Flirting with Disaster (1996)

geregisseerd door David O. Russell
met Ben Stiller, Patricia Arquette en Téa Leoni

Vijf maanden na de geboorte van zijn zoon is het voor Mel Coplin nog onmogelijk om zijn kind een naam te geven. Pas als hij zijn eigen biologische ouders heeft ontmoet en hij ontdekt wie hij echt is, wil hij een naam aan het kind geven. Samen met zijn vrouw Nancy en de sociaal werkster Tina Kalb reist hij naar California om zijn biologische ouders te ontmoeten, maar het blijkt dat Mel door een administratiefout naar een verkeerd adres is gestuurd. De zoektocht wordt toch voortgezet, maar niet zonder enige complicaties.

neo (crew)
dezer film bewijst maar weer eens wat voor een talent ben stiller voor komedie heeft.

avatar van John Doe
Zeker Neo, en ik ben voor het eerst degene die de hoogste waardering van iedereen voor een film geeft, goed verhaal, heerlijke humor.

neo (crew)
Ik zou de vlag meteen buiten hangen

avatar van Hilarious
Saaie film. Ben Stiller acteerde wel goed en er zitten wel een paar leuke momenten in, maar dat is ook alles. Vooral naar het einde toe was deze film echt vervelend.

Nja, niet waard om de naam komedie te dragen, heb amper gelachen met deze film, niet echt een goede film.

avatar van xenne
ik vond hem wel vermakelijk, niet echt een film waarbij je plat ligt van het lachen, maar die je toch de hele tijd een goed gevoel geeft. het verhaal is hilarisch en origineel, de cast is top, Téa Leoni nog steeds bloedmooi in deze grappige roadmovie... 3

avatar van nummervlinder
Ik vond hem best wel grappig, dingen zoals het hele vrachtwagengedoe, de moeder die dan niet zijn moeder was, met zo dat zij zei dat hij in 1963 geboren, was en dat hij het op de duur zelf niet meer wist, Lonny de broer en dan ook dat die ene politieagent door dat LCD-drug zo gek werd als wat...

avatar van nightbreed
Grappig filmpje

avatar van frankenstein
hiervoor werd een andere film op rtl4 uitgezonden

avatar van tommykonijn
Niet echt de slechtste Film van Ben Stiller maar ook niet echt zijn beste want : There's Something About Mary en Night At The Museum waren vond ik toch nog wel beter maar hij was dan weer dan bijvoorbeeld : The Heartbreak Kid en Zoolander eigenlijk vond ik hem ongeveer even goed als Along Came Polly dus Gemiddeld en verder vond ik het verhaal niet overdreven Goed Ingedacht maar het was over het algemeen wel leuk om te zien dus kortom : Een zéér Vermakelijke en Leuk-Flauwachtige Komediefilm.

***

Met deze geweldige cast viel de film me toch wat tegen. Voor een komedie is het allemaal net wat te flauw. Niet een slechte film, maar ook niet echt een hele goede.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk wegkijk filmpje met redelijke soms wat flauwe acteer prestaties maar over het algemeen een film die goed was uit tezitten.
De film had hoger kunnen scoren als het einde beter was uitgewerkt.. want het verhaal opzich was boeiend genoeg en de personages vermakelijk om naar te kijken.
Ik hou het gewoon bij een goede ouderwedse 3 sterren

Dick2008
Eigenlijk is Ben Stiller wel een leuke acteur maar hoe meer films ik van hem zie hoe minder de films worden. Overdreven druk gedoe in deze film waarvan ik vind dat er weinig te lachen viel. Jammer maar misschien kan ik het nu maar beter bij de Meet the parents/Fockers films houden, waarin hij goed laat zien hoe leuk hij kan spelen.

avatar van Filmkriebel
Wat een slechte film. Ongrappig, slaapverwekkende monotone dialogen en storend flauwe grappen die maar niet willen ophouden, verschrikkelijke acteurs met Ben Stiller voorop in een neurotische relatiekomedie waarbij alles uit de hand blijft lopen. Het is wellicht de bedoeling dat je al proestend van de ene scène naar de andere gaat, en hoe verder je vordert, hoe meer je gaat proesten. Prima, alleen werkte het dus niet. Vooral van Arquette, Jenkins en Brolin ben ik veel beter gewend. Lang geleden dat ik nog eens zo'n drol zag..

Redelijk.

Het type "zwarte" comedy waar ik 15 jaar geleden wel ontvankelijk voor geweest zou zijn. Tegenwoordig erg braafjes uiteraard, maar de steeds verder uit de hand lopende situatie (en dan vooral uiteindelijk met het meth koppel) zou mij wel gelegen hebben.

VInd het nog steeds wel vermakelijk, maar echt groots is het uiteraard niet. Stiller in een redelijk rol, Arquette en Leoni spelen ook aardig mee. Nog wat leuke bijpersonages, links en rechts wat grappige situaties en geslaagde grapjes, maar veel meer valt er ook weer niet te halen.

Naar moderne normen is het allemaal wat braaf en makjes uitgewerkt. Russell verder ook wel een redelijk regisseur, maar een echte fan word ik niet denk ik.

Raar laag gemiddelde voor zo'n leuke film. O. Russel bewijst maar weer eens een van de beste komedie regisseurs van zijn tijd te zijn. Het is een kleurrijke en prettig gestoorde film. Een grappig verhaaltje, leuke momenten (you're not good B and B people) en prima komedie acteurs die het naar hun zin hebben. Af en toe wat op het randje qua irritatie, maar het blijft toch vooral erg aangenaam. 4 sterren.