• 8.484.961 stemmen

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Sophie Cookson, Mark Wahlberg en Dylan O'Brien

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Infinite

"Many lives. Unlimited potential."

Infinite vertelt het verhaal van een groep vrijwel onsterfelijke mannen en vrouwen die door de eeuwen heen worden gereïncarneerd en bekend staan als 'The Infinite'. Om een boosaardige schurk tegen te gaan, moet de groep de hulp inschakelen van een man die lijdt aan schizofrenie. Deze man moet leren te beseffen dat zijn vreemde dromen eigenlijk herinneringen aan voorgaande levens zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1940 stemmen

Haha, ik had deze film aangezet op basis van de IMDB plotsamenvatting: A man discovers that his hallucinations are actually visions from past lives.

Meer stond er niet. Dat klonk alsof het van alles kon zijn, misschien iets existentialistisch. Dat kon ik nog wel aan mijn vrouw kwijt.

Maar tijdens de eerste seconden las ik de samenvatting op Moviemeter en toen toch maar snel een andere film opgezet Anders moet ik Mannenharten deel 6 en 7 kijken als herstelbetaling...

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vond dit juist een hele fijne wegkijker. Genoeg actie en de film kakte niet in. Ik vind het maar een lage waardering, maar ach, smaken verschillen nu eenmaal he. Zo vond ik Inception een zwakke film, en die vond juist iedereen helemaal geweldig. Ach ja.

Het begon nog wel met een aardig idee (ik zie hier dat het van een bekend boek komt dat ongetwijfeld dan ook veel interessanter zal zijn dan deze film), maar werd echt alsmaar slechter.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1940 stemmen

Ja weet je, ik word hier gewoon te oud voor denk ik.

Het idee achter Infinite is wel intrigerend. Wat als je kunt reïncarneren en daarbij al je herinneringen en vaardigheden behoudt en meeneemt naar het volgende leven?

Terwijl je als kijker heel even mag snuffelen aan dat idee blijkt de film ineens een heel andere kant op te gaan. Er blijken 2 kampen te zijn die elkaar al millennia lang bestrijden. En ze beschikken ook over uiterst geavanceerde technologie en een geheime basis op een afgelegen eiland waar de Thunderbirds een puntje aan kunnen zuigen.

Maar echt geheim is het niet, want zodra de slechterik er zin in heeft valt hij binnen en is het binnen een minuut gedaan. Terwijl de goodguys trucjes uithalen met het geheugen van Mark Wahlberg, zit dezelfde slechterik zomaar mee te kijken middels een video verbinding op zijn iPad vanuit het casino. Ook verzamelt hij zielen op USB sticks. Kan allemaal.

Met andere woorden: waar je geest eerst nog geprikkeld werd met een interessant stukje filosofie, mag je verstand na een kwartier volledig op nul.

Alles draait om een doomsday device die weer eens alles kan vernietigen, ditmaal in de vorm van een ei. Het ei zelf kan overigens niets, je moet er wel een bom omheen bouwen. Enfin.

Dat ei wordt door Mark Wahlberg in zijn vorige leven verstopt in zijn eigen lichaam. Dat lichaam wordt bewaard en ingevroren, zonder kleren nota bene, maar niemand valt het op dat er een verse wond in zit. Op het laatst ontdekt Mark Wahlberg nog wat geheime krachten die hij bezit, die niet worden uitgelegd noch waar verder iets noemenswaardigs mee wordt gedaan.

Verder voelt hij ineens een diepe vriendschap met mensen die hij nog maar drie kwartier kent. Ook worden we als kijker geacht een reet te geven om de sidekicks wanneer ze solo ten strijde trekken. Nee ga weg en doe Mark Wahlberg weer in beeld.

Het hele verhaal is een totale minachting van de kijker.

Als ik nog iets positiefs moet noemen, dan vind ik het eindbaas gevecht wel origineel waarbij je op een gegeven moment niet meer weet wat boven en onder is. Als je dat al meekrijgt: want waarschijnlijk ben je nog te druk met het trekken van je haren uit je hoofd uit ergernis over 's werelds meest debiele motorstunt die er aan vooraf gaat.

Verder is nagenoeg alles slecht, en wat niet slecht is, is totale bagger.

2 sterren

scorsese

Matige film waarin een man erachter komt dat hij meerdere levens heeft gehad. Op zich een origineel verhaal over reïncarnatie. Echter is de strijd tussen twee groepen waar het in de film voornamelijk om draait een stuk minder origineel. Ditzelfde geldt voor het hoofdpersonage waar meer had in gezeten. Het helpt dan ook niet echt dat Mark Wahlberg niet echt op zijn plaats is hier. Vervelend wordt het niet, maar vanwege de ongebruikte potentie net geen 3.0 sterren.

avatar van rep_robert

rep_robert

Fuqua teert al zijn hele carrière op Training Day, maar meer dan wel oké films weet hij verder ook niet te maken.

De premisse van Infinite is wel aardig, maar zodra de film begint met tenenkrommende voice-over, gevolgd door een bloedeloze autoachtervolging, ben ik eigenlijk vanaf het begin al uitgecheckt. Daarnaast voelt het allemaal te gehaast. Het concept komt nooit lekker uit de verf en er hing voor mij een te groot young adult fantasy sfeertje over dit hele verhaal heen. Met als gevolg dat ik geen van de acteurs geloof in de rol die ze spelen. Het is allemaal veel te serieus. Dit had zoals de film nu is beter als YA gepresenteerd kunnen worden met wat luchtigheid erbij. Dat past beter bij dit soort hap slik weg filmpjes.

Nu zit ik naar een zooi acteurs te kijken in een dom en overhaast gepresenteerd verhaal dat episch probeert te zijn, maar dat niet is. Ook hier was het wellicht iets dat in een serievorm veel beter uit de verf was gekomen met die twee verschillende groeperingen waarvan ik nu alweer de namen kwijt ben. Nu is het eerste half uur een grote expositie scène zonder dat het je weet te pakken.

De productiewaarde is aardig, maar ik ben de film alweer vergeten terwijl ik dit aan het typen ben.

avatar van redmirow

redmirow

Ik snap de lage waardering niet zo goed, ik had aan de hand van de recensies een verschrikkelijk slechte film verwacht. Maar mijn verwachtingen zijn overtroffen door een lekkere matrix achtige film met goede hoofdrol spelers. Een creatieve film die geen moment verveeld.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Vond het wel aardig, genoeg actie en mooie vrouwen

avatar van jipt

jipt

Had hier nog nooit van gehoord en op basis van de synopsis op Amazon aangezet. Bleek een lekkere overdreven film a la matrix te zijn, dat lekker aan de haal gaat met een sci-fi universum. Er worden ook een hoop leuke visuele trucjes uit de kast gehaald en er zitten wat dikke actie scenes in. 4*

Onderhond

Beter dan menig film die wel in de bios speelt, inclusief Marvel & Bond. Korter, snediger.

avatar van Leander112

Leander112

Zo nu en dan behoorlijk overdreven en verwarrend, met iets te veel fast & furious actie

avatar van DonR4mon

DonR4mon

Captain Pervert schreef:
Ja weet je, ik word hier gewoon te oud voor denk ik.

Het hele verhaal is een totale minachting van de kijker.

Verder is nagenoeg alles slecht, en wat niet slecht is, is totale bagger.

2 sterren
en dan toch nog 2 sterren geven, ben benieuwd wat je dan echt echt echt heel veel, heeeel veeeeel slechter vindt

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Sommige actiescenes waren echt te langdradig ook al waren ze mooi gemaakt. Concept is gewoon lekker en goed!