Kill Bill: Vol. 1 (2003)

Actie / Misdaad
111 minuten / 112 minuten (Japanse cut)

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Uma Thurman, Lucy Liu en Vivica A. Fox

De huurmoordenaar 'The Bride' wordt op haar eigen bruiloft neergeschoten door haar opdrachtgever Bill en zijn handlangers. Ze overleeft de aanslag, maar door een kogel in haar hoofd ligt ze vier jaar in coma. Als ze bijkomt, is ze compleet over de rooie en vastbesloten om wraak te nemen. Ze gaat op zoek naar de bendeleden om ze één voor één te vermoorden. Bill bewaart ze tot het laatst...

Het script is iig al afgekraakt, maar goed zegt nog niks natuurlijk.

avatar van Jordy
comingattractions gelezen zeker? enige negatieve script-review tot nu, de rest prijst het de hemel in

neo (crew)
ik heb er wel vertrouwen in dat dit een goeie film wordt.

vic
kan haast niet wachten. kan zo genieten van quentin tarantino films. Het verhaal klinkt erg cliche maar in zijn stijl is dat niet erg

Ik wacht met smart op deze film...
Tarantino heerst nl.

avatar van Macmanus
Ja, vrouwen die vechten vind ik ook nooit veel aan, maar we zullen zien.
Ik hoop dat het weer een echt Quentin Tarantino film, zoals in Pulp Fiction en Reservoir Dogs, en met erg goeie dialogen, want dat is 1 van Tarantino specialiteiten.

FisherKing

Aftonbladet
vermeldt release datum in 2004
met Darryl Hannah

met Darryl Hannah

die speelt er ook in inderdaad

avatar van Macmanus
AHA raaaaare plaatjes van de film zeg.
Ben nu wel erg benieuwd.

neo (crew)
thurman ziet er wel waanzinnig uit in die outfit.

avatar van Jordy
Het beste filmnieuws dat ik in maanden gehoord heb:

RZA GAAT DE SCORE VAN KILL BILL DOEN!!!

Rza, het brein achter de Wu-Tang Clan, heeft eerder Ghost Dog van een prachtige soundtrack voorzien...

avatar van Macmanus
noemen we dat goed nieuws

avatar van Armin
In Kill Bill, Tarantino wanted to evoke the style, including the nearly whimsical violence, of the "old school" Asian action movies he grew to revere during his now legendary years as a video-store clerk in Los Angeles.

To achieve this feel, virtually every element of the film, from cast to camerawork, borrows enthusiastically from combat cinema's archives. One scene will be shot in the flickery black-and-white of the Godzilla genre, another will unfold entirely in Japanese animé. Tarantino even sent his cinematographer, Oscar winner Bob Richardson (Platoon, JFK, Wall Street), lists of must-see Samurai and Shaw Brothers' classics like Five Fingers of Death and One Armed Swordsman as a pre-production crash course in the camerawork of the kick-flick canon.

avatar van Goodfella
Nou... We zullen zien... Hopen dat het geen allegaartje wordt.

neo (crew)
tot nu toe zien alle leden van de cast op de uitgebrachte foto's er vreemd,cool uit.

Kill Bill fansite ('official')

'Release Date: October 10th, 2003 (wide)
World Premiere: May, 2003, Cannes Film Festival (likely) Distributor: Miramax Films Production Company: A Band Apart (Tarantino's company)'

'Cast Rumors: Samuel L. Jackson will have a role as well as the Dead Organ Player.'

neo (crew)
ja las het net kappeuter goed verzorgde site trouwens.

GerwinF
Heb net het script afgelezen en dit wordt best een goede film volgens mij. Er zitten ook veel flashbacks en wendingen in zoals we van Tarantino gewend zijn.

avatar van Armin
Ik vind alleen script reviews. Hoe kom je aan het hele script als ik vragen mag ?

GerwinF
Armin schreef:

Let wel, Het is niet de definitieve versie.

avatar van pjotr
Hmm ,wat het script betreft blijf ik liever nog een tijdje onwetend.....

GerwinF, bedankt.
pjotr, ik ga ook niet het hele script lezen, maar ik ga het wel gebruiken om te kijken wat ik ongeveer kan verwachten. Ik vind het niet erg om vooraf al het e.e.a. te weten van een film, zolang het maar geen cruciale dingen zijn zoals bijv. in films als The Sixth Sense, The Others en Fight Club.

avatar van pjotr
Ik kan me voorstellen dat het erg verleidelijk is om het (voorlopige) script al te lezen...maar ik ga het liefst zo blanco mogelijk naar de 'nieuwe Tarantino' toe....( en al helemaal voor de flashbacks/wendingen )

avatar van Phooze
Mooie trailer sinds gisteren op apple.com/trailers

De vechtscenes zien er iig goed uit.... maar erg weinig dialoog in de trailer (2 zinnetjes ).

trailerspoiler:
Prachtig hoe die ouwe vent op dat zwaard gaat staan

avatar van jackie
De trailer ziet er geweldig cool uit !
Jammer dat het nog zo lang duurt voor ie in de bioscoop komt.

De trailer verraadt weinig goeds. Zeg nou eerlijk, zou iedereen ook zo enthousiast zijn als dit van een onbekende regisseur was? Tarantino doet Hong Kong en dat hebben we wel wat spectaculairder gezien. Hoop dat de trailer een verkeerd beeld geeft.

avatar van Macmanus
Ja, ben ik met je eens Wouter het ziet er nu uit als een slappe Matrix of Crouching Tiger variant, maar misschien met een paar stoere dialogen die we gewend zijn van Tarantino word het wel een hele goeie film