Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Double Agent 73 (1974)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Doris Wishman
met Chesty Morgan, Frank Silvano en Saul Meth

Drugsbaron Toplar is van plan om de zwarte markt te overspoelen met slechte heroïne. Agent 99 probeert erachter te komen wie Toplar is, en als ze ontdekt dat hij een litteken heeft, komt Jane, alias Agent 73, in actie. Jane heeft namelijk camera's in haar borsten geïmplanteerd en moet proberen foto's van de schurk te maken ...

Dit lijkt me een aanrader.

avatar van bioscoopzaal
Ik heb hem helaas nog niet gezien, maar "Deadly Weapons" (die andere film met Chesty Morgan) is alvast een aanrader ...

Het vervolg op Deadly weapons, het acteerwerk is stukken beter(NOT) en Chesty ziet er maar beetje zielig uit. Prima vermaak echter voor liefhebbers van leipe exploitation. Een film als Nude on the Moon of The Amazing Transplant van Doris Wishman vind ik toch wat leuker om naar te kijken.

avatar van zombie
Zeeeer vermoeiende en verontrustende kijkervaring, met nudisten volley en XXL borsten waar continu op wordt ingezoomd. Gelukkig zijn alle zoom-shots onscherp...anders waren mijn oogzenuwen geknapt!
(deze kwam trouwens voor "Deadly Weapons" volgens iMDb).

"Watch out for the booby traps...they're loaded!"

1* uit medelijden.

avatar van dutchtuga
Ongelooflijk lollige jaren 70 exploitation. Zo bizar en smakeloos dat het een regelrechte topper in dit genre genoemd kan worden. Wie bedenkt toch dingen als een geimplementeerde fotocamera in een borst . Good ol 70's

avatar van Mug
Mug
Mijn god, wat een lelijke film!!! Niets, maar dan ook niets is goed aan de film. De gordijntjes, vloerbedekkingen, jurken, glamrockschoenen, bloemvazen, jarretels, en badkamer-tegeltjes spelen naast de grote borsten van Chesty Morgan een hoofdrol. Het is zo vreselijk lelijk. 95% van de tijd dat Chesty aan het woord is, wordt de camera trouwens niet op haar gericht (tja, ze is een Poolse). Ze maakt ook een triestige indruk, compleet aan de drugs als je 't mij vraagt.

Zelfs met al goede bedoelingen, cult- en amusementswaarde, het is gewoon niet meer waard dan 0,5*. Aanrader dus, en nu op zoek naar Deadly Weapons (die nog slechter blijkt te zijn, hoera). Opvallend dat de regisseur een vrouw is trouwens.

avatar van FatMike
Niet zo goed als Deadly weapons, maar ook hier krijgt
Chesty Morgan voldoende gelegenheid haar talenten te
etaleren! Helaas heeft deze dame in veel te weinig films
mogen stralen.

avatar van Drs. DAJA
Ik vind het nou niet echt mooie borsten...

avatar van alexspyforever
Ik had eerst deze bekeken en daarna pas Deadly Weapons. Achteraf gezien had ik het beter omgekeerd gedaan, want DW vind ik een pak saaier en slechter dan deze. Ik vond het wel cool zo een Jane Bond met een overmatige boezem die ze dit keer niet als wapen gebruikte om haar tegenstanders te verstikken maar als camera. De manieren om de vijanden om te brengen waren een pak inventiever. Maar ook hier draait de film vooral om zoveel mogelijk de borsten van Chesty te tonen.

avatar van alexspyforever
Ook deze krijgt van mij een ster erbij. Vooral niet te serieus nemen deze film, gewoon genieten van deze Jane Bond met mega-tieten die haar tegenstanders deze keer op wat creatievere manieren ombrengt dan in Deadly Weapons.

avatar van joolstein
Deze film had een aardig idee en viel geheel tegen verwachtingen in, ook nog enigszins mee. Ik had het heel wat slechter verwacht!

Jane Tennay, een rondborstige agente, nummer 73, krijgt een camera in haar borsten geïmplanteerd.
om bij een stel schurken langs te gaan en zo de identiteit van hun baas te kunnen achterhalen. Dus om heel kort te zijn zien we haar schurken ontmoeten, uitschakelen, en elke keer als ze een foto wil nemen, moesten de kleren uit. Het maakt de film ondanks zijn karige 73 minuten die hij duurt, opvallend eentonig en langdradig. De moord-scène waren nog de moeite waard, soms zelfs best inventief en met bloed. Echter de slaphangende borsten van Chesty Morgan moesten blijkbaar de enige attractie in de film vormen. Die shots waren algauw vermoeiend en al helemaal oninteressant. Daarnaast was het acteerwerk van hoofdrolspeelster Chesty Morgan ook nog eens vreselijk slecht. Het was wel geinig om zo een keer gezien te hebben maar daar houd het wel mee op!