• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.122 gebruikers
  • 9.378.761 stemmen
Avatar
 
banner banner

I Am Legend (2007)

Drama / Sciencefiction | 101 minuten
3,42 5.390 stemmen

Genre: Drama / Sciencefiction

Speelduur: 101 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Francis Lawrence

Met onder meer: Will Smith, Alice Braga en Charlie Tahan

IMDb beoordeling: 7,2 (869.138)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 20 december 2007

Plot I Am Legend

"The last man on Earth is not alone"

Jaren nadat Dr. Alice Krippin een genezing voor kanker lijkt te hebben gevonden, heeft een mysterieus virus de hele wereld in zijn greep. Veel mensen zijn gestorven aan het virus en een ander deel is getransformeerd in een groep bloeddorstige vampiers. In de stad New York leeft enkel nog kolonel en wetenschapper Robert Neville, die druk op zoek is naar een geneesmiddel. 's Middags is de stad verlaten en alleen Robert en zijn hond Sam begeven zich dan op straat. Maar zodra het donker wordt komen de vampiers te voorschijn en gaan ze op zoek naar vers bloed.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Robert Neville

Anna Montez

Alpha Male

Marley Neville

Dr. Alice Krippin

Mike - Military Escort

Alpha Female

Military Driver - Jay

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van fluppe

fluppe

  • 33 berichten
  • 23 stemmen

heb er zo mijn bedenkingen bij, heb precies nog een leeg gevoel in mijn maag alsof er iets tekort komt in deze film!

als je dit vergelijkt met al deze special effects en waarschijnlijk mega dure productiekosten met dan de 28 days later komt 28 days er echt als winnaar uit! Natuurlijk iedereen heeft zijn mening hierover maar vond het zeker geen TOPfilm. ok Will acteert wel super maar er is gewoon niet echt een sfeer gecrieërd, wat je in 28 days wel hebt.

jammer

2,5


avatar van Betamax

Betamax

  • 1256 berichten
  • 1231 stemmen

Hoe komt een film als deze an zoveel sterren?

Hij is mij echt niet meer waard dan 2*.

Wat een matig verhaal wat een dom en onlogisch gedoe de hele film door.

Zo had hij het nooit 1001 dagen uit kunnen houden.

Waardeloze film met mooie effecten en omgeving.


avatar van DragonFly

DragonFly

  • 5 berichten
  • 7 stemmen

Als ze het boek nu gewoon echt gevolgd hadden, dan was deze film veel beter geweest. Ik begrijp ook niet waarom ze in de film hebben gekozen voor zombies, terwijl het in het boek vampiers betreft. Verder is de film lang niet zo eng als het boek... Maar toch vond ik hem zeer onderhoudend, met name het eerste deel. Het slot werd te snel afgeraffeld...


avatar van DeWaarheid

DeWaarheid

  • 5 berichten
  • 5 stemmen

GEZIEN: GOED

Ik heb deze film vorige week gezien en vond hem erg goed, normaal heb ik het niet zo op SF maar deze was niet overdreven en met een leuk verhaal, de moeite om te kijken.


avatar van Skeleton

Skeleton

  • 96 berichten
  • 621 stemmen

Leuk bedacht verhaal met Will en zijn hond. Hier en daar toch wel te onrealistisch (buiten die vampiers om). Verder heeft het verhaal soms mooi wendingen en heeft het een mooi eind.


avatar van fluppe

fluppe

  • 33 berichten
  • 23 stemmen

bedacht verhaal? 3/4 gestolen van 28 days, poging om het beter te doen ---> mislukt!

ik verlaag trouwens men punten want bij nader inzien verdient het zelf de helft nog niet!


avatar van veron35

veron35

  • 4768 berichten
  • 0 stemmen

fluppe schreef:

bedacht verhaal? 3/4 gestolen van 28 days, poging om het beter te doen ---> mislukt!

ik verlaag trouwens men punten want bij nader inzien verdient het zelf de helft nog niet!

Bedacht verhaal ja. In 1954 toen het boek I Am Legend werd gescheven door Richard Matheson.


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2411 stemmen

veron35 schreef:

(quote)

Bedacht verhaal ja. In 1954 toen het boek I Am Legend werd gescheven door Richard Matheson.

En toen dat zelfde verhaal compleet verkracht werd in 2007 door de fim I Am Legend.


avatar van fluppe

fluppe

  • 33 berichten
  • 23 stemmen

denk toch dat je nog altijd zelf elementen toevoegd niet van het boek ?


avatar van J_star

J_star

  • 13 berichten
  • 31 stemmen

Ik vindt de film eigenlijk een middelmatige film, het is erg overhypt.

Het is 'leuk' om een keer gezien te hebben, maar ik vindt het verhaal lijn vrij mager en het einde heel zwak.

Het verdient voor mij zeker geen 3 sterren, eerder richting 2,5.

Acteer werk is wel goed.


avatar van film_kaza

film_kaza

  • 3140 berichten
  • 0 stemmen

tukkerstein schreef:
(quote)


Aan jou de taak (of iemand anders) mij dat uit te leggen!

Antwoord op je vragen.
- Mij leek het geen fout dat electriciteit aanwezig was. Komt omdat ik er weinig verstand van heb maar het idee leek mij niet heel gek.
- Zoals al gezegd werd. De vampieren deden dat, dat betekende dus dat ze nog konden nadenken.
- Als je 1001 dagen alleen zou zijn op een plaats met vampieren zou je ooit wel eens iets leuks willen ziendoen. Hij heeft kennerlijk Shrek vaak gezien. En ik moest er ook wel om lachen. Dus het is juist goed dat de film ook aan humor dacht.
- Er werd kort gezegd in de film "mensen beginnen anders te worden" & "opgeefmoment hadden ze geen normaal gedrag meer"."
Je hebt wel gelijk dat het niet één van de duidelijkste zaken is. Uitgebreiden had gemogen (ik verwachte een flashback erover)


avatar van J3zz

J3zz

  • 16 berichten
  • 12 stemmen

Erg matige film. Ik wist niet dat het op een boek gebasseerd was en dacht dat alles een rip off was van 28 days/weeks later, wat in sommige scenes ook wel het geval is. Maar dit is geen horror. Het begin was interresant maar daarna bleek het verhaal erg dun te zijn. Smith is aardig, niet zo goed als in Pursuit of Happines, maar daardoor verdient de film nog 1,5*, het is gewoon een matig verhaal, en als je het gaat vergelijken met 28 days later is het helemaal bagger. En de special effects zijn zeer slecht, er zijn films van 5 jaar geleden die betere special effects hebben.


avatar van tukkerstein

tukkerstein

  • 2219 berichten
  • 3469 stemmen

film_kaza schreef:
(quote)

Antwoord op je vragen.
- Mij leek het geen fout dat electriciteit aanwezig was. Komt omdat ik er weinig verstand van heb maar het idee leek mij niet heel gek.
- Zoals al gezegd werd. De vampieren deden dat, dat betekende dus dat ze nog konden nadenken.
- Als je 1001 dagen alleen zou zijn op een plaats met vampieren zou je ooit wel eens iets leuks willen ziendoen. Hij heeft kennerlijk Shrek vaak gezien. En ik moest er ook wel om lachen. Dus het is juist goed dat de film ook aan humor dacht.
- Er werd kort gezegd in de film "mensen beginnen anders te worden" & "opgeefmoment hadden ze geen normaal gedrag meer"."
Je hebt wel gelijk dat het niet één van de duidelijkste zaken is. Uitgebreiden had gemogen (ik verwachte een flashback erover)


Bedankt voor je antwoorden. Een elektriciteitscentrale kan niet jaren doorgaan zonder bemand te zijn, dus dat leek mij ongeloofwaardig. Will Smiths personage kan natuurlijk wel een aggregaat hebben maar dat verklaart niet waarom er op andere locaties wel elektriciteit was. Ik blijf erbij dat ik dat Shrek-gedoe onnodig vond en te lang vond duren, maar echt een enorm probleem was het voor mij nu ook weer niet. Een flashback die meer uitlegt over het muteerproces was wel welkom geweest.


avatar van Data

Data

  • 3 berichten
  • 16 stemmen

Ik heb niet alle 28 pagina's gelezen , dus als het al is gezegd excusses , maar het originaal van deze film uit 1971 geheten The Omegaman is echt veel beter, ik heb deze een 2 gegeven vond het maar niets .


avatar van god1

god1

  • 73 berichten
  • 1 stemmen

de slechtse film die ik in jaren gezien heb

deze is echt bagger en echt geen 25 cent waard voor in de winkels te komen

will smith moet zich diep schamen dat hij aan deze film heeft meegedaan ,,was betere gewend van hem,van mij helemaal geen stem is ie echt niet waard !!!!!!!!!!


avatar van deLeeuw

deLeeuw

  • 678 berichten
  • 1944 stemmen

Waarom zeurt iedereen telkens over dat er geen vampiers maar zombies inzaten?!

Ik vond het eens wat anders.. In plaats dat ze allemaal een cape hebben, een spierwit gezicht, een bekakt kaspel en scherpe hoektanden.. :

Zogen ze bloed of zogen ze bloed? Nou,, daar gaat het om bij vampiers! (en de hoektanden? Verrek! Die hadden ze ook nog! )


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Sterke actiefilm met Will Smith die een groot deel van de film op z'n eentje moet dragen. De film heeft de gekende elementen van 28 days later, Resident Evil en Dawn of the dead. Leuk is wel dat er toch ietwat een originele uitvalshoek gevonden is met het feit dat Will Smith's karakter al 3 jaar alleen (buiten de hond) in New York rondloopt. Dat zorgt voor goeie scenes. Ook is het lange uitblijven van een echte tegenstander (om niet te veel bekend te maken) een pluspunt voor de film en wordt er een spanning opgebouwd. Tenslotte laat Smith zien dat hij het gewoon is om zich te beveiligen (die ramen, de wapens, de brandvloeistof voor z'n deur) en toch sterft hij bijna van de angst als hij een donker gebouw binnen gaat, zonder dat je direct iets te zien krijgt.

In z'n geheel is het niet een echte topper, omdat het verhaal al veel verteld is. Alleen hier op een originele manier maar meer ook niet. Toch heeft de film al m'n verwachtingen ingelost en is hij als actiefilm zeer geslaagd en absoluut een aanrader.


avatar van Ravenstein

Ravenstein

  • 1524 berichten
  • 518 stemmen

Leuk om nog eens iets positiefs te lezen over deze ondergewaardeerde film.

En zoveel mensen maar doorgaan op het feit dat deze buurtje-leen gaat spelen bij 28 Days Later, terwijl die film een update is van de zombie-films van George A. Romero, waarvan Night of the Living Dead deels zelf het boek I Am Legend en de eerste verfilming ervan, Last Man on Earth, als inspiratiebron had...


avatar van Coelers

Coelers

  • 25 berichten
  • 39 stemmen

net zitten kijken, heb er zo m'n gemengde gevoelens over.

Enerzijds vond ik het een goed verhaal maar ik miste toch ook iets meer diepgang in de verdere mutatie van mens naar vampier.

ik geef het een 3,5


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Coelers schreef:

net zitten kijken, heb er zo m'n gemengde gevoelens over.

Enerzijds vond ik het een goed verhaal maar ik miste toch ook iets meer diepgang in de verdere mutatie van mens naar vampier.

ik geef het een 3,5

Ik ben juist blij dat ze die fase niet gedaan hebben. Trouwens, het is op zich meer een vorm van hondsdolheid en een kruising tussen vampier en zombie dat je krijgt. Belangrijkste is ook niet hoe die mutatie gebeurd.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Ravenstein schreef:

Leuk om nog eens iets positiefs te lezen over deze ondergewaardeerde film.

En zoveel mensen maar doorgaan op het feit dat deze buurtje-leen gaat spelen bij 28 Days Later, terwijl die film een update is van de zombie-films van George A. Romero, waarvan Night of the Living Dead deels zelfs het boek I Am Legend en de eerste verfilming ervan, Last Man on Earth, als inspiratiebron had...

Qua verhaal zal het idd een voorbeeld geweest zijn voor eerdere zombiefilms of films met een virus dat uitbreekt. Maar als film op zich hebben we het al op één of andere manier al eens eerder gezien, ook al grijpt het terug naar de inspiratiebron. Daarom is de constante verwijzing ook niet zo onlogisch. Wel is dit één van de betere uit het genre, waarschijnlijk omdat het ook teruggrijpt naar het basisverhaal.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Film is niet slecht, probleem was echter dat de film me totaal niet kon pakken en vervolgens later ook niet meer kon boeien...

Alles had ik al wel eens beter, mooier en leuker gezien... Zonder Will Smith was de film zeker geflopt, en dat komt niet door zijn acteerwerk maar door z'n status...

Wil je horror over uitsterven van de mens? Kijk een van de ".... of the dead" films of "28 days later". Wil je een thriller zien over het uitsterven? Kijk dan Independence Day, tevens met Smith maar een stuk sterker.

Een goede film zit naar mijn idee sterk in elkaar en is tevens erg vermakelijk. Voor de entertaining waarde van de film kan ik gewoon echt geen punten geven....2* omdat de kwaliteit gelukkig niet om te huilen was, maar over 2 dagen ben ik de film zeker weten vergeten.


avatar van film_kaza

film_kaza

  • 3140 berichten
  • 0 stemmen

tukkerstein schreef:
(quote)


Bedankt voor je antwoorden.


Graag gedaan en inderdaad was een extra flashback welkom. Het electriciteitsprobleem zou kennerlijk toch een fout zijn geweest.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Ik vroeg me trouwens af: Die val waar Smith in vast komt te zitten... wie denkt dat die val gezet was door hemzelf maar door het langzaam dement worden (iedere dag hetzelfde, altijd alleen) dat hij zijn eigen val niet herkende en er stomweg inliep.... of wie denkt dat de gemuteerden zo ontiegelijk slim waren dat ze zijn vallen exact gekopierd hebben....

Ik ga zelf voor optie 1 denk ik


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2411 stemmen

Independance Day een trilller... heb jij hem gezien?


@ davidov eerst dacht ik ook het eerste, maar aangezien dat ding toch echt recht voor dat hol van die mutanten staat zou het toch ook wel is door hun er neer gezet kunnen zijn. Eerste lijkt me echter veel aannemelijker.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Martijnnn schreef:
Independance Day een trilller... heb jij hem gezien?


@ davidov eerst dacht ik ook het eerste, maar aangezien dat ding toch echt recht voor dat hol van die mutanten staat zou het toch ook wel is door hun er neer gezet kunnen zijn. Eerste lijkt me echter veel aannemelijker.


Nouja ik zou ID4 niet een horror echt noemen... meer sf actie-thriller...blaat... het ging me er alleen maar om dat ik betere films ken die ook het einde van de wereld behandelen, toffe sfx gebruiken en tevens smith in de hoofdrol....

En over die val: Ja dat zeiden de mensen met wie ik de film ging zien ook "het was recht voor dat hol, dus het moet een mutant zijn die de val heeft gezet"... wat niet echt een geldige aanneming is gezien die andere val waar hij een levend exemplaar weet te bemachtigen op exact dezelfde manier ook voor een ingang naar hun hol was.... In opzet zie ik geen verschil


avatar van Bbolink

Bbolink

  • 21 berichten
  • 21 stemmen

Ik vond deze film gewoon erg gaaf!


avatar van Geijselaers

Geijselaers

  • 3 berichten
  • 4 stemmen

Ik vindt het een goede film alleen ik vind dat er wat meer actie in mag


avatar van Sport

Sport

  • 8 berichten
  • 46 stemmen

Aardige film, niet echt bijzonder. Er zitten een aantal leuke effecten en alleen ze hadden wat dieper op de oorzaak in moeten gaan.

2.5*


avatar van janhero

janhero

  • 255 berichten
  • 315 stemmen

Wel mooi gemaakt maar een mager verhaaltje. 3*