Paterson (2016)

3,58

Drama / Komedie

geregisseerd door Jim Jarmusch
met Adam Driver, Golshifteh Farahani en Kara Hayward

Paterson is een buschauffeur in de gelijknamige stad Paterson, New Jersey. Paterson hanteert een eenvoudige routine: hij rijdt zijn dagelijkse route, observeert de stad door zijn voorruit en krijgt gesprekken mee die om hem heen plaatsvinden. Hij schrijft gedichten in zijn boekje, gaat met de hond uit, stopt bij een bar en bestelt een biertje. Vervolgens gaat hij richting huis naar zijn vrouw Laura. Laura's wereld daarentegen is elke dag anders. Bijna iedere dag heeft ze weer nieuwe dromen, telkens een ander, inspirerend project. Paterson houdt van Laura en zij houdt van hem. Hij steunt haar ambities en zij bewondert hem om zijn geheime gave voor poëzie.

• Vanaf 9 februari in de bioscoop

70 BERICHTEN 13 MENINGEN
avatar van Ferdydurke
geplaatst: 19 februari, 12:27 uur [permalink]
Richardus schreef:
Prachtig geschreven en scherp geobserveerd, Onderhond.

Oops, wrong topic? 😛

Maar inderdaad, mooi stukje werk weer, Donkerwoud.
En ach, Laura... misschien houdt hij teveel van haar. En tegelijkertijd kun je nooit genoeg van haar houden. Ik geloof niet dat Paterson wil dat zijn leven ooit anders wordt, wetende dat het zich afspeelt in méér dan vier dimensies...

avatar van TheBunk
geplaatst: 19 februari, 19:03 uur [permalink]
Ik lees net dat de kids die zich in de bus afvragen of ze de enige anarchisten in Paterson zijn, dezelfde kids zijn als de leads in Moonrise Kingdom. Geinig.

avatar van danuz
geplaatst: 19 februari, 19:13 uur [permalink]
Grappig TheBunk, ze kwamen me al ver weg bekend voor!

geplaatst: 20 februari, 10:36 uur [permalink]
Waarschijnlijk de saaiste film die ik ooit gezien heb. Daarbij waren de dialogen van het echtpaar net zo geloofwaardig als van een gemiddelde
soap-uitzending. Zonde van de tijd en de euro's.

avatar van Mads Smikkelsen
geplaatst: 21 februari, 19:37 uur [permalink]
Minstens een uur te lang 😴😴😴

avatar van wwelover
geplaatst: afgelopen vrijdag om 22:37 uur [permalink]
Vreemde maar vermakelijke film. Ik moest er even inkomen. Wist vrij weinig vooraf en bij het eerste gedicht had ik mijn twijfels. Maar gelukkig verdwenen deze al snel. Ik houd van dialogen en daar zit je bij deze film natuurlijk goed. Kleurrijke karakters en grappige en beetje absurde situaties. Nergens hoogstaand, maar leuk voor eens. Adam Driver is sterk, al ben ik niet zo'n fan van zijn 'voorlees stem'.

avatar van geezoes
geplaatst: afgelopen zaterdag om 21:05 uur [permalink]
Arthouse films? Ik ben er gek op! Films waar eigenlijk niks in gebeurt? Idem! Adam Driver? Topacteur!

Deze film kan me echt gewoon totaal niet raken. Wat een saaie bedoening. Die vriendin haalt ook echt het bloed onder je nagels vandaan. Wat een irritante rol! (want natuurlijk dan wel weer goed gespeeld is)

avatar van de grunt
geplaatst: gisteren om 22:05 uur [permalink]
Jarmusch heb ik hoog zitten, hij heeft prachtige films gemaakt, maar dit was een tergende lijdensweg.

avatar van John Milton

geplaatst: vandaag om 13:26 uur [permalink]
wow. 1 ster 😱

Ik verwacht er veel van...

avatar van Donkerwoud
geplaatst: vandaag om 13:29 uur [permalink]
Tel mijn cijfer voor Brimstone er maar bij op en dan heb je een representatief beeld. 😛