Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Little Children (2006)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Todd Field
met Kate Winslet, Patrick Wilson en Jennifer Connelly

Een idyllische Amerikaanse buitenwijk, waar goed verdienende burgers ogenschijnlijk gemoedelijk naast elkaar leven. Onlangs is er een veroordeelde pedofiel in de buurt teruggekeerd. Een voormalig politieagent houdt hem in de gaten en hangt flyers op om de mensen te waarschuwen. Een aantal huisvrouwen bezoekt dagelijks met hun kinderen de speelplaats of brengt anders een bezoekje aan het drukke zwembad. Hun mannen leven in hun eigen wereld. Dan gaat één van de vrouwen met één van de mannen een spontane ontmoeting aan...

avatar van TheRisingSun
Van de maker van "In the Bedroom". Zo dus wel eens iets kunnen worden...

Wat een ongelovelijk saai plot Snap niet wat Kate Winslet hier in moet....

avatar van SniPes
Saai plot? valt wel mee dacht ik zo. Eerst maar eens zien.

avatar van JellyEye
Ben wel benieuwd naar deze film. Connelly én Winslet vraagt wel om verwachtingen!

avatar van bebdn

Jeniffer Connelly én
Kate Winslet én
Thomas Newman én
goede kritieken,

wat wil een mens nog meer.

Straniero schreef:
Supergave trailer én
Patrick Wilson én
Jeniffer Connelly én
Kate Winslet én
Thomas Newman én
goede kritieken,

wat wil een mens nog meer.

een goede film.

avatar van strangerD
Prachtig!!! Behoort tot mijn favorieten van het (niet al te beste) filmjaar 2006. Kijk ook naar: Stranger than fiction, Little miss Sunshine, the Departed, the Queen, United 93, Babel, Hard Candy en Thank you for smoking.

avatar van streeter
Jackie Earl Haley is fantastisch en een Oscar nominatie zal mij niet verbazen.
Ook voor mij een van mijn favorieten van 2006!
****

avatar van Jordy
Een beetje Desperate Housewives meets Happiness. Paar heel erg sterke scenes, en inderdaad verwacht ik ook wel wat Oscarnominaties voor de acteurs. Nadeeltjes vond ik de voice over en het einde, dat toch een beetje een anti-climax was voor me.

Overall net iets minder dan Field's vorige film.

avatar van Macmanus
Zo!

Totaal andere film dan verwacht. Had een te serieuze drama film verwacht. Dus ben met niet al te hoge verwachtingen begonnen aan de film. Maar het was een feest om te kijken. Een heerlijk in beeld gebracht stukje cinema, met een verhaal dat blijft boeien tot het eind, en een paar ijzersterke scènes. Mijn favoriet was denk ik wel; Waarneer de pedofiel op een date gaat, deed me aan een Solondz in top vorm denken. (kwam ook wel een beetje door zijn date ) Voice Over was in het begin een beetje vreemd, niet vervelend maar zo totaal onverwachts, maar ik vond naar mate de film vorderde steeds fijner worden, gaf een leuke soort humoristische toon aan de film. Maar ik ben bang dat Jordy niet de enige gaat worden die daar over valt.

De climax is het enige nadeel aan de film, mocht veel harder. Was nu te Happy allemaal.

Klein smetje op een verder zeer fijne film, toch wel 4 dikke sterren. Was zeker in mijn top 10 van 2006 gekomen, 2007 misschien dan maar.

Bijna vergeten, iedereen acteerde subliem overigens

avatar van Hilarious
Heel goede film.

Op het eerste zicht deed het plot mij niet zo veel, maar het heeft mij aangenaam verrast. Kate Winslet bewijst ook hier weer waarom ze één van mijn favoriete actrices is, haar prestatie is weer geweldig. Patrick Wilson zet hier ook een goeie rol neer.

Je zou denken dat je alleen het verhaal van Brad en Sarah gaat volgen en dat je toch al kunt voorspellen wat er gaat gebeuren, maar nee. De film is verrassend, je leert niet alleen de hoofdrolspelers kennen maar ook de pedofiel in het verhaal dat heel goed neergezet is door Jackie Earle Haley. Voorbeeld de scene als hij gaat zwemmen en dat iedereen rap hun kinderen uit het water roept of wanneer hij op date gaat zich in de auto begint af te rukken, en het einde waar hij een brave jongen is geweest voor zijn mama en "iets" afgesneden heeft...

De voice over vond ik ook niet tegenvallen, het is weer eens iets anders en de film deed mij op bepaalde vlakken soms wel naar "Desperate Housewives" denken.
Het enige wat ik jammer vond aan deze film was het einde.
Het is jammer dat Sarah weer terug naar haar oude leventje gaat, je weet niet hoe het voor haar zal aflopen, en is ze nog bij haar man of niet? Ik heb wel gehoord dat in het boek haar man weggaat en naar het Slutty Kay festival gaat.

Maar als je erover nadenkt wat dan wel weer mooi is aan het einde is dat ze besloten hebben in de eerste plaats voor hun gezin te kiezen dan voor hun affaire. Daar komt je wel op een vreemde manier achter, door dat skateboarden en dat hij daardoor niet opdaagt. Sarah ging dus weer naar huis en Brad wou dat de politie zijn vrouw belde om te weten waar hij was. Ze vinden zichzelf weer met de verantwoordelijkheid die ze hebben als vader, moeder, man, vrouw,... En dat is wat kleine kinderen ontdekken als ze in volwassenen veranderen. Hun relatie was seksueel, dus om samen weg te lopen was dan toch geen goeie beslissing geweest.

Prachtige film waar je toch nog over na blijft denken en de boodschap dan ook beter begrijpt. 4*

avatar van Ronnievb
Wow, wat een film! In the bedroom had me al verrast door zijn standvastigheid en rust, maar dit juweeltje gaat daar nog een stapje verder in. De film is tergend traag, maar dat betekend niet dat je ook maar een seconde wenst dat de film nu toch eens "naar het spannende gedeelte gaat". Patrick Wilson is zeer goed te noemen, wat ik van Winslet bijna niet meer hoef te zeggen, dat is ze practisch altijd. De scene in het zwembad is zeer tekenend, mooi om te zien hoe alle moeders reageren als ze hun grootste nachtmerrie daar zien zwemmen. Mooi drama, met af en toe een licht comische noot.

4,5 sterren, en deze film zal wel met wat oscars aan de haal gaan.

Sterk beginnend drama dat gaandeweg steeds gewoner wordt. Overspelige relatie wordt fraai neergezet, maar vervalt uiteindelijk een beetje in een cliché-verhaal over de 'wish to elope'. Waarom dat feest niet doorgaat en het minste geringste ze alletwee weer het huwelijk indrijft blijft nogal onduidelijk, maar er moest op dat punt weleens een einde komen aan het 137 minuten durende en veel te lange drama. Oh ja en pedofielen zijn ook gewoon mensen en de goeien hebben de neiging hun pik er zelf uiteindelijk maar af te snijden. Tja...

Ik kijk naar deze film uit, de cast spreekt me erg aan... vooral Jennifer Connelly. Het lijkt net alsof ze wel erg vaak in "goeie" films speelt. denk aan A Beautifull Mind, Blood Diamond en wat te denken van Requiem for a Dream.

deze wil ik zien

avatar van Ronnievb
XanaX schreef:

Alhoewel ze hier wel een zeer beperkte rol heeft.

avatar van ohkino
Prachtig, voor mij bijna 5 sterren. In alle opzichten is de film heel sterk.

avatar van robertvanmourik
weet iemand waar ik de ondertiteling kan downloaden?

avatar van thomzi50
Erg mooie film, vrijwel al het positieve is eigenlijk al gezegd. Winslet is subliem, het hele sfeertje is erg sterk en het geheel werkt gewoon. Vond de voice-over alleen wat minder en ook het einde werkte op een of andere manier niet geheel; het had iets moois, maar toch tegelijk iets onvolledigs. Dat zijn de enige minpunten aan deze erg sterke film. Ruime 4*

soms heb je van die films; die doen je niks, die pakken je niet... en als het echt tegen zit; dan irriteren ze je ook nog. Dit was er zo één. Ondanks het prima acteerwerk echt een zware zit om het eind te halen... traag en sfeerloos, irritante voiceover. 1 ster.

robertvanmourik schreef:
weet iemand waar ik de ondertiteling kan downloaden?

www.koopeenkaartjevoordebioscoop.nl[/url]

Sander2
Je link werkt niet...

avatar van thomzi50
Vind het wel jammer dat Jane Adams precies hetzelfde type'tje speelt als in Happiness en dat Noah Emmerich eigenlijk vrijwel identiek is aan zijn rol in The Truman Show; ze lijken wel gecast op hun eerdere rollen en de opdracht hebben gekregen deze gewoon zo strak mogelijk na te bootsen

avatar van Redlop
De voice-over is vrij nutteloos, of het zou bedoeld moeten zijn om als een soort hedendaagse Flaubert boven de vertelling te hangen om de analogie met Madam Bovary te benadrukken. Maar dan nog een enigszins gekunstelde aanwezigheid.
Het rugby gedoe zat ik niet op te wachten. Suburbian standaard vertier dat ik al zo vaak gezien heb. Verder toch een sterke film met inderdaad een geweldige Jackie Earle Haley die ik nooit eerder gezien had, maar eigenlijk vond ik de rol van Phyllis Somerville als zijn moeder nog sterker. 3,5*

avatar van The One Ring
Mooi drama. Sterk gefilmd. Goed geacteerd door de hele cast, maar Earl en Winslet in het bijzonder. Er zitten een aantal zeer goede scènes in en de film stevende ook op 4 dikke sterren af, maar het einde gooide roet in het eten. Het is inderdaad een anti-climax en het gaat allemaal iets te snel naar mijn zin. Dat die ex-politieagent de pedofiel redt kwam ook niet goed op mij over. Jammer.

Wel goed dat deze film toepasselijke relativerende humor heeft. Dat hebben dit soort films vaak wel nodig. En het staat in goed contrast met de wat nare sfeer.
3,5*, met kans op verhoging

avatar van Groenie
Zeer goede film!!
Heb me geen moment verveeld.. Mooi verhaal, goed geacteerd en bij vlagen erg komisch.. TOP.

avatar van Mc
Mc
Had eerst geen zin om hier nog wat te posten, maar nu ik de berichtjes zie reageer ik toch even. Raar dat iedereen hier de voice over zo irritant vind, voor mij was het namelijk een belangrijk pluspunt van de film. Little Children is op zichzelf een vrij drukkende, zware film die toch wel een flink aantal moeilijke onderwerpen in een keer wil laten zien. De voice over voegt daar een extra laagje aan toe, het licht grappige en droge verhaaltje was mede de reden waarom ik Little Children geen 3, maar 3,5* heb gegeven, zit zelfs dicht in de buurt van 4*

Ik vond persoonlijk de voice over geweldig. Moest er ook aan wennen, maar het geeft de personages toch wat meer diepgang, wat niet wil zeggen dat Kate Winslet en Patrick Wilson niets te doen hadden. Ik vond het een hele goede film met mooie, realistische dialogen. Sowieso knap dat het met dit thema (pedofilie, overspel) toch zo licht is gebleven. Was ook heel tevreden over het gebrek aan clichés! (Okee miss een beetje enemies become friends aan het eind maar zelfs daar zat ook wat moois achter). Mooie film 4*