Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Deadly Weapons (1974)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Doris Wishman
met Chesty Morgan, Harry Reems en Richard Towers

Chesty besluit de moord op haar vriend te wreken, onderwereldfiguur Larry Beautaine. Ze reist naar Las vegas en krijgt een baan als striptease-danseres. In de nachtclub waar zij werkt ontmoet ze Hook, een van de moordenaars van Larry. Zij lokt hem naar zijn kleedkamer, voert hem dronken en doodt hem door hem tussen twee reusachtige borsten te verstikken. Daarna breekt de hel pas goed los...

avatar van otherfool
Do you know that the female breast, known to be the source of life since Eve, can be...

...Deadly Weapons!

Eindelijk deze Nacht van de Wansmaak klassieker kunnen zien, en jongens jongens wat een film... dommer dan dit wordt het gewoon niet! Het idee om de gigantische borsten van de extreem ongetalenteerde en nogal triestige Morgan (of Zsa Zsa zoals ze in de aftiteling staat) als dodelijke wapens te gebruiken is nog het minst idiote aan de film, vergeleken bij de absurde acteerprestaties, afschuwelijke dub of onnozele dialogen.

Hoogtepunt in dezen vond ik persoonlijk de zinloze telefoongesprekjes met de hotel-balie over het al dan niet aanwezig zijn van Mister Hook. Plot (nu ja) twist aan het einde komt ook echt zo heerlijk uit het niets, wat een treurigheid eigenlijk... Wel leuk om de dokter uit Deep Throat nog eens voorbij te zien komen, alleen al om die belachelijk foute jaren '70 snor een bezienswaardigheid.

1* voor de groovy soundtrack, dat 'Hard Selling Woman' heerste gewoon

avatar van Woland
Natuurlijk is dit een verhaaltje van niks. Iets met boeven en misdaad, en er worden wat mensen vermoord - al heb ik eigenlijk geen flauw idee waarom precies. De boeven zijn ook leuke wandelende clichés, lekkere Bassie en Adriaan niveau booswichten die al schmierend rondlopen met hun ooglapje en jaren '70 porno-snor. Ook hier, zo'n 13 jaar na de vorige Doris Wishman die ik gezien heb, is het duidelijk dat de prioriteiten van Wishman's film bij het vrouwelijk naakt liggen, en dat de rest een beetje opvulling is. Al moet gezegd worden dat vergeleken met Nude of the Moon hier toch zowaar iets van een plot en iets minder extreem low budget overkomt. Maar alsnog, er lijken twee redenen te zijn geweest om deze film (met bijbehorende titel en woordgrappen op de poster) te maken, en dat zijn de toch wel vrij gigantische jetsers van mevrouw Chesty Morgan. Die komen dan ook vrij veel in beeld, tijdens meerdere badscenes, bedscenes, omkleedscenes, stripscenes, en ga zo maar door. Zelfs bij moordscenes met desbetreffende buste. Voor een goed half uur of zo is dat nog wel grappig, maar op een gegeven moment heb je dat ook wel weer gezien, en dan is 75 minuten toch wel erg lang.