28 Weeks Later (2007)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Juan Carlos Fresnadillo
met Robert Carlyle, Rose Byrne en Catherine McCormack

Zes maanden na de uitbraak van een virus in Groot-Brittannië verklaart het Amerikaanse leger de ziekte onder controle te hebben. Hoewel een groot deel van het land nog steeds in quarantaine is, wordt Londen langzaam heropgebouwd en nemen de overlevenden opnieuw hun intrek in de stad. Maar wanneer een drager van het virus zijn weg naar de hoofdstad vindt en ziek wordt, breekt de hel opnieuw los.

avatar van Safri
Waar zat die 2%? Ergens tijdens de plaspauze?

avatar van LOTR-lover
Martijnnn schreef:

Ik verheug mij er nu al op

Same here!

avatar van ralfsjam
leuke film, simpel verhaal, goeie acteurs... voor een zombie film een 3.5! hoop meer films te zien van dochter lief.....

avatar van Clueless Dork
Eerste deel vond ik al niet te geweldig maar dit deel heb ik 20 minuten voor het einde afgezet. Slechts een matige bootleg gezien dus geef de film een herkansing wanneer ik een betere versie te zien krijg.

Komt deze film ook al niet hier in de bios? Zo te zien heeft Fox Nederland de film gedumpt, misschien dat een andere distributeur m nog op pikt of wordt t wachten op de DVD release..

veron35
MadBear schreef:

moviemeter schreef:
Vanaf 20 september in de bioscoop

Dat is inmiddels achterhaalt hoor
kijk maar op www.foxfilm.nl en ik heb hier een lijst van de NFC voor mn neus en daar staat ie ook niet meer op helaas.

Goodfella026
K vond hem aardig, niet beter dan het 1e deel. De spanning vond k meer aanwezig in deel 1 dan in dit deel. Maar toch een 3.5 waard, heb mij vermaakt.

offtopic.

Wie weten er nog een paar goede films in dit genre met ongeveer het zelfde onderwerp.

Raffael77
Leuke film met rauwe bloed scenes erin. Leuk dat de zombies een keer snel lopen en razend snel het virus overbrengen. Beter dan zijn voorganger vind ik.

avatar van Uier
Damn, wat een heerlijk film. Deze kan zeker tippen aan zijn voorganger.

Ik heb hem net gezien. Vind het beetje jammer dat er werkelijk geen greintje humor in de film te besporen is.
Ik vind de grimmige sfeer trouwens een beetje over de top bij zo'n onrealistisch onderwerp.
Geef mij Shaun of the dead dan maar.

Het mooie van 28 Weeks Later is dat het kei- en keihard is. De opening is weer fantastisch en ik moet zeggen dat het acteerwerk voor de rest weer dik in orde is. Door de goede montage, super soundtrack en panische mensen in de film krijgt de film een vrij creepy sfeertje. En de manier waarop sommige mensen te pakken worden genomen is vrij gruwelijk (dus niet op je eerste date naar deze film gaan).

4 sterrren

ahp2002 schreef:

4 sterrren

Helemaal mee eens. De gruwelijkheden waren weer heerlijk. Mijn vriendin kon wel amper wakker blijven...?? Maar het vervolg speelt zich in parijs af?

avatar van Jordaeh
senseoaddict schreef:

Volgens een aantal sites keert Danny Boyle (Van 28 Days later) terug en speeld deel drie af in Rusland.

Gequote van Movies.com:

28 Months Later
All the Rage Director Danny Boyle has said he wants to return to the horror franchise he started, but instead of France, as many would assume, he wants to set the next sequel in Russia. When asked why, Boyle said he just preferred eating borscht to escargot.

Ben benieuwd

Overigens vond ik het een leuk filmpje, anders als 28 days.
Ik vond deeltje 1 een stuk meer character gebaseerd dan deze.
Dit deel was wat meer chaos maar niet slecht, ik vond de scene's af en toe wel een tikkeltje té snel.

avatar van grid8400
dikke vette 4* super film!
Op naar deel 3!!

offtopic:
Wat een mooie meisje/vrouw was dat. ja ik bedoel de zus van waterhoofd.
Al was ze wel 'wat erg' aan de dunne kant.

rusland? de russen fixen het wel.

avatar van wimruys
Deze viel enigzins tegen. Waar 28 Days Later een benauwd sfeertje kon creeëren, flopt deze. Wel goed acteerwerk en een paar leuke scenes, maar verder raad ik hem niet aan. Men had deze sequel niet moeten maken.

een magere 2,5 *

avatar van Uier
Laat dat vervolg in Rusland maar komen! Het liefst wel met deze reggiseur, aangezien ik ervan uit ga dat deze verantwoordelijk is voor de keiharde actie en snelheid in de film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ben niet snel meer echt overdonderd bij een film, maar 28 weeks later liet me echt dik 90 minuten lang zwaar genieten.
Je denkt de zoveelste actie-horrorfilm over zombies, maar de film is op zon geniale wijze gefilmd, met soms plotselijk een overschakeling naar sfeervolle zwart-wit beelden of dat de camera plots rennende mensen achtervolgt van zeer dichtbij. Erg gaaf.

Verhaal is kort dat het virus heel Engeland over heeft genomen. De Amerikanen sturen hun leger er naar toe en weten het virus te stoppen. Ze maken enkele hele grote gebieden veilig en laten daar mensen wonen. Maar dan blijft 1 iemand het virus toch te bezitten die de zone binnenkomt waarna het overslaat en waarna de pleuris uitbreekt.
De film is zeer gedetailleerd en soms gruwelijk grof. Coolste scene was de scene waar zon kerel uit het leger met de helicopterwieken een enorm grote groep zombies compleet vernietigde. Er komt sowieso heel veel bloed en dood in voor.
Ik vond het een absolute topper! 28 Days later vond ik niks, het vervolg dus wel!
4 *

avatar van Blood Duster
Net als 28 Days Later een machtige horror film, een welke ik nog maar zelden zie.
De sfeer is om te snijden, het ziet er allemaal zeer "smakelijk" uit, goede cast etc.... Ik heb me zeer vermaakt met deze film;)

*4.0*

Ajax&Litmanen1 schreef:
met soms plotselijk een overschakeling naar sfeervolle zwart-wit beelden

Euhm, dat komt wellicht doordat je een screener bekeken hebt.

avatar van Ajax&Litmanen1
Uier schreef:

Euhm, dat komt wellicht doordat je een screener bekeken hebt.

Echt? Oeps, dan heb ik niks gezegd
Maar het camerawerk vond ik wel erg goed, maar dat zei ik er dan ook bij he.

avatar van Macmanus
Beter dan Deel 1!

Dit deel heeft duidelijk meer geld dan deel 1. Wat opzich niet altijd goed hoeft te zijn, deel 1 was mede door het gritty uiterlijk en het wobly camerawerk erg sfeervol. Maar Fresnadillo verloochend het eerste deel niet. En brengt de sfeer van deel 1 over naar dit deel en doet er nog een schepje bovenop, door het lekker gore te maken. Het begon al gelijk heerlijk. Lekker zombies die aanvallen en niemand sparen.
Daarna zien we hoe de eerste bewoners weer terug komen naar London. Om snel weer wat mensen te infecteren. En daarna weer lekker wat mensen te laten rennen voor Zombies! Met die helicopter was erg cool, lekker vies.

Goed vervolg, laat 28 months maar komen!

4 sterren.

Deze film was echt super.
zeker net zo goed als zijn voorganger.
ik vind het zo mooi dat deze zombies snel zijn in tegestelling met andere zombie films waar je met snelwandelen elke zombie eruit loopt.
daarom is deze ook zo spannend. omdat het zo snel gaat.

ik kan niet wachten op deel 3.

4 *

avatar van DownBusiness
Deze film is zeker net zo goed, misschien wel beter, als zijn voorganger! Er zit echt zo véél sfeer in deze film en het bloed spat ervan af!

4,5 *; heb mezelf er echt mee vermaakt!

De nadruk ligt duidelijk op de aktie en het bloedfestijn.
Deel 1 was een apocalyptisch verhaal over een klein groepje mensen met wat minder bloed en wat meer menselijke gevoelens en degene die van het eerste deel een keihard 'zombie' spektakel verwachtten, zullen bij dit vervolg duidelijk beter aan hun trekken komen.
De muziek uit deel 1 is weer gebruikt wat de film ten goede komt, alleen was de sfeer in de 1e naar mijn idee toch wel veel beter (vooral door de nadruk op de rust, met muziek als Ave Maria, Abide with me en In Paradisium for Requiem en de grote afwezigheid van vele personages waardoor een nog meer apocalyptisch sfeertje ontstaat als je het mij vraagt)
Eén van de meest gruwelijke scenes ooit in een film als je het mij vraagt de helikopterwieken, nu weten jullie vast genoeg
Verder eigenlijk niet zoveel op aan te merken, geweldige film!
Spannend, goed, heftig verhaal, keiharde aktie en wat mij betreft zeker zo goed als zijn voorganger, daarom ook een 4,5!
Maar uhh, die poster op IMBD vind ik net een Scary Movie poster haha, die hier staat is daarentegen wel erg mooi!

mooie film ja de volgende komt zekers teheten 28 month later

4.5

avatar van johnrambo
Film net bekeken en zit dus nog vers in het geheugen.
Heeft al heel wat sterren voor een film die nog niet eens draait.
En dat is dan ook helemaal terecht want de film is zeker de moeite waard.
De film begint rustig om dan na 5 minuten vol gas te gaan met de eerste vette aktie scené.
Daarna even op adem komen, en weer vette bloederige actie die zeer goed in elkaar steekt.
Zo gaat het de hele film door en dat verveelt geen seconde.
Acteerwerk is in orde en dat geld ook voor het decor en camerawerk.
De filmmuziek is zeer origineel en zeer op zijn plaats.

Voor mensen die houden van 99 min harde bloederige actie met een enkele adempauze, en daar omheen nog een goed verhaal met goed acteerwerk is dit een dikke aanrader.

4 sterren

avatar van james_cameron
Krachtig vervolg, intens en erg spannend. Wat mij betreft zelfs iets beter dan het origineel, vooral doordat dit vervolg een betere opbouw kent en niet als een nachtkaars uitgaat zoals de film van Danny Boyle. Erg goed gemaakt, met overtuigend naargeestig camerawerk, een sublieme montage en een indringende soundtrack. Wie had dat gedacht.