- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- I Am Legend (2007)
I Am Legend (2007)

dennis00
-
- 9 berichten
- 9 stemmen
Het virus kan niet tegen kou. Hoe komt het dan dat 99,9% van de wereld is gestorven vanwege het virus? In het koude gedeelte van New York is het toch niet kouder dan Rusland, Alaska e.d.?

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Zoals ze bij Jurassic Park zeggen: Nature will find a way.

dennis00
-
- 9 berichten
- 9 stemmen
Okee. Maar eerst gaat alles kapot daardoor.
En later blijkt achteraf dat het niet eens mogelijk was.
*Hehe, lastig schrijven zonder dat ik per ongeluk belangrijke inhoud van het verhaal verklap aan andere lezers*

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Dat mag je. Dit is namelijk een SPOILER topic.
Maar goed. Er zal vast wel een manier zijn. Niet teveel bij na denken.

Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Door de virus stierf 90 procent van de wereldbevolking, daar maak je een foutje. Dat is 5.4 miljard. Van de rest was 12 miljoen immuun en 588 miljoen veranderde in duistere wezens. Hoe kom je er eigelijk bij dat "de virus" niet tegen kou kan? De geinfecteerde wezens kunnen niet tegen zonlicht door mogelijk verminderde hersenfunctionaliteit en is ontstaan door Dr Neville die zogenaamd een remedie tegen kanker had uitgevonden, wat later fout bleek uit te pakken.
Maar zoals veron35 ook aangeeft, jammer genoeg is I am Legend, ondanks hij super vermakelijk en leuk is, niet goed uitgewerkt, ik noem het niet-intelligent..

Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Vergeef me als ik fout ben, maar was het niet ene "Krippler" (naar wie het virus dan ook vernoemd werd) die in het begin in de nieuwsuitzending te zien was die de remedie tegen kanker ontdekte? Neville was één van degenen die een remedie zocht tegen het nieuwboren virus.
Verder vond ik het ook nogal raar dat het niet tegen de koude kan, want dan zou Siberië enzo nogal the place to be worden dacht ik. Maar goed, waarschijnlijk zullen velen ook wel gestorven zijn vanwege het ineenvallen van de maatschappelijke infrastructuur en dergelijke.

Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ik heb de film vandaag herzien, het was dokter Alice Krippin, maar dat doet er eigelijk niet echt toe.
Anna zegt dat idd dat de virus niet tegen de kou kon. Ze komt uit Sao Paolo naar de VS, dus uit het zuiden. In het noorden is het kouder, dus ik denk dat de virus een zwakke punt had (net als in War of the Worlds). Misschien was het zo dat op plekken onder de 0 graden de virus niet kon overleven.. wie weet. Helaas wordt er daarover niets uitgelegd.

hoih
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
wat een onzin dit allemaal lol,
"De geinfecteerde wezens kunnen niet tegen zonlicht door mogelijk verminderde hersenfunctionaliteit"
Ze kunnen niet tegen UV licht, wat ook in zonlicht zit ja, en dit komt niet door verminderde hersenfunctionaliteit maar doordat er geen pigment meer in de huid zit. Door verminderde hersenfunctionaliteit hadden ze het zelf niet meer zo goed door...

Hayabusa
-
- 453 berichten
- 115 stemmen
Weet iemand waarom Will Smith immuun is voor die virus? Dat werd niet goed uitgelegd, of ik heb het gemist. De film was trouwens vrij goed en de einde is misschien niet de leukste, maar wel een "realistische".
In de bioscoop waren die schrikmomenten echt schrikwekkend
Arme Samantha

soom
-
- 24787 berichten
- 2647 stemmen
Hij kreeg aan het begin van de film een injectie, en in de film zelf zie je ook verschillende keren dat hij zichzelf injecteert. Daardoor is hij immuun.

Hayabusa
-
- 453 berichten
- 115 stemmen
Had dat stof geen effect op andere zoogdieren? Dan was zijn hond Sam(antha) nog in leven, totdat ze dan in de huis zijn, maar goed.

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
wat een onzin dit allemaal lol,
"De geinfecteerde wezens kunnen niet tegen zonlicht door mogelijk verminderde hersenfunctionaliteit"
Ze kunnen niet tegen UV licht, wat ook in zonlicht zit ja, en dit komt niet door verminderde hersenfunctionaliteit maar doordat er geen pigment meer in de huid zit. Door verminderde hersenfunctionaliteit hadden ze het zelf niet meer zo goed door...
Nu maak jij zelf ook een fout. Het is zonlicht en uv straling.

Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Nu maak jij zelf ook een fout. Het is zonlicht en uv straling.
Zonlicht zít in uv-straling. Het is alsof je zegt boom en bos.

cocoon
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
een hoop ophef over deze film maar ik begon net nog niet te zappen met mijn afstands bediening ik had wat meer inhoud verwacht van deze film

RedLine
-
- 295 berichten
- 1274 stemmen
Ik heb allebei de eindes gezien en eigelijk vind ik ze allebei goed maar de 2de einde toch beter omdat hij niet sterft.

Hayabusa
-
- 453 berichten
- 115 stemmen
Wie heeft toevallig nog de poster gezien van Batman vs. Superman ergens in het begin van de film, waar Will Smith nog in de stad is.
Het zou wat zijn als zo'n film ook nog echt uitkomt.

Madecineman (moderator films)
-
- 7481 berichten
- 1681 stemmen
Berichten verplaatst naar I Am Legend (2007)

kawnie88
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
deel 2 komt ook uit!! (iemand die dat snapt)???

AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
Daar is een ander topic voor bij nieuws volgens mij, en het wordt een Prequel

Layla!
-
- 175 berichten
- 276 stemmen
Ik heb allebei de eindes gezien en eigelijk vind ik ze allebei goed maar de 2de einde toch beter omdat hij niet sterft.
Ik wist niet eens dat er twee eindes waren?

Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2509 stemmen
inderdaad, ik ben ook niet helemaal mee...

Darker than L
-
- 119 berichten
- 53 stemmen
Had dat stof geen effect op andere zoogdieren? Dan was zijn hond Sam(antha) nog in leven, totdat ze dan in de huis zijn, maar goed.
Ik geloof dat ze in de film uitleggen dat honden en sommige andere wezens alleen door contact (bijtwonden bijvoorbeeld) geinfecteerd kan worden en niet door de lucht waar het virus zich in bevind.
Zit de immumiteit van Will Smith in wel echt in die injecties of is het een maatregel voor de zekerheid. Want als hij in het begin een prik krijgt dat hadden ze misschien wel meer slimme mensen kunnen redden:p Ik had altijd het idee dat hij van nature immuun is.

Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
inderdaad, ik ben ook niet helemaal mee...
Alternatieve einde: Bij het zien van de vrouwelijke geïnfecteerde aan het infuus in Neville's kelder tekent de leider van de bende virusdragers na meerdere malen met zijn hoofd op het glas te slaan een vlinder op de ruit, er bevindt zich ook een vlinder op de rug van de vrouwelijke virusdrager. Dit zou ernaar kunnen verwijzen dat de virusdragers op zoek waren naar haar en niet naar Neville. De term 'vlinder' wordt in de film meerdere keren herhaald.
Voorzichtig opent de Braziliaanse vluchtelinge op bevel van de kolonel de deur en Neville schuift de operatietafel naar de hongerige menigte. De leider beveelt hen met luid geschreeuw niet aan te vallen. Hierna vindt een emotionele hereniging plaats tussen alfa-man en vrouw virusdrager.
Ten slotte zie je eenzelfde stukje als bij het originele einde. Alleen bevindt R. Neville zich nu ook in de auto die New York verlaat. Dit einde geeft meer 'hoop' als boodschap mee, het originele einde (einde boek) richt zich op 'opoffering'.

Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Zit de immumiteit van Will Smith in wel echt in die injecties of is het een maatregel voor de zekerheid. Want als hij in het begin een prik krijgt dat hadden ze misschien wel meer slimme mensen kunnen redden:p Ik had altijd het idee dat hij van nature immuun is.

Mint Clansell
-
- 196 berichten
- 0 stemmen
Ik weet niet of je het boek wel eens hebt gelezen, maar het einde van de film lijkt in de verste verte niet op die van het boek. Of je hebt het einde verkeerd begrepen. In deze film hebben ze aan het boek-einde juist een vreselijk moralistische draai gegeven.

mikeh
-
- 377 berichten
- 374 stemmen
Ik weet niet of je het boek wel eens hebt gelezen, maar het einde van de film lijkt in de verste verte niet op die van het boek. Of je hebt het einde verkeerd begrepen. In deze
film hebben ze aan het boek-einde juist een vreselijk moralistische draai gegeven.
Hoe verloopt het einde in het boek precies?