Genre: Misdaad
Speelduur: 202 minuten
Alternatieve titels: Mario Puzo's The Godfather: Part II / De Peetvader Deel II
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Francis Ford Coppola
Met onder meer: Al Pacino, Robert Duvall en Diane Keaton
IMDb beoordeling:
9,0 (1.478.887)
Gesproken taal: Engels, Italiaans, Latijn en Spaans
Releasedatum: 17 juli 1975
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vanaf woensdag 4 februari in 2 bioscopen
Plot The Godfather: Part II
"The rise and fall of the Corleone empire."
De film vertelt het verhaal van de jonge Vito Corleone die opgroeit op Sicilië, en zich in New York weet op te werken tot een machtige gangster. Ook vertelt de film het verhaal van zijn zoon Michael, die eind jaren '50 probeert de "family business" uit te breiden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (9,0 / 1478887)
- Trailer (YouTube)
- The Godfather: Part II (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 3,99
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
Don Michael Corleone
Tom Hagen
Kay Corleone
Vito Corleone
Frederico 'Fredo' Corleone
Constanzia 'Connie' Corleone
Hyman Roth
Frank Pentangeli
Senator Pat Geary
Al Neri
Reviews & comments
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Wow. Waar ik deel I eigenlijk vond tegenvallen, vond ik deze zéér indrukwekkend. Wat raar dat I boven II staat. Misschien moet ik I binnenkort eens gaan herzien, want misschien is 'ie niet op me over gekomen ofzo...
Fonzie
-
- 153 berichten
- 337 stemmen
Vond dit deel eerst flink onder het niveau van deel 1 maar toen ik em herkeek laatst viel het me pas op wat voor meesterwerk het is en mogelijk zelfs beter dan deel 1 
domkey
-
- 780 berichten
- 0 stemmen
Verhoogd naar 5 sterren! Wat een verhaal met verschillende sublieme vertolkingen.
Een groots Familie-epos zonder meer.
T.M
-
- 26 berichten
- 0 stemmen
Een waardige opvolger wederom een super verhaal , vooral het gedeelte van de kleine jonge Corleone is prachtig
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Dit is serieus de eerste film waarbij ik mezelf echt heb moeten aansporen om het einde te halen.
De film was zo langdradig en blijkbaar moet er gewoon wat gebeuren in een film, wil ik hem goed vinden.
De dialogen konden me niet boeien en dat gezeur over familie e.d. was na deel 1 wel afgelopen voor mij.
Aan het begin van DVD 2 beloofde het nog wat te worden, maar het mocht niet zo zijn. Het laatste half uur was langdradig, bijna saai.
Enkele lichtpuntjes:
- De scènes in het rechtgebouw
- Het acteerwerk van Al Pacino (uitstekend gedaan!)
- De laatste scène, eigenlijk het laatste shot. Dat hadden ze echt mooi gedaan en ik had aan het einde van de film een gedachte van:
'Ik zou nu een WOW-gevoel moeten hebben, maar ik heb hem helaas niet'. Misschien later, na herziening, dat ik hem alsnog krijg, maar voorlopig is het een magere 2,0*
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De film was zo langdradig en blijkbaar moet er gewoon wat gebeuren in een film, wil ik hem goed vinden.
Deel 2 laat meer de achtergrond zien hoe de familie Corleone zo machtig is geworden. IK ben zelf gek op veel conversaties in een film, mits ze bijdragen uiteraard. Wat jij dus langdradig noemt, noem ik interessant.
Ik weet niet of je deel 3 hebt gezien? Mijn inziens is dat het deel wat het minst in de buurt komt van het The Godfather-sfeertje. Maar ik denk dat jij dit deel dan weer beter zult vinden dan 2, aangezien er meer actie in voorkomt. Ben benieuwd.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Het is logisch dat je eerst Part I en II kijkt voor je Part III kijkt, dus nee 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het is logisch dat je eerst Part I en II kijkt voor je Part III kijkt, dus nee
Had op mm nog niet gekeken of je daar toevallig ook al gestemd had op GF3, vandaar. Maar ga hem maar snel kijken, want denk dat die jou wel aanstaat!
TonyCamonte
-
- 75 berichten
- 453 stemmen
Top film! Ik vond deel 1 toch wel minder vergeleken met deze versie. Ik vond vooral de terugblik ook mooi van Vito Corleone.Goed acteerwerk van De Niro!
Rosicky
-
- 1436 berichten
- 1709 stemmen
Dit is serieus de eerste film waarbij ik mezelf echt heb moeten aansporen om het einde te halen.
De film was zo langdradig en blijkbaar moet er gewoon wat gebeuren in een film, wil ik hem goed vinden.
De dialogen konden me niet boeien en dat gezeur over familie e.d. was na deel 1 wel afgelopen voor mij.
Aan het begin van DVD 2 beloofde het nog wat te worden, maar het mocht niet zo zijn. Het laatste half uur was langdradig, bijna saai.
Enkele lichtpuntjes:
- De scènes in het rechtgebouw
- Het acteerwerk van Al Pacino (uitstekend gedaan!)
- De laatste scène, eigenlijk het laatste shot. Dat hadden ze echt mooi gedaan en ik had aan het einde van de film een gedachte van:
'Ik zou nu een WOW-gevoel moeten hebben, maar ik heb hem helaas niet'. Misschien later, na herziening, dat ik hem alsnog krijg, maar voorlopig is het een magere 2,0*
Dat gevoel heb ik dus nu ook precies. Deel 1 vond ik fantastisch, maar in deze opvolger vind ik dat er te weinig echte gebeurtenissen plaatsvinden. Er wordt te veel gepraat om het drie dikke uren vol te houden.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Tja, "gezeur" over familie, teveel gepraat. Blijft interessant dat je deel 1 dan wel kon appreciëren. - Dat gepraat over familie kon mij niet lang genoeg duren, zowat de meest perfecte depictie van welke waarde er zijn (vader op zoon [op meerdere niveaus], broederliefde, gezinsuitbreiding), en hoe dit uiteindelijk ook finaal uit elkaar kan vallen.
Rosicky
-
- 1436 berichten
- 1709 stemmen
Klopt, ik kan ook zien dat het uitstekend gedaan is. Maar na het geniale deel 1 verwachtte ik wel meer actie, meer afrekeningen. Drie uur kijken naar een drama kwam onverwachts. Een herkijkbeurt bevalt ongetwijfeld beter.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Aan het begin van DVD 2 beloofde het nog wat te worden, maar het mocht niet zo zijn. Het laatste half uur was langdradig, bijna saai.
Totaal mee oneens. Het laatste half uur was voor mij het gedeelte wat me definitief overhaalde naar de *****
De emotionele demasqué van Michael tijdens de "abortus" scene en de scene dat Michael de deur dicht slaat voor de neus van Kay. Zo mooi was emotie nog maar zelden in beeld gebracht. Prachtig ook hoe dat in contrast staat met de relatie van de jonge Kay en Michael in deel I.Ik denk dat dat scenes zijn die je beter kunt waarderen als je wat ouder bent.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Totaal mee oneens. Het laatste half uur was voor mij het gedeelte wat me definitief overhaalde naar de *****
De emotionele demasqué van Michael tijdens de "abortus" scene en de scene dat Michael de deur dicht slaat voor de neus van Kay. Zo mooi was emotie nog maar zelden in beeld gebracht. Prachtig ook hoe dat in contrast staat met de relatie van de jonge Kay en Michael in deel I.
Inderdaad, maar ook de parallel: de deur werd immers op het einde van deel 1 ook voor haar neus dicht gedaan.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
schitterend inderdaad! goeie toevoeging.
gukker
-
- 343 berichten
- 819 stemmen
Het tweede deel van de Godfather is weer fantastisch. Ik werd weer helemaal in het verhaal gezogen. Het is erg mooi om te zien hoe Michael Corleone zijn familie bijeen moet houden. De andere verhaallijn met Vito Corleone gespeeld door een fantastische Robert De Niro is ook waanzinnig. 160 minuten lang werd ik erg geboeit door de film. Na de rechtzaak tegen Michael Corleone ging ik me echter vervelen. De afsluiting van het verhaal ging veel te langzaam. 190 minuten is gewoon te lang voor een film en het laatste half uur kwam ik dan ook met moeite door.
Een halve punt eraf voor de lange speelduur, maar toch 4,5*
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
190 minuten is gewoon te lang voor een film en het laatste half uur kwam ik dan ook met moeite door.
Een halve punt eraf voor de lange speelduur, maar toch 4,5*
190 Minuten te lang voor een film? Dat zou ik wel een heel wonderlijke uitspraak vinden van iemand met LOTR in zijn top 10.
gukker
-
- 343 berichten
- 819 stemmen
190 Minuten te lang voor een film? Dat zou ik wel een heel wonderlijke uitspraak vinden van iemand met LOTR in zijn top 10.
LOTR staat in mijn top 10, maar dat betekend niet dat ik alle LOTR films achter elkaar bekijk. Ik heb op zich niet veel tegen lange films, maar er moet wel iets gebeuren. The Godfather is een drama terwijl LOTR een actiefilm is. De actie zorgt er voor dat het verhaal leuk is om naar te kijken maar in het laatste halfuur van de Godfather was het leuke voor mij er wel af. Ik werd een beetje gek van het kijken naar kibbelende maffiabazen.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
LOTR staat in mijn top 10, maar dat betekend niet dat ik alle LOTR films achter elkaar bekijk. Ik heb op zich niet veel tegen lange films, maar er moet wel iets gebeuren. The Godfather is een drama terwijl LOTR een actiefilm is. De actie zorgt er voor dat het verhaal leuk is om naar te kijken maar in het laatste halfuur van de Godfather was het leuke voor mij er wel af. Ik werd een beetje gek van het kijken naar kibbelende maffiabazen.
Jij had het over een film, en maakte het onderscheid niet. Nu wel.
Oh, dat vind ik altijd zo'n vage, nietszeggende uitspraak. "Iets gebeuren", jij vind het verdere levensloop van Michael, Kay, Fredo en Pentangeli geen "gebeurtenis", dan kijk je naar een verkeerde film: om nog maar over die "kibbelende maffiabazen" quote te zwijgen.
En dan toch 4,5*. Knap hoor.
gukker
-
- 343 berichten
- 819 stemmen
En dan toch 4,5*. Knap hoor.
Dat komt door de eerste 160 minuten van de film, die ijzersterk zijn.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Dat komt door de eerste 160 minuten van de film, die ijzersterk zijn.
Want die gingen uiteraard niet over "kibbelende mafiabazen". Ja, ja.
gukker
-
- 343 berichten
- 819 stemmen
Eigenlijk wel, maar ttoen was het nog leuk en interessant om naar te kijken. Ik had het gewoon beter gevonden als het verhaal wat sneller was afgesloten.
H1DD3
-
- 435 berichten
- 433 stemmen
Dat is dan duidelijk. Een 4.5 is ook een goede score voor deze film hoor. 
Tommy De Vito
-
- 592 berichten
- 1411 stemmen
Wat mij onduidelijk blijft is altijd toch Hoe wist Michael dat Roth er achter zat? En dan praat ik over het stukje dat hij bij hem op visite was en vervolgens naar Pentangeline gaat en dat aan Pentangeline duidelijk maakt. Hoe wist Michael dat?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wat mij onduidelijk blijft is altijd toch Hoe wist Michael dat Roth er achter zat? En dan praat ik over het stukje dat hij bij hem op visite was en vervolgens naar Pentangeline gaat en dat aan Pentangeline duidelijk maakt. Hoe wist Michael dat?
Lees dit maar even. Hij speelt ze tegen elkaar uit en komt er door de verspreking van zijn broer Fredo in Cuba achter dat Roth en Ola achter die aanslag zaten
Tommy De Vito
-
- 592 berichten
- 1411 stemmen
Ja precies. Ik heb het gelezen. Hij speelt ze tegen elkaar uit inderdaad. Maar Michael heeft geen harde bewijs als hij bij Pentangeli aankomt en verteld dat Roth overal acher zit. Pas daarna word het een feit dat Fredo zich verspreekt
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hij zei al wel eerder dat Pentageli niet de muscles kon hebben om een aanslag op Michael en gezin te plegen. Maar voor de zekerheid wilde hij ze tegen elkaar uitspelen om hun reacties te zien. Michael had dan natuurlijk ook al veel geleerd van zijn vader wie vaak achter een aanslag zit en hoe je dit kan zien. Pentageli lag ook gewoon teveel voor de hand. Dat had zeker de dood van Pentageli zelf tot gevolg gehad.
p072
-
- 13 berichten
- 17 stemmen
Ik vind deze persoonlijk net iets beter dan deel 1.
Beide 5* zonder twijfel.
Pre- en sequels

The Godfather: Part III
1990
779 reacties

The Godfather
1972
3.379 reacties
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

C'era una Volta il West
Western, 1968
2.820 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties
Gerelateerde tags
italiëitalian americancubasymbolismgangstermelancholypraisewraakgeorganiseerde misdaadmaffiaadvocaatbloedvoorstadcorrupt politicianbloody body of childman punches woman complicated
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.










