Wonder Woman (2017)

3,19

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

256 BERICHTEN 45 MENINGEN
avatar van findingyellow
Beste film van het jaar, hoofd persoon van Wonder woman is uitstekend gecast. Mooi gemaakt. Graag meer films van deze heldin

avatar van Bietrie90
Ik snap niet dat deze film zoveel goeie kritieken krijgt... Er is echt vanalles mis, maar iedereen lijkt dat simpelweg te negeren.
En ik weiger te zien dat het "revolutionair" en "feministisch" is... 't Is niet omdat ze 1 keer zegt dat vrouwen hun buik niet zouden moeten intrekken, zij niet rondhuppelt in een minirokje, onhandig hoge hakken, ze 1000 keer wordt becomplimenteerd op haar looks en het feit dat ze goed kan vechten als "opwindend" omschreven wordt...
Los van dat is er nog zoooovel mis, te veel om op te noemen, maar 1 ding is toch te erg om er niets over te zeggen: wat - een - extreem - slechte - teleurstellende - special effects...

0,5 voor de moeite en voor David Thewlis die nog zo zijn best deed om de film te redden...

avatar van Kurtz
Verfrissend en charismatisch, DC flikt het.

Dít is wat het superheldengenre nodig heeft. Wonder Woman is met stip mijn favoriete superheld(in). Charismatisch, machtig, lief en een tikkie naïef, het zijn welkome eigenschappen die geen enkele andere superheld bezit (behalve machtig dan). Eindelijk een held(in) aan wiens zijde ik sta, in plaats van de haat die ik meestal koester tegen die suffe superhelden als Superman, Captain America, etc.

Gal Gadot is fantastisch als Wonder Woman. Ze heeft de looks uiteraard, maar vooral ook de uitstraling en het charisma (een woord dat deze film als geen ander beschrijft). Ook Chris Pine is bijzonder aardig, hij brengt zelfs wat humor in de film (Ja mensen, humor in een DC film).

Het verfrissende feminisme (subtieler dan verwacht), de puike actiescenes, de mooie locaties (het eiland, Londen), het zijn allemaal dingen die deze film geslaagd maken en veel andere superheldenfilms missen.

Helaas, helaas, de eerlijkheid gebied te zeggen dat de film in het laatste half uur aardig ontspoort: CGI zooi, té moralistisch, té afgeraffeld. Het weerhoudt de film van een echt hoge score.

Maar mensen, hier spreekt een filmsnob, iemand die 90% van de superheldenfilms haat en ik zeg u, geef deze een kans. Een verfrissende, charismatische ervaring en een ware verrassing.

3.5* (maar verbaast u zich niet als ik er heeeel stiekem een 4* van maak één dezer dagen)

avatar van 2dehans
Zeg ik alvast sorry.... ik vind dit type films altijd erg leuk. En dat het dan niet realistisch is, is bijna een must. Special effects, gevecht scenes en muziek. Allemaal spectacul. Top!!

Hier miste ik dat allemaal.

Het verhaal vind ik dunnetjes. Power woman weinig spectaculair power. De scène in belgie dat ze naar de duisters rent en met haar polsbandjes de kogels afketst ??? Echt ? Why ?

De hele combi van een prutterig slagveld en een held in amazone outfit ....

En persoonlijk vond ik het engelse dialect ook erg irritant.

Maar Hey... beoordeel zelf smaken verschillen.

avatar van JacoBaco
Dat de nieuwste Ghostbusters ineens vrouwen zijn, slaat werkelijk nergens op! Maar met Wonder Woman en binnenkort Atomic Blonde gaat het de goede kant op!

Ik ben dol op origin stories en meestal vind ik de origin stories ook de beste. Batman Begins, Iron Man, Spider-Man 1. Soms gaat het helaas mis zoals bij Captain America. Maar Wonder Woman doet het ook weer erg goed! Erg genoten! Een lekker simpel en logisch verhaal. En WW had naar mijn idee niet beter gecast kunnen worden. Ook haar accent geeft haar iets exotisch en wanneer ze bijvoorbeeld met een Brits accent had gesproken, dan had het voor mij alweer wat te gewoontjes geweest. En ik moest zelfs een paar keer aan mijn favoriete power woman denken, namelijk Milla Jovovich als Leeloo (Fifth Element). Met overeenkomsten zoals erg sterk, onschuldig, lief, naïef, puur en een gek accent.

Geen grote nadelen. De muziek, de CGI, de karakters, de actie, de humor, het is stuk voor stuk bovengemiddeld goed. Alleen de vrouwen op het eiland was een beetje mwa wat het acteren betreft. En de film is over het algemeen net even te braaf. Batman vs. Superman en Suicide Squad waren dat toch wel iets minder. Bij Wonder Woman dacht ik wel af en toe, kom op met dat bloed!

Oja, ik denk dat de scène in Batman vs. Superman met Wonder Woman nu wel extra genieten is, want in Batman vs. Superman komt ze plotseling full power opdagen. En ergens voelde dat ook wel weer wat misplaatst. Maar nu kan ik de films in de juist volgorde kijken, al heb ik nog steeds niet zoveel behoefte om BvS voor een 2e keer te kijken!

Tot slot: Ik maakte mij vooraf een beetje zorgen om de over het algemeen wat saaie Chris Pine, maar hoewel hij wederom niet erg bijzonder is, heb ik mij geen moment aan hem gestoord. Maar hij moet echt eens wat meer uitdagende/afwijkende rollen doen. Zoals bijvoorbeeld in Stretch.

Een dikke 4,0*

avatar van Rosicky
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mwoah. Gezien de goede kritieken had ik wat meer verwacht, maar het blijft natuurlijk een superheldenfilm...

Na de trage en lange eerste akte heb ik erg genoten van het middenstuk. De Eerste Wereldoorlog is goed gekozen als setting. Veel maar dan in de Tweede Wereldoorlog was daarin de oorlog zelf de grootste vijand. Niet zozeer de tegenpartij. Dat sluit prima aan bij het centrale thema van de film: dat in elk mens iets goeds en iets kwaads schuilt en dat het aan onszelf is om de juiste keuzes te maken. In dit deel van de film wordt het leed bijna tastbaar, juist omdat het vrij realistisch blijft.

Het is daarom doodzonde dat in de laatste akte alsnog alle sfx-registers worden opengetrokken met een van de pot gerukte schurk. Het eindgevecht kwam met zijn bespottelijke dialogen bijna over als een parodie. En ook de dood van Chris Pine was volslagen onnodig. Goedkoop mechanisme om nog wat extra pijn toe te voegen.

Om toch nog positief af te sluiten: Wonder Woman geeft vrouwen en een aantal minderheden een zeer prominente rol in de film zonder drammerig over te komen. Dat valt zeer te prijzen.

avatar van pierre18
Waar ik het meest van heb genoten was het eerste deel. Wat geweldig verfilmd zeg. Top. De animaties bij het verhaal dat werd voorgelezen waren prachtig. Dit had ik nog nooit zo mooi gezien. Prettig was ook dat de film niet een aaneenschakeling van vechtscenes met sf effects was. Wonderwoman kwam voor mij zeer natuurlijk en tastbaar over.
Ik begrijp alleen niet waarom ze nu per se onsterfelijk moet zijn op deze leeftijd. Beetje vergezocht.
Gal Gadot is een prachtige vrouw die fysiek zeer goed voor de dag komt, echt heerlijk.

avatar van Ajax&Litmanen1
JacoBaco schreef:

Als nu 1 film belachelijk braaf was, dan was het Suicide Squad wel. Een groep bad ass schurken en ze doen echt niks kwaadaardigs, laat staan dat het bloederig werd. Dat was bijna een kinderfilm. Dan is Wonder Woman echt wel gewaagder, al blijft het hier ook binnen de lijnen. Tijd dat Marvel en DC eens de r-rating gaan omarmen. Deadpool en Logan hebben het goede voorbeeld gegeven.

avatar van Basto
Ajax&Litmanen1 schreef:

Laten ze met deze franchise dan meteen doorpakken naar NC-17, dan krijg je pas echt wat je wilt.

avatar van Onslaught
Gewoon een erg fijne DC superheldinnen film.

avatar van woeler82
Ik had eerlijk gezegd iets meer van de film verwacht
De eerste 45 min was bijna geen aktie , beetje zoetsappig

De heldin zag wel bloedmooi uit en zijn medespeler speelde zijn rol ook redelijk goed.
De film op zich vond ik een beetje te braaf neergezet, jammer
Logan die ik eerder heb gezien zag veel beter uit als deze
Een 2,5 voor de moeite

avatar van mjk87
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wonder Woman dus. Niet per se een goede film, wel een vermakelijke vrijwel de volle speelduur lang. Dat komt vooral de heerlijke chemie tussen Pine en Gadot en daarnaast de heerlijke naïviteit die Gadot perfect en met humor ten toneel brengt. Echt een personage om van te gaan houden. Daarnaast ook enkele fraaie scènes, vooral rond de loopgraven en in dat dorpje als men even aan het dansen is. Ontroerend bijna. Het begin is wel wat saai doordat de pacing niet optimaal is maar omgekeerd ook doordat dit nogal is afgeraffeld zonder dat je echt in die wereld raakt. Dat gaat daarna wel veel beter, maar zo mist de film een sterke start.

Maar goed, dit is wel zo'n film die nergens boven de middelmaat uitsteekt en je je afvraagt waarom met haar best daarvoor niet doet. Uiteindelijk is dit een rechtlijnig verhaal met nauwelijks bijzondere actie. Ook typisch is dat er wel wat niet-Engels wordt gesproken in bepaalde gebieden, maar waarom spreken Duitsers onderling dan niet Duits, waarom spreken de Amazones niet Oud-Grieks in plaats van Engels met het accent van Gadot? Dat had de film veel meer authenticiteit gegeven. Jammer ook van het eind met die scène die nergens voor nodig lijkt en ook nog eens qua stijl helemaal niet bij de rest past. Ineens lijkt het alsof Snyder daar de regie heeft overgenomen, net als dat zijn invloed overal wel te zien is met de vele slow-mo's. 3,0*.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Na de miskleunen Batman vs Superman en Suicide Squad was ik klaar met DC en hun pogingen tot een eigen universum. Ik was ook zeker dat ik Wonder Woman niet ging zien in de bioscoop. Trailers deden me sowieso al niets. Maar toen kwamen de reacties en recensies. Er werd gepraat over een meesterwerk! Eindelijk iets goeds van DC! Sterker nog, iets revolutionairs! Dus ik heb toch maar geld neergelegd voor een kaartje. En vraag me tot op de dag van vandaag af welke film al die jubelende mensen hebben gezien.

Ik begrijp het unieke aspect van Wonder Woman; een vrouwelijke superheld als hoofdpersonage. Na Catwoman en Elektra - die het beide niet best deden - is hier dan Wonder Woman, die het ook nog eens enorm goed doet in de bioscoop. Ik gun het haar enorm. Maar los van een geweldige box-office gun ik de vrouwelijke superheld ook een goed en vooruitstrevend script. Het script van Wonder Woman is echter niets meer dan een simpele checklist voor een superheldenverhaaltje. Prima voor de jaren 90, maar anno 2017 - waar we al bijna tien jaar lang doodgegooid worden met superheldenfilms - moet je toch wel met iets nieuws aankomen. Films als Captain America: Winter Soldier, Deadpool of Logan deden dat onlangs, iets nieuws doen met het superheldengenre. Wonder Woman daarentegen doet werkelijk alles volgens het boekje, wat resulteert in een enorm saai product.

Elke stap van de film is voorspelbaar. De vertelling geeft geen verrassingen. Een paar aardige en visueel aantrekkelijke actiescènes komen voorbij, maar als vervolgens élke actiescène in slowmotion wordt gebracht, verliest het impact en wordt het zelfs vervelend. Daarbij is de film visueel niet overal even sterk; er komen een paar beschamende effecten voorbij, die niet zouden misstaan in een slechte B-film. Hoofdrolspeelster Gal Gadot is op zich prima en ziet er goed uit - hoewel ze nu niet bepaald een acteerwonder is. Chris Pine verrast vooral en redt de film op bepaalde vlakken en Lucy Davis speelt een geinige bijrol. Toen er meer personages worden geïntroduceerd bij de good guys had ik hoop dat het een leuke club zou worden, alleen voegen deze personages echter belachelijk weinig toe. Had hen maar iets meer te doen gegeven. Hetzelfde geldt voor Danny Huston, die zijn inwisselbare schurkenrol uit Wolverine Origins nog eens dunnetjes over doet. Ook hier is de slechterik weer een mager, oninteressant personage.

De eerste twee aktes is Wonder Woman als film wellicht magertjes, maar nog niet echt slecht. Mijn hoop op een originele film was al vervlogen, dus hoopte ik maar dat de film op zijn minst op dit niveau zou blijven. Maar toen kwam de climax, waar de film met de minuut steeds bespottelijker werd. Terwijl Chris Pine een vliegtuig vol gif moet wegvliegen en de rest van de groep - zoals de gehele film - niets doet, daar moet Wonder Woman vechten tegen een uit de kluiten gewassen ridder, met het gezicht (en de snor!) van David Thewlis. Ik ben de eerste die zal toegeven dat Marvel weinig goede schurken weet neer te zetten, maar DC spant echt de kroon met na de Cavetroll uit Batman v Superman en die domme heks in Suicide Squad nu een grote Britse ridder-god met pornosnor.

Los van dat bespottelijke derde akte is Wonder Woman een gewone, middelmatige superheldenfilm, zoals Marvel die zoveel maakt. Jammer, want ik gunde het personage een écht vernieuwende film. Wel kan ik zeggen dat Wonder Woman zonder twijfel de beste is uit de reeks films van DC in hun nieuwe filmuniversum. Maar goed, die lat ligt dan ook bijzonder laag.

2,5 sterren.

avatar van MRDammann
Wonder Woman is eigenlijk wel een toffe film. Zeker als je het vergelijkt met de DC films van vorig jaar. Suicide Squad vond ik één van de slechtste films van vorig jaar en Batman v. Superman zag ik niet in de bioscoop, de Ultimate Edition vond ik nog wel het kijken waard, het blijft echter niet zo'n sterke film.

Wonder Woman is ieder geval wat luchtiger, er zit wat humor in en het heeft ook leuke karakters. Een klein kritiekpuntje: in de film worden er verschillende talen gesproken, maar de Duitsers in de film spreken desondanks Engels met een Duits accent. Waarom?

Desondanks heb ik me prima vermaakt, totdat de finale begint. Dan gaan ze toch wel de mist, volledig over de top, cringy en ongeloofwaardig. DC heeft in deze film de karakters en het plot goed op orde, maar ze hebben nog steeds moeite om een goed einde te schrijven. Toch heb ik me vermaakt met deze film, op het einde na. Dat is jammer, maar ik heb toch goede hoop voor toekomstige films van DC.

avatar van xKoSai
Vandaag naar deze film gaan kijken en moet zeggen dat ik hem wel kon smaken.

De film kwam vrij traag op gang en moest wachten op deel 2 eer je echt wat actie kreeg.

Het enige minpuntje is - zoals velen hier aanhalen - die ineens zo overdreven gevechten zoals op 't einde te zien was (iets te), net Batman v Superman.... Ze beginnen dit te veel door te trekken in deze films.

Maar wat een schone madame is die Gal Gadot... mag nog zo'n filmpjes maken van mij.

avatar van Macmanus
Gal Gadot!

Best een aardige film. Het is allemaal iets te DC doet Marvel na. Maar er is wel 1 heel groot pluspunt aan deze film en dat is Gal Gadot. Ze is niet de beste actrice ever. Maar ze is een vrouw en een held. Niet aan man vrouw of een soort van held. (zoals bijv. Ripley Alien of Scarlett Johanson black widow) Maar echt een sterke vrouw die een held is. Dat is sinds Xena the Warrior Princes niet meer te zien geweest.

Ik merkte ook wel aan mijn vriendin dat ze dat erg kon waarderen. Nu kan ik als blanke man daar dan wel zuur over zitten doen. Maar misschien is dat wel iets wat ik altijd heb gezien op tv en film, een blanke mannelijke held. En de vrouw zelden. Het is 2017 toch best laat maar blij dat deze film toch er een beetje voor gezorgd heeft dat een vrouw als heldin best bankable is, als je maar een beetje een redelijk script meegeeft.

3 sterren

avatar van keimpeS
Gisteren gezien in de bios, goed verhaal en mooie actie scènes. Ik wou in 1e instantie 3,5 ster geven, maar zo'n bios vergroot alles nogal uit qua audio- en visueel, na een nachtje slapen toch gekomen op 3 sterren. Dit voornamelijk omdat er scènes in de film zaten die veels te sentimenteel en traag waren. Het einde vond ik ook niet al te best......

avatar van Phantasm
Vandaag gezien in Pathe, leuk verhaal met aardige aktiescene 's, zaten soms wel wat te trage momenten in, heb me er verder prima mee vermaakt.

avatar van Superkuuk
Leuk Begin, maar dan blijkt de prachtige wonder woman Gal Gadot, vanaf de aankomst in London toch echt te veel autistische trekjes te hebben, en veranderd ze van een amazon in een amadom, en is het gewoon heel erg matig en inderdaad zeer traag, womanizer Chris Pine , samen met 2 vreemd gecaste sidekicks Ali B en die lelijke schot van trainspotting,allemaal overacting en geen enkele humor, gewoon heel vervelend en storend, met een klein plusje voor Danny Huston en de kingsize Indaan.
De door andere sterk geprezen loopgraven scene vallen in het niets in vergelijking met een popcorn filmpje zoals suckerpunch....eindscene is een JOKE .Geen Topper, gewoon een Tobber

avatar van tbouwh
Ik liep de bioscoop uit met ideeën die er nog geenszins waren toen ik binnenkwam; achteraf leende Wonder Woman zich uitstekend voor een essay/blog over filosofie en religie in de populaire cultuur.

Bij deze: Blog Filosofie en Religiekritiek: Wonder Woman (2017) als religieuze allegorie - Tim Bouwhuis - timbouwhuis.nl

Wil je een goede beoordeling geven over een film, zal je deze 2 of 3 keer moeten zien. De eerste keer zonder spoilers kijken en de tweede of derde keer goed opletten op de achtergrondscenes en figuratie. Mijn conclusie is dat de special effects waardeloos zijn in deze film. Hoofdrollen zijn degelijk vertolkt.
Voor mij is het begin nog het leukste van de film. Nadat ze eenmaal van haar eiland afgaat en meedoet met weer een episode van WWII, schiet het er op alle fronten bij in.
Meestal is een sequel niet zo goed, misschien ooit WonderWoman 2 wel......

Erg makkelijk verhaal en naar mijn mening overhypte film. Dikke shots in het 'nederlandse' dorpje.. Maar erg teleurstellend eind en Gal Gadot is niet de juiste casting voor deze rol. Ze komt erg dom en naief over in de ene scene en in de andere scene is ze ineens de grote leider.... De eindscene mag er zijn, maar het is allemaal zo vaak gedaan dat hetniet meer opvalt t.o.v. andere superhelden films.
Nee teleurgesteld.

avatar van Dominootje
Hmm ja, weet het zo net nog niet. De lengte vond ik nog wel prima, mede doordat de film wel even een introductie/verheldering nodig had.

Doutzen veroudert niet mee in de film.. Apart (zo meerdere kleine dingetjes die met dit soort films toch niet meer mogen...)

Het jammere is dat een werkelijke situatie (WOI) wordt gebruikt (zal vast ook in de comics zijn?) maar dat vind ik altijd 'makkelijk' en jammer. Waarom? Omdat je de werkelijkheid opeens verandert, vaak door het rooskleuriger te maken. Daarnaast vind ik het jammer dat Amerikanen, Amerikanen blijven spelen, ook al zijn ze in andere landen (neppe accenten hoeven dan ook weer niet).

Had zeker mee ingezeten. Toch voordeel van de twijfel met 3,5*

avatar van Dick Starbuck
Jammer! Wonder woman is in mijn ogen overgewaardeerd. Clichés, saai en net als marvel komen er slappe badguys in voor.
De naïeve houding van WW begon me te irriteren, net als de accenten van de personages. Effecten zijn wel netjes en Gadot is goed gecast. Ik had er meer van verwacht mede door de goede kritieken. Ben één van de weinige die DC's Mos en BvS beduidend beter vond. 2,5 ster

avatar van IH88
“I am Diana of Themyscira, daughter of Hippolyta!”

Kijk, zo maak je een superheldenfilm. Een sterke en rustige opbouw, een zelfverzekerde regie van een regisseuse die precies weet wat voor film ze wil maken, een charismatische hoofdrolspeelster, schitterende locaties, chemie tussen de twee leads, humor, actie en wat drama. Wonder Woman is het godsgeschenk waar DC op heeft gewacht. En daar is geen Zeus of Ares voor aan de pas gekomen, maar gewoon Patty Jenkins, Gal Gadot, Chris Pine en de andere castleden en crew. Complimenten.

Wanneer Gadot op de rotsen staat en naar de oceaan en ondergaande zon staart, ben je op slag verliefd en compleet verkocht. Een positieve, zachtaardige maar ook krachtige heldin die het liefst het goede in de mens ziet. Maar ook zij komt erachter dat de mens zowel goed als kwaad kan doen, en dat er maar weinig voor nodig is om het kwartje de andere kant op te doen rollen. Gadot en Pine zijn fantastisch samen en vormen het emotionele hart van deze film. Wanneer je ze samen ziet flirten in dat bootje weet je dat het goed zit. De Eerste Wereldoorlog is ook goed gekozen om het verhaal te laten plaatsvinden. Minpunten? Sommige special effects zijn matig, de muziek is soms storend en de bad guy is (zoals gewoonlijk) wat teleurstellend. Maar het positieve overheerst. Indachtig het nieuwe superheldenicoon Diana Prince/Wonder Woman. Genoten.

avatar van IH88
Grappig detail. De film was afgelopen en ik liep de zaal uit, en ik zag alleen maar meisjes en vrouwen die met hun vriendinnen naar de bios waren geweest. Er waren misschien 4 mannen. Dat kan een vrouwelijke superheld dus doen. Superhelden zijn niet alleen maar meer voor nerds . Dit was mijn tweede bioscoopbezoekje trouwens, en nog geen metaalmoeheid te bespeuren bij Diana Prince...

avatar van tbouwh
Ik zat een plek of drie verwijderd van een meisje dat er in haar eentje zat. Dacht een gesprekje aan te knopen na afloop, tot ze halverwege de film haar telefoon pakte. Kon ik die ook weer afstrepen. Het blijft lastig voor mensen, zelfs bij een actiefilm (oké, een lange, dat dan weer wel).

avatar van IH88
Irritant. Sommige mensen kunnen gewoon niet zonder. Triest... Er werden trouwens ook trailers getoond voor de film. Dunkirk overtuigd nog steeds niet, suffe trailer. Atomic Blonde met Charlize Theron daarentegen... Wauw!

ik weet niet of er iemand is die het al opgevallen is maar lijkt dat niet wat op captain america? het was toch ook een piloot uitgenomen dat hij het nu niet is die de superheld is maar de vrouw. en dat ook de vrouw is die in zijn wereld terecht komt in de film captain america was hij het die in haar wereld terecht kwam maar de film was wel goed de vrouw speelt goed haar roll de actie zat prima en de effecten waren goed.meer moet je er niet achter zoeken gewoon kijken en genieten.en dat sommige mensen kritiek hebben om dat ze er goed uit zied en een kort rokje draagt dat is toch altijd zo geweest want super gril draagt het toch ook. ik zou zegen als vrouwen er niet tegen kunnen blijf er dan van weg.jullie kijken toch ook naar knappe manen als ze te zien zijn in een strak brokje? dus waarom mogen we dan niet naar zo vrouwen kijken?

avatar van john mcclane 2
ook vandaag ( vanmiddag op precies te zijn,geen overbodige 3D brillen ) gezien.
En het is een heerlijke DC verfilming die Na de Dark knight trilogie eindelijk weer eens laat zien dat ze nog wat in huis hebben.
Het debacle Batman v Superman: Dawn of Justice en het zo niet nog mindere Suicide Squad (2016) lag de lat en de druk hoog om toch nog iets van dit universum te maken.
En wat blijkt zet voor het eerst een vrouwelijke regisseur aan het werk (Patty Jenkins) en het werkt .
De opbouw is traag ,het is immers een origin story verhaal dus dat moet wel,,maar de het kijkt goed weg Je mist alleen de echte actie,maar dan kom je de tweede helft zeker aan je trekken.
Natuurlijk zitten er wat voorspelbare scene's in,,,maar bedenk wel dat een nieuwe generatie hier mee voor het eerst een DC film ziet die aardig bejubelt werd door fans en de pers.
Minpunt wat het nederlandse dialoogje wat er in voor kwam,,ik bedoel hoe moeilijk kan het zijn om ff een nederlandse actrice in te huren????
AL was die er wel in de vorm van doutzen maar die is weg voor je er erg in had en zonder tekst.

En het niet heel erg aanwezige humor,,,er werd in de bios zaal niet veel gelachen ( dat is bij Marvel toch wel anders )

Al met al ,is het een goede prima opgebouwde,en geslaagde hero's film.

die alles in huis heeft wat het zou moeten hebben.
dikke 4 *