Lady in the Water (2006)

Fantasy / Thriller

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Paul Giamatti, Bryce Dallas Howard en Bob Balaban

De bescheiden opzichter van een appartementencomplex, Cleveland Heep, treft tot zijn grote schrik een nimf uit een sprookjeswereld in zijn gebouw aan. Deze kan niet meer terugkeren naar haar eigen wereld. Al snel komen Cleveland en de andere bewoners van het gebouw tot de conclusie dat ook zij deel uitmaken van een sprookje. Dit sprookje kent echter ook zijn boosaardige figuren, die er alles aan doen om te voorkomen dat de nimf kan terugkeren naar haar eigen wereld ...

Hij was te gast bij Jon Stewart en zei dat dit net als Signs een film is waarin geen plotwending zit zoals met the sixth sense.

Het is een sprookje dat hij voor zijn kinderen vertelde. Daarom denk ik dat de gedachte van iemand hierboven over wat het wellicht kan zijn niet verkeerd is.

avatar van Jordy
Nou heb ik me in het verleden toch vaak groot liefhebber van M Night genoemd, maar zelfs ik kan dit niet meer verdedigen.

De fantasiewezens, de "troubled" hoofdpersoon, het feit dat de personages zich bewust zijn van hun rol in een verhaal (de subtiele kracht van Sixth Sense en vooral van het geniale Unbreakable, hier werd je er tot vervelends toe mee om je hoofd geslagen), het steeds groter worden bijrolletje van Night zelf... het begint me allemaal heel erg tegen te staan.

Goede regisseur, redelijke acteur, maar een steeds slechter wordende schrijver.

avatar van Phoenix
Het trucje is dus te oud. Ik hoop dat hij een keer een normaal plot regisseert en helemaal te buiten gaat qua sfeerschepping. Een gewone thriller zonder bovennatuurlijk gezeur. Traag en drukkend.

avatar van donnie darko
Ja, ik vermoed ook dat dit maar niks gaat worden. Zeker nu ik Jordy zijn recensie heb gelezen, een user waar ik het normaal toch meestal vrij goed mee kan vinden.

avatar van Chr.s
Waar hebben jullie deze gezien?

avatar van BenicioDelToro
De belangrijkste reden voor mij om deze film te gaan zien is de aanwezigheid van twee topacteurs, Jeffrey Wright en Paul Giamatti.

avatar van Sunday
De trailer die ik te zien kreeg was veelbelovend. Maar de film viel me zwaar tegen. Het gaat allemaal zo traag, in plaats van een opbouwende spanning is het eerder slaapverwekkend. Maar die huisbaas hield het leuk genoeg om te film af te kijken.

Gothepica
Hij lijkt me echt super

wanneer komt deze in de bios in nederland?

Zie boven de poster...

avatar van theresia
Dat deze film in de bioscoop komt??? Ik heb hem gezien maar .... heb er gewoon geen woorden voor. 0.5*

ik kijk eerlijk gezegd wel een beetje uit naar deze film. ik vind fantasie zo ie zo altijd goed dus kan niet snel te ver gaan haha. maar wat de trailer laat zien ik heb goeie hoop , nog even wachten en dan zullen we het weten

avatar van theresia
fantasie komt hier echt niet in voor.. jah het gebruik van je eigen beeld-fantasie.. (moet je erzelf maar bijdenken)

avatar van metaledje
de bioscoop reclame op tv zag er leuk uit,maar dat zeg niet alles natuurlijk,vond alle films van M. Night Shyamalan
maar stierlijk saai op the sixth sense na,dus ik verwacht er maar niet teveel van,dan zal ie ook niet zo tegenvallen

Kaffeefiltjer
Ik zie alleen die actrice niet graag spelen,
zo expressieloos me dunkt

avatar van jedymaster
prachtige film die het weer moet hebben van de verbeeldingskracht van de toeschouwer.

avatar van jex
jex
Vond Lady in the Water een van de betere films dit jaar. Bleeft gewoon het hele film door boeien.

Ik ga deze film nog zeker kijken.

blijkt mooi te zijn.

Een tikje horror mag niet ontbreken

Ik ben zeer benieuwd, ik denk wel dat ik hem ga kijken..

die reclame op de tv zag er leuk uit enge film dacht ik maar nu ik lees waar de film echt over gaat vind ik hem niet echt eng meer meer een film voor 6 of 12 jaar ouder deze film lijkt meer op narnia

avatar van Horrordude
gadverdamme! echt zo'n film waar ik absoluut niet op zit te wachten...

Gelukkig is het een fantasy film, en niet zo'n ''wanabee anti enge horror'' met geesten en vloeken enzo, als ik ergens een hekel aan heb zijn het dat soort horror films

Het was een behoorlijke tegenvaller. Weinig spanning en vreemd verhaal.

avatar van Skrean
Dit was een vermakelijke film. niet te vergelijken met 1 van zijn vroegere films. Leuke Comedy met af en toe een schrikmoment. M night speelt wel zelf wel een vrij grote rol. De film is niet een uitblinker, maar goed vermaak.

3 sterren

avatar van Martin Van K
Een film met extreme stemresulaten: een beetje alles of niets dus... ben benieuwd!

avatar van BenicioDelToro
Ga hem vanavond in de bios kijken. Ben benieuwd waar al die negatieve recensies op gebaseerd zijn. Maar uiteindelijk moet je je daar niets van aantrekken en zelf je mening vormen natuurlijk. Het hangt gewoon samen met de verwachtingen die je hebt; je moet gewoon geen tweede Sixth Sense verwachten, want deze film is nu eenmaal heel anders.

Ik had er graag vanaaf naar toe gewild, had voorstukjes gezien op tv, maar nu heb ik gelezen waar het over gaat en lijkt hij me minder. Misschien dat ik me geld in me zak hou en wacht tot ik hem wat goedkoper kan kijken .

avatar van alecx
film is crap ik geef 1,5 voor http://ladyinthewater.warnerbros.com/, Leuke website wahaha

zeer slechte film,zonde van je geld om naar de bios te gaan, of om m zelfs te huren

avatar van bebdn
BenicioDelToro schreef:

En, hoe was ie , heb vrijkaarten voor deze of World Trade center, suggestie

Super saaie langdradige film, ik snap nu waarom de zaal leeg was, pffff, 98 minuten duurde nog nooit zo lang, we wouden bijna in de pauze naar huis gaan. De slechtste film die ik dit jaar, mssn wel de afgelopen 5 jaar heb gezien.

W,w,w, *verslik* waardeloos, zou de huisbaas zeggen