Lady in the Water (2006)

Fantasy / Thriller

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Paul Giamatti, Bryce Dallas Howard en Bob Balaban

De bescheiden opzichter van een appartementencomplex, Cleveland Heep, treft tot zijn grote schrik een nimf uit een sprookjeswereld in zijn gebouw aan. Deze kan niet meer terugkeren naar haar eigen wereld. Al snel komen Cleveland en de andere bewoners van het gebouw tot de conclusie dat ook zij deel uitmaken van een sprookje. Dit sprookje kent echter ook zijn boosaardige figuren, die er alles aan doen om te voorkomen dat de nimf kan terugkeren naar haar eigen wereld ...

Nieuwe trailer!

Voor sommige van jullie zal deze trailer welkom zijn, maar geef mij maar die "oersaaie" teaser.

avatar van pascal83

Deze trailer verklapt toch weer iets te veel (of toch niet...).

avatar van Goodfella
Mooie poster.

Jammer dat er zo'n idioot met een zaklamp opstaat

avatar van tyleet11
Grotere link van de poster waarop de details beter te zien zijn:

avatar van grovonion
wow, heerlijk dat er een nieuwe film van MNS eraan komt. De korte beschrijving van deze film doet me hevig verlangen naar de film. En Bryce Dallas Howard die weer meespeelt. Joepie.

Onderhond schreef:
Jammer dat er zo'n idioot met een zaklamp opstaat

Ja, past eigenlijk niet in het mooie sprookjesachtige geheel.

Angrod_Pallanén schreef:

Ja, past eigenlijk niet in het mooie sprookjesachtige geheel.

Is misschien al een hint?

L. luchtloper
Ik heb de trailer gezien, het begint echt de slechte kant op te gaan met Shyamalan. The Six Sense was super, Unbreakable aardig, Signs super, The Village matig en nu dit! Lady in the Water. Dit gaat me te ver, er zit teveel fantasie in .

avatar van dutchtuga
In zijn eerdere films niet dan?

avatar van pascal83
De nieuwe trailer (3) verklapt nog veel meer, met inderdaad erg veel fantasie elementen.

Link van de drie trailers in Quicktime HD:

L. luchtloper schreef:
Goed dat Star Wars zo realistisch en nuchter is

avatar van streeter
Na de sprookjesachtige teaser en een donkere trailer die ik in de bioscoop zag (het leek net een horror film) weet ik echt niet wat ik hiervan moet verwachten.

BS
leuk gedaan, 3 trailers.De eerste, nou ja, daar verwacht je nog niet gelijk zo heel veel van, maar de 2de ..ja.. dan zit je zeker even te kijken
De 3de is de biostrailer, minder heftig dan 2 maar ook goed.

Ja, moet zeggen dat die me zeker warm maakt voor iets leuks. Of het idd dat wordt moeten we nog zien maar de trailers doen hun werk

Charles Manson
de trailers beloven weer een BIJZONDER stijlvolle film, zoals al zijn vorige.
M. Night Shyalaman heeft nog nooit teleurgesteld (nee, OOK niet met The Village, alleen domme boeren vinden die film slecht ; >) dus hij zal ons nu ook niet teleurstellen.

grovonion schreef:
Goed dat Star Wars zo realistisch en nuchter is

Een beetje een flauwe opmerking, als je naar een star wars film gaat, dan weet je waar je aan begint. Het sterke van de star wars films is natuurlijk de science-fiction. Ik vind alleen in deze film dat de fantasie een beetje te ver gaat voor een M. Night Shyamalan film. Zijn vorige films hadden een stuk minder fantasie.

The Six Sense: Het is nog niet bewezen dat het zien van geesten niet mogelijk is.

Unbreakable was eigenlijk een soort complotverhaal

Signs: een invasie van aliens op onze gewone aarde. Mmmh dat gaat misschien wat ver. Maar ik vond hem vet

Lady in the Water: (in de trailer te zien) Een vrouw die zomaar via een zwembad in onze wereld terecht komt en die ons kan brengen naar een geheime wereld? En niet te vergeten die reuzenarend of zoiets. Zo hé, dat is me iets teveel fantasie.

L. luchtloper schreef:

Shyamalan kan ons ook gewoon foppen, het kunnen net zo goed hersenspinsels zijn van een van de hoofdrolspelers (of ook weer niet). Ook een scenario á la 'The Village' sluit ik niet uit.

Kaffeefiltjer
Mooie poster !

pascal83 schreef:

Oké we zullen zien, trailers zijn toch altijd een beetje manipulatief. Misschien moeten we zijn films, net zoals die andere van hem zoals Signs en The Village helemaal anders opvatten dan ze in eerste instantie doen overkomen.

avatar van Esteban
Aan welke kant je ook staat als het over Shyamalan gaat, als regisseur is hij ongetwijfeld gegroeid en de man heeft een ongeziene visie. Reden om benieuwd te zijn.

avatar van moviemike
Je ziet enkel haar gezicht, maar dat is genoeg om te zeggen dat Bryce Dallas Howard er verrukkelijk uitziet op deze poster.

Charles Manson
moviemike schreef:

smaken verschillen gelukkig...

Bioscooptrailer leek meer op een thriller waardoor mijn enthousiasme geheel afnam, lijkt me opeens een stuk minder interessant.

avatar van Chr.s
Toch wel benieuwd naar deze film.

Ik hoopte eigenlijk dat Shyamalan het qua verhaal wat eenvoudiger had gehouden. Het idee van een nimf in een zwembad vind ik fantastisch(!!), en de beelden van de trailer zijn indrukwekkend...totdat die zogenaamde "andere wereld" erbij komt kijken en het een stuk minder mysterieus en subtiel aandoet. (afgaand wat ik in de trailers zag)..

Ik vermoed dat deze film door overdaad aan aktie e.d. helaas niet gaat worden wat het had kunnen zijn.

Maar goed, laat maar komen.

Jessu123
ik ben gek op Fantasy-Films ben benieuwd

JFD
Mij lijkt het wel een leuke film. Ik ben hem nu aan het downloaden en straks ga ik hem natuurlijk meteen kijken Ik ben benieuwd!

avatar van streeter
JFD schreef:

Je bedoelt pindakaas?

De film heeft slechte recensies gekregen en weinig verdiend afgelopen weekend. Ik ben wel benieuwd naar de film... maar niet zo benieuwd dat ik niet tot het te huur is kan wachten.

avatar van Esteban
'k Heb een klein vermoeden dat Shyamalan ons 'bij ons kloten' gaat hebben, niet in de zin van een plottwist, maar met wat de film in zijn geheel is geworden. En vooral, dat de film door het merendeel van de bezoekers misbegrepen zal worden en de grond worden ingeboord door totaal verkeerde verwachtingen. Ik blijf benieuwd.

avatar van Rianneke_Dan
Geweldige trailer gezien in de bioscoop, had niet een totaal andere film verwacht, maar nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden!
Lijkt me hele goeie film, vooral met M. Night Shyamalan als regisseur!
Dan moet het met de sfeer al helemaal goed zitten!