Genre: Misdaad / Thriller
Speelduur: 110 minuten
Alternatieve titel: Lucky Number S7evin
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland
Geregisseerd door: Paul McGuigan
Met onder meer: Josh Hartnett, Lucy Liu en Bruce Willis
IMDb beoordeling:
7,7 (337.420)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 20 april 2006
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Lucky Number Slevin
"Wrong Time. Wrong Place. Wrong Number."
Nadat hij zijn baan en vriendin kwijt raakt, reist Slevin af naar New York. Eenmaal bij het appartement van zijn vriend Nick Fisher aangekomen, waarbij hij zou logeren, wordt hij "uitgenodigd" mee te komen naar The Boss. Deze ziet hem voor Fisher aan, die zelf spoorloos is. En later die dag eist de rivaliserende onderwereldbaas The Rabbi zijn aanwezigheid. Ook deze man denkt dat hij Nick is, die bij beide mafiozen nogal wat gokschulden heeft open staan. Toch besluit Slevin de schulden op te lossen, terwijl de politie het hem lastig probeert te maken. De vraag is of het hem zal lukken, en wie toch de mysterieuze Smith is die bij zowel The Rabbi en The Boss opduikt...
Externe links
Acteurs en actrices
Slevin
The Boss
The Rabbi
Lindsey
Mr. Goodkat
Det. Brikowski
Sloe
Dumbrowski
Yitzchok
Marty
Video's en trailers
Reviews & comments
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Mijn verwachtingen waren hoog, te hoog vrees ik. Te veel gegraai uit de cinematografische trukendoos. Laten we de kijker eens met een hoop vragen opzadelen die we dan middels pseudo-ingenieuze verhaallijntjes in de loop van de film zullen beantwoorden. Natuurlijk zijn de personages goed gebekt en mega-cool. Gooi er nog een romance in, wat excessief geweld, blits camerawerk wat nog door de montage-mallemolen gaat en je hebt weer een ultra-coole film waarin Bruce Willis natuurlijk niet mag ontbreken.
2*
Helemaal mee eens, al vind ik de film daarom niet slecht. 'Lucky Number Slevin' is gewoon een samenraapsel van reeds eerder gedane zaken, met een goed verhaaltje eromheen. Erg luchtig allemaal, al is het camerawerk wel subliem. Goed, in deze film treffen we geen vernieuwingen aan, maar op zich stoort dat niet danig, de regisseur kiest immers voor een flitsende montage.
Vooral het begin van de film (met Max, of de nog onschuldige zogezegde Nick) zit niet lekker. De personages reageren nogal overdreven op een op zich al absurde situatie, je kan je niet identificeren met hun beslissingen/handelingen, om kort te gaan: de film sleept zich langzaam voort. Daarna gaat het echter stukken beter, en het goede verhaal ontplooit zich. Doe er wat gesofisticeerde effects/camerazwenkingen bij en voilà, je hebt 'Lucky Number Slevin". Een coole gansterfilm met brein, maar vaak zonder geslaagde humor. Géén Guy Ritchie dus, en helemaal geen meesterwerk.
3,15*
schorpio1970
-
- 78 berichten
- 165 stemmen
Helemaal geen vervelende film om naar te kijken.
Het begin is een beetje hak-op-tak, maar toch goed te volgen. Gaandeweg de film vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Einde is niet echt origineel, maar vooruit maar.
De 4 hoofdrol-spelers zetten hun karakter goed en overtuigend neer.
Al met al heb ik me prima vermaakt.
4*
IloveMovies
-
- 8 berichten
- 1 stemmen
Lekkere leuke film.
Goed verhaal, goeie humor en niet voorspelbaar.
Gewoon kijken!
funsb
-
- 13 berichten
- 1392 stemmen
geen slechte film, kijkt lekker weg mr zeker niet speciaal, ik vindt de sfeer in de film een beetje weird
Spookje
-
- 131 berichten
- 123 stemmen
Erg vermakelijke film met goeie aktie en absoluut niet voorspelbaar
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Bij nader inzien verlaag ik mijn stem toch een heel punt, zo goed was ie nou ook weer niet!
Zat die avond ook op een roze wolk (dus maakte het eigenlijk niet eens uit waar ik naar keek, alles was toen mooi!), maar die is al lang ver weggedreven en de film is natuurlijk ook weer geen meesterwerk (5 sterren is wat overdreven!).
TjitseV
-
- 21 berichten
- 19 stemmen
Ik houd het simpel:
Erg lang geleden dat ik nog zo'n goeie film heb gezien, het is een hersenkraker, maar het zit allemaal erg goed in mekaar
4.5*
El*Mariachi
-
- 56 berichten
- 55 stemmen
Lijkt me een leuk filmpje, maten van me raden hem aan, dus zal hem zeker ene keer kijken.
Snitsel
-
- 28 berichten
- 28 stemmen
Juist gekeken naar de hersenkraker van een film.
Persoonlijk vind ik hem niet slecht maar hij is verwarrend en na een tijd let je minder op (zeker niet doen) want uiteindelijk komt alles aan het licht.
De film is zot in elkaar gestoken en zeker niet voorspelbaar!!!
Enjoy
Eric_xxx
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
Een film die ik na een 45 heb afgezet omdat deze mij niet kom boeien. Na enige tijd (dagen later) weer verder gekeken en de laatste 20 minuten, wanneer het verhaal duidelijk wordt, wordt de film beter.
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Mijn verwachtingen waren hoog, te hoog vrees ik. Te veel gegraai uit de cinematografische trukendoos. Laten we de kijker eens met een hoop vragen opzadelen die we dan middels pseudo-ingenieuze verhaallijntjes in de loop van de film zullen beantwoorden. Natuurlijk zijn de personages goed gebekt en mega-cool. Gooi er nog een romance in, wat excessief geweld, blits camerawerk wat nog door de montage-mallemolen gaat en je hebt weer een ultra-coole film waarin Bruce Willis natuurlijk niet mag ontbreken.
2*
Ik zeg eerlijk die 4 en een halve ster waren misschien wel iets te hoog, maar 3 en een halve ster is de film zeker waard.
Ook neem ik het terug dat dit een combinatie zou zijn tussen de Pulp Fiction en Lock Stock (ik moet vast onder invloed zijn geweest).
Ik kan het enigszins wel begrijpen, maar dit bericht is wel een voorbeeld van klagen om te klagen en zo oppervlakkig ook in plaats van ook wat positieve punten op te noemen.
Ik weet dat ik al eens op dit bericht heb gereageerd, maar een member hierboven had het erbijgehaald om zijn standpunt te onderbouwen en met dit bericht laat ik zien dat hij er naast zit.
Als eerste vind ik zijn argument over de cinematografische truukjes een beetje vreemd net zoals het blitz camerawerk en de montage, want dat zijn toch juist de pluspunten.
Ik bedoel het doet zich wel allemaal hip voor, maar maakt het de film dan ook daadwerkelijk slechter, want als jij het formuliert lijkt het alsof jij het een negatief aspect vind en dat terwijl het de film alleen maar beter kan maken.
Stel je voor dat de Matrix of Heat met een low budget werd opgenomen dan werden die films waarschijnlijk minder hoog gewaardeerd.
Mijn mening over dat argument geldt niet alleen voor tomthumb, maar is ook gericht voor andere leden hier op mm, omdat het toch vaker als negatief wordt bestempeld.
Ook pseudo-ingenieuze verhaallijntjes vind ik maar vreemd bij een andere film o.a. Reservoir Dogs wordt het de hemel geprezen en hier wordt het als minpunt gerekent.
De plotwending kwam voor mij onverwachts en het zorgen ervoor dat de vragen die in je opkwamen netjes werden beantwoord dus het plot mag wel als geniaal beschouwd worden.
De romance is misschien niet nodig geweest eigenlijk is gewoon totaal overbodig, mits de komische ondertoon wel in de film verwerkt is (vind ik een belangrijk pluspunt).
Gezien mijn rating is het echt geen meesterwerk het verhaal is al niet bijzonder te noemen en kwa dialoog voelt het ook al niet geniaal aan zoals Tarantino en Richie het aan zouden pakken.
De rest van zijn argumenten zijn echt uit z'n verband gerukt en ik krijg weer het gevoel krijg dat hij klaagt om te klagen.
@ JJ_D,
overtuig mij maar eens dat jij het met hem eens zou kunnen zijn.
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Als eerste vind ik zijn argument over de cinematografische truukjes een beetje vreemd net zoals het blitz camerawerk en de montage, want dat zijn toch juist de pluspunten.
Ik bedoel het doet zich wel allemaal hip voor, maar maakt het de film dan ook daadwerkelijk slechter, want als jij het formuliert lijkt het alsof jij het een negatief aspect vind en dat terwijl het de film alleen maar beter kan maken.
Stel je voor dat de Matrix of Heat met een low budget werd opgenomen dan werden die films waarschijnlijk minder hoog gewaardeerd.
Juist, maar het camerawerk is niet vernieuwend ofzo. Ik kon er van genieten - wat inderdaad positief is - maar niks meer. Géén revolutionaire technieken zoals Ritchie of Tarantino, gewoon hier en daar een uitstekend stukje cinema (camerawerk).
'Reservoir Dogs' is niet zo pretentieus als deze film. Daarbij vind ik dat (RD) de beste film ooit vanwege zijn ingenieuze, spotgoedkope en toch ongeloofelijk rake setting en de gemakkelijke identificatie met de personages, dingen die ik niet had bij 'Lucky Number Slevin'. Trouwens, dit verhaal is gecompliceerder en de gelijkenissen zijn vele malen prominenter met de Guy Ritchie's films, vooral dan dat alles plaatsgrijpt in een fancy gangster-wereldje. Ik vind de Tarantino-vergelijking nogal raar, eigenlijk...
Denkfout. De plot klopt, maar is daarom niet geniaal. Anders is 90% van alle gebruik-je-brein Hollywoodfilms geniaal, en dat is gewoon niet zo. 'Reservoir Dogs' is geniaal vanwege zijn eenvoud en emotie; niet omdat het verhaaltje toevallig in elkaar valt (om het cru uit te drukken).
Vond ik allesbehalve grappig. Ook echt onwaarschijnlijk: "Kom laten we op moordonderzoek uit gaan!" Het lijkt wel een Jommeke-strip.
overtuig mij maar eens dat jij het met hem eens zou kunnen zijn.
Goed? 
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Beter had ik het niet verwacht man het is dat ik nu even een filmpje ga kijken (toevallig Reservoir Dogs) dus verwacht dat je morgen bericht zult krijgen 
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
(1) Juist, maar het camerawerk is niet vernieuwend ofzo. Ik kon er van genieten - wat inderdaad positief is - maar niks meer. Géén revolutionaire technieken zoals Ritchie of Tarantino, gewoon hier en daar een uitstekend stukje cinema (camerawerk).
(2) 'Reservoir Dogs' is niet zo pretentieus als deze film. Daarbij vind ik dat (RD) de beste film ooit vanwege zijn ingenieuze, spotgoedkope en toch ongeloofelijk rake setting en de gemakkelijke identificatie met de personages, dingen die ik niet had bij 'Lucky Number Slevin'. Trouwens, dit verhaal is gecompliceerder en de gelijkenissen zijn vele malen prominenter met de Guy Ritchie's films, vooral dan dat alles plaatsgrijpt in een fancy gangster-wereldje. Ik vind de Tarantino-vergelijking nogal raar, eigenlijk...
(3) Denkfout. De plot klopt, maar is daarom niet geniaal. Anders is 90% van alle gebruik-je-brein Hollywoodfilms geniaal, en dat is gewoon niet zo. 'Reservoir Dogs' is geniaal vanwege zijn eenvoud en emotie; niet omdat het verhaaltje toevallig in elkaar valt (om het cru uit te drukken).
(4) Vond ik allesbehalve grappig. Ook echt onwaarschijnlijk: "Kom laten we op moordonderzoek uit gaan!" Het lijkt wel een Jommeke-strip.
Goed?

Je geeft goede argumenten aan waarom je het eens met hem zou moeten zijn, maar zoals je zult lezen ben ik nog steeds niet helemaal eens.
Het ging ook meer om het feit dat hij in dat bericht alleen maar loopt te zeiken (om het zo even te zeggen) en dat jij het helemaal met hem eens was, maar het blijkt dat je niet zo oppervlakkig bent.
(1) oke op dit punt zijn we het eens dan, maar dan blijkt al dat je het dus niet volledig met heb eens kunt zijn

(2) Allicht is deze film niet zo pretentieus als Reservoir Dogs dat is nota bene één van de twee films die ik 5 sterren heb gegeven.
Nou ja heel raar is de vergelijking niet het ging meer om de vergelijking van het verhaallijntje dat in het plot ontspringt.
De film heeft gewoon de intentie dat je naar een sukk-achtige hoofpersoon kijkt die per toevallig op een klote situatie stuit en hier zich op een luchtige manier uit moet zien te redden en dan opeens tijdens het plot verrek hij heeft de 2 bazen gewoon tegen elkaar uitgespeeld dat verraste me zo dat me zelfs overdonderde en als dan ook nog eens de vragen netjes worden beantwoord vind ik dat geniaal.
De rest van je argumenten gaan meer over het feit dat Reservoir Dogs beter zou zijn dan deze film waar ik het absoluut mee eens ben.
(3)Reservoir Dogs is inderdaad niet alleen geniaal omdat het verhaaltje in elkaar valt ook door de dialoog, muziek, lokaties, montage en de eenvoud niet te vergeten.
Deze film is gewoon op een andere manier geniaal en dat heb ik je net zo'n beetje uitgelegd en alleen die scene vond ik heel sterk anders had ik de film geen 3 en een halve ster gegeven.
Ik denk eerlijk gezegt ook niet dat het een denkfout is, want het blijft toch echt een mening.
(5) haha oke misschien heb je een beetje gelijk, maar zoals jij al aangeeft het hele ''fancy-gangster'' wereldje en de niet al te serieuze dialoog tussen Lucy Lu en Harnett lijkt me ook niet verstandig als je deze film dan ook daadwerkelijk serieus neemt.
De komische momenten kwamen vooral uit de dialoog tussen hen en de 2 hulpjes van Morgan Freeman stel je voor dat er geen humor in zat en de film serieus werd dan was het kwa geheel toch veel slechter uitgepakt ?
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Je geeft goede argumenten aan waarom je het eens met hem zou moeten zijn, maar zoals je zult lezen ben ik nog steeds niet helemaal eens.
Het ging ook meer om het feit dat hij in dat bericht alleen maar loopt te zeiken (om het zo even te zeggen) en dat jij het helemaal met hem eens was, maar het blijkt dat je niet zo oppervlakkig bent.
Dank je. 
Zeker, omdat de humor deze film relativeert. Maar dat is geen reden om deze dwaze mopjes goed te keuren, de humor had net zo goed degelijk (of zelfs beter) kunnen zijn. Weer verwijs ik naar bv. Guy Ritchie...
Icer
-
- 330 berichten
- 499 stemmen
uitstekende film en ik moet zeggen dat er eigenlijk geen belletje ging rinkelen voor wat betreft de ontknoping, dus vraagtekens genoeg gedurende de film.
Welverdiende 4 sterren. 
MrEd
-
- 339 berichten
- 2910 stemmen
Wat een slappe film zeg. Humor die me totaal niet ligt en een chaotisch verhaal. Ik heb het 50 minuten volgehouden maar toen heb ik hem van ellende uitgezet. Hoge waardering is voor mij onbegrijpelijk. 1*
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Wat een slappe film zeg. Humor die me totaal niet ligt en een chaotisch verhaal. Ik heb het 50 minuten volgehouden maar toen heb ik hem van ellende uitgezet. Hoge waardering is voor mij onbegrijpelijk. 1*
Toch maar eens uitkijken, de plot valt wel degelijk in elkaar, hoor.
MrEd
-
- 339 berichten
- 2910 stemmen
Toch maar eens uitkijken, de plot valt wel degelijk in elkaar, hoor.
Zou kunnen, maar dat neemt niet weg dat ik de eerste 50 minuten me heb lopen ergeren aan deze film.
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Zou kunnen, maar dat neemt niet weg dat ik de eerste 50 minuten me heb lopen ergeren aan deze film.
Juist, maar je kan het verhaal pas chaotisch noemen indien je de hele film gezien hebt; en wanordelijk is de plot niet meteen.
ellentjah
-
- 109 berichten
- 140 stemmen
Leuke film, onvoorspelbaar, met z'n momenten zelfs grappig en goed verhaal.
Vond Josh Hartnett ook heel goed spelen in deze film (vind 'm niet altijd goed, bvb 40 days 40 nights enzo, bah)
En Lucy Lu was ook zalig 
3,5 *
Sutherland
-
- 676 berichten
- 1075 stemmen
Hele mooie en goed in elkaar gezette film. Ik wist wel een paar kleine dingetjes die wel te voorspellen waren zoals dat dat kleine jongetje Slevin was maar ik had pas op het einde door dat Slevin en Smith eigenlijk samenwerkten en beide dus iedereen hebben neergeknald.
Ik vond het ook mooi op het einde dat Smith tegen Slevin op het einde zegt dat hij het begrijpt dat Slevin heeft voorkomen dat Smith zijn vriendin dood zal schieten. Naar mijn idee kwam dat een beetje doordat Slevin al iedereen waar ie van hield heeft verloren en juist nu degene van wie hij houdt niet kwijt raakt
Ik moest echt wel even een paar keer mijn hoofd erbij houden maar met de flashbacks komt alles toch op z'n plaats terecht en begrijp ik alles eigenlijk wel.
4 *
T.S.S.A.
-
- 257 berichten
- 1504 stemmen
Here is my new favorite song by JR: The Kansas City Shuffle!
5* voor een hele hele hele goede, clasic misdaad/thriller
ps. Lucy Liu geboren comedy actrice!
buttista
-
- 30 berichten
- 29 stemmen
Vermakelijke film, op momenten zelfs grappig. Plot is wat vergezocht en over-ingewikkeld.
Toch 3,5* omdat hij het uitkijken waard was en Morgan Freeman is eigenlijk altijd goed.
grovonion
-
- 595 berichten
- 2203 stemmen
Ik zie dat hier erg positieve dingen staan over plot en verhaal. Daar heb ik toch een paar bedenkingen bij. Eerst en vooral: Smith is een professionele killer, dat hij scrupules heeft om een kleine jongen te vermoorden tot daaraantoe. Maar dat hij diezelfde jongen helpt om wraak te nemen? Ten tweede, the Boss en the Rabbi wonen tegenover elkaar en hebben waarschijnlijk een uitgebreid netwerk helpers. Waarom valt het dan niet op dat Smith bij beide heren vlot in en uit loopt? Toch geef ik deze film 3.5 * omdat hij gewoon ultra-cool is en met vette knipoog gemaakt.
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Klopt dat zijn inderdaad een aantal puntjes waardoor ook ik aan de geloofwaardigheid ga twijfelen, maar het is ook bedoelt als een luchtige film. Dat the Boss en the Rabbi tegenover elkaar wonen is opzich al niet serieus te nemen laat staan dat ze het niet hadden opgemerkt. Yup gewoon een luchtige onderhoudende film die met de nodige humor toch zeker te pruimen is.
oja vergeet niet die spoilertags te gebruiken, want je geeft toch redelijk belangrijk gegeven weg.
grovonion
-
- 595 berichten
- 2203 stemmen
Hi-tek, merci voor de hint.
Wist nog niet dat ge zelf de spoilers moest taggen.
thomzi50
-
- 1991 berichten
- 2530 stemmen
Wat een slappe film zeg. Humor die me totaal niet ligt en een chaotisch verhaal. Ik heb het 50 minuten volgehouden maar toen heb ik hem van ellende uitgezet. Hoge waardering is voor mij onbegrijpelijk. 1*
Je moet de film toch wel heleamal zien voordat je kan stemmen 
MrEd
-
- 339 berichten
- 2910 stemmen
Zou kunnen, maar dat neemt niet weg dat ik de eerste 50 minuten me heb lopen ergeren aan deze film.
Op advies de film uitgekeken en ik moet zeggen dat er inderdaad een aantal dingen op zijn plaats vallen. Toch vond ik de film tegenvallen en is in mijn ogen de waardering te hoog. 1* is achterafgezien wel iets aan de lage kant dus verhoo ik hem naar 2*.
Gerelateerd nieuws

Drie goede films met een hoofdrol voor de jarige Morgan Freeman (84)
Bekijk ook

Snatch
Misdaad / Komedie, 2000
1.380 reacties

Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Misdaad / Komedie, 1998
847 reacties

Blood Diamond
Drama / Thriller, 2006
1.663 reacties

The Butterfly Effect
Sciencefiction / Thriller, 2004
2.407 reacties

Män Som Hatar Kvinnor
Thriller / Mystery, 2009
589 reacties

The Boondock Saints
Actie / Misdaad, 1999
1.457 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








