• 8.517.433 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Uwe Boll

Met onder meer: Will Sanderson, Ralf Moeller en Andrew Jackson

Plot Seed

"Nothing Can Prepare You For..."

Sam Seed is een gestoorde seriemoordenaar, die op een dag wordt opgepakt en op de elektrische stoel terecht komt. Maar als blijkt dat Seed na deze executie nog niet dood is, besluit men hem vast te binden en levend te begraven. Seed weet echter uit zijn graf te ontsnappen en wil slechts één ding; wraak op de personen die hem hebben begraven.

imageimageimage

Dr. Parker Wickson

avatar van Thorak

Thorak

herder schreef:

Doeiiiiiiiiiiiiiiii Bolleke, mij zie je niet meer terug,,ok ok...misschien dat ik je ooit weer een kans ga geven (over 50 jaar ofzo).

Dan mis je toch een aantal zéér sterke films zoals Darfur en Heart of America.

Ook Rampage en Stoic zijn de moeite waard, alleen zijn game verfilmingen kun je beter links laten liggen.

avatar van Thorak

Thorak

steefke schreef:

Kan er eigenlijk nog wel door... Al moesten de afschuwelijke dierenbeelden in het begin van de film er niet bij zijn.. Dat had gewoon geen nut.

Voor de film zelf voegde het er in principe weinig aan toe inderdaad, maar het was dan ook meer reclame en aandacht voor PETA. Ok, ik ben het er mee eens dat het een wat vreemde manier is, maar alle aandacht voor dergelijke dingen vind ik verre van nutteloos!

Wat Bol voor de film hieraan mee wilde geven is dat de moordenaar in de film een zelfde soort psychotische lading wilde mee geven als de dierenbeulen in het dieren filmpje en andersom. En zeker die omgekeerde vergelijking vind ik zeker niet onterecht, maar dat terzijde.

avatar van tortureVSkaj

tortureVSkaj

Slechte film nog slechter als The Giant Spider Invasion!!!!

avatar van Hostelg

Hostelg

ik keek deze film met erg hoge verwachtingen en had een erg heftige film verwacht jammer genoeg was ie dat niet.
als eerst maar even de minpunten : het was allemaal erg donker gefilmt waardoor je soms zowat niks zag wat erg verveld was want het ging ten kostte van de gore die af en toe moellijk te zien was, de spanning was ver te zoeken.
toch heeft de film wel leuke momenten: de executie scene was erg vet en daar was de belichting ook een stuk beter,de scene dat hij die vrouw haar hoofd tot moes slaat met een soort van hamer was vet het einde was nog wel redelijk hard.

uiteindelijk was de film best wel matig op een paar scene's na.

avatar van MJP10

MJP10

Beetje bagger verhaal

avatar van wimnoot

wimnoot

Owe Boll pakt simpelweg wat elementen uit klasiekers en gebruikt ze voor deze matige film. Het resultaat is dan ook een simpele film, met een veel te makkelijk plotje en een zeer voorspelbaar einde. Ik zie liever de films waar hij de inspiratie vandaan haalde. Zoals Manhunter en The Texas Chain Saw Massacre. 2

avatar van lars-pixar

lars-pixar

'Uwe Boll gaat over drempel met gruwelijke beelden, zoals hij altijd over de drempel gaat'

Onze Uwe Boll neemt weer een poging om over de streep te gaan en de kijker veel gore te brengen in deze horror film over een seriemoordenaar die wel tegen een stootje kan en op wraak uit is.

Er zitten een paar gruwelijke beelden tussen, wat best wel erg wordt uitgewerkt.

Het camera werk gaat helemaal op in het spel en er wordt vrij soepel gefilmd, dit maakt het allemaal net iets realistischer.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Mijn eerste kennis making met uwe Boll.

En die Zet meteen de toon.

Dikke gore,geen verhaal.geen greintje humor ( dag is in dit geval niet echt nodig .)

Maar het deed me niks.( begrijp me niet verkeerd lake Eden bijvoorbeeld en the divide was ik dagen van in lichte schock ) . De paar gore scene,s die er uit sprongen waren in het genre erg sterk .

Maar ik moet heel hard lachen om de berichten hier over zijn oeuvre Boll.

De man is compleet langs me heen gegaan met zijn game spel films .

En niet onterecht blijkt,want jullie reacties zijn kenmerkend .

Negeren ? Bijna een retorische vraag.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima horror die lekker wegkijkt.

avatar van RuudC

RuudC

Dit is 'm ook niet. Ik blijf wel zeggen dat de algemene aversie tegen Uwe Boll overdreven is. Ik mag zijn stijl wel, ook al slaat hij vaker mis dan raak. Seed begon interessant met het filmpje waarin aandacht gevraagd wordt voor PETA. Ik had het filmpje met de wasbeerhondjes in China al eens eerder gezien. Erg shockerend materiaal, maar een horrorfilm is in mijn ogen niet het medium om het onder de aandacht te brengen. Eigenlijk moet je een middel bedenken waarbij iedereen die een jas met bontkraag wil kopen, eerst dit moet kijken. Succes gegarandeerd.

De film begint pas echt met beelden van mensen en dieren die de hongerdood sterven, waarna je vervolgens het karkas in rap tempo ziet vergaan. Goed begin voor een originele killer, ware het niet dat wat volgt, vooral lijkt op de klassiekers. Texas Chainsaw Massacre, Halloween, Friday the 13th. Als je dat gezien hebt, zul je van Seed niet meer opgewonden raken. Sommige moordscenes gaan langer door dan je gewend bent, wat goreliefhebbers ongetwijfeld zullen waarderen. De film is donker en onorigineel. Het einde is... slap.

avatar van Maarten0402

Maarten0402

Walgelijk slecht dit, lang geleden alweer dat ik dit heb gezien, maar herinner me genoeg slechtheid hiervan. Het acteerwerk lijkt wel onwetenheid van de bovenste plank, zo wazig als maar kan. Er zitten wel gruwelijke dingen in maar het laat gewoon geen indruk achter in totaal als film. Snel vergeten dit wanproject (net niet Ulli Lommel, maar wel in de buurt van die crapheid!).

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet goed.

Niet veel Boll ervaring gehad, Rampage gezien, die ik overigens niet zo slecht vond. Rauw was hij zeker, maar slecht niet. Ik vond dat het tijd was voor een tweede ervaring, en aangezien ik van horror hou, was dat Seed geworden. Misschien had ik dat achteraf toch niet moeten doen.

Hij had misschien nog op 2,0* of 2,5* kunnen staan, maar als je als opening hondenmishandeling neerzet om een sfeer neer te zetten.. Sorry, maar nee. Daar trek ik al snel een heel punt voor af, omdat het niet nodig is en niets met de film te maken heeft. Als je de killer een grimmige uitsraling wilt geven laat je dit toch niet zien, maar stop je naar mijn mening gewoon een bloederige kill erin.

Qua gore is het ok, acteerwerk matig. Soms ziet het er ook wel nep uit, zoals de vrouw die 30x met een hammer tegen haar hoofd werd geslagen.. Ook wist de film me niet genoeg te boeien, en dat met een best interessant verhaal en de gore om geslaagd te worden. En dan ook nog, de film was veel te donker.

Ik denk dat Seed de dochter aan het eind net als de baby gewoon laat verhongeren. Maar niets is me volledig duidelijk

Had zo veel meer ingezeten, ik ga toch nog wat Bolls kijken. Hopelijk hebben die geen dierenmishandeling. Postal en Heart of America op het oog.