Greetings (1968)

geregisseerd door Brian De Palma
met Jonathan Warden, Robert De Niro en Gerrit Graham

Door zich voor te doen als rechtse militant probeert een vriend van amateur filmregisseur John Rubin (Robert De Niro) de dienstplicht te ontlopen.

avatar van Mischa
Jos2 schreef:

Het vervolg (Hi Mom!) is leuk.

Heb Hi Mom! net gekocht; hoop dat je gelijk hebt, want Greetings duurt op een gegeven moment wel HEEL erg lang.

Mischa schreef:

Is ie (Hi Mom) op dvd?
Met name het stuk met het theater vond ik goed. Greetings vond ik te saai..

Justice4All
Ik heb 'em gehuurd en ik denk dat ik spijt heb. maar ach... we shall see.

Justice4All
Justice4All schreef:

Ik heb 'em gehuurd en ik denk dat ik spijt heb. maar ach... we shall see.
Nou ik heb degelijk spijt van gekregen. Film is geen ruk aan. 1*

avatar van xangadix
Ik vond deze wel sterk.

Geslaagde sixties komedie met een uitermate grappige Robert De Niro, fantastiche jaren zestig sfeertje, een paar hilarische scènes en wat platte maar zeer leuk geflipte personages. Ook de soundtrack is dik in orde, met de legendarische titelsong als hoogtepunt, werkelijk prachtig nummer die de film meerwaarde geeft. Kortom, heb me erg goed weten te amuseren met dit vroege toppertje van De Palma.

*** ½

Jos2 schreef:

Deze ook.

Jos..

Bij nader inzien stem verlaagd naar 3*

Jammergenoeg niet altijd even leuk deze film..

avatar van chiquita
Ik heb me prima weten te amuseren bij deze van de Palma. Het is een zeer realistische protestfilm dat misschien geen centrale verhaallijn bevat, maar dit tast het satirische boodschap die talloze komische scènes uitbeelden niet aan. Vermakelijk!

Greetings is trouwens de eerste film in de VS die een X-rating ontving vanwege het heikele thema.

niels1990
Ik kocht deze film omdat ik benieuwd was naar het debuut van De Niro, maar wat ik te zien kreeg was een ontzettend domme satire.
Maar ja, De Niro en De Palma moesten ook ergens beginnen. 2 sterren

Heerlijke eind jaren zestig satire van De Palma met bijzonder grappige situaties en een goed opgebouwd verhaal. De Palma uit zijn krtitiek tegen de oorlog in Vietnam en de moord op J.F. Kennedy op een luchtige manier. Treffend want de oorlog in Vietnam en de moord op Kennedy en al de leugens en verdraaingen daaromheen is niets minder dan hilarisch. De media geeft het hele gebeuren een menselijk jasje en het volk gaat mee. Als er een schaap over het dam is volgen er meer.

De Palma weet zijn boodschap goed over te brengen en of je het er mee eens ben of niet, de man heeft stijl. Laten we dat voorop stellen. Kortom, een sterk debuut van een man die zijn vak goed kent, geen kinderkoor maar cinema zoals het hoort. Verveelt geen moment en genoeg inhoud. De Palma heeft het altijd al in zich gehad, zo lijkt het.

Snel het (betere) vervolg kijken, Diesel.

Robert De Niro als voyeur super heb echt dubbel gelegen

een goed opgebouwd verhaal daar ben ik het niet echt mee eens ,Diesel. Ik vond het meer lijken op een aantal fragmenten over verschillende 60's onderwerpen aan elkaar geweven.

Zaten wel een aantal grappige scene's in, vooral die voyeur scene van robert de niro, of die scene in die boekwinkel.

Over het algemeen een best grappige film maar niks heel speciaals.

avatar van pjutter
erg saai, veel te lange conversaties.
er waren wel een aantal erg leuke grappen, maar veel was te flauw
2**

avatar van Querelle
Was vannacht op BBC. Ik had Hi mom al gezien en die vond ik geweldig. Dus ik was erg nieuwsschierig naar deze. Ik ben niet teleurgesteld, greetings is al net zo brutaal en hilarisch als hi mom, al vind ik hi mom wel beter. Jammer dat de Palma alleen in het begin van zijn carriere experimenteel was. Vanaf sisters heeft hij wel goeie films gemaakt, maar het scherpe randje was er wel af. (scarface uitgezonderd)

avatar van thomzi50
Wist niet helemaal wat ik er mee aan moest. Ik heb me niet echt vermaakt tijdens het kijken maar het werd nergens echt saai. Er gebeurde niet echt veel en het was ook niet echt grappig. Alles een beetje, dus niets helemaal. Ik miste het idee erachter een beetje, maar ik vond soms de conversaties en scènes wel de moeite waard. Toch een beetje vreemd, Greetings, voorlopig het nadeel van de twijfel met 2,5*; Maar dan wel binnenkort her-zien

avatar van AGoos
Ik vond hem, ondanks een aantal leuke ideeen, behoorlijk saai. de enige reden om deze film te kijken was een debuterende robert de niro...dat is in ieder geval gelukt..ik heb hem gezien;)

avatar van niethie
OoIt een keer voor een schijntje op dvd gekocht, ik kan me herrineren dat ik het wat flauwtjes vond, De Niro deed het leuk maar en het simpele verhaaltje weet een net als zijn opvolger Hi Mom een goed tijdsbeeld te weergeven alleen is dat in die tweede- stukken beter gelukt.

2,5 sterren

avatar van fappie
De film heeft opzicht een mooi sfeertje, maar heel boeiend wordt het niet. Robert De Niro doet het daarentegen niet slecht.

Vroege de Palma film en het debuut van mega ster De Niro de film zelf stelt niets voor en is alleen bijzonder door de rol van De Niro.

Niet om door te komen...Gemaakt door een generatie die overal kritiek op had behalve op zichzelf. Wat wel grappig is dat ik als zestiger veel dingen herken. Dat puberachtige vrolijke gedoe. De Niro geeft de film nog een halve ster. (.... Praatten wij in die tijd zoveel? Over absolutely niks?)

avatar van witboek
Leek saai, maar dat is het niet. Eerder een weerspiegeling van die periode.