Deadly Weapons (1974)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Doris Wishman
met Chesty Morgan, Harry Reems en Richard Towers

Chesty besluit de moord op haar vriend te wreken, onderwereldfiguur Larry Beautaine. Ze reist naar Las vegas en krijgt een baan als striptease-danseres. In de nachtclub waar zij werkt ontmoet ze Hook, een van de moordenaars van Larry. Zij lokt hem naar zijn kleedkamer, voert hem dronken en doodt hem door hem tussen twee reusachtige borsten te verstikken. Daarna breekt de hel pas goed los...

avatar van Macmanus
Hahahahahaaaaaaa deze lijkt me wel erg droog.

Hoe beoordeel je zoiets. Gezien met een paar vrienden, die er niet langer dan een half uur naar konden kijken. UUUUH, ik wel. Het vervolg Double Agent 73 is wat beter, uhum, nog zieker. Deze mooie dame heeft nog in een Fellini gespeeld. Harry Reems, de ster van Deep Throat is nu in de Heer.

vreselijk slecht geacteerd, volstrekt ongrappig misbaksel ...
(Niet het minimum omdat er af en toe leuke funky muziekjes te horen waren)
* 1 op 5 *

"Watch the mob get 'busted' when Chesty takes her revenge'

ik zag m op de nacht van de wansmaak, stond nummer 2 in de lijst van slechtste films ooit gemaakt. ik weet alleen niet meer of dit deel 1 of 2 was, het was in ieder geval degene met de langste sterfscene OOIT!

zalige foute klassieker en plat van het lachen van begin tot eind
je kan slecht akteren maar chesty is toch wel 1 van de slechtste aktrices ooit en haar borsten 1 van de grootste
iedereen die voor wansmaak is moet dit gezien hebben
ook een heel foute rol van harry reems

zo slecht en zo fout: I love it! enkel te bekijken door wansmaak-fanaten

djelle
Moeilijke film om te beoordelen. Zowel plezier als ergernis eraan gehad. Het foute gedeelte is sowieso geniaal (gigantische tieten als 'dodelijke wapens', wie verzint zoiets) en lekker over the top uitgevoerd (met "sexy" naaktscenes van 'Chesty Morgan' en haar sollicitatie -het gekke geluidje wanneer de baas opkijkt - als hilarisch dieptepunt) al kon er nog meer mee gedaan geweest zijn.

Lekker fout gaan is altijd goed, maar wanneer het echter zo slecht gemaakt is dat het nauwelijks om aan te zien is is de fun er helaas wel een beetje af. Met belabberd acteerwerk valt te leven, maar met dit soort afgrijselijk montagewerk, afschuwelijk beeldkwaliteit, "effecten" en camerawerk kunnen de grootste tepels ter wereld de zaak nog niet redden. Op momenten worden er zelfs beeldfragmenten van andere films tussengeplakt, erg duidelijk en erg storend. Er is nu en dan sprake van goeie filmmuziek, maar dat zal zowat het enige positieve zijn.

Toch zou ik het aan niemand echt willen afraden, het foute aspect is daar te leuk en uniek voor. En het klinkt misschien raar, maar ondanks alles kon ik met vlagen toch wel wat 'sfeer' -of iets dat erop lijkt- ontdekken. Of het nu aan de goeie bedoelingen/enthousiasme lag of louter aan de score weet ik niet, maar het weet af en toe iets los te weken. Overigens is dit zeker een film dat mensen die -zoals mezelf- wel iets hebben met de vreemdste prul filmmakers ooit uitspuiden (/nieuwsgierig zijn naar 'de uithoeken der cinema'), 'moeten' gezien hebben.

Zeer geschikt voor een avondje (uit)lachen met de (boezem)vrienden, een paar kratjes bier en een gedeeld gevoel voor humor.

avatar van Friac
Ik sluit me helemaal aan bij Djelle.

Deadly Weapons behoort sowieso zeker en vast tot de slechtste films die ooit het daglicht gezien hebben. Echter is de film zo hilarisch fout op talloze vlakken dat hij aangenamer is om te kijken naar andere slechtgemaakte films die zich ofwel te serieus vonden ofwel nu éénmaal vreselijk saai en ergerlijk zijn.

Hier valt er echter heel wat te lachen: eerst en vooral het foute acteerwerk, met Chesty Morgan voorop. In sommige scènes zit ze gewoonweg naar de regisseur te kijken om regieaanwijzingen te krijgen, en tijdens de stripteasescènes tovert ze de meest hilarische blikken tevoorschijn. Als je deze film ziet, krijg je echt medelijden met die vrouw. Ten tweede is er nog de montage en slechte beelden. De eerste vuistslag die wordt uitgedeeld is legendarisch in beeld gebracht en het publiek van de sleazy stripteasetent in Vegas zat duidelijk niet echt in een stripteasetent (maar eerder in één of ander parochiehuis). De plot is ook fantastisch: lege dialogen, repetitieve monologen (hoeveel keer denkt Christel niet bij zichzelf: "I must be crazy!" ???) en absurde situaties De vader die de grote gangster blijkt te zijn, en omdat hij niet naar de gevangenis wil gaan en daarom zonder boe of ba zijn eigen dochter neerknalt.
Ten slotte is er ook nog dat foute seventiessfeertje, met hilarische kledij en decors. Vooral de harige mannen aan het zwembad in hun veel te kleine zwembroek zijn fantastisch.

Eén positief puntje aan deze film, los van de vermakelijkheidsfactor: de muziek. Deze vond ik echt nog fijn om naar te luisteren, lekker swingend en het enige lichtpunt in deze film wat mij betreft.

Eindconclusie: een vreselijk slechte film, die in principe maar een halve ster verdiend, maar owv het feit dat je je er toch mee kunt amuseren krijgt hij er nog een ster bij.

avatar van FatMike
Fantastische film!
Chesty Morgan speelt de sterren van de hemel.
Een, toen, veelbelovend actrice met zeer veel persoonlijkheid.
Deze dame had een ontdekking van Russ Meyer kunnen zijn:
wat een talent!
En wat betreft haar mannlijke slachtoffers: what a way to go!

avatar van Die Hard,Willis
FatMike schreef:
Fantastische film!
Chesty Morgan speelt de sterren van de hemel.
Een, toen, veelbelovend actrice met zeer veel persoonlijkheid.
Deze dame had een ontdekking van Russ Meyer kunnen zijn:
wat een talent!
En wat betreft haar mannlijke slachtoffers: what a way to go!

Helemaal mee eens! Chesty Morgan doet het fantastisch, had niet misstaan in een Russ Meyer film.

avatar van gerwinmaster
Die Morgan is aardig Chesty als ik de filmposter zo eens bekijk..

avatar van otherfool
Do you know that the female breast, known to be the source of life since Eve, can be...

...Deadly Weapons!

Eindelijk deze Nacht van de Wansmaak klassieker kunnen zien, en jongens jongens wat een film... dommer dan dit wordt het gewoon niet! Het idee om de gigantische borsten van de extreem ongetalenteerde en nogal triestige Morgan (of Zsa Zsa zoals ze in de aftiteling staat) als dodelijke wapens te gebruiken is nog het minst idiote aan de film, vergeleken bij de absurde acteerprestaties, afschuwelijke dub of onnozele dialogen.

Hoogtepunt in dezen vond ik persoonlijk de zinloze telefoongesprekjes met de hotel-balie over het al dan niet aanwezig zijn van Mister Hook. Plot (nu ja) twist aan het einde komt ook echt zo heerlijk uit het niets, wat een treurigheid eigenlijk... Wel leuk om de dokter uit Deep Throat nog eens voorbij te zien komen, alleen al om die belachelijk foute jaren '70 snor een bezienswaardigheid.

1* voor de groovy soundtrack, dat 'Hard Selling Woman' heerste gewoon

lijkt me een heerlijke manier om te gaan
ga je op een leuke manier.
vind haar niet onaantrekkelijk.

een scene van deze film komt ook voor in het briljante Serial Mom

avatar van alexspyforever
Zat samen met Double Agent 73 in de DVD case omdat ze in het hetzelfde jaar zijn gemaakt en met Chesty Morgan in de hoofdrol. Ik dacht eerst dat dit een sequel was op Double Agent en dat is ook de reden waarom ik die eerst had bekeken. Maar hoewel de films allebei in dezelfde stijl zijn en met de focus op de gigantische borsten van Chesty gaat het om verschillende verhalen. Persoonlijk vind ik Double Agent 73 boeiender, toch wat meer verhaal en inventiever dan deze. Dit is een simple revenge filmpje eigenlijk dat enkel voor Chesty's boezem het bekijken waard is.