The Devil in Miss Jones (1973)

Drama / Erotiek

geregisseerd door Gerard Damiano
met Georgina Spelvin, John Clemens en Harry Reems

Miss Jones pleegt zelfmoord. In een wachtruimte wordt beslist of zij naar hemel of hel wordt gestuurd. Een sadistische meester brengt de maagdelijke Miss Jones ondertussen de kneepjes van het vak bij, waarna zij - onverzadigd en gefrustreerd - afdaalt naar de hel.

Heb ooit een deel 2 gezien...

Vuurspugende vagina's!!

Als ze de liefde aan het bedrijfen zijn begint haar ... ( je weet wel ) vuur te spugen)

Net nu BNN alles bij de naam noemt, gaat Henk taboe-achtig te werk.

Maar als dat van dat vuurspuwen waar is, moet er dan geen SF bij het genre staan?

SF????? is dat niet normaal dan?

LOL

Mik
Het moet niet gekker worden in huize MovieMeter.

stinissen schreef:

Vuurspugende vagina's!!
Niet helemaal waar Stinnie ( love that name) Volgens mij ben je een beetje in de war met een andere film. (Zombie weet het wel) Ach als je veel van dit soort films ziet dan beginnen ze op elkaar te lijken, he?

Het zag er toch uit als een bruisende vulkaan...

as
Eeeeh ik ben bang dat je in de war bent met iets anders.

avatar van Hemdale
Ik kijk toch liever een porno film met Aria Giovanni, Jenna of Sylvia Saint ofzo, ik ben niet zo weg van dat harige zoals in deze film... maar toch zal de film inderdaad wel heel invloedrijk geweest zijn voor de porno films die erna uitkwamen en zelfs die van nu. Ik heb stiekem ook nog wel een beetje genoten dus ik doe het 3 sterren.

avatar van BwuceLi
Devil in Miss Jones, The 3,5/5

Pornokapper Gerard Damiano slaagt erin om na "Deep Throat" een vrij intelligente (voor het genre) sexfilm te maken waarin Georgina Spelvin zich een weg door het vagevuur moet neuken.
Op een moment dat stagfilms en pornoloops nog steeds de overhand hadden op Times Square, was deze film een hele "verademing".
Heden komt hij toch erg gedateers over, maar dat verhoogt wel de charme.
Deze film was samen met "Behind the Green Door", "Deep Throat" en de Johnny Wadd reeks begin jaren 70 verantwoordelijk voor de porno chic opmars. Terecht, want porno dezer dagen is dwaas, dom en stelt niets voor. "The Devil in miss Jones" blijft een curiosum dat wel voor "voldoening" kan zorgen als je niet neerkijkt op dit soort film.

avatar van zombie
(Zombie weet het wel)

Wat bedoel je daar precies mee as?
Dat ik alleen maar pornofilms zit te kijken in m'n vrije tijd?
Alsof ik niks beters te doen heb...
Ik kan alleen maar bedenken dat Stinissen het heeft over
Angel Above, Devil Below...met die pratende vagina.
(ooit de trailer gezien op de Nacht van de Wansmaak).
Maar of die ook vuur kon spugen weet ik niet.

(Zombie weet het wel)

zombie schreef:
Wat bedoel je daar precies mee as?
Dat ik alleen maar pornofilms zit te kijken in m'n vrije tijd?
Alsof ik niks beters te doen heb...

Zou nooooit in me opkomen. Je moet immers ook nog wat tijd overhouden voor de nieuwste Steven Seagal

zombie schreef:
Ik kan alleen maar bedenken dat Stinissen het heeft over Angel Above, Devil Below...met die pratende vagina.

Echt? Dan weet je alsnog meer dan ik...

(ooit de trailer gezien op de Nacht van de Wansmaak
Ja, ja...

avatar van zombie
as schreef:

Je moet immers ook nog wat tijd overhouden voor de nieuwste Steven Seagal

Precies!

avatar van Reint
Sex met een slang, het moet niet gekker worden.

avatar van darkjaap
ik vond hem echt een beetje maf maar een flopper waarvan ik dacht dat dat het zou zijn was het helemaal niet

Een klassieker van Gerard Damiano, die terecht opnieuw is uitgebracht en van de vergetelheid is gered. Een van de zeldzame hardcorefilms die een onderhoudend verhaal heeft en ook nog enige erotiek biedt. Natuurlijk is het porno, maar in de film ontbreekt alles dat porno zo vervelend maakt: het onnatuurlijke gehijg en gekreun, de stereotiepe bewegingen waar geen einde aan komt, niemand die ooit op een normale manier klaarkomt of plezier beleeft aan seks. Je zou zweren dat mensen die seksfilms maken zelf nog nooit seks hebben gehad.

In Devil in Miss Jones gaat het om een vrouw van middelbare leeftijd die nog maagd is en haar verspilde leven zat is, ze snijdt haar polsen door in bad. Eenmaal 'boven' is er een vriendelijk man die haar een tweede kans biedt als ze goed maakt wat ze op aarde gemist heeft: lust. Dat is toch een aardig uitgangspunt niet? Eenmaal terug op aarde, voortgedreven door een onstuitbare seksdrive, leert ze te genieten van alle vormen van seks die denkbaar zijn. En wij, de kijkers, zitten er met onze neus bovenop en krijgen alles tot in de kleinste details te zien. Is dat leuk? Ja dat is leuk. Georgina Spelvin maakt dat leuk en geloofwaardig. Een niet zo heel erg knappe en aantrekkelijke vrouw die nu eindelijk eens aan haar trekken komt en daar met volle teugen van geniet.

De regisseur heeft niet de fout gemaakt hier een spetter van een vrouw te casten. Dat zou niet geloofwaardig zijn geweest als seksloos wezen. Harry Reems als 'Teacher' vind ik een griezel, maar ja, zoveel keus is er niet voor wat hij doen moet. Het begrip 'Devil' slaat op de lust, niet op echt duivelse trekjes bij Miss Jones. Als haar speeltijd voorbij is moet ze terug naar 'boven' en belandt in een cel met een celgenoot met waanideeën, die haar haar lust echter niet wil bevredigen. Een mooi, maar triest (s)lot. En geloof me, er komt echt geen vuurspuwende vagina in voor.