ad

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Sophie Cookson, Mark Wahlberg en Dylan O'Brien

Releasedatum: 9 september 2021

Over Infinite

"Grief. Hallucinations. Pride. Visions & Reminiscence"

Infinite vertelt het verhaal van een groep vrijwel onsterfelijke mannen en vrouwen die door de eeuwen heen worden gereïncarneerd en bekend staan als 'The Infinite'. Om een boosaardige schurk tegen te gaan, moet de groep de hulp inschakelen van een man die lijdt aan schizofrenie. Deze man moet leren te beseffen dat zijn vreemde dromen eigenlijk herinneringen aan voorgaande levens zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

😜
💛
👍
👎

Verfilming van het boek The Reincarnationist Papers van D. Eric Maikranz.

Vanaf 9 september in de bioscoop.

Ik ben benieuwd!

avatar van Uier

Uier

Coole optische illusie in de poster.

avatar van Neder0001

Neder0001

Matig filmpje waar je de nodige vraagtekens bij zet. Ik noem er even een paar:

Bad guys die de wereld willen veroveren omdat ze "sick and tired" zijn van reincarnatie. Tegelijkertijd beschikken ze over technologie om de ziel uit een persoon te trekken en deze in een soort database op te slaan zodat ze niet meer reincarneren... hello?

Good guys die op zoek zijn naar het ogenschijnlijk onvindbare (ik bedoel, Mark Wahlberg's personage is zo'n 40 á 50 jaar oud en we zagen duidelijk dat de reincarnaties by geboorte plaatsvinden) & wereldvernietigende ei waar de bad guys naar op zoek zijn. WAAROM?! Het werd nergens duidelijk dat de bad guys in staat waren om deze informatie uit het hoofd van Mark Wahlberg's personage te trekken. Het voelt een beetje geforceerd aan om er een soort van verhaal van te kunnen maken.

Het lichaam van 'Treadway' is tegen de tijd dat ze er eindelijk achter komen wat 'look inside' betekent zo'n 50 jaar dood, maar nog altijd in mint conditie.

Verder vind ik de super powers zoals het lopen op een transportvliegtuig of het afweren van kogels met een zwaard ook een beetje vergezocht. Er werd gezegd dat de gereincarneerden beschikten over capaciteiten uit hun voorgaande leven maar ik zie niemand dit in past & present nadoen?

Visueel zag het er nog wel lekker uit en het merendeel van de cast viel ook prima mee. Maar het verhaal kon mij weinig boeien.

avatar van Erikb99

Erikb99

Als er een film voorbijkomt met Mark Wahlberg wil dat voor mij niet automatisch inhouden dat ik hem moet zien. Maar hij heeft wel een paar goeie gemaakt dat is ook waar. Boogie Nights uit 1997, of Pain & Gain uit 2013 (mijn favoriete), of de vermakelijke Spenser Confidential uit 2020. Dus nu is Infinite aan de beurt, so here we go...

En wat vond ik er nou van:

De verhaallijn draait om reïncarnatie en dat een klein groepje al hun vorige levens herinneren en daardoor soort van Super Powers hebben door middel van hun kennis. En er is een schurk die daarvan af wil. Mark Wahlberg’s karakter lijdt aan schizofrenie of dat gelooft hij dan. Het is een film geworden waar zoveel uit te halen was geweest maar niets mee gedaan is. Er worden rare beslissingen genomen puur om een bepaald tempo erin te houden. Die qua verhaal nergens opslaan. Natuurlijk is het een actiefilm waarin dingen gebeuren die nooit echt kunnen, maar in deze film hebben ze echt de grens van het belachelijke benaderd. Erg jammer. Aanrader? Zelfs als wegkijkertje moet ik helaas nee zeggen.

avatar van joolstein

joolstein

De sciencefictionroman met de titel The Reincarnationist Papers van D. Eric Maikranz waar deze film is op gebaseerd heb ik niet gelezen, maar ik weet bijna zeker dat er erg veel veranderingen voor deze film moeten zijn aangebracht! Er waren hier best intrigerende ideeën over wat het zou betekenen als een persoon zou kunnen reïncarneren in een nieuw lichaam, maar toch al zijn herinneringen zou behouden. Maar de filmmakers toveren het meeste om naar een Hollywood-actiefilm met een standaard plot. De film kwam niet veel verder dan banale superheldenclichés De goeden (Believers) die proberen te voorkomen dat de slechteriken (Nihilists) de wereld vernietigen. Door de CGI-effecten van de vuurgevechten en in de snelle achtervolgingsscène en de aanwezigheid van Mark Wahlberg bezit de film nog wat amusementswaarde maar verder is het vooral een film die je weer snel bent vergeten. Het is dan ook geheel logische dat men heeft besloten om de film te droppen op het streamingplatform Paramount+

avatar van voyager77

voyager77

De blik die Markie mark doorheen de film maakt namelijk 'hoe de f**k ben ik in deze troep beland' doet na een kwartier ook zijn intrede bij de kijker in de vorm 'waarom ben ik naar deze troep aan het kijken'.

Waarschijnlijk had hij effe wat geld nodig om nog een nieuwe Wahlburger(s) te openen.

avatar van kakstoel1

kakstoel1

nou dit is echt mijn soort film love it

Helaas Mark Wahlberg weet de film niet te redden.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Totaal overbodig Marky Mark vehikel.

En wanneer houden we een keer op met (oa.) die flauwekul dat Japanse zwaarden zo goed waren?

avatar van voyager77

voyager77

LoL , is me net iets opgevallen. Deze film is in zekere zin een copie van The Old Guard uit 2020. Dat was ook al geen hoogstandje vd cinema maar wel stukken beter dan deze. De acteur Chiwetel Ejiofor speelt in beide mee , waarschijnlijk toeval maar tis zoiets dat er uit steekt.

avatar van AniSter

AniSter

Om te beginnen bij het einde: lachwekkend en de morele preek door de voice over sloeg ook nergens op. Voor de actiescenes scoort de film voor mij wat hoger dan menige andere film. Helaas zaten er ook een aantal 'behoorlijk nep' momenten in. Het verhaal was op zich interessant, neigde meer naar het genre mystery, maar de uitwerking was een stuk minder en 'Heinrich' Wahlberg vond ik niet zo'n goed keuze voor de hoofdrol. Hijzelf ook niet, geloof ik. Er zat in ieder geval genoeg vaart in de film en enkele mooie shots. Het was niet vervelend om hier naar te kijken, maar een tweede keer zit er niet in.

avatar van DreamTech

DreamTech

Nou lekkere actie film hoor in deze slechte film tijd al die kritiek en ophef voor deze film als je het niet bevalt kijk dan niet simpel !!

avatar van schumacher

schumacher

Leuke aktie film.

1ste deel was goed, er tussen zakte het een beetje in en erna was het weer goed.

Geene topfilm maar wel een leuke aktie film.

De hele slechte reviews deel ik niet.

Natuurlijk zijn bepaalde scenes vd pot gerukt maar het is en blijft film.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Mja... Op zich best vermakelijk, redelijke actie en de cast kan er ook best mee door. Het ziet er allemaal ook niet slecht uit qua cgi/sfx. Over het geheel genomen goed te doen maar helaas is het einde behoorlijk ruk, een halfje eraf daarvoor. Kom ik uit op 2,5.

avatar van Mondragon

Mondragon

1 ster voor de moeite. Wat een bocht weer.