Little Children (2006)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Todd Field
met Kate Winslet, Patrick Wilson en Jennifer Connelly

Een idyllische Amerikaanse buitenwijk, waar goed verdienende burgers ogenschijnlijk gemoedelijk naast elkaar leven. Onlangs is er een veroordeelde pedofiel in de buurt teruggekeerd. Een voormalig politieagent houdt hem in de gaten en hangt flyers op om de mensen te waarschuwen. Een aantal huisvrouwen bezoekt dagelijks met hun kinderen de speelplaats of brengt anders een bezoekje aan het drukke zwembad. Hun mannen leven in hun eigen wereld. Dan gaat één van de vrouwen met één van de mannen een spontane ontmoeting aan...

Ik heb vooral veel langer gekeken dan dat de film me wist te boeien.

avatar van Ronnievb
BenicioDelToro schreef:

Wie dit puur ziet als een verhaal over overspel met een subplot over een pedofiel heeft echt niet verder gekeken dan zijn neus lang is...

Ik vind dat eerder de regisseur deze fout aan te rekenen is dan het publiek. Tuurlijk, je mag wel wat van je publiek verwachten, zeker bij een film als deze, waar toch niet het grootste popcornpubliek op af zal komen, maar echt duidelijk gebracht is het toch allemaal niet. Bovendien vind ik het ook allemaal erg kort door de bocht om te gaan stellen dat het slecht is dat een pedofiel weggehoond wordt omdat ie zogenaamd uit de pas zou lopen in een wijk vol met jonge kinderen. ik vind die angst aardig gegrond.

Alhoewel ik het een geweldige film vind, had de regisseur wel iets meer zijn best mogen doen om de karakters iets minder stereotype neer te zetten. Zoals Kappeuter hierboven dus al zegt.

Wat een saaie film! Er is zo goed als géén actie te bespeuren in deze prent behalve op het einde dan. Het is belachelijk gewoon. Graag had ik deze film gebuisd, maar als ik eerlijk ben met mezelf, kan ik niet anders dan deze film 3 sterren geven. Dat neemt niet weg dat het een stomme film is die ik iedereen afraad!!!

avatar van Safri
Beetje vreemd commentaar Theatertje. Je zegt dat het een belachelijke stomme film is die je iedereen wil afraden en toch geef je het 3 sterren?

Maar goed, ik vind Little children een zeer geslaagde film geworden met enkele briljante dialogen. Zoals bijvoorbeeld de scene met het leesclubje en anal sex

Ik kan me wel vinden in het commentaar van Pjizzle wat betreft de boodschap van de film. De casting van Jane Adams vond ik in tegenstelling tot kappeuter wel erg geslaagd. Vond het heerlijk om haar weer eens in deze rol te zien, zo vaak heeft ze dat typetje nou ook weer niet gedaan. (Ik tel nu 2x) Zie het ook meer als een compliment en een leuke knipoog van deze Todd naar de andere Todd.

Het einde is inderdaad een beetje over de top en voorkomt dat deze film echt een topper wordt voor mij. 4 *

Ik heb het toch duidelijk gezegd: ik geef deze film drie sterren omdat ik vind dat deze film dat verdient, als ik eerlijk ben met mezelf. Ik kan dan haast niet anders dan toegeven dat Winslet goed geacteerd heeft, en die vriend van haar ook. Maar het liefst van al zie ik Kate Winslet als opstandige lesbiënne in HEAVENLY CREATURES

avatar van Safri
Ok, nou snap ik het beter

avatar van james_cameron
Zeer geslaagde, indringende film vol rake observaties. Prachtig gespeeld en subliem in beeld gebracht. Het gebruik van de klinische, afstandelijke (en hierdoor vaak erg grappige) voice-over is ook erg goed gedaan. Weinig minpunten, of het zou moeten zijn dat de film af en toe sterk aan American Beauty doet denken.

avatar van aphexfreak
Fantastisch goed geacteerde film die mij de volle speelduur wist te boeien.
De voiceover bracht precies de juiste lichte toon erin wat de film een perfect volume geeft.
Het verhaal van de pedofiel is ook zeer goed gebracht.

Pareltje, 4*

neo (crew)
De film begint vlot en had bepaalde potentiele kans om echt een goede film te zijn. Het was mij meer een film die niet leek te kunnen kiezen tussen filmhuis en commercieel en steeds minder werd. Behoorlijk stereotype karakters en dito plot. Die voice over was ook totaal onnodig.
2.5 sterren

avatar van tevelenco
Een aparte en wat trage film over mensen relaties en vooroordelen.
De film laat verschillende verhaallijnen zien over mensen die problemen hebben met zichzelf of met de relatie waar ze in zitten.
Ik vond het verhaal van Kate Winslet en Patrick Wilson het meest boeiend en overtuigend geakteerd.
Maar ook de pedofiel zette een erg goede rol neer en vond ik erg goed gecast.

En tsa dan het einde.............
Mischien niet bevredigend maar wel verrassend.

avatar van Allepinie
Vond het een goede film met verassend goed acteerwerk en zeer goed camerawerk. Het einde was niet bevredigend, maar wel begrijpelijk. Het leven is nou eenmaal zo...

Maarre, 10 punten voor Kate Winslet! Heerlijke actrice!

avatar van Allepinie
Theatertje schreef:

Het spijt me,. maar waarom moet een goede film actie bevatten? Wordt er een keer niet geschoten of verkracht, is het weer niet goed. Kijk eens verder dan je neus lang is! Zie de goede acteerprestaties, het maatschappelijk en sociaal aansprekend onderwerp en de emoties die meespelen, en je ziet dat het een zeer goede film betreft.

Maargoed, sommige mensen kijken liever naar Terminator3 o.i.d.

obuma
Deze film deed me sterk denken aan American Beauty. Misschien is deze film zelfs wel beter zelfs. Bij deze film leeft je jezelf erg in in de personages. Als je tot dezelfde categorie behoort, jonge ouder.

Ik vond deze film erg, heel erg goed. Het einde was wat teleurstellend. Als kijker wordt het je niet helemaal duidelijk hoe het nu precies eindigt. Misschien is dat ook een uitnodiging de film nog eens te bekijken om te ontdekken.

4* (welverdiend)

avatar van Goodfella
Tsjaa. Little Children begint als een degelijk HBO-drama, met voiceover en stereotypes waarin best wat ironie te spotten valt. Maar wat wordt het uiteindelijk schaamteloze banaal, en wat zet de film het drama geforceerd aan. Woedeuitbarstingen en huilbuien zijn uiteindelijk pure slapstick, het laatste kwartier zelfs onbedoelde Jiskefet.

Ja eens, het hele pedofielengebeuren is zulke Hollywoodmeuk (ook met die aggressieve politie-agent met verleden...), deed me verlangen naar The Woodsman. Het einde van de film is van dik hout zaagt men planken drama.
Maar ik vond de scenes van Winslet en Wilson wel erg goed. Kom dus toch nog op 3,5* uit.

JohnStacks
Krijg je ook een naakt scene te zien met Kate Winslet??

Geef aub antwoord, ben grote fan namelijk

Yep.

Ik vond het ook grotendeels een erg fijne en sfeervolle film. Vooral de verhaallijn met Winslet (misschien wel haar beste rol) en Wilson is zeer goed.
Maar de film vliegt af en toe een beetje uit de bocht met veel te karikaturale personages en dito acties die lijken op een soort matige poging tot zwarte humor die helemaal niet in de film past.

Dat pedofielengedoe was er ook een beetje teveel aan.

JohnStacks

Wow oke dan !!! is de dvd duur??

Ok ja....

Prachtige diepmenselijke film dit, dat pedofielengedoe was er helemaal niet te veel aan. Ook die pedofiel is maar een mens. Prachtige prent wegens de kritiek op de kleinburgerlijkheid.

avatar van WB
WB
Aan het begin wist ik niet precies wat ik moest verwachten, maar het bleek toch wel een mooie film. Een aantal boeiende verhaallijnen in een stadje met vele verschillende karakters en persoonlijkheden. Ontzettend goed geacteerd ook zeg van Winslet!
Het duurt alleen even voor de film op gang komt.

Vreemd dat deze nu pas Te Huur is aangezien het uitkwam in 2006

Pjizzle jij verwoordt het uitstekend. Hey 'JohnStacks' van een echte fan als jij mag je toch wel verwachten dat de 'naaktscene' toch niet het enige is wat je interesseerd aan Kate Winslet

Te Koop al??

JohnStacks
Klopt ...Kate Winslet is een van de beste actrices die er momenteel rondlopen..
Een goede actrice herken je gauw..door de rollen die ze vertolken.
(cate blanchet bijv.)
Ze heeft weinig nodig in mijn ogen om een persoon te zijn wat op papier is geschreven.
Ik vind haar de vrouwlijke Kevin Spacey..Echt waar.. dat vraag over de naaktscene was bijzaak echt !!
Zij speelt zo vaak verschillende karakters in een film.
Door haar wil je gewoon zelf ook acteren..

Is deze ook nog Te koop ergens ?! Hij kwam uit in 2006, en nu pas te Huur ?!?! Vreemd hoor.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
JohnStacks schreef:
Te Koop al??

De Nederlandse koop-DVD verschijnt volgende maand.

JohnStacks
Ik denk dat ik gewoon verliefd ben op kate winslet

avatar van SiSsY bOY
Matige film, de film duurde me veel te lang en het verhaal kon me in het geheel niet boeien.

2 sterren (voor de jetsers van kate)

JohnStacks
wat is een jetser? precies?

JohnStacks schreef:
wat is een jetser? precies?

airbags, anticlines, baby's drankkast, ballonnen, balkon, batsen, bep en toos, bloemkolen, bobbies, boebels, bollie en billie, boordkanonnen, bos hout voor de deur, bumpers, charmes, contragewichten, doppen, dubbel d (of dd), fare's (koplampen), gemoed, harry's, Himalaya Gebergten, joekels, jopen, juinen, klabatsers, kokosnoten, koplampen, kwaliteiten, lellen, loenzen, (grote) longen, majoefels, meisjes, melkbussen, melkkannen, melkzwabbers, meloenen, memmen, muggesteken, noten, pappen, peren over de schutting, (2 grote) pluspunten, pompelmoezen, potten, prammen, schutsen, sjemoezen, sympathieke uitstraling (hebben), talenten, tetten, tetn, teuten, tieten, titten, titt'n (gronings), toeters ,tweeling, uiers, vanvoren, veel volk in de statie, voorgevel, [flink] voorkomen, vruchten, weapons of mass distraction, de harm indrukken.

(uit de wikipedia "Seksuele volkstaal en eufemismen")