later was iig super!

Deze poster is echt heel mooi.

avatar van waxs
Wow, de eerste vrijgegeven scene is wel indrukwekkend net als in de eerste film als hij door de verlaten straten van Londen loopt, die muziek erbij

avatar van 606
swankel schreef:
Deze poster is echt heel mooi.

ja klopt zag het net ook en is echt heel mooi

trailer zag er vet uit , ik denk dat deze het eerste deel gaat overtreffen

avatar van Matchostomos
'28 Days Later' was een film met een geheel eigen stijl en feel, en daarvoor mag je hem gerust een bescheiden meesterwerkje noemen. Bovendien beschikte Boyle over een ijzersterke soundtrack, die tot één van de betere van de afgelopen jaren behoort.

'28 Weeks Later...' lijkt de feel grotendeels in ere te houden, maar de aparte stijl die Boyle aan zijn prent meegaf, lijkt hier enigszins verloren te gaan. Uit de reeds uitgelekte fragmenten blijkt ook dat '28 Weeks Later' schaamteloos gebruikt maakt van de soundtrack van zijn voorganger en zo op veilig speelt.
Op zich is daar niets mis mee, maar het zegt wel genoeg over de ambities die de makers bij dit vervolg voor ogen hebben.

Al bij al wordt er zeker uitgekeken naar deze prent, aangezien veilig nog steeds garant kan staan voor wat huiverend entertainment.

avatar van Turkeyloverz
high54u schreef:
trailer zag er vet uit , ik denk dat deze het eerste deel gaat overtreffen

Je mag alleen stemmen als je de film hebt gezien.

Trailer ziet er idd heel goed uit !
Lijkt zelfs beter dan 28 Days Later

veron35
Een sf met Robert Carlyle (een van mijn favorieten acteurs). Moet wel goed zijn. Wil ik zeker een keer zien. Ik heb 28 days nog op dvd liggen, maar die moet ik nog kijken.

avatar van mario_arnhem
Ik ga er zeker heen deel 1 was ook wel top.

veron35
ellentjah schreef:
Trailer ziet er idd heel goed uit !
Lijkt zelfs beter dan 28 Days Later

Deze lijkt minder horror achtig.

avatar van SilverGun
Scoort tot zover prima op Rotten Tomatoes. Ben benieuwd.

zojuist gezien en een absolute aanrader. twee minpuntjes zijn het ietwat rommelige camerawerk dat je wellicht juist effectief vindt maar vooral ook de slechte prestaties van het leger. Het is enorm storend hoe slecht zij functioneren.

Maar dit is een absolute topper in het genre, veel enge, gore scenes, opgebouwd met een sublieme soundtrack.

(raar trouwens dat de release in NL nog zover vooruit ligt...op mijn verjaardag nota bene!)

Shit. Eerste week in de States is niet echt goed.

avatar van TerryA
Wouter schreef:
Shit. Eerste week in de States is niet echt goed.

kan te maken hebben dat het een britse film is en deze keer komen de amerikaanse leger er niet (zoals meestal in films met hollywood geld) er goed in uit

van wat ik van Britse kijkers heb gehoord is deze film een aanrader!

Een goede 8.1 op imdb na al meer dan 2000 votes. Ik begin hier steeds meer naar uit te kijken.

avatar van Ché Cliché
Ik ook. Lijkt mij een meesterwerk. De eerste was al briljant goed.

TerryA schreef:

kan te maken hebben dat het een britse film is

Was de vorige ook....

avatar van TerryA
Wouter schreef:

Was de vorige ook....

ja, dat besef ik. ik bedoelde je opmerking "Eerste week in de States is niet echt goed."

avatar van Martijnnn
komt pas uit in september pffff

Vind het wel weer jammer dat er altijd weer een vervolg o.i.d. moet komen op steen goede films...

'28 days later' was echt een super film, hier verwacht ik niet zoveel van, want jah 2e delen zijn vaak minder omdat je minstens hetzelfde goede verwacht.

avatar van viewtiful
Geweldige film, 28 days later is absoluut beter, maar dat kan komen omdat een van mijn favoriete acteurs Cillian Murphy erin zit.

De "mensen met het virus" rennen weer eens lekker als een gek door londen heen. En als je het einde ziet zal je bijna gaan denken, "komt er nog een deel 3 aan?"

Lekker veel actie en bloed, bloed en nog eens bloed, en burning people is volgens mij ook helemaal in, in deze film.

Ik geef deze film 4 sterren, geen 4,5 of 5 omdat dat kleine ventje heel irritant was.
[gezien in Bostic, NC; EPIC theatres of Hendersonville]

avatar van WB
WB
Goeie film, erg donker, waardoor de grimmige sfeer uit het eerste deel behouden blijft. Veel bloedgevloei, en een geweldige soundtrack (gekopieerd uit het vorige deel?). Goeie hoofdrolspelers en weer is Londen prachtig in beeld gebracht als een stad die totaal leeg is, op een 'paar' mensen na. Super spannend tot het eind!
Voor nu 4,5!

Nou ik zit op de Nederlandse Antillen en daar heb ik deze film twee weken geleden gezien en echt het is een walgelijke film. Ik heb zelf deel 1 niet gezien, maar volgens mij is dat er niet echt voor nodig.

In ieder geval, de film begint heel erg donker en 2 minuten later is hij al flink moordend bezig, nou dan denk je dat je dat hebt gehad, is het 25 minuten later aan een stuk door moordend. Ik ben dus ook na die 25 minuten uit de zaal gelopen met 47 andere mensen, omdat het gewoon niet om aan te zien was.

Zit 2 % verhaal in de film en de overige 98% is alleen maar een beetje moorden, bloed, geluid.

Totaal geen aanrader!!! Walgelijke film..

avatar van Martijnnn
Chanel schreef:

Ik verheug mij er nu al op

film viel me alles mee, leuk verhaal en lekker veel bloed haha