Step Up (2006)

1967 stemmen

Drama / Muziek

geregisseerd door Anne Fletcher
met Channing Tatum, Mario en Jenna Dewan

Tyler Gage is een jonge roekeloze straatcrimineel, die in een vicieuze cirkel van moeilijkheden terechtkomt, nadat hij en zijn vrienden een auditorium van een hogeschool voor beeldende kunsten aan diggelen geslagen hebben. Door de rechter wordt hij veroordeeld tot een taakstraf in de getroffen school. Hij wil eerst niets te maken hebben met de leerlingen. Tot hij een knappe danseres ontmoet die bereid is hem een kans te geven. Tegen alle verwachtingen in belandt Tyler in haar leefwereld en ontdekt dat hijzelf ook talenten heeft om te dansen.

460 BERICHTEN 25 MENINGEN
Ik heb deze film nu 2 keer gezien, 1 keer in de bioscoop en 1 keer gehuurd. Het blijft een leuke film met een goed verhaal.
Een echte aanrader, en niet alleen voor mensen die van muziek houden.

Kan het zijn dat Gia Farrell meedoet in deze film?
Na zo'n 11 minuutjes, wanneer Tyler door de gang loopt naar de directrice. Er lopen drie meisjes hem voorbij die zingen. Ik denk dat Gia uiterst rechts te zien is....
Als het haar niet is lijkt dat meisje er dan wel sprekend op.
In ieder geval, Gia of geen Gia, Step up is een leuke film!

Mooie dansfilm, beetje voorspelbaar maar dan in goede versie.
Hij is wel beter dan de gemiddele dans film. 3,5 sterren

Best een aardig filmpje, je moet er wel van houden! Stoer en gedans. Maar voor de vermaak wel een 3 waard.

Mooie dansfilm. Dit is wel écht dansen, niet zoals in Dirty Dancing ofzo. Mooi verhaal ook. Ik vind Nora's kleren zo mooi!! Kan iemand mij zeggen waar ze in België ( Antwerpen, Gent, Knokke) gelijksoortige kleren verkopen?

Smantt_x
Prachtige film !
Ik heb deze dansfilm al 4x gezien en ik krijg er geen genoeg van!
Ze dansen zo mooi.

Hehe, was die ene jongen Mario. Ik dacht de hele tijd al: Die jongen heeft een bekend gezicht, wie is dat? Nooit op de hoes gekeken ook...

Maar goed, leuke film en kijkt lekker weg.

avatar van stan
Step up 2 is in de maak mensen
Komt 14 februari 2008 uit en heet Step Up 2: The Streets..

Ze zijn op het moment aan het filmen maar helaas zal het niet draaien om Jenna Dewan en Channing Tatum.
Er komt een heel nieuw verhaal maar Channing speelt er wel een klein rolletje in

stan schreef:
Step up 2 is in de maak mensen
Komt 14 februari 2008 uit en heet Step Up 2: The Streets..

Ja, heb het ook al ergens zitten lezen. De 1e film vond ik wel goed. Ben eens benieuwd naar de 2e eigenlijk. Meestal kan deze nooit het origineel evenaren. Dus benieuwd naar... Deze alvast 4,5*

avatar van %%%%%%

Er zit wel een flink verschil in de gemiddelde hier en op imdb

avatar van Heleentje
Ik vind het wel een goede film, goed acteerwerk en het dansen is ook super. 4.0

Ik vind het echt een hele stoere film,,ik heb al heel vaak gezien en hij blijf gewoon leuk, Daarom een 5,0

dit vond ik echt een hele leuke film. ik kan hem wel elke dag kijke(wat ik ook heb gedaan toen ik hem had gekocht:P) het is echt een aanrader,, een goede dansfilm met een goede verhaallijn. deze film krijgt van mij alle 5 de sterren!!!:D

Vandernagel
Een simpel verhaaltje van de hollywoodfabriek verpakt met wat sentiment en amusement. Gezien en eigenlijk ook gelijk vergeten. Overduidelijk op wat voor soort publiek het is gericht, en zodoende ook de hoge score op Moviemeter. Als het stemmende publiek gevarieerder was ipv grotendeels meisjes en vrouwen tot 30 jaar, dan zou de score een stuk lager uitvallen.

2,5 sterren

Vandernagel schreef:

2,5 sterren

Ja, maar dat hou je toch niet tegen. Hetzelfde zou je kunnen zeggen van een typishe "mannen" film. Daar zullen ook voornamelijk mannen naar kijken en hun stem op uitbrengen, waardoor het gemiddelde veel hoger uitkomt.

Toch zou ik persoonlijk, als liefhebber van dit soort films ( je weet wel, simpele verhaaltjes van de hollywoodfabriek verpakt met wat sentiment en amusement ) toch een eerlijke mening uitbrengen als ik de film helemaal bagger zou vinden.

En als ik er van uit ga dat andere gelijkgestemden hun mening ook eerlijk geven, is de beoordeling toch wel betrouwbaar. Zeker omdat je weet dat er mensen met dezelfde smaak gestemd hebben. En uiteindelijk gaat het niet om smaak, maar gewoon of een film goed is ja of nee. Volgens mij leg ik het heel onlogisch uit maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

avatar van Fran
Nu heb ik de film ook gekeken. De film hangt samen met cliche's maar toch vond ik deze film verassend goed. Prettig om naar te kijken. Realistisch qua dans en achtergrondverhalen van de karakters. In ieder geval veel beter dan de vergelijkbare film "save the last dance".

@Fran

Je hebt gelijk als je zegt dat bij mannenfilms dit ook het geval is. Maar je hebt ongelijk als je zegt dat het niet om smaak gaat maar of een film goed of slecht is. Heel veel mensen geven deze film 4 sterren of hoger. Waarom? Omdat deze film een zeer goed verhaal, sfeer, acteergehalte etc... heeft? Nee. Maar omdat ze het leuk vonden. Vonden ze het leuk, dan een 3.5/4 en vonden ze het superleuk, dan hoger. Maar dit geldt overigens voor de meeste mensen hoor.

Ik heb deze film in de bios gezien met mijn zus. Zij vond deze film super en zou het waarschijnlijk een 4,5 geven. Ikzelf vond er weinig aan en aangezien het mijn genre ook niet is, zou ik er gemakkelijk 1,5 sterren aan kunnen geven. Maar enige relativering moet kunnen want in principe is deze film veel beter dan 1,5 sterren. Dat doe ik dan ook en dus 2,5 sterren.

Dus wat ik wil zeggen is dat de meeste mensen vooral met hun hart stemmen. "Zo van ik vond het leuk of ik vond het flut". Maar eigenlijk zou je moeten stemmen met een combinatie van hart en verstand.

P.S.
"Sleepless In Seattle" heeft een gemiddelde van onder de 3 (dus lager dan deze) maar persoonlijk vind ik het 4 sterren waard.

avatar van Fran
Ha, ha, ik had niet verwacht dat je dan Sleapless in Seattle goed zou vinden. Op zich snap ik je wel, maar voor mij persoonlijk zie ik het toch anders. Voorbeeld: Ik ben dol op dansfilms, maar de film "Save the last dance" heb ik toch een redelijk lage waardering gegeven.

Ik vond het verhaal leuk en ik heb me goed vermaakt, maar ik vond de film zelf, het acteren en de sfeer gewoon stukken minder. En ook al was het typefilm helemaal geschikt voor mij en heb ik met plezier gekeken, toch waardeer ik het met een lager cijfer als ik de film zelf toch iets minder vind.

Eigenlijk ben ik er van uitgegaan dat meerderen met mij met zo'n inslag stemmen, maar het kan zijn dat ik dat verkeerd zie. Waarschijnlijk ben ik te goed van vertrouwen of zo

Vandernagel
Ah, wat dat betreft lijkt smaak toch verweven te zijn met een film goed/slecht vinden. "Save the last dance" vind ik zelf beter. De verhaallijn, het acteren, de sfeer... Ik voelde meer mee met hun dan met de "Step Up" personages. Dat kwam zo nep en geforceerd over dat het voor mij geen geloofwaardigheid had.

Maar het kan ook aan mij liggen hoor. Mijn "smaak" is op zijn minst wat raar.

(Pride & Prejudice, was ik totaal vergeten . Hup met die 4,0)

avatar van Fran
Dus heeeeeeel diep van binnen toch een chickflick-fanaat ...

avatar van Zymovie
Step Up 2 the streets komt eraan.

Trailer: http://www.apple.com/trailers/touchstone/stepup2thestreets/

avatar van JohnWilliams
Gekeken in de bus naar Engeland toe, vond hem wel aardig hij kwam alleen wat traag op gang naar mijn mening.

avatar van Daantjex
Hele mooie film.
Ik heb hem gekeken met mijn beste vriendin diep in de nacht toen we logeerden. direct daarna hebben we de pasjes staan 'oefenen' in de keuken met keiharde muziek. Haha, geweldig was dat. Ik vond de personages en het verhaal erg goed en heb me erg mee laten slepen!

B100!
Vermakelijk film. Een voor de handliggend verhaal. Leuk voor als er niets anders is. De muziek is ook aardig.

avatar van Baklap
Tsja... 13 in een dozijn.. leuk, vermakelijk maar alles behalve speciaal. Inderdaad leuk om onderuit te zakken als er niets anders op de buis is een 3* (krap aan)

avatar van usr14112
Leuke film, goede muziek en fantastische dans. Prima vermaakt. In iedergeval stukke beter dan Stomp the yard die ik laatst heb gezien.

avatar van Wes18
Vond de film echt verschrikkelijk. Zo'n uitgekauwd verhaal en irritante rollen. Kon me echt niet boeien. Leuk voor meiden die van dansen houden, maar mij maak je er echt niet blij mee.

Ik hou normaal gesproken niet van zulke films(dansfilms), maar deze vond ik toch echt wel goed.

Hele leuke film dit!
Het verhaal is niet heel origineel, maar dat vond ik niet erg. De dansen zijn heel mooi, en bovendien allemaal uitgevoerd door de acteurs zelf. Dat is fijn, want dan zie je de personen tijdens het dansen tenminste helemaal in beeld, en niet alleen de benen of zo (Save the last dance..).

De muziek in deze film is trouwens ook erg goed. Vooral het nummer 'Show me the money'. Mooi die combinatie van die violen met die beat erachter.

Heerlijke film om naar te kijken, aangezien ik wel van dit soort films houd.
Het is een dansfilm dus je moet er van houden.

1 van mijn mooiste films tot nu toe gezien dus zeker 5 sterren