Lucky Number Slevin (2006)

Alternatieve titel: Lucky Number S7evin

Verenigde Staten / Duitsland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Paul McGuigan
met Josh Hartnett, Lucy Liu en Bruce Willis

Nadat hij zijn baan en vriendin kwijt raakt, reist Slevin af naar New York. Eenmaal bij het appartement van zijn vriend Nick Fisher aangekomen, waarbij hij zou logeren, wordt hij "uitgenodigd" mee te komen naar The Boss. Deze ziet hem voor Fisher aan, die zelf spoorloos is. En later die dag eist de rivaliserende onderwereldbaas The Rabbi zijn aanwezigheid. Ook deze man denkt dat hij Nick is, die bij beide mafiozen nogal wat gokschulden heeft open staan. Toch besluit Slevin de schulden op te lossen, terwijl de politie het hem lastig probeert te maken. De vraag is of het hem zal lukken, en wie toch de mysterieuze Smith is die bij zowel The Rabbi en The Boss opduikt...

avatar van argus
Andere bekende acteurs die in deze film te zien zijn : Morgan Freeman, Lucy Liu, Stanley Tucci en Dorian Missick.

avatar van stan
Ik ben wel benieuwd, ik hou wel van de rollen die Lucy doet en Morgan is geweldig

avatar van TheRisingSun
Kan dit nog fout gaan?! Sterke cast bezetting en het verhaal klinkt ook goed. Film om in de gaten te houden denk ik wel.

avatar van TheRisingSun
Vond het een leuke trailer,alleen is het volgens mij niet echt een drama/thriller,maar meer een misdaad/comedy. Denk een soort film als The Whole Nine Yards,alleen dan wel een niveautje hoger.
Maar lijkt me zeker wel een goede film!

Vorige week gezien in Ierland (de film komt hier veel vroeger uit) en het is een absolute aanrader!
Voor mij wordt het een sterke kandidaat voor film van het jaar!
Het is wel degelijk een drama/thriller, niets van die The Whole Nine Yards slapstick humor. De komische noot komt niet van Willis maar van Hartnett die zich overigens heel vlot weet recht te houden tussen klasse acteurs Willis, Freeman en Kingsley.
Het verhaal is top en laat je heel lang in het ongewisse.

De lead actor is vreemd genoeg Josh Hartnett, maar doet het naar mijn mening uitstekend. Bruce Willis , Morgan Freeman en Ben Kingsley halen het beste uit zichzelf boven en Lucy Liu heeft een leuke rol.

One to watch!

Ik heb hem gister gezien in de bioscoop (*sneak preview)en vond het een goede film. Je moet wel veel nadenken!

BlueSword
drama/thriller? lijkt mij eerder een actie/komedie ofzo.
echt een droge trailer, deze moet ik zien.
en lucy is geweldig.

De film begint inderdaad met een wat flauwe humor om daarna langzaam maar zeker richting thriller te gaan met als opmerking dat je de film nooit serieus neemt.
Als je in het begin goed oplet kan dit de kijker goed van pas komen ( ik let dus op ) want de eerste 30 min lijken vreselijk slordig maar dit valt als de film verder is als een puzzel in elkaar.

avatar van zeus
In het begin is alles wazig, maar aan het einde vast alles als een puzzelstukje in elkaar. Wel een erg trage film die heel langzaam op gang komt. 3,5*

avatar van Bone*Thugs
In het begin was hij inderdaag erg wazig..alles doormekaar en ook van die vervelende terugblikken.....later werd dat weer goed gemaakt desondanks vond ik het een matige film!

Een intrigerende film met volgens mij een belangrijk element uit Once Upon A Time In The West (denk maar aan Charles Bronson).
Zeer de moeite waard ! 3,5 sterren

avatar van Geronimus
Geweldige film. Het verhaal zit vol plotwendingen en genoeg humor. Hoewel het einde van de film voorspelbaar was, heb ik me absoluut niet verveeld. Topper! --> 4,5 sterren

Hi-Tek
idd deze trailer doet em gewoon en ik zat toch wel te denken aan misdaad/thriller, maar dan met met komische elementen en als de trailer een goed beeld van de film geeft ben ik standaart aanwezig.
De cast spreekt voor zich en het verhaal ziet er interessant uit.

avatar van sn@ke
Ziet er erg goed uit , dit ...

avatar van Materny
Trailer zag er maar zwakjes uit in de bios.
Ik wacht wel tot de 1e recensies binnenvallen, voordat ik beslis of ik deze ga kijken of niet.

avatar van Rancid
Och, 22 stemmen met een gemiddelde 4* neem ik wel serieus hoor:) Trailer ziet er goed uit! 'I'm just the guy at the wrong place at the wrong time' haha, cliché. Morgen Freeman eens niet als de slimme heilige zo te zien.

avatar van Prudh
Erg vette film dit! Helaas een beetje voorspelbaar, maar zeker goede plotwendingen en veel grappige gesprekken en situaties! En toch een "wtf" einde, hoewel je het van mijlen ver kan aan zien komen

Ligt het trouwens aan mij, of speelt Kingsley niet erg overtuigend in deze film? Vond hem wat slapjes over komen, hoewel ik zijn personage ook iets over the top vond.

Na ja, uiteindelijk toch wel 4 sterretjes waard - aanrader!

Heb genoten van deze sneak gisteren.

De humor die er in zit is getemperd en sluit goed aan bij het verhaal
De dialogen zijn geweldig.
Sountrack was mooi

Sommige aspecten waren enigzins voorspelbaar maar dat was niet storend

Enige wat ik jammer vond is dat er aan het einde teveel wordt uitgelegd. Dat hadden ze wat meer in het donker mogen laten want als je de film goed gevolgd had kon je toch niet echt afwijkende conclusies trekken.

Dit alles meegenomen 4* waard

avatar van JorritS
Ik vond de trailer toch erg overtuigend

avatar van ChielB
Erg stoere film, zeer vermakelijk.
Zat goed in elkaar en was toch wel iets meer dan 'zomaar een film'. Zeker een aanrader!

avatar van BenicioDelToro
Verrassend goede film! Het verhaal zit ingenieus in elkaar, de dialogen zijn sterk en alle acteurs zijn op dreef. Zelfs mensen waar ik normaal gesproken geen liefhebber van ben (Hartnett, Liu) speelden hun rollen uitstekend. Misschien dat sommigen de film voorspelbaar vonden, maar dat vond ik wel meevallen. Ik had het eigenlijk pas op het einde.

Aanrader dus!

Hmm, misdaad/thriller zie ik nu staan. Ik verwachtte gezien de trailer eigenlijk een misdaadcomedie.

De trailer laat teveel grappige momenten zien, waardoor de humor tijdens de film lichtelijk teniet gedaan wordt.

Desalniettemin een redelijke film die ik zou omschrijven als een stiefbroertje van Lock Stock met een iets te hoog Hollywood-gehalte.

Gister gezien in Arnhem, was wel erg rustig voor een nieuwe release, maar dat terzijde.

De film zat wel goed in elkaar, het leek heel wazig, maar goed, zoals hier al vaker gezegd, het werd allemaal toch nog wel duidelijk.

Voor mij was het iig wel het genre film wat ik wel waardeer en er zat nog best leuke humor in af en toe, kon ik wel waarderen iig.

4* lijkt me terecht, meer niet, maar 4 is wel verdiend

avatar van Redlop
argus schreef:

en zo te zien ook met Bruce Willis.

avatar van hannes64
Goed in elkaar geflanste actie/zwarte komedie.
Willis ...top. als hitman.
Trouwens , de gehele cast is niet slecht.
One-liners tè over ( wat ik altijd al leuk vind ).
Een behoorlijke film met niet echt te veel plotwendingen.
Aanrader!!!!

hannes64 schreef:
Goed in elkaar geflanst

Ehm.....

avatar van zephyr
Redlop schreef:

en zo te zien ook met Bruce Willis.

Kijken, Redlop!
Als je goed kijkt zie je Lucy Liu's naam zowel in Argus' rijtje als bij de drie voornaamste acteurs voor deze film staan. Waarschijnlijk stond daarboven eerst dus Bruce Willis. Lijkt me vrij duidelijk. Lucy Liu werd later een veel belangrijkere rol toegedicht dan menigeen vooraf had kunnen denken. En trouwens er staan vijf namen op de poster, waarom staan gewoon niet alle vijf die namen bovenaan bij de voornaamste acteurs vermeld?
Erg onderhoudende film trouwens, die de moeite van het bekijken meer dan waard is. 4*

avatar van Redlop
zephyr schreef:

Kijken, Redlop!

Ik kijk.

zephyr schreef:

Klopt, maar ik had ik het niet over Lucy Liu kan ik me herinneren. Ik bedoelde...als je dan toch de namen van sterren gaat opnoemen die niet op Moviemeter erbij kunnen staan (omdat 3 het maximum is) noem dan ook Bruce Willis. Geen ramp...maar viel gewoon op.

Bruce Willis stond oorspronkelijk bij de hierboven genoemde cast als ik me niet vergis, vandaar.