Deep Throat (1972)

Erotiek

geregisseerd door Gerard Damiano
met Linda Lovelace, Harry Reems en Dolly Sharp

Linda kan geen orgasmes krijgen en zoekt medische hulp bij dokter Young (Reems). Die constateert dat haar clitoris zich in de keel bevindt. Geen nood, een simpele remedie is snel gevonden...

avatar van Bélon
Blackhole schreef:
ik snap niet zo goed waar dit over gaat..

het is een porno..man doet broek uit, vrouw doet mond open..

veel haar op vrouw..(ja, scheren vind ik toch niet meer mooi)

en....we hebben een film...geniaal toen de gedachte opsprong..

het s een sexfilm...gewoon piemel en kut kijken...

en niet zeuren

Wat 2001: A Space Odyssey is voor het Sci-Fi genre is deze film voor het porno genre: een monumentale film. Echt goed is deze film niet maar Flop 100 vind ik wat overdreven.

puckb96
Vieze pornofilm!!!!!!! Denk er niet aan om hem te gaan kijken, ook al schijnt het een pornografische klassieker te zijn

avatar van Gatvol
Dank je Belon..

hoewel ik de vergelijking met Arthur C Clarke en deep throat een beetje smakeloos vindt (sorry for the pun). porno is porno en zoals alle mannen weten: preutje en spuiten..
we gaan niet voor het verhaal...alhoewel..kennen we "Miami spice" nog of "St. Xwhere"

ooit werden er goeie porno's gemaakt . maarja, geen oscars voor nattigheid.

avatar van Gatvol
vindt (-t)

slechte film lijkt me maar word ook op slechte tijden uitgezonden half 3 smiddags

puckb96
Het verhaal klinkt alles behalve logisch. Ja, mijn kont bevindt zich ook in mijn achterhoofd Tuurlijk,

avatar van Jessen0wnt
Als cult classic en porno klassieker zou dit vast aan alle criteria voldoen maar qua film schiet dit dan echt wel te kort. Verbaast me ook weinig dat dit in de flop staat want dit verdient de film ook op dit forum. Hoewel het vast hoogstaande kwaliteiten bevat in de erotiek-wereld, past het niet qua vergelijking met andere films en vandaar dat ik het ook afwijs in mijn stemgedrag. Al met al wel geinig om een keertje te kijken in ieder geval. De film verdient alle aandacht, maar niet op deze site. 0,5 ster

avatar van sharukhkhan
vreselijke bagger . als je porno wilt zien zijn er wel 1000-en betere films te vinden. er is niets opwindends aan deze film en lijkt meer op een aaneenschakeling van idioterie. voor een regliere film is het helemaal 3x niks. geen verhaal, geen acteurs/ actrices
cultfilm? haal de eerste L maar weg en maak van de C een K en je hebt de juiste benaming

avatar van Jessen0wnt
Ook toepasselijk in het genre

avatar van Thorak
puckb96 schreef:
Vieze pornofilm!!!!!!! Denk er niet aan om hem te gaan kijken,
Enigsinds tegenstrijdig vind je ook niet? Als je de film niet gezien hebt hoe weet je dan dat het een vieze pornofilm is? Of heb je 'm stiekum gewoon wel gezien, maar wil je niet toegeven dat je porno hebt gekeken?
Ik gok het laatste!

avatar van Spetie
Een typische enorm gedateerde "zaadfilm" uit het begin van de jaren zeventig toen "lang haar" blijkbaar nog in de mode was.

Destijds was de film enorm in de publiciteit omdat een pornofilm om de publieke zenders volgens sommigen niet kan. Ik vond het allemaal nog wel meevallen. De film is in ieder geval erg slecht en het verhaal is eigenlijk te onnozel voor woorden. Er zitten een paar grappige momenten in maar als geheel stelt het verder erg weinig voor.

Vooral vanwege de interesse destijds gezien, maar achteraf gezien was het eigenlijk verspilde moeite en viel het zwaar tegen.

Er was destijds veel ophef over en het is min of meer ook een van de beroemdste pornofilms met de hoogste opbrengst ooit. De film is inmiddels zeer gedateerd en brengt ook niets meer teweeg (ze hebben hem een paar jaar geleden eens uitgezonden op Nederland 3, ik meen BNN). Erotiek en Porno is nu min of meer de normaalste zaak geworden en je kunt er ook zeer makkelijk aankomen betaald/gratis (TV en Internet). Het verhaal (daar gaat het natuurlijk helemaal niet om in een pornofilm) slaat natuurlijk nergens op en de hoofdpersonen waren ook niet eens echt aantrekkelijk. Over de acteerprestaties van de actrices en acteurs zullen we het maar niet hebben want dat is niet van toepassing. De film duurt met amper 60 minuten natuurlijk niet lang maar ik kan me haast niet voorstellen dat iemand deze volle 60 minuten heeft kunnen kijken zonder vooruit te spoelen (en dan bedoel ik vooruit spoelen naar de erotische momenten). Puur en alleen als eerbetoon aan de porno-industrie geef ik deze film een nipte voldoende maar feitelijk verdient deze film op grond van kwaliteit niet meer dan een dikke NUL.

Ze mogen trouwens ook wel eens filmbiografie gaan maken over Traci Lords, want dankzij haar is bijna de hele porno industrie in Amerika ten onder gegaan.

avatar van mjk87
Ooit gezien toen bij BNN. Als film saai en heel lelijk, ook voor de porno met veel vies haar hoef je niet te kijken. Als film eigenlijk niet serieus te nemen, als cultproduct wellicht wel, maar niet voor een tweede keer. 0,5*.

avatar van madmax2011
Theunissen schreef:

van lords bestaat al een verfiming

madmax2011 schreef:
van lords bestaat al een verfiming

Er is wel een documentaire over haar geweest een tijdje geleden (op TV), maar een film is er zover ik niet weet gemaakt. Indien het toch zo is, plaats dan even de titel ervan.

Laat maar, wat jij bedoelt is waarschijnlijk deze documentaire (X-Rated Ambition: The Traci Lords Story (2003)), die ik al gezien had.

avatar van madmax1
Theunissen schreef:

Nee daar is deze met bedoelt

Lovelace (2013)

madmax1 schreef:
Nee daar is deze met bedoelt

Maar die gaat toch niet over Traci Lord, maar over Linda Lovelace.

avatar van madmax1
[quote]Theunissen schreef:

Maar die gaat toch niet over Traci Lord, maar over Linda Lovelace.[/quote

Inderdaad verkeerd begrepen, maar was goed bedoeld

madmax1 schreef:
Inderdaad verkeerd begrepen, maar was goed bedoeld

Is ook niet erg hoor. Die film van "Lovelace (2013)" wil ik opzicht ook wel zien, maar daar is nog steeds geen goede versie van te pindakazen. Jij vond hem in ieder geval al goed zag ik.

avatar van John Lee Hooker
Een vulgaire sekstape waarin bossen schaamhaar bij de prijs ingegrepen zitten. Door de willekeurigheid qua shotkeuze en het oppervlakkige scenario kwam het wat experimenteel op me over. Ook mocht het lichtgebruik wat meer aandacht krijgen want zulke 'intieme' scènes zouden vurig en warm moeten zijn terwijl het er nu vrij koud uit zag. De muziek is vrolijk en dat moet ook; anders zou de grens tussen porno en film wellicht vervagen. De eerste ontmoeting met die dokter was best geinig en ik kon ook wel glimlachen om de teleurgestelde reactie van die inbreker toen hij Linda wilde verkrachten en zomaar toestemming kreeg. Maar verder is het te langdradig en die pijpbeurten begonnen me werkelijk de keel uit te hangen.

John Lee Hooker schreef:
en die pijpbeurten begonnen me werkelijk de keel uit te hangen.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Off-topic verwijderd.

Is niet om aan te zien,zoveel haren bah!

avatar van cor1946
geen commentaar zonde van de tijd

De porno cultfilm, ondertussen meer dan 40 jaar oud, iedereen heeft hem indertijd in Amerika gezien: zowel de arbeider, directeur, pastoor...in deze tijd zou dit niet meer waar zijn, Amerika is zogezegd preutser geworden, maar het internet wordt overspoeld door bij tijden brutale Amerikaanse porno, ja: als het maar opbrengt. Linda Lovelace, niet haar echte naam, kreeg echter weinig té zien van de opbrengst van deze kassakraker en werd door haar eerste echtgenoot gebrutaliseerd. Later scheidde ze van hem en hertrouwde, kreeg een kind en later stierf ze in een auto ongeval. Ze zou slechts korte tijd in de porno filmindustrie gewerkt hebben maar haar naam was gemaakt.

puckb96 schreef:

Als je hem niet hebt gezien, hoe kun je hem dan beoordelen? Ben je een lesbische non?

avatar van John Milton
Ik moest wel om die diagnose scène lachen, moet ik zeggen. En de soundtrack is wel groovy moet ik zeggen. Maar qua actweerwerk, erotiek en verhaal is het wel heel, heel pover
Al komt het wel een beetje in de buurt van so bad, it's good, moet ik zeggen. Met een beetje fantasie.

Dat zal een bijzondere gewaarwording worden overigens, om als deze zo af is, naar de bios te gaan en Beauty and the Beast (2017) te gaan kijken. Toch wat heel anders....

Neem ik aan.

Drie official lists dit, op ICM. John Milton, wat ben je toch een gecultiveerde jongen.

avatar van Majestics
En dan kom je erachter dat de maffia achter deze film zit...