Kill Bill: Vol. 1 (2003)

Actie / Misdaad
111 minuten / 112 minuten (Japanse cut)

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Uma Thurman, Lucy Liu en Vivica A. Fox

De huurmoordenaar 'The Bride' wordt op haar eigen bruiloft neergeschoten door haar opdrachtgever Bill en zijn handlangers. Ze overleeft de aanslag, maar door een kogel in haar hoofd ligt ze vier jaar in coma. Als ze bijkomt, is ze compleet over de rooie en vastbesloten om wraak te nemen. Ze gaat op zoek naar de bendeleden om ze één voor één te vermoorden. Bill bewaart ze tot het laatst...

avatar van Phooze
Wouter schreef:

De trailer verraadt weinig goeds. Zeg nou eerlijk, zou iedereen ook zo enthousiast zijn als dit van een onbekende regisseur was?

Daar heb je wel een beetje gelijk in.... maar wat er nou precies niet in de trailer zit zijn dialogen.... en die zullen (hopelijk) wel weer goed zijn.

Maar toch heeft de trailer wel een bepaald "sfeertje". Ik weet het niet, moeilijk onder woorden te brengen.

Zeker weten

avatar van jackie
Tarantino doet Hong Kong en dat hebben we wel wat spectaculairder gezien. Hoop dat de trailer een verkeerd beeld geeft.

Welke dan ?

tovenaar
hmmm, ben helemaal niet enthousiast eigenlijk na het zien van de trailer. Quentin had beter Jackie Chan kunnen casten.

avatar van jackie
Ja, ben ik met je eens Wouter het ziet er nu uit als een slappe Matrix of Crouching Tiger variant.

De trailer ziet er beter uit dan die twee films bijelkaar

jackie schreef:

Welke dan ?

Het meest interessante aan de films van T zijn toch de structuur van zijn films (niet te zien in een trailer) en zijn personages. van dat laatste zien we niks in de trailer. Er is dus nog hoop.

avatar van BoordAppel
Lijkt me wel een vette film. Als de dialogen net zo goed zijn als zn vorige films dan zal t wel goed komen. De actie ziet dr iig goed uit.

avatar van Macmanus

films van T

Over lui gesproken

Mik
jackie schreef:

De trailer ziet er beter uit dan die twee films bijelkaar

Yeah right, de trailer van Kill Bill beter dan de gehele film the Matrix.. haha, mooie stelling Jackie!

Ramon K
Ik vind de trailer wel interessant; ben echt benieuwd of Tarantino een nieuwe spin kan geven aan het KungFu-gebeuren! Ik verwacht een lekkere ironische ondertoon.

avatar van Jordy
Wouter schreef:

zou iedereen ook zo enthousiast zijn als dit van een onbekende regisseur was?

Nee, want van Tarantino weten we dat 'ie een hele leuke eigen draai aan een genre (of genre clichés) kan geven. Al moet ik het bij deze film ook nog maar zien... vooral niet te hoge verwachtingen hebben lijkt me belangrijk (Jackie Brown viel me de 1e keer ook erg tegen terwijl het eigenlijk gewoon een erg goede film is)

BS
heb net de trailer gezien en hij belooft veel goeds.
Ja, weinig geklets idd,maar dat hoeft nog niet veel te zeggen.De actie ziet er heel veel belovend uit.Zeker een film om voor naar de bios te rennen lijkt me.

avatar van Goodfella
BS schreef:

Zeker een film om voor naar de bios te rennen lijkt me.

Uiteraard. Daar is alleen de naam van de regisseur al genoeg voor, lijkt me

GerwinF
Tarantinoesque dialogue at his best:

BUDD
That gentled you down some, didn’t it?
Yep…ain’t nobody a badass with two barrels of rock salt dug deep in their tits.

nou. net trailer gezien en ik ben echt niet onder de indruk. zwaardgevechten zijn wel aardig maar ik heb wel eens veel beter gezien.

denk niet da'k hiervoor naar de bios ga

(verwijderd)
lijkt me ook een vette film

KILL BILL - THE NOVEL
It's January now but Amazon sites worldwide have already put the novel into their pre-order lists. amazon

The novel is out in paperback or hardcover by June 2003. Its about 280 pages and costs an average of about 20 Euros.

avatar van Da Jando
Damn! gestemd op de verkeerde film! Hoe haal ik dat weg? moest pulp fiction zijn..

edit: Je bent er snel bij kappeuter

Uit de stemlijst 'verwijderen' selecteren. Maar ik was je nu voor, dus 't hoeft niet meer.

Hobbes schreef:

denk niet da'k hiervoor naar de bios ga

?

neuh. reservoir dogs was geweldig. pulp fiction was leuk. jackie brown middelmatig.

voor mij geen enthousiasme. ik ben niet zo vverschrikkelijk onder de indruk van tarantino eigenlijk.

Het schijnt dat de film iets te lang is geworden. Tarantino overweegt 'm nu in twee delen uit te brengen.

avatar van Jordy
dat gerucht is een paar dagen geleden al ontkracht..

Oke,

avatar van pjotr
De Japanse site is on-line....ik vind 'm erg leuk...
Ik kwam er ook achter als je uitge-hacked & slashed bent je nog even door kan hakken - als je dan kill bill in tikt je de erg coole (Japanse) teaser krijgt.....

Heel aardige film al zeg ik het zelf. Persoonlijk was ik een beetje huiverig voor het Oosterse. (Ik trek Oosterse vechtfilms niet zo goed over het algemeen).

En fin het weer een Tarantino dus ik koop 'em.

Vooral die vechtscene in de bar is super hilarisch!!

grappenmaker

lariekoek