Lucky Number Slevin (2006)

Alternatieve titel: Lucky Number S7evin

Verenigde Staten / Duitsland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Paul McGuigan
met Josh Hartnett, Lucy Liu en Bruce Willis

Nadat hij zijn baan en vriendin kwijt raakt, reist Slevin af naar New York. Eenmaal bij het appartement van zijn vriend Nick Fisher aangekomen, waarbij hij zou logeren, wordt hij "uitgenodigd" mee te komen naar The Boss. Deze ziet hem voor Fisher aan, die zelf spoorloos is. En later die dag eist de rivaliserende onderwereldbaas The Rabbi zijn aanwezigheid. Ook deze man denkt dat hij Nick is, die bij beide mafiozen nogal wat gokschulden heeft open staan. Toch besluit Slevin de schulden op te lossen, terwijl de politie het hem lastig probeert te maken. De vraag is of het hem zal lukken, en wie toch de mysterieuze Smith is die bij zowel The Rabbi en The Boss opduikt...

Dit is echt zo'n film waarvan ik naar de bios ging met de gedachte: òf hij is geweldig, òf hij is verschrikkelijk bagger. Gelukkig bleek het de eerste te zijn. Geweldige (droge) dialogen, goed verhaal met idem plotwendingen, verrassend van de eerste tot de laatste minuut!

Heb hem gisteren gezien, echt een super goede film.. Vond het idd meer misdaad/actie met wat humor.. Dan een echte thriller.. Maar toch, echt een super goede film, goed verhaal, goed geacteerd!

Geweldige film! Volledig verrast, want had weinig idee wat ik er van verwachten kon! Opvallend goed geacteerd ook door de hoofd en bijrol spelers. 4,5*!

vond het wel een leuke film. zat tijdens de film echt zo van ''wat een kut film'', maar dan kijk je de film af en kom je tot de conclusie dat het een geniale film is. leuk verhaal (moest mij een beetje denken aan paycheck), hele sterke acteurs (vooral bruce willis speelde zijn rol goed) maar zeker ook weer geen film van het jaar. maar toch wel een aanrader 3.5 *

Een vriend van mij is in slaap gevallen tijdens die film in de bios. Je hoort (Sir? ik dacht dat hij wel meer zelfrespect had dan om mee te doen met dat soort dogmatische onzin) Ben Kingsley met Josh Hartnett te lullen en een steeds opbouwende snurkgeluid. Dat paste wel bij de tempo van die film. Er is de hele tijd een afwisseling van goede en slechte scènes en wat ik ontzettend jammer vind is dat je het verhaal langzamerhand zelf kon voorspellen.

Trap or Die
Leuke film...hij bleef alleen niet zo lang hangen bij me...wat geen goed teken is uiteraard. Lekkere film als je niet wil nadenken, en wie wil dat nou niet af en toe...

geweldige film !!! goede actie mooi verhaal kortom gewoon een aanrader...

fabianvip schreef:
helemaal mee eens

Trap or Die schreef:

Ik vond dat je toch wel een beetje je koppie erbij moest houden wilde je snappen hoe het uiteindelijk zat
Dus dat "niet nadenken" vind ik niet helemaal op zijn plaats.

voor de rest...

Sterke film, goed verhaal en leuke humor op zijn tijd, zeker een aanrader!

Trap or Die schreef:

Idd wat Cue-X al zei: Je moet er zeker je koppie bij houden anders snap je er niks van.

avatar van Rosenrot
Ik heb de film bekeken maar wat een topprtje. Josh Hartnett is goed en heeft een groot James Dean gehalte in de film en het verhaal is gewoon super. Meestal zie je het plot van mijlen ver aankomen maar deze keer blijf je in het ongewisse tot het einde en dat was gaaf. Ik geef hem een 5

Vond dit een bere goede film. Zat goed in elkaar. Goede opbouw en mooie climax.

avatar van Riddick
Goede film, wat me wel opviel is dat je hier een totaal andere kant van Josh Harnett ziet.. hij krijgt op een gegeven moment een echte bad guy look, en ik vond deze rol heel goed bij hem passen
Een 4.5*

avatar van thunderball
Deze film gaan zien op een date (en die viel ook al voor 200% mee) en de film bleek helemaal fantastisch!

Wilde eigenlijk naar V for Vendetta, maar die bleek niet te draaien en toen hebben we deze maar uit gekozen omdat er wel wat bekende acteurs in zaten,

maar wat was ie goed! en verassend!

Eindelijk weer eens een film met een origineel idee en geen hapklare brok!

Je moest juist wel je hoofd er bij houden, zeker in het begin heb je zo iets van waar gaat dit heen en wat heeft dit met de rest vd film te maken.

Heel knap uitgewerkt.
Echt een aanrader!

5 sterren!

zeer goede film!

Al je er goed bij nadenkt is hij wel een heel eind te voorspellen.

Een film met goede humor, actie en een boeiend verhaal.

Wat een film, echt ongelofelijk!
Hier thuis lag iedereen na kwartier te slapen zo van wat gebeurd er, waar gaat het over, wat is de logica erin? en ik had zelf ook zoiets van wordt deze film wel mooi?. Maar omdat ik hier al reacties had gelezen van het eind is geniaal moest en zou ik hem afkijken. Nou pff geen woord teveel gezegd, het plot/eind is ge-ni-aal. Echt eentje die bij topfilms thuishoort vind ik persoonlijk.

* 4.5

FisherKing
Rare reacties hier. Niemand die écht zegt waarom dit goed zou kunnen zijn.

Een vriend van mij is in slaap gevallen tijdens die film in de bios

wow

en tenslotte
Desalniettemin een redelijke film die ik zou omschrijven als een stiefbroertje van Lock Stock met een iets te hoog Hollywood-gehalte.

Eindelijk duidelijk dat dit een 0.5 is

avatar van thunderball
Oja Fisherking heb je hem dan wel zelf gezien?

Beweer ik dat dan ?

avatar van thunderball
dan kan je er ook geen oordeel of punten over geven, slaat nergens op!!!

Complimenten voor de jonge Josh Hartnett! Die ziet er werkelijk compleet uit als het jonge equivalent van Slevin!

thunderball schreef:
dan kan je er ook geen oordeel of punten over geven, slaat nergens op!!!

Je mist de "point".

Ik bedoel dat er geen enkele review hier staat, die duidelijk voor mij maakt, wat voor soort film dit is. De bijzonder onaanspreekbare titel nodigt ook al niet uit...

avatar van Rancid
Laat Fisherking lekker doen, dan kijkt 'ie hem toch niet.
Ik had weinig verwachtingen van L.N.S. maar dat viel mooi mee. Leuk eerste uur, veel grappen en ontwikkelingen. Net voor het einde was het even een tíkje saai aan het worden, maar dat kwam weer helemaal goed met de verrassende plotwendingen. Goed einde, al duurt het 'einde' zo'n 20 minuten. Prima acteerwerk van eigenlijk iedereen en met name van Josh Hartnett. 4* voor een leuke nieuwe misdaad-komedie.

FisherKing
weer geen review over spel, montage en regie, muziek en wat meer treffend kan zijn in een film.

avatar van thunderball
Ga hem dan eindelijk eens zelf zien. Ik weet het: wel een zeeeer gewaagd voorstel, maar dan kun je het voor je zelf uitmaken.

Ik beloof je: je zult je niet vervelen, het is een goede film, een soort kruissing tussen Lock, stock etc en Pulp Fiction, met een vleugje Snatch en Wellicht zelfs The Limey,

maar ik roep ook maar wat hoor!

Het was in ieder geval een verassende en vermakelijke film, maar ga me niet vragen hoe de muziek, regie etc was ik was er wel met een date en dan ben je niet alleeeen met de film bezig.

avatar van titan
Jammer, jammer, jammer. Lucky number slevin is gezien de rolbezetting, het verhaal, de flitsende trailer en de snedige dialogen een film met pakweg 4*potentie. Dat het er echter allemaal niet uitkomt ligt vooral aan het feit dat de film de kijker niet serieus neemt.

Dat gebeurt al vrij snel. Wie gewoon oplet heeft al gauw door dat Slevin dezelfde persoon is als het jochie dat in het begin met zijn vader naar een paardenrace gaat en dat Slevin en Mr Goodkat op een of andere manier met elkaar gelinkt zijn. Voor het geval je het nog niet snapt word je vervolgens nog eens doodgegooid met flashbacks die daarmee inzichtelijk maken wat je eigenlijk allang weet.

Op deze manier is Lucky number slevin een soort van Pulp fiction-light of Snatch-light op een manier zoals The butterfly effect een Lynch-light of Memento-light is. Als we tot slot nog een klef happy end krijgen voorgeschoteld is de koek op. Dankzij het feit dat Josh Hartnett bijna de halve film in ontbloot bovenlijf rondloopt kom ik nog net op 2,5* uit .

titan schreef:

Dat kan dan wel duidelijk uitkomen, maar niet dat hij voor het overgrote deel zelf ook verantwoordelijk is voor de afrekeningen.
Vandaar dan ook de flashbacks.

titan schreef:
...The butterfly effect een Lynch-light of Memento-light is...

Hoe kom je hier nu bij ! Deze films lijken zelfs geen greintje op elkaar....

avatar van titan
Iedereen die zowel The butterfly effect als Memento als iets van Lynch heeft gezien begrijpt wel wat ik bedoel. Die flashbacks gaan overigens nauwelijks over het feit dat hij zelf verantwoordelijk is voor de afrekeningen.

titan schreef:

Ik heb ze gezien, allemaal, jij hebt dus duidelijk geen reet van die films begrepen. Maar terug even over de film waar we het hier over hebben :
titan schreef:
De film staat me heel helder voor mijn ogen en ik zeg dat er een flink portie deel van uitmaakt. Jij hebt blijkbaar een andere film gezien dan mij.