Lady in the Water (2006)

Fantasy / Thriller

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Paul Giamatti, Bryce Dallas Howard en Bob Balaban

De bescheiden opzichter van een appartementencomplex, Cleveland Heep, treft tot zijn grote schrik een nimf uit een sprookjeswereld in zijn gebouw aan. Deze kan niet meer terugkeren naar haar eigen wereld. Al snel komen Cleveland en de andere bewoners van het gebouw tot de conclusie dat ook zij deel uitmaken van een sprookje. Dit sprookje kent echter ook zijn boosaardige figuren, die er alles aan doen om te voorkomen dat de nimf kan terugkeren naar haar eigen wereld ...

avatar van pascal83
Officiële site (met trailer): http://ladyinthewatermovie.warnerbros.com/

Een film om naar uit te kijken, zeker naar het (voor mij) sterke The Village. Maar wederom zal de film vallen of staan met de twist die Shyamalan erin stopt, ben benieuwd.

Draait vanaf 17 augustus 2006 in Nederland.

avatar van Chainsaw
Zag gisteren de trailer in de bioscoop; dit is zeker een film om naar uit te kijken. Het verhaal klinkt in ieder geval erg interessant en ik ben ervan overtuigd dat Shyamalan hier een sfeervol product van weet te maken. Én natuurlijk met Giamatti in de hoofdrol. Het duurt nog even voor de film in ons land te zien zal zijn, maar ik ben in ieder geval al erg benieuwd.

avatar van Jordy
pascal83 schreef:
Officiële site (met trailer): Maar wederom zal de film vallen of staan met de twist die Shyamalan erin stopt

Laten we hopen dat het nu (als bij Signs) weer zonder twist kan. The Village was m.i. een veel betere film geweest als er niet met veel geweld naar een doorzichtige twist toegewerkt moest worden.

Jordy schreef:

Laten we hopen dat het nu (als bij Signs) weer zonder twist kan.
Dat betwijfel ik, als ik het plot zo lees.

avatar van tyleet11
Eerste afbeelding (wel een slechte scan) van Bryce Dallas Howard als de nimf:

avatar van silhoupin
Eindelijk weer een film van shyamalan, hopelijk word hij goed als zijn andere films. hoogstwaarschijnlijk wel..

avatar van Jordy
kos schreef:
Dat betwijfel ik, als ik het plot zo lees.

Er staat in ieder geval in de plot outline dat ze er snel achter komen dat ze zelf in een sprookje leven, dat kan de twist dus al niet zijn

avatar van Goodfella
Chris Doyle doet de camera!

Trailer zag er al zo verdacht stijlvol uit

Jordy schreef:

Wat dacht je van: het is geen sprookje, maar gewoon een groepje labiele personen . Ik zou er niet van opkijken.

avatar van otherfool

Hehe

avatar van pascal83
kos schreef:

Aan zoiets dacht ik dus ook. Gewoon een groep mensen uit een inrichting aan de medicijnen of iets dergelijks, of gewoon een paar junkies in een drugspand.
Eigenlijk wel typerend dat juist weer een Shyamalan film dergelijke vragen doet oproepen, de man lijkt nu al de rest van zijn regisseurscarrière verdoemd te zijn.

naar't schijnt is deze poster geen echte poser, maar eentje door fans gemaakt, misschien moet je hem maar beter vervangen door deze:

avatar van Esteban
Die poster heeft inderdaad niets met de film te maken. Overigens is het een zonde dat de prachtige poster met de voetstappen hier niet staat.

avatar van Mc
Mc
Esteban schreef:

I agree, die poster met de voetstappen moet weer terug!

Scratt
Als het op sfeer aankomt is Shyamalan een échte krak ! maar het verhaal spreekt me op zich niet echt zo aan :s
Het klinkt iets of wat té disneyachtig.. maar achja eerst kijken en dan de commentaar natuurlijk

Ben benieuwd

avatar van feanaro surion
Verschrikkelijke trailer met lelijke muziek. Wel goed om te zien dat deze film niet weer in gele/oranje tinten is...

avatar van Rianneke_Dan
Ben heel benieuwd ga hem zeker weten gelijk kijken als ie uit is.
trailer lijkt beetje saai, maar we zullen zien.

avatar van Halcyon
Het verhaal doet me een beetje denken aan het stripverhaal-plot van -edit- kos spoiler voor andere film.
Ik ga zeker proberen van hem te zien in de bioscoop.

BlueSword
letterlijk bed time story...slaapverwekkende trailer zeg.

avatar van Tweaker02
Of de trailer geeft echt heel weinig weg van het verhaal of het verhaal wordt echt apart (?) Een vrouw in het water klinkt niet zo heel spannend

Ben heel erg benieuwd. Vond The sixth sense en Signs erg goede films van M.Night en The Village iets minder.

avatar van SuperSideSwipe
Deze film heeft toch wel de saaiste, slechtste en vaagste trailer die ik ooit heb gezien. Zeer dom gedaan als de film een redelijk aantal bezoekers wil trekken.

de trailer spreekt mij wel aan...ze geven niet veel prijs.ik wil hem zien:D

avatar van Witch-king
The sixth sense vond ik tot nog toe de mooiste film van Shyamalan, en the village vond ik tot nu toe de minste, ik ben benieuwd wat hij hiervan maakt.
Ik ga deze film zeker zien.

Ik vond het een erg mooie trailer, heerlijk rustig, oog voor detail (of vlinders) en erg goed afsluitend met 'How many of you are there?' Erg goed gedaan. Dat maakt mijn nieuwsgierigheid naar een film groter dan als je al de aktie al van het scherm af ziet spatten.
Het plot lijkt me alleen slaapverwekkend, en ik zat bij de trailer al de hele tijd schrap op een enorm schrikmoment (lekker vertrouwen), maar hoe M. Night dit aan wilt pakken...

avatar van bebdn
Yep, en voor mij kan Giamatti na Sideways ook al niet veel meer misdoen

Voor mij gaat het met Shyamalan toch in vrije val hoor! '6th sense' was nog wel vermakelijk entertainment, maar een meesterwerk is dat nu ook niet. 'Signs' was bijwijlen ronduit onnozel en 'the village'... denk dat er weinig films zijn waaraan ik me aan een twist zodanig heb geërgerd als bij 'the village'. Meneer Shyamalan: we zitten écht niet NOG eens te wachten op 'fantasy'film die uiteindelijk -verrassing verrassing- een "onthustende" ontknoping kent

avatar van RemyBl
olivier schreef:

Zou je alsjeblieft voor jezelf willen spreken... bedankt!

SuperSideSwipe schreef:

Dat is juist wat hij wil. Een oer-saai trailer maken. Zodat zijn film meer positieve effect heeft. Zo zou zijn film niet echt een teleurstelling zijn.
Wat betreft aantal bezoekers, heeft Shyamalan al nu een behoorlijk reputatie opgebouwd. Mensen die van zijn films houden zullen toch erheen gaan en mensen die niet van houden, zullen weer achteraf horen hoe goed of slecht het was.

olivier schreef:

Spreek voor jezelf!
Ik denk dat er weinig films zijn die in een kleine anderhalf uur, zo diep en zo gedetaileerd, het verhaal kan vertellen als bij 'The Village' is gedaan.

Night schreef:

de trailer spreekt de meeste mensen wel aan omdat hij juist niet veel laat zien. dit spreekt juist veel mensen aan doordat er dan veel geheim blijft wat je alleen kunt ontrafelen door de film zelf te zien.