Genre: Misdaad
Speelduur: 202 minuten
Alternatieve titels: Mario Puzo's The Godfather: Part II / De Peetvader Deel II
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Francis Ford Coppola
Met onder meer: Al Pacino, Robert Duvall en Diane Keaton
IMDb beoordeling:
9,0 (1.475.951)
Gesproken taal: Engels, Italiaans, Latijn en Spaans
Releasedatum: 17 juli 1975
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Zaterdag 31 januari in één bioscoop (Woerden)
Plot The Godfather: Part II
"The rise and fall of the Corleone empire."
De film vertelt het verhaal van de jonge Vito Corleone die opgroeit op Sicilië, en zich in New York weet op te werken tot een machtige gangster. Ook vertelt de film het verhaal van zijn zoon Michael, die eind jaren '50 probeert de "family business" uit te breiden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (9,0 / 1475951)
- Trailer (YouTube)
- The Godfather: Part II (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 3,99
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
Don Michael Corleone
Tom Hagen
Kay Corleone
Vito Corleone
Frederico 'Fredo' Corleone
Constanzia 'Connie' Corleone
Hyman Roth
Frank Pentangeli
Senator Pat Geary
Al Neri
Reviews & comments
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik vraag me bijna af of ik dezelfde film gekeken heb. Het kabbelt wel mooi verder waar het eerste deel ongeveer afgelopen is, maar verder is het wel een heel stuk saaier. De nieuwe familiebijeenkomst lijkt zowaar een reünie van mensen met een spraakgebrek die er lustig op los discrimineren. De nadruk ligt er zo zwaar op dat het net een parodie lijkt. Er gebeurt eigenlijk niets noemenswaardigs. Ik had gehoopt dat de eerste Godfatherfilm een opstapje zou zijn voor de karakterontwikkeling van Michael Corleone, maar dit is een deceptie van jewelste. Al Pacino zet ineens een totaal karakterloze Michael Corleone neer en er is niemand die dat gat opvult. Robert de Niro doet het redelijk, maar zijn verhaallijn om meer te vertellen over Vito Corleone komt volledig uit het niets vallen. Filmtechnisch vind ik het een ramp. Een afgrijselijk saaie boel die dan ook nog ruim drie uur duurt. De ene nietszeggende saaie scene volgt de andere op. Dan volgen er weer totaal onverklaarbare sprongen in de tijd. Noem het maar rustig heiligschennis, maar dit is een compleet overbodige kutfilm. Zonder twijfel de meest waardeloze in de top 250. Ik kan haast niet anders geloven dat er onder de 5/5 stemmers dan ook vreselijk veel bange schaapjes zijn. Als ik binnen een week door de maffia omgebracht ben, hebben jullie inderdaad een reden om bang te zijn.
Charmides
-
- 414 berichten
- 1305 stemmen
Vond deel 1 toch iets beter maar deze was ook duidelijk een van de beste films.
MaartenF
-
- 112 berichten
- 2426 stemmen
Voor mij één van de slechtste films die in de top 250 staat, voornamelijk omdat het heel saai, langdradig en niet boeiend was. Ik was al geen liefhebber van de eerste Godfather-film, maar bij die film kan ik enigszins begrijpen waarom mensen hem goed vinden. Hier heb ik dat totaal niet. Die eeuwig durende dialogen over 'family business' hingen mij al vrij snel de keel uit. Daarnaast weet Al Pacino mij niet te overtuigen, ik kan gewoon niet meeleven met zijn personage. Visueel is dit ook één van de lelijkste films die ik ooit heb gezien. Zoals Onderhond al zei zijn veel scenes echt brak belicht, ook iets wat het kijkplezier niet ten goede komt. Het enige wat ik goed vond waren de scenes met Robert DeNiro, voor de rest kon het mij allemaal niet boeien.
Marlo Stanfield
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Is er ineens een vat met Godfather haters opengetrokken? Ze hebben ze in ieder geval alle drie kunnen vinden.
Ja het moet soms vér gaan wil je orgineel blijven natuurlijk.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Noem het maar rustig heiligschennis, maar dit is een compleet overbodige kutfilm. Zonder twijfel de meest waardeloze in de top 250. Ik kan haast niet anders geloven dat er onder de 5/5 stemmers dan ook vreselijk veel bange schaapjes zijn. Als ik binnen een week door de maffia omgebracht ben, hebben jullie inderdaad een reden om bang te zijn.
Obvious troll is obvious.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik meen er anders elk woord van. Wel een beetje makkelijk om het op die manier af te doen.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
.... Ik kan haast niet anders geloven dat er onder de 5/5 stemmers dan ook vreselijk veel bange schaapjes zijn.......
zegt de persoon die Forest Gump verhoogd van 4,5 tot een 5, en Highlander II verhoogt van een 4 tot een 4,5

dat vertelt mij al genoeg 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Beide ontzettend leuk en vervelen geen seconde. The Godfather II is net zo boeiend als een aquarium. Zonder vissen.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Kom kom mensen, het heeft geen zin op je pik getrapt te reageren omdat iemand het niet met je favoriete film eens is, er zijn tenminste onderbouwingen bij.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Ik meen er anders elk woord van. Wel een beetje makkelijk om het op die manier af te doen.
Ieder zijn mening, maar als je het brengt zoals jij dat doet dan is dat puur reacties uitlokken en daar bestaat dus een term voor.
Maar goed, nu weten we dus wat jij er van vindt en kunnen we het daar bij laten..
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Er gaat anders toch wel een behoorlijk bericht aan vooraf. Trollen hanteren toch echt een andere aanpak.
Prima als je er niet op in wilt gaan. Het bevestigt alleen maar dat er onder de fans een hele hoop makke jaknikkers zitten.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Er gaat anders toch wel een behoorlijk bericht aan vooraf. Trollen hanteren toch echt een andere aanpak.
Prima als je er niet op in wilt gaan. Het bevestigt alleen maar dat er onder de fans een hele hoop makke jaknikkers zitten.
Been there, done that. Waarom zou ik er verder op in willen gaan? Het is en blijft jouw mening.
Ik vind het veel leuker om te discussiëren met mensen die deze film ook leuk vinden, dan een nutteloze discussie met jou te voeren. Want zou ik jou kunnen overtuigen van je ongelijk? Waarschijnlijk niet.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
leuke discussie met iemand waarvan je niet van mening verschilt.
606
-
- 23876 berichten
- 12265 stemmen
Prima als je er niet op in wilt gaan. Het bevestigt alleen maar dat er onder de fans een hele hoop makke jaknikkers zitten.
Jaknikkers ? 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
leuke discussie met iemand waarvan je niet van mening verschilt.
Voor jou is dat waarschijnlijk onbekend terrein, maar ik vind het inderdaad erg leuk.
606
-
- 23876 berichten
- 12265 stemmen
Een jaknikker (uitspraak: ja-knikker) is de populaire benaming voor het bovengrondse deel van een pomp die aardolie uit de grond oppompt.
Nadat met behulp van een boortoren een oliebron is aangeboord, wordt de leiding naar de bron aangesloten op een dompelpomp. Deze pomp bevindt zich diep onder de grond, in de op te pompen olie. De pomp wordt aangedreven door een bovengronds geplaatste elektromotor. De jaknikker verzorgt de mechanische overbrenging naar de zuiger in de ondergrondse pomp.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Dat klopt, maar er is ook een andere betekenis:
Zelfstandig naamwoord
jaknikker m
1.iemand die de eigen mening niet uitspreekt Dat bestuur zit half vol met jaknikkers.
2.een pomp met een tegengewicht die constant op en neer gaat Hij fietste elke ochtend langs de jaknikkers.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Ieder zijn mening, maar als je het brengt zoals jij dat doet dan is dat puur reacties uitlokken en daar bestaat dus een term voor.
Maar goed, nu weten we dus wat jij er van vindt en kunnen we het daar bij laten..
Hij geeft een onderbouwde mening over de film die hij heeft gezien. Als hij aan het trollen was had hij wel gereageerd met 'wat un kutfilm, echt lachwekunt dit, mensen die dit goed vinden zijn echt l0sers!1!' Een klein beetje normaal reageren op een normaal geformuleerde, ietwat afwijkende mening hoeft niet te veel gevraagd te zijn toch?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Een klein beetje normaal reageren op een normaal geformuleerde, ietwat afwijkende mening hoeft niet te veel gevraagd te zijn toch?
Volgens mij wordt er ook wel redelijk normaal gereageerd op zijn vrij normale, maar toch iets afwijkende mening.
"dit is een compleet overbodige kutfilm. Ik kan haast niet anders geloven dat er onder de 5/5 stemmers dan ook vreselijk veel bange schaapjes zijn. Als ik binnen een week door de maffia omgebracht ben, hebben jullie inderdaad een reden om bang te zijn."
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
1.iemand die de eigen mening niet uitspreekt Dat bestuur zit half vol met jaknikkers.
Verschil is dat de zogenoemde en vermeende jaknikkers hier er niet voor betaald worden om ja te knikken.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
In veel gevallen speelt er inderdaad wel een financiele factor mee, maar ook jij zult het er wel mee eens zijn dat er veel mensen bewust overeenstemmend met de massa reageren om maar niet buiten de boot te vallen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
In veel gevallen speelt er inderdaad wel een financiele factor mee, maar ook jij zult het er wel mee eens zijn dat er veel mensen bewust overeenstemmend met de massa reageren om maar niet buiten de boot te vallen.
Ben ik het ook met je over eens, maar dat staat los van deze discussie. Althans dat vind ik. 
Malli
-
- 500 berichten
- 148 stemmen
Als hij aan het trollen was had hij wel gereageerd met 'wat un kutfilm, echt lachwekunt dit, mensen die dit goed vinden zijn echt l0sers!1!'
Dat is dan ook precies wat hij doet.
Voor sommigen is het blijkbaar moeilijk te aanvaarden dat smaken verschillen. Zijn scheldtirade op het einde ten spijt is zijn mening geen zak meer waard dan de mening van iemand die deze film wel goed vindt. Maar dat is blijkbaar nog niet echt doorgedrongen, want de gedachte dat een meerderheid er een andere mening over deze film op nahoudt, is blijkbaar niet te verkroppen. Het zijn meteen bange hazen die schrik hebben om uit de pas te lopen. Een statement dat al net zo flauw en kinderachtig als volstrekt waardeloos is.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Scheldtirade? quote aub een scheldwoord uit een van mijn berichten.
Ik kan het prima hebben dat we niet allemaal dezelfde mening hebben. Sterker nog, ik geloof best dat er mensen zijn die deze serie een absoluut meesterwerk vinden. Ik houd er een totaal andere mening op na. Ik vind het jammer dat wanneer mensen denken dat ik aan het trollen ben, want dat is niet mijn bedoeling. Ik vind het wel erg laf dat mijn beoordelingen van andere films erbij betrokken worden, wat hier totaal niet relevant is.
Anyway, wat ik in mijn stuk duidelijk wil maken dat ik het een bijzonder saaie bedoening vind, die ook nog eens ontzettend lang duurt en dat ik daarom niet kan geloven dat er zoveel mensen zijn die dit oprecht zo goed vinden dat het meteen vijf uit vijf sterren waard is. Zeker wanneer er voorbeelden in overvloed zijn van 5/5 stemmers die een gemiddelde andere film die half zo lang is, maar desondanks een stuk afwisselender en origineler zijn en die vervolgens afgebrand worden. The Godfather heeft een bijzonder goede naam en veel mensen stemmen in verhouding met die naam. Er is genoeg onderzoek gedaan om dat te kunnen bewijzen.
Malli
-
- 500 berichten
- 148 stemmen
Scheldtirade? quote aub een scheldwoord uit een van mijn berichten.
OK, je scheldt misschien niet echt. Laat ik het dan maar op "tirade" houden, al is je verwijzing naar "bange schaapjes" een belediging voor al wie dit oprecht een goede film vindt.
En op welke manier is dat relevant? Jij weet niet hoeveel "meelopers" hier zijn. Je kan trouwens met net zoveel of net zo weinig zekerheid stellen dat sommigen deze film zullen onderwaarderen net omdat het hier om een film gaat die de goedkeuring van de grote massa wegdraagt. Het is gewoon onzinnig om zoiets te zeggen, tenzij je natuurlijk wil (komt ie...) trollen.
Heb jij hier net niet je beklag gedaan over het feit dat sommigen je quotering van andere films erbij sleuren? Nu doe je precies hetzelfde. Sterk.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik gebruik het argument tenminste niet om iemand belachelijk te maken. Ik probeer mensen te motiveren om voor zichzelf te denken.
Ik ga mezelf verdere moeite besparen, want zodra je er een afwijkende mening op nahoudt, is het toch maar onzinnig en ben je toch een trol (lekker makkelijk en laf). Petje af hoor. Leef maar lekker door in je idyllisch wereldje. Leer trouwens ook even om een tekst volledig te lezen, dan mag je iets sterk vinden.
Malli
-
- 500 berichten
- 148 stemmen
En ga je ook nog moeite doen om te zeggen wat ik eventueel niet gelezen zou hebben? Of had je gewoon een makkelijk achterpoortje nodig om snel je biezen te pakken?
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik ga niks voor je herkauwen en ik heb daar helemaal geen achterdeurtje voor nodig. Ik heb helemaal geen behoefte om voor trol uitgemaakt te worden, terwijl er niet eens op mijn stelling wordt ingegaan, maar er uitspraken behoorlijk uit hun verband worden getrokken. Nogmaals, ik heb mijn tijd wel beter te besteden.
Pre- en sequels

The Godfather: Part III
1990
779 reacties

The Godfather
1972
3.379 reacties
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.090 reacties

C'era una Volta il West
Western, 1968
2.820 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties
Gerelateerde tags
italiëitalian americancubasymbolismgangstermelancholypraisewraakgeorganiseerde misdaadmaffiaadvocaatbloedvoorstadcorrupt politicianbloody body of childman punches woman complicated
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.










