Kill Bill: Vol. 1 (2003)

Actie / Misdaad
111 minuten / 112 minuten (Japanse cut)

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Uma Thurman, Lucy Liu en Vivica A. Fox

De huurmoordenaar 'The Bride' wordt op haar eigen bruiloft neergeschoten door haar opdrachtgever Bill en zijn handlangers. Ze overleeft de aanslag, maar door een kogel in haar hoofd ligt ze vier jaar in coma. Als ze bijkomt, is ze compleet over de rooie en vastbesloten om wraak te nemen. Ze gaat op zoek naar de bendeleden om ze één voor één te vermoorden. Bill bewaart ze tot het laatst...

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Mijn verwachtingen lagen vreemd genoeg ook niet zo hoog. Maar niets dat ik gezien, gelezen en gehoord heb van deze film heeft heeft mij kunnen voorbereiden op de bijna religieuze ervaring die ik zojuist bij het kijken van het eerste deel van Kill Bill heb gehad: Een schoonheid en intensiteit die ik slechts weinig ben tegengekomen in films. De beelden, wisselingen in stijl, de muziek hebben een geweldige hypnotiserende werking. De opdeling in chapters: geniaal. De verschillende stijlen van de chapters ('t lijkt wel of er 10 verschillende regisseurs bezig zijn geweest) vormen samen een lappendeken die veel meer is dan de som van de delen. Ofzo.

Zeggen dat dit een matige film is omdat het verhaal simpel is is als zeggen dat de Nachtwacht een flutschilderij is omdat er alleen maar wat mannetjes op een rij staan. Diep, diep onder de indruk ben ik.

En ook ik had totaal geen probleem met de opdeling. Bij een film die het van de "hoe zal het aflopen"-spanning moet hebben is het inderdaad vervelend, maar dat is hier totaal niet het geval. Als dit soort ingrepen nodig is om in Hollywood een duur kunstwerk te kunnen maken heb ik daar vrede mee.

avatar van Quentin
AHWA schreef:

Ik woon vlakbij Lanaken in Belgie op kamers. Op de site van euroscoop.be verwachten ze Kill Bill op 29 oktober, misschien dat ik dat toch maar eens doe...
Ben net in de Euroscoop gaan kijken; Gewoon weg briljant, perfect en prachtig! Neem het sterk in overweging om deze tot mijn favo film te dopen (ipv Pulp Fiction). Vooral het manga stuk is geniaal en het gevecht in het restaurant. Overigens uitstekende muziek(keuze) 5/5

Gisteren avond in Zevenaar gezien en na het eerste half uur met al die backflash en introducties kwam ik al snel in de ban van deze bijzondere film ik ben eigenlijk geen echte fan van Quentin Tarantino, maar deze film vond ik wel zo goed zo apart zo stijlvol dat ik nu al eigenlijk Volume 2 wil zien voor mijn was de film een dikke 9 dus 4.5 * De muziek in de film verdient een dikke 10 vooral het thema van de verlaten mijn (tv-serie jaren 80 ook een topper trouwens) van Zamfir George bezorgt je meerdere malen kippenvel, ook de scene dat The Bride (Black Mamba) tegen over O-Ren Ishii/Cottonmouth staat met de intro van SANTA ESMERALDA - Don't let me be misunderstood
is gewoon geniaal gekozen dus mensen ik zou zeggen ga deze prent zien.

neo (crew)
Zeer aardige film met genoeg stijl en verwijzingen. Prachtig werk weer van Yuen Wo Ping. Acteerwerk is ook uitstekend. Thurman in haar Game of the Death pakje, Lucy Liu met die ijskoude blikken... Ik weet nog wel dat toen ik iedere keer gegrepen werd door het waanzinnige coole deuntje, wat ook weer zo geweldig klinkt als de gang aan komt in het pand. En tja de vergelijking met de Matrix, niet echt terecht. Natuurlijk is het met een hele andere stijl, wel enorm mooi. Denk dat dit typisch zo'n film is die beter wordt naar meerdere malen kijken. voorlopig 3.5 sterren

avatar van SilverGun
Het meest bijzondere aan Kill Bill is nog wel de unieke combinatie van verschillende filmstijlen. De film is prachtig geschoten. Elke camerahoek is zorgvuldig overwogen en elke scène bevat briljante details en is voorzien van perfect aansluitende muziek.
De personages worden enthousiast gespeeld en heerlijk karikaturaal neergezet.
De non-lineaire structuur die in Reservoir Dogs en Pulp Fiction ook geslaagd werd gehanteerd, werkt bij Kill Bill eveneens goed en komt het tempo en de opbouw ten goede. Onder andere de prachtige geanimeerde sequentie en het hoofdstuk The Man from Okinawa als rustpunt, zitten op precies de juiste plaats in het verhaal.
4,5 sterren.

wat een onwijs gave film! ongelofelijk stijlvol, erg cool en heel grappig. het meeste is al gezegd; tarantino heeft gewoon zijn natte droom op filmgebied gemaakt. niet zeuren over het magere verhaal (totaal ondergeschikt aan al het moois dat je te zien krijgt) en genieten.

4,5 sterren

een vraag nog; in de trailer zag ik een gevecht tussen Thurman en Liu, waarbij Thurman op het zwaard van Liu ging staan. hierna maakte ze een achterwaartse salto waarbij ze liu een schop gaf. dit heb ik (net als mijn vriendin) echt niet gezien. Wie biedt uitsluitsel?

Ik quote Ramon maar even: vermakelijke nonsense.
Een handjevol adembenemende vechtsscenes, ook een aantal van het kaliber 'nu weten we het wel'.
Tussen de gevechtsscenes door wordt het verteltempo gehalveerd. Dat vind ik erg jammer.
Heb sterk het idee dat met dit materiaal een betere film te maken is. (Job alsnog bedankt voor het editing college ) Al dan niet in een deel.

Na afloop vraag ik me af: 'Was dit het nou ?'. Ik zie er absoluut geen meesterwerk in.
Ach, ik heb me prima vermaakt. Maar eh, wat heeft Uma lelijke tenen!
Voorlopig 3,5*

avatar van ToNe
Pulp. B-film materiaal. Punt.

Maar Tarantino toont zijn klasse als filmmaker door tot het uiterste te gaan. Hij maakt van een redelijk simpele plot een stijlvolle, hoogstaand spektakel.
Subtiliteiten als de openingcredits [net zo cheap als Res. Dogs en Pulp Fiction trouwens], vergeten muziek die bijna onlosmakend bij het beeld horen en natuurlijk de fotografie.
Het is werkelijk een natte droom in kwadraat. Voor Tarantino en genre-liefhebbers.

Typische "in between film". Innoverend en fresh voor de Hollywoodfan, zwak en inspiratieloos voor diegenen die enigszins vertrouwd zijn met het basismateriaal.

Tarantino probeert veel, maar slaagt nergens in.
* Subtiele en stijlvol in beeld gebracht einde in de sneeuw ? Kitano doet met 1 stillshot 10 keer beter dan de hele scene.
* Indrukwekkende gevechten ? Nu ja, de film kwam in België samen uit met Hero, geen vergelijk.
* Editing en beeldcompositie? Acteurs zijn zo onbekwaam dat alles is dan maar in stukken gescheurd is om dit tot maar te verbloemen. Je kan zo de redenering achter menig camerashot achterhalen.
* Goede acteerprestaties ? Geile tieners hebben waarschijnlijk genoten, maar Thurman slaagt er niet in overtuigend over te komen met een zwaard, laat staan haar kennis van de Japanse taal. Nog harder gelachen met Liu als hoofd van de yakuza. Hopelijk komt ze geen yakuza bende uit een Miike film tegen.
* B-film potential : Ga Versus kijken. Veel geiniger, veel origineler, veel meer fun.

Het lichtpunt ? Go Go (sorry, naam ontsnapt me momenteel). De enige die er in slaagde ietwat gemeen over te komen. En dan moet ze nog op zo'n idiote manier sterven.

Schoenmaker, blijf bij je leest.

avatar van Phoenix
Net weer eens gezien (3e keer in de bios alweer, persoonlijk record! ) en ik doe er een halfje bij op. Het verhaal is nu compleet (heb hem samen met Vol. 2 in de marathon gezien) en alles valt netjes op zijn plaats. De scène in de sneeuw met die opzwepende muziek blijft meesterlijk.

Vond deze ook beter als deel 2. Hoezeer ik de films als 1 wil beschouwen is het verschil tussen de films als je kijkt naar stijl ZO groot dat deze met de hoogste score van de twee aan de haal gaat. Dit deel is toch meer een kunstwerkje dan het 2e deel.

4,5* dus.

Zag deze film gisteravond weer, i.v.m. de Kill Bill Marathon. Waar ik bij het vorige bezoek aan de bioscoop nog een beetje twijfelde (destijd had ik moeite met enkele stukjes) geef ik nu de volle 5*. Briljant tot in de puntjes: alles klopt. De verschrikkelijk coole karakters, de heerlijke muziek, de geweldige samurai-slachting scène en de misschienn og wel mooiere scène in de sneeuw daarna, de subtiele en onsubtiele Tarantino humor (de wiggle your big toe scène is erg leuk, maar ook de deur scène met Buck is briljant en zo is er nog veel meer op te noemen aan misschien wel de beste film van Tarantino tot nu toe. Helaas dat deel 2 iets tegenviel, maar waar ik bij deze film ook op 4* begon kan dat bij de volgende kijkbeurt voor deel 2 misschien ook wel hoger uitvallen.
5* dus en ik zit er over te denken om hem een plaatsje in mijn top 10 te schenken...

Ik heb deze film al gezien!

Serieus, heb 'm gehuurd omdat ik Kill Bill 2 binnenkort dan meteen kan bekijken en ik was te laat voor de bios en wilde per se geen gedownloade versie zien, omdat hij me enorm goed leek.

Erg, erg wisselend gevoel bij deze film. Ik geef puur op gevoel 4 sterren, omdat deze film in bepaalde opzichten (combinatie van visueel genot, geweldige muziekkeuze en een aantal zeer originele vondsten) zwaar verheven is boven de films die ik 3,5 heb gegeven (het aantal sterren wat ik eigenlijk wilde toekennen).

Toch kan ik niet ontkennen dat ik best wel teleurgesteld ben. Ik bedoel een Tarantino-film zonder coole personages en dialogen...wtf?

Ik lees in een paar berichten hiervoor dat mensen het tot aan de House of (nog iets) bij Lucy Liu heel gaaf vonden, maar daarna helemaal niet meer.

Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde, vanaf dat ze in Japan kwam vond ik veruit het beste gedeelte. Dat trekt het gemiddelde dus behoorlijk omhoog, vooral omdat er toen geen halfbakken poging meer werd gedaan tot een verhaal.

Anyway, ben benieuwd naar deel 2.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Moet toch toegeven dat dit een alleraardigst filmpje was. Zeker niet Tarantino's beste, maar het was wel leuk in elkaar gezet en er kwamen een paar erg mooie shots voorbij. Ook de spectaculaire actiescènes waren tot in de puntjes verzorgd. De film kijkt lekker weg, dat zeker. Wel mis ik een beetje de coole personages en dialogen en ook heb ik het niet zo op Thurman. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb me niet echt aan haar geërgerd.

4 kleine sterren voor Volume 1. Ben benieuwd wat Volume 2 te bieden heeft.

avatar van maxcomthrilla
Een film die boeit, zeker als je hem voor de 1ste keer bekijkt. Dankzij de prachtige muziekkeuze wordt je helemaal in het verhaal getrokken. Uma Thurman overtuigt en de spanning in deze film is goed te noemen ( in tegenstelling tot Pulp Fiction en Reservoir Dogs ) waar de personen mij niet boeien en waar je al snel weet wie er de infiltrant is. De scenè met de Californische mountain snake vind ik het mooiste omdat zij angst inboezemt. *4.

avatar van Halcyon
Quentin Tarantino is een regisseur die het tegenwoordig meer van z’n naam moet hebben dan van z’n werk. En met de recente marketingfoefjes rond Hostel mag je dit zeker en vast letterlijk nemen. Al te vaak worden z’n films als geniaal afgedaan terwijl ze eigenlijk toch maar een beetje formulewerk aan het worden zijn.
Binnen het oeuvre van Tarantino is Kill Bill volume 1 misschien wel het buitenbeentje (naast From Dusk Till Dawn) en daarom ook een klein beetje een verademing. Ok, er wordt nog altijd veel aandacht besteed aan geweld en de daarmee gepaard gaande visuele truckjes, maar in Kill Bill krijgt dit toch een heel andere invulling.

Op visueel vlak heeft deze film dan ook veel te bieden: zwart-wit, anime, slowmotion, splitscreens, mooi kleurgebruik, interessante gevechten, … Best leuk allemaal, alleen spijtig dat door het inconsistent gebruik van al deze elementen de film soms naar een rommelboeltje neigt. Daar komen dan nog enkele subplotjes en overbodige tijdsprongetjes bij, die meer chaos dan toegevoegde waarde bijbrengen. Voeg hier nog een soundtrack aan toe die, hoewel meestal kitscherig bedoeld, niet altijd zo overkomt en ook de beoogde afstand tussen beeld en geluid niet altijd verwezenlijkt.
Van de gevechten heb ik dan weer wel enorm genoten; lekker over the top, veel bloed en afgehakte ledematen, en gewoonweg leuke en originele kills. Zo moeten martial arts zijn!

Het wraakverhaaltje bij dit alles is uiteraard nogal eenvoudig en soms erg dom; toch vond ik dit veel minder storend dan in volume 2. In volume 1 waren de dialogen en het vertelwerk eerder een soort van rustpunt doorheen de actiescènes, terwijl in volume 2 er niets anders overbleef dan deze saaie en langgerekte praatscènes. Nu is het niet zo dat ik praatscènes a priori als saai beschouw, maar ja, inhoudelijk was het hier maar slappe koek.

Al bij al heb ik toch kunnen genieten van deze film en ik vind hem na Pulp Fiction en From Dusk Till Dawn het beste werkje uit het rijtje van Tarantino. Het was eens iets anders dan we van hem gewoon zijn, en dat mag ook wel.

avatar van otherfool
Redelijk eerste deel, maar toch een beetje een teleurstelling. Ook ik heb misschien te zeer meegedaan met de Tarantino hype.

De openingsscene is verbluffend (Nancy Sinatra), en hetzelfde geldt voor de anime die O-Ren Ishii introduceerd, maar voor de rest is het een slice en chop partijtje zonder een overdaad aan verhaal. De cliffhanger naar deel 2 lijkt letterlijk uit een soap overgekomen.

Van de karakters krijgen we maar geen goed beeld, ik hoopte destijds dat deel 2 wat dieper op de zaken in zou gaan. Niet dus.

Voor Volume I: een krappe 3,5*.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Een omgevallen videotheek en een teken van Tarantino's kunnen als beeldregisseur. Meer dan in zijn vorige films. Bijna scriptloos dit keer en dat viel me toch wel ontzettend op, bij zijn vorige films lag dat nogal anders. Per hoofdstuk wordt het stillistisch anders aangepakt, geinig, maar de film wordt niet bepaald de som van de soms indrukwekkende delen. Laatste gevecht was erg overdaad schaadt, maar ik ben ook nooit een echt jongetje geweest. Ook zeer teleurstellend is het muziekgebruik. Altijd een van de sterke punten van Tarantino, maar hier zit hij er wat mij betreft vaak volkomen naast. (Behalve bij Nancy Sinatra in het begin, geweldige keus).

Best vermakelijk, maar verre van een meesterwerk. Beetje dubbele gevoelens vooral. Voorlopig hou ik het op een naar beneden afgeronde...

avatar van sinterklaas
Tijd geleden gezien wel Leuk wraakfilmpje.

Die thurman(ook in Pulp Fiction te zien) Acteerde zeer goed en kon mooie gevechten maken, maar daar heeft ze wel keihard voor getraint in China en dat vond ze een ramp maar het is haar gelukt.

Deze film was zeer goed gemaakt en geacteerd met een supercool stukje amine in het midden. Wat ik wel een beetje grappig en overdreven vind is datals er een hoofd afgehakt word of een arm dat het bloed als een fontein eruit sproeit met een fris gespetter.

deze film is welterecht KUNST. Maar heb hem nog niet op dvd

Wederom zo'n overgewaardeerd werkje van Quentin Tarantino, net zoals Reservoir Dogs. Het is gewoon niet mijn favoriete regisseur, zijn stijl bevalt me vaak niet.

Het verhaal is vrij simpel, de cinematografie op sommige momenten zwaar irritant. Regisseur Quentin Tarantino probeert het wel, maar slaagt er op geen front in. De actiescènes zijn namelijk erg onduidelijk en moeilijk te volgen. Neem bijvoorbeeld het laatste gevecht, de camera is vaak enorm ingezoomd of uitgezoomd. Zwaar irritant.

Ook lijkt Quentin Tarantino meer aandacht voor zijn eigen 'filmkunst' te hebben dan voor de actiescènes zelf. De actiescènes zijn namelijk in zo’n slecht detail uitgewerkt dat het vrij vervelend wordt. Telkens weer die lange saaie (onduidelijke!) gevecht scènes tegenover tig man. Totaal geen aandacht besteed aan gave gedetaileerde moves.

Groots opgezette gevechten kunnen natuurlijk briljant zijn, echter dan moet de cinematografie wel kloppen, net zoals de muziek en moves. Hier slaagt Quentin Tarantino totaal niet in.

Natuurlijk heeft Kill Bill ook zijn positieve punten, hierbij denk ik dan vooral aan het begin en de scènes in het ziekenhuis. Ook waren er een paar leuke gevechten, zoals het gevecht met Battle Royale bitch Chiaki Kuriyama.

avatar van thunderball
En toch vind ik Uma erg cool in deze film! Ik ben niet echt een expert met dit soort films maar ik vond de gevechten heel goed, ken eigenlijk verder voornamenlijk de Bruce Lee films.

Vind haar zo goed, dat - mocht ik ooit een dochtertje krijgen- ik haar naar haar ga vernoemen, weet mijn vriendin dat ook meteen!

Ik heb genoten van deze film en kan hem keer op keer weer kijken, zonder dat ie ooit verveeld.

Vind de muziek ook erg goed gekozen en alles mooi in beeld gebracht.

De film is qua verhaal ook heel verassend, hoewel het eigenlijk een simpel wraakverhaaltje betreft, maar je weet nooit van te voren hoe het verder zal gaan.

Zeker het einde van deel 2.

Ik vind hem geweldig, dus voor mij 5 sterren!

avatar van Montorsi
Ik heb deze in de bioscoop gezien en verwachte vrij veel bij het zien van de naam Tarentino. Maar dat viel nog wel tegen, camerawerk/regie was weer erg goed, maar het script, acteurprestaties en vooral de historische dialogen uit bijvoorbeeld Pulp Fiction vielen me een beetje tegen in Kill Bill.
Al met al door de verwachtingen viel het wat tegen, maar nog altijd een hele aardige film: 3.5*

avatar van serpico
Nooit verwacht dat ik deze film zo goed zou vinden

Als je alleen Tarantino's Reservoir Dogs hebt gezien is het eerste wat je hier opvalt dat hij dit keer een wat groter budget had. Maar wat een pracht krijg je ervoor terug!
Geweldige sfeer, geen vervelend moment, en als je meteen Kill Bill 2 erachteraan kijkt (zoals ik) kom je erachter dat het verhaaltje dodelijk eenvoudig is, net als in Reservoir Dogs. Maar zo mooi verteld.
Totaal overdonderd door die prachtige muziek en afwisselende filmstijlen zou je willen dat er veel meer van dit soort films komen. Nu heb ik Pulp Fiction nog niet gezien dus ik ben benieuwd.

avatar van Shinobi
Gisteren opgenomen en vanochtend gekeken en man wat een actie spektakel was dit zeg, echt geweldig wat een geweld en bloed. Echt mijn soort film.
Dat er niet echt iets van een verhaallijn inzit boeide me niet echt, deze film kijk je gewoon voor de actie.

Ik geef 'm 4, 5 sterren.

Heerlijke super overdreven actiefilm met glans rollen van Uma Thurman en Lucy Liu. De openingsscène van de film is heel origineel en uitstekend (ook grappig) en het einde met de sublieme vecht scènes tegen een overmacht van strijders is geniaal.

De actie in de film is vrij grof en vaak zeer overdreven maar past juist perfect in deze film. Ook de korte rol van Buck "My name is Buck and I like to F..K" is geweldig in deze film. De onzin die hij uitkraamt is hilarisch. Ook de korte rol van de sheriff in de film is hilarisch.

Het verhaal is best goed en de muziek in de film is ook subliem. Ik verheugde me heel erg op het 2e deel van Kill Bill, maar die vond ik tegenvallen t.o.v. dit eerste deel.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Inmiddels weten we dat Tarantino een iets andere weg heeft ingeslagen dan tijdens zijn debuutwerken. Hij maakt steeds vaker films waar expres dingen in zitten die niet kloppen. Dit werkt echter niet altijd even sterk en sommige mensen zullen dit soort geplande foutjes opvatten als hiaten in het plot. Wanneer je dit alles echter kunt accepteren en Tarantino's voorliefde voor B-films begrijpt dan zul je een absoluut puike avond beleven aan deze film. Vet met een hoofdletter V. Goed.

avatar van DVD-T
Vol. 1 van het Kill Bill epos van Tarantino is een geweldige mix van verschillende genres.In de eerste plaats is het een simpel wraak verhaal, maar het is de mix en vooral de ode aan oude samurai/karate films en spagetthi westerns die het hem doen.Deze vreemde maar erg lekkere mix kan je prima in handen leggen van een man als Tarantino die met zijn passie voor films en toewijding een prachtige film aflevert.De muziek, zoals in alle films van Quentin, draagt weer heel veel bij aan de sfeer van de film.In deze film vind ik dat zelfs nog meer dan in bijv. Pulp Fiction, zowel de geschreven muziek als de bestaande liedjes zijn allemaal erg goed uitgekozen.Het mooiste vond ik de muziek in de animatie scène , het leek wel Morricone.Kippevel kreeg ik bij dat moment, en het moment op de zwaarden zolder bij Chiba .

De gevechten zien er ook allemaal geweldig uit met als hoogtepunt natuurlijk het gevecht tegen de Crazy 88.Magnifiek gedaan.Ook daar draagt de muziek er veel aan bij eveens als de opbouw naar dat moment toe.Je blijft als kijker erg gespannen wanneer het nou gaat beginnen en als het dan begint wordt je compleet overweldigd.
Voor de liefhebbers is HIER de volledige ongecencureerde versie van het gevecht te zien en volledig in kleur.
Ook erg leuk waren de cameo's, als ik het zo even mag noemen, van Sonny Chiba en Gordon Liu.

Ach wat kan het ook schelen, half puntje erbij.

avatar van ®Tc
Ik had eerst Kill Bill 2 gezien voor deze. Alhoewel ik makkelijk kon volgen vond ik Kill Bill 2 maar een saaie bedoening. Deze is eigenlijk al niet veel beter al zijn de vechtscenes wel veel beter en spectaculairder. Deze film is dan ook wel beter verteld en weergegeven dan Kill Bill 2 en de regie is sterk maar dat zijn we gewoon van Tarantino. Een minpunt zijn wel de acteerprestaties van de 2 hoofdrolspelers in deze film zijnde Thurman en Liu die ik zeer zwak vond.

Soit al bij al toch 3 sterren alhoewel ik lang zat te twijfelen aan 2,5.

avatar van maerk
Een erg bijzondere film van Tarantino. Kill Bill lijkt in de verste verte niet op een simpele vechtfilm.

De regie van Tarantino is echt een genot om naar te kijken. De wisseling van stijlen, de camerastandpunten en de vechtscènes zijn fantastisch. De vechtscènes zijn naast enorm mooi ook nog eens enorm grappig. Dat bloed, hoe dat rondspuit Maar helaas zitten er naast deze actiescènes ook een hoop mindere scènes in de film. Ik zou een hele recensie willen schrijven maar ik moet nu gaan werken dus helaas.

3,5* kan later nog een 4* worden.

avatar van josseheijmen
Meesterlijk.

Opnieuw uitmuntende film van QT. Genoeg humor, groot vakmanschap wat betreft camerawerk en regie, mooie afwisseling van stijlen in de verfilming. Op een moment maak je een uitstap naar de wereld van de muziekclip.

Na het verslinden van de magistrale boeken van James Clavell, Shogun en Gai-Jin, maar ook Tai-Pan en Noble House, doet het bezoek aan Japan mij veel deugd. Uiteraard met als hoogtepunt de schitterende anime.

Ik geniet mateloos van deze heerlijke film.

avatar van glimlicht
Ik hou van goedkope japanse films,,
met veel bloedfonteinen en debiele vechtscenes.

Helaas moet er af en toe een Amerikaans sausje overheen worden gegoten. En zgn. Tarantino sausjes vind ik maar niks.
Ik snap niet wat er nou functioneel is aan een vechtscene opeens zwart-wit te laten maken. Of een oetlullig gesprekje vooraf bij een samurai-zwaard maker (waar Uma opeens echt heeeel slecht acteert). Of die anime er opeens doorheen? Alsof hij bang was dat het grote publiek die scenes niet zou trekken met "echt" bloed? Al met al een beetje rommelige film.

Gelukkig waren daar die bloedfonteinen.
Epic.

*3.0