The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 201 minuten / 251 minuten (extended edition) / 263 minuten (special extended blu-ray edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling:
9,0 (2.140.508)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 17 december 2003
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Return of the King
"There can be no triumph without loss. No victory without suffering. No freedom without sacrifice."
De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige Ene Ring te vernietigen. De legers van Gondor proberen ondertussen de stad Minas Tirith te beschermen tegen Sauron's legers.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (9,0 / 2140508)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (BoekMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Frodo
Gandalf
Aragorn
Sam
Gollum / Smeagol
Merry
Pippin
Denethor
Faramir
Éowyn
Reviews & comments
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Ben alvast aan het oefenen voor als eindelijk gerechtigheid gaat plaats vinden 
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Maar even de film zelf nu: De muziek bij de aftiteling is dit gewoon weer een compilatie van stukjes uit de film of misschien een trilogie suite?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Maar even de film zelf nu: De muziek bij de aftiteling is dit gewoon weer een compilatie van stukjes uit de film of misschien een trilogie suite?
sui·te (de ~, ~s)
1 twee of meer ineenlopende kamers met openslaande deuren of schuifdeuren ertussen
2 [muz.] muziekstuk, bestaande uit opeenvolgende danswijzen die in dezelfde toonsoort geschreven zijn => partita
Aha, weer wat geleerd. 
thio95
-
- 101 berichten
- 263 stemmen
Maar dit staat keurig bij de toplijsten bovenaan vermeld!
O...............niet gezien, sorry
Grsbk
-
- 315 berichten
- 3482 stemmen
Mensen, iedereen ziet toch dat deze film in vergelijking met deel 1 en 2 stukken minder is....
en het is met weinig stemmen makkelijker om hoog in de top 100 te staan, deze film gaat nog wel omlaag....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Mensen, iedereen ziet toch dat deze film in vergelijking met deel 1 en 2 stukken minder is....
Ja, dat had ik ook meteen door... 
Grsbk
-
- 315 berichten
- 3482 stemmen
Het Epiloog
In het boek: De hobbits komen terug in de gouw. Zien dat het Kwaad zelfs al in de Gouw zijn werk heeft gedaan grijpen in en leven verder.. behalve Frodo dan
In de film: De hobbits komen thuis zien dat de Gouw niet veranderd is leven verder.. behalve Frodo dan.
Uit het bovenstaande komt goed naar voren dat het epiloog qua functie en boodschap in de film wezelijk verschilt van het boek. Dan vraag ik me af wat is dan de meerwaarde van het epiloog in de film; in mijn ogen niets.
Ook vind ik dat je met een film als deze als het ware met soort "overwinningsgevoel" de bios uit moet stappen, door 20 nutteloze minuten is dat gevoel allang weer verdwenen.
Ook klopt de chronologie in de film niet, als bij de hobbits een uur voorbij is, is bij de rest een paar dagen voorbij gegaan. Dit is natuurlijk moeilijk te verfilmen, maar het stoorde mij toch een paar keer.
Ook vind ik dat je in dit deel bij een aantal shots kunt zien dat er digitaal met de hobbits geknoeid is, terwijl ik dat in de vorige films niet heb gehad.
Ik vind de battle bij Gondor minder beklemmend en benauwend als de battle bij helmsdeep, maar dat komt vooral door de setting. Deze battle is wel spectaculairder, maar hij grijpt me gewoon minder aan.
Ook de ruiters van Rohan komen aangereden bij Gondor en rijden zo het hele leger van Mordor plat terwijl in een totaal shot duidelijk van te voren te zien was dat ze zwaar in de minderheid waren Oke, dan komen die olifaunts nog die een "verpletterende indruk" achterlaten, maar toch klopte het voor mijn gevoel niet helemaal
Tevens vind ik het gedoe op de vulkaan een beetje lang duren. Het ene moment ligt Frodo in half in coma dan gaat hij weer rennen enz. enz. Dit duurt naar mijn mening te lang en wordt kunstmatig opgerekt.
Ook vind ik Viggo Mortesen als acteur zwaar door de mand vallen als hij de toespraak gaat houden als koning. Dat hij ook nog begint te zingen vind ik helemaal belachelijk, maar past wel een beetje in sfeer van het verhaal. Toch kun je zien dat Viggo het sterkst acteerd als hij zijn mond dicht houd.
En als ze toch alle losse eindjes hadden willen afhandelen; wat gebeurd er met dat meisje dat verliefd is op Aragorn als die elf weer terugkomt. Hadden ze wat mij betreft best ff een close upje van kunnen maken dat ze verdrietig kijkt ofzo.
Mensen begrijp mij niet verkeerd ik ben een geweldige LotR-fan en heb van de twee vorige films de Extended Version gekocht en dat ga ik bij deze ook weer doen, want ik vind dit ook een geweldige film (zie 4,5*). Toch hij heeft op mijn een mindere indruk achtergelaten als de vorige twee. Misschien omdat de verrassing er af was, maar ook door het bovenstaande. En nou kom maar op met jullie meningen hierover.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Uit het bovenstaande komt goed naar voren dat het epiloog qua functie en boodschap in de film wezelijk verschilt van het boek. Dan vraag ik me af wat is dan de meerwaarde van het epiloog in de film; in mijn ogen niets.
Ook vind ik dat je met een film als deze als het ware met soort "overwinningsgevoel" de bios uit moet stappen, door 20 nutteloze minuten is dat gevoel allang weer verdwenen.
De epiloog is nodig om te laten zien dat Frodo niet normaal verder kan leven met wat er gebeurd is. Hij is veranderd door de oorlog. Op Aintitcool las ik er toevallig iets over. Tolkien heeft in WO I gevochten en toen hij terug was en anderen terug kwamen, zag hij dat ze erg veranderd waren, zo ook Frodo en dat laat de film mooi zien.
Dat kan je toch niet weten? Als er bij de anderen dagen voorbij gaan kunnen de hobbits toch gewoon een zooi kilometers hebben afgelegd, en dat hoeft allemaal niet in beeld.
Je kon t soms wel zien, maar het stoorde me totaal niet. In deze film zie je ook vaker een mens en een hobbit in een totaalshot dan in de voorgaande films.
Ik had hier juist meer het gevoel dat het een hopeloze slag was die bij voorbaat verloren was.
Die orcs waren duidelijk bang. Vond ik erg goed gedaan, eerst schieten ze triomfantelijk hun pijlen af en als ze dan de furieuze gezichten zien van de niet opgevende Rohirrim worden ze bang en vluchten ze. Een vluchtend leger is makkelijk in te maken.[/qpoiler]
Tsja, daar heb ik niets tegen in te brengen. Vind je dat dan vind je dat, ik vond van niet
.Zag je die blik van Eowyn naar Faramir niet?
Dat kan ik begrijpen. Deel 2 vond ik daardoor ook iets minder, maar nu is deel 3 mijn favoriet en ik denk dat die na nog een bezoek in de bios dat wel blijft. Zo te horen ga je ook van dit deel de extended versie kopen. Misschien dat je m dan beter gaat vinden.
DonnieBrasco
-
- 22 berichten
- 26 stemmen
Ik vind de vergelijking boek naar film sowieso niet ter zake doende. Ik kijk alleen naar de films.
SPOILER OVER HET EINDE(selecteer om te lezen:D)
Over dat overwinningsgevoel dat je mist. Dat krijg je juist door de extra minuten aan het einde. Ik bedoel, de hele reis zit erop, de Ring is vernietigd en dan het einde? Dan mis je wel een deel van het einde, want ik wil wel zien wat het resultaat en waarom de Ring vernietigd is(iedereen weer blij, return of the king, sam gaat trouwed)
Over het camerawerk kan je van mening verschillen, maar ik heb me daar niet aan gestoord. Prachtige beelden van het landschap en van de fantasievolle omgevingen.
Acteerwerk was van sommige misschien gemiddeld, maar voor zo'n massaproductie kan je niet zoveel goede acteurs vinden. Het komt ook de fantasiewereld niet ten goede als je allemaal bekende en vooral goede acteurs gaat inhuren(dan denk je ook; he, daar heb je ....).
In vergelijking met de eerste twee films was deze het beste. Deel 1 was duidelijk inkomertje.
Deel 2 gaf het gevecht heel goed weer, maar ik denk dat deze film meer aktiegericht was(meer entertainment). Hierverloren ze ook de kracht van de Ring min of meer uit het oog.
Gelukkig werd dat in deel 3 goedgemaakt met een meer emotionele inslag. Deze film is naar mijn mening dus de beste van de drie.
Over "dat gedoe" bij de vulkaan. SPOILER
Dit is echt heel simpel te verklaren. Tot hij niet meer kon rennen had hij de Ring niet meer. Dus was hij iets vrijer. En hij moet natuurlijk wel ontsnappen:). Misschien iets te langdradig, maar daarover verschillen de meningen.
filmfreaky
-
- 48 berichten
- 28 stemmen
Pff, wat een gezeik om alles =) De film was gewoon echt superrrrrr. Ik heb 3 en een half uur lang gewoon op het puntje van m'n stoel gezeten. Wat een geweldige film........jammer genoeg hadden ze in dit deel iets minder humor dan in deel 2. In dezer film zit ook veel meer emotie e.d. en dat maakt het echt helemaal af.
Het is zeker de beste film van alle 3 (jammer dat die meningen dan weer verdeeld zijn) 5*
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Op woensdag 17 december, trok THE LORD OF THE RINGS; THE RETURN OF THE KING een recordaantal bezoekers. 75.000 mensen gingen het langverwachte slotdeel van de trilogie op de allereerste draaidag bekijken. Met een omzet van ruim 500.000 euro verbreekt THE RETURN OF THE KING het record dat stond op naam van zijn voorganger THE TWO TOWERS dat vorig jaar op de openingsdag een box office van 354.373 euro behaalde.
bron: A-film
zip
-
- 119 berichten
- 236 stemmen
Dit is jammer, dit is ontzettend jammer. Dit luik hoort de climax te zijn van het verhaal en het enige wat ik vind is een slecht in elkaar gepaste puzzel. Er wordt haast NIKS uitgewerkt, behalve de veldslagen dan die dan nog niet eens zo spannend zijn. Persoonlijke gevoelens en relaties worden in de film als fastfood beschouwd (hap slik, weg ermee). Denethor wordt compleet verkracht. ze laten hem eten als een zwijn (die tomaat was er echt te veel aan!), vertellen niet eens WAAROM hij gek is geworden. De relatie tussen Eowyn en Faramir blijkt in deze film te bestaan uit 2 schunnige blikjes (2! voor een van de mooiste scènes uit heel deze trilogie!). En waarom moest Aragorn bij zijn kroning beginnen zingen??? Het einde is te simpel, oppervlakkig en zeker niet overtuigend. iedereen huilt een beetje dat is ongeveer alles. Toch zijn er ook momenten die me hebben kunnen ontroeren (vooral in het begin van de film) De 'zelfmoordactie' van faramir, het scheiden van Merry en Pippin, de dood van Theoden.(daarvoor verdienen ze een 3), Peter Jackson had wat minder aandacht moeten geven aan die orks en wat meer aan de uitwerking van het script. Horrorregisseur blijf bij je leest ... Ik ga nu het boek nog een keer lezen, om de verkeerde indrukken van me af te schudden.
MarkFish
-
- 1070 berichten
- 1505 stemmen
Dit is jammer, dit is ontzettend jammer. Dit luik hoort de climax te zijn van het verhaal en het enige wat ik vind is een slecht in elkaar gepaste puzzel. Er wordt haast NIKS uitgewerkt, behalve de veldslagen dan die dan nog niet eens zo spannend zijn. Persoonlijke gevoelens en relaties worden in de film als fastfood beschouwd (hap slik, weg ermee). Denethor wordt compleet verkracht. ze laten hem eten als een zwijn (die tomaat was er echt te veel aan!), vertellen niet eens WAAROM hij gek is geworden. De relatie tussen Eowyn en Faramir blijkt in deze film te bestaan uit 2 schunnige blikjes (2! voor een van de mooiste scènes uit heel deze trilogie!). En waarom moest Aragorn bij zijn kroning beginnen zingen??? Het einde is te simpel, oppervlakkig en zeker niet overtuigend. iedereen huilt een beetje dat is ongeveer alles. Toch zijn er ook momenten die me hebben kunnen ontroeren (vooral in het begin van de film) De 'zelfmoordactie' van faramir, het scheiden van Merry en Pippin, de dood van Theoden.(daarvoor verdienen ze een 3), Peter Jackson had wat minder aandacht moeten geven aan die orks en wat meer aan de uitwerking van het script. Horrorregisseur blijf bij je leest ... Ik ga nu het boek nog een keer lezen, om de verkeerde indrukken van me af te schudden.
Ja, grotendeels mee eens. Het had veel beter mogen zijn, als je zo'n geweldig verhaal op z'n einde laat lopen. De veldslagen in deel twee waren grootser. Ik von misschien deel 1 ook nog wel beter, wat niet wegneemt dat ik deel 3 ook wel 4 of 4,5 ster geef. Dat Aragorn begon te zingen was ook een beetje jammer, ja. En die toespraak van Aragorn voor z'n mansschappen, bij het laatste gevecht. (Mwoah, dat deed Theoden beter.) Als bijv Robert de Niro dat had gedaan, was het vast emotioneler, grootser geweest, maar het is goed dat er niet al te grote acteurs inzitten. Toch zo z'on scene je wel; altijd bijblijven en echt voor kippenvel zorgen als iemand als De Niro Aragorn was.
stinissen (crew films & series)
-
- 23448 berichten
- 76942 stemmen
Ik ben het hier ook grotendeels mee eens.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Hoe komen jullie erop dat de veldslagen in The Two Towers grootser waren? - Alleen omdat het regende, er meer vrouwen zieliger keken en omdat Helms Deep een doodlopende steeg was?
Dat zijn toch geen argumenten? 
zip
-
- 119 berichten
- 236 stemmen
nee hoor
( ik kan niet tegen vrouwen die zielig doen) De slag bij helms diep was veel langer uitgerokken (meer aan een stuk), hij leek veel gevaarlijker. Ik had het boek al gelezen ik ik was NOG bang. Nu heb ik alleen even moeten beven toen Minas Tirith er alleen voorstond. Vanaf dat de Rohirrim eraan kwamen verraadde de overwinningsmuziek de hele boel al. En de allerlaatse slag is ook minder spannend omdat de sfeer steeds onderbroken wordt door die scènes op Mount Doom. liefs zip
Grsbk
-
- 315 berichten
- 3482 stemmen
Die veldslag was niet groter maar beklemmender, aangrijpender en spannender.
en nog over dat puntje van chronologie dat die niet klopt en ik dat niet kan weten.. dat weet ik wel want in het boek spelen de gebeurtenissen zich wel chronologisch af en dan zijn ze aan het eind van deel twee al bij Shelob...
en die blik van eowyn naar faramir.. als ik daar uit moet halen dat de liefde voor aragorn over dan weet ik het ook niet meer.
En ik zie gelukkig dat meerdere het met me eens zijn dat Viggo Mortesen het best acteerd als ie zijn mond houd en alleen met zijn zwaard zwaait en moeilijk / boos kijkt.
Grsbk
-
- 315 berichten
- 3482 stemmen
en volgens mij zat dat stukje dat Sam ging trouwen er alleen in om de discussie of hij en Frodo nou homo's waren de mond te snoeren...
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ook vind ik dat je met een film als deze als het ware met soort "overwinningsgevoel" de bios uit moet stappen, door 20 nutteloze minuten is dat gevoel allang weer verdwenen.
Die 20 minuten ZIJN het overwinningsgevoel!
Het blijkt ook al snel dat ze toch met je weinig man zijn. Saurons leger wordt pas platgewalst als Aragorn en co. ten tonele verschijnen.
Hij ligt half in coma omdat 'ie in een hevige strijd is verwikkeld met de ring. Als 'ie aan het 'rondrennen' is heeft 'ie zichzelf eerst overgegeven aan de ring. Hij wil de ring houden en dat geeft hem kracht. Allemaal heel logisch en voor mijn gevoel totaal niet 'kunstmatig' (?) opgerekt.
zip
-
- 119 berichten
- 236 stemmen
een van de zwakste punten en tegelijk ook de grootste charme van deze film is overacting, en daar is de cast goed voor gekozen (Bloom, mortensen, Wood. Kijk naar de blikken die ze soms werpen). Het is aan Peter Jackson om ervoor te zorgen dat alles in evenwicht blijft, maar hij is een beetje op hol geslagen op het einde 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
En de allerlaatse slag is ook minder spannend omdat de sfeer steeds onderbroken wordt door die scènes op Mount Doom.

Spannende scènes onderbroken met spannende scènes, het moet niet gekker worden
Helms Deep werd onderbroken voor momenten met wat chillende Enten in een bos......
zip
-
- 119 berichten
- 236 stemmen
De aandacht gaat meer naar Mount Doom, zodat de sfeer van de veldslag voor de poorten (die toch anders is dan die op Mount Doom) onderbroken wordt en verdwijnt. ( ik ben echt niet goed in dingen uitleggen
) Dit telt enkel voor de veldslag, ik zeg niet dat de scènes van Frodo en Sam niet spannend zijn. groetjes!
jay73
-
- 1184 berichten
- 1388 stemmen
ROTK is een zeer waardige afsluiter van de trilogie. Godzijdank hebben de makers zich wat strakker aan het boek gehouden dan in TTT, dat dan uiteindelijk ook de 'zwakste schakel' blijkt te zijn.
Kippenvel bij Theoden's speech, met daaropvolgend de aanval van de Rohirrim. Ook de Haraddrim zagen er fantastisch uit met hun Oliphaunts. Ook Cirith Ungol was mooi, en was veel groter dan ik me tijdens het lezen van het boek had voorgesteld. Minas Morgul viel dan weer wat tegen, het bleef een beetje onecht.
Het einde van de film was zeker ontroerend en niet te lang. Je moet wel bedenken dat dit het einde is van DRIE films en niet van ÉÉN. Als slot op tien uur film heb ik er geen moeite mee. Het was sentimenteel, ok, maar wel MOOI sentimenteel. De slotscène van Sam met z'n gezinnetje is intact gelaten. En dat deed me veel goed. Een andere slotscène was namelijk niet denkbaar geweest. Ook Hugo Weaving als gebroken vader vond ik goed. Ik heb altijd moeite gehad dat juist hij voor deze rol is gecast want hij doet toch te sterk denken aan zijn rol in The Matrix, maar het dient gezegd: hij presteert optimaal.
Geen echte zwaktes in deze film, wel miste ik:
-Saruman, natuurlijk! (komt in de EE)
-Aragorn als healer (in de EE)
-Merry die zijn trouw zweert aan Theoden (in de EE)
-Aragorn die Sauron uitdaagt via de palantir (??)
-het verdriet van Eomer na de dood van Theoden (in de EE)
-de romance van Faramir en Eowyn (??)
-de Easterlings (??)
Verder was de reis van Minas Tirith naar The Black Gate wel erg kort, alsof ze even bij de buurman langsgingen. Daar kwam de film wat te gehaast over. Maar de EE zal dat wel wegpoetsen, hoop ik.
Al met al spreekt hier een zeer tevreden jay73: 4,5 * (omdat ik nooit na 1x kijken 5 sterren geef)
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Die veldslag was niet groter maar beklemmender, aangrijpender en spannender....
...en die blik van eowyn naar faramir.. als ik daar uit moet halen dat de liefde voor aragorn over dan weet ik het ook niet meer.
Als de band tussen Faramir en Eowyn duidelijker was benadrukt had je vast weer een stoet zwartkijkers gehad die het weer een te sentimentele film vonden.
Ik vind dat Jackson het juist reuze subtiel heeft aangepakt.
Wat de veldslagen betreft: ik vond dat gedoe in The Two Towers met het uitschakelen van die stormram op dat smalle toegangspad net wat te Indiana Jones-achtig.
Ook doorbrak Gimli de spanning net wat te vaak om het echt beklemmend te maken.
In Return of the King kwam het innemen (of de poging daartoe) van Minas Tirith veel bedreigender over.
Met name door de draken van de Ringgeesten die her en der in de stad verwoestingen aanrichtten- en natuurlijk de katapulten met die immense rotsblokken.
Ook heb je een beter inzicht in hoeverre Minas Tirith ingenomen wordt - oa door het terugtrekken van de manschappen bij het doorbreken van de buitenring.
Het vallen van de voorsteden draagt trouwens ook een steentje bij aan de ellende die komen gaat.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
-het verdriet van Eomer na de dood van Theoden (in de EE)
Verrek ja! Dat moment zat wel in de trailer en kwam zelfs zeer indrukwekkend over... Gek dat ik het niet eens gemist heb.
Pre- en sequels

The Lord of the Rings: The Two Towers
2002
2.519 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2001
3.683 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

Nieuwe 'Lord of the Rings'-film op komst: project focust zich op Gollum

Peter Jackson overwoog serieus hypnose om zijn werk aan 'The Lord of the Rings'-trilogie te vergeten
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties
Gerelateerde tags
elvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitgebaseerd op boekobsessiemagiekasteelsuspicionvulkaanpowergiant spiderbraverykingdomoorloglegerverslavingvervolghonorroyaltytrollkoningwreedheidgeweldkrankzinnigheidsplit personalitygeestfantasy worldtovenaarepic battlereisringquestlive action and animationhero's journeyhigh fantasywraith sword and sorcerypower madnessgreat war trekkinggood versus evilmiddle-earthsword making warmiddle-earthadmiringwinged creaturesarmiesspirits
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








