• 470.541 acteurs
  • 285.327 gebruikers
  • 8.181.141 stemmen
Avatar

Nieuwe film 'Infinite' met Mark Wahlberg krijgt er van langs in de recensies

Zaterdag 12 juni 2021 om 16:30, door Thijs van der Wel

Soms gebeurt het dat er films door alle recensenten rechtstreeks naar de prullenbak worden verwezen. Dit keer gaat die twijfelachtige eer naar de nieuwe film met Mark Wahlberg, genaamd Infinite. Niet alleen vinden de critici het acteerwerk van Wahlberg niet best, ook het hele plot van de film kan weinig potten breken. Het is daarom niet verbazingwekkend dat de film op Rotten Tomatoes nog geen 20% weet te halen, wat een ronduit dramatische score is.

De bedoeling van Infinite was om een science-fiction thriller te zijn, waarin het karakter van Mark Wahlberg erachter komt dat hij een zogenaamde 'Infinite' is, een persoon die na zijn dood reïncarneert in een ander mens, zonder vaardigheden en herinneringen van zijn vorige levens te verliezen. Een deel van deze Infinites wil hun krachten gebruiken om de mensheid te helpen, en een ander deel wil, omdat de herinneringen hen kwellen, de mensheid volledig vernietigen zodat de cyclus doorbroken wordt. Variety noemt het plot "een ontzettend dom idee", en stelt dat de film alle geloofwaardigheid verliest zodra blijkt dat de grote slechterik een wapen heeft dat alle oude herinneringen uit het brein van een Infinite kan schieten. "Dit is wanneer de film nergens meer op slaat. Als [de schurk] niet meer gekweld wil worden door alle oude herinneringen [...] is het toch veel makkelijker om zelf een van deze kogels te nemen?" De recensie sluit af met het statement dat er meer en meer plot holes in de film ontstaan, en uiteindelijk dat de hele film doet instorten. Rolling Stone voegt hieraan toe dat de doorgaans boeiende strijd tussen goed en kwaad wel erg vlak gemaakt is, en dat het script zo veel info dumpt dat "de dialoog na een tijdje begint te klinken als het wanhopige geluid van een verstopt toilet."

Karakters zonder karakter

Een ander kritiekpunt is dat karakters slecht uitgewerkt zijn, niet goed geacteerd zijn of allebei. Zo heeft The Hollywood Reporter geen goed woord over voor Wahlberg die volgens de criticus nog nooit zo weinig expressie heeft getoond in een film. Ook stelt de recensie dat Wahlberg, die constant een frons op zijn gezicht heeft, totaal geen charisma toont in de film. De recensent van The Guardian is het hiermee eens, en zegt dat "Wahlberg nagenoeg niets toevoegt aan zijn rol en alleen verveeld dezelfde dingen doet die hij altijd heeft gedaan." Ook stelt The Guardian de vraag wat Chris Evans, die origineel gecast was, met de rol had gedaan en beantwoordt die met het antwoord dat er waarschijnlijk weinig goeds uit de rol was te halen. Alleen Chiwetel Ejiofor kan op goedkeuring van de Britse krant rekenen, aangezien hij in tegenstelling tot de rest wel laat zien dat hij plezier heeft in zijn rol van de schurk van de film.

Infinite is in de VS op de streamingdienst Paramount+ uitgekomen. Of en zo ja, waar, de film in Nederland uitkomt is nog niet bekend.

Ook interessant