Genre: Drama / Romantiek
Speelduur: 134 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Canada
Geregisseerd door: Ang Lee
Met onder meer: Jake Gyllenhaal, Heath Ledger en Anne Hathaway
IMDb beoordeling:
7,7 (413.306)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 16 februari 2006
Beleef deze film nu bij Pathé! (re-release) TIPOn Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vanaf donderdag 12 februari in 72 bioscopen (re-release)
Plot Brokeback Mountain
"Love is a force of nature."
Twee jonge mannen ontmoeten elkaar in de zomer van 1963 en komen tot een onverwachte band. Ze hoeden samen schapen op Brokeback Mountain. Als de klus er op zit gaan ze ieder hun weg en brengen langzamerhand orde in hun bestaan. Een hernieuwde kennismaking, jaren later, brengt alles aan het wankelen. De gevolgen van de diepe band, die nog steeds blijkt te bestaan, dreunen door. De kracht van de liefde wordt danig op de proef gesteld.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,7 / 413306)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Brokeback Mountain (BoekMeter)
- Brokeback Mountain (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Canal Digitaal
Social Media
Acteurs en actrices
Ennis Del Mar
Jack Twist
Alma Beers
Lureen Newsome
Joe Aguirre
Cassie Cartwright
Lashawn Malone
Randall Malone
Jack's Mother
Alma Del Mar Jr. (age 19)
Reviews & comments
smiley3
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
tja dat einde..ik had t idee dat heath zelfmoord ging plegen..
Riddick
-
- 434 berichten
- 650 stemmen
Toch maar ge-edit.
Ik vond het best een goede film.. Alleen soms wat overdreven neergezet. Toch wel een goede stap van Ang Lee. 3,5*
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Jullie zullen me gek vinden maar het thema homosexualiteit vond ik eigenlijk ondergeschikt in deze film. Ik vond het gewoon een schitterend en tragisch liefdesverhaal, dat ons verteld dat we altijd ons hart moeten volgen.
Dat het belangrijkste in het leven is dat je bij degene bent van wie je daadwerkelijk houdt. Dat je altijd voor je eigen geluk moet kiezen en niet dat van een ander want dan kan je wel eens zo ontzettend eenzaam eindigen zoals in deze film wordt weergegeven.
Wat betreft de helaas nog steeds bestaande onverdraagzaamheid tegen homosexualiteit die door deze film toch ook ook weer een beetje aan het licht kwam ( gezien sommige reacties, vooral uit de US natuurlijk): het is wel typerend dat de reacties die deze film bij sommigen heeft ontlokt, juist de reden is dat de hoofdpersonen uit dit verhaal niet bij elkaar durfden te zijn.
Rua
-
- 215 berichten
- 345 stemmen
Jullie zullen me gek vinden maar het thema homosexualiteit vond ik eigenlijk ondergeschikt in deze film. Ik vond het gewoon een schitterend en tragisch liefdesverhaal, dat ons verteld dat we altijd ons hart moeten volgen.
Dat het belangrijkste in het leven is dat je bij degene bent van wie je daadwerkelijk houdt. Dat je altijd voor je eigen geluk moet kiezen en niet dat van een ander want dan kan je wel eens zo ontzettend eenzaam eindigen zoals in deze film wordt weergegeven.
Wat betreft de helaas nog steeds bestaande onverdraagzaamheid tegen homosexualiteit die door deze film toch ook ook weer een beetje aan het licht kwam ( gezien sommige reacties, vooral uit de US natuurlijk): het is wel typerend dat de reacties die deze film bij sommigen heeft ontlokt, juist de reden is dat de hoofdpersonen uit dit verhaal niet bij elkaar durfden te zijn.
Ik vind je helemaal niet gek, vind juist dat je het heel goed omschrijft!
Safri
-
- 867 berichten
- 1593 stemmen
Hier zit een vrouw te schrijven hoe 2 mannen een sexuele relatie ZOUDEN KUNNEN KRIJGEN. En dat is zo onvoorstelbaar sneu gedaan, en vooral ongeloofwaardig.
Nou, dat kan toch op deze manier gaan? Ik snap dit niet. Of worden mannen op een totaal andere manier op elkaar verliefd dan man-vrouw?
Afijn 3 *
setsuna1987
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Wel oke deze film. Niet super, maar ook niet slecht. A movie for a rainy day 
//cijfer: 3,0
Cupido
-
- 523 berichten
- 1911 stemmen
Jullie zullen me gek vinden maar het thema homosexualiteit vond ik eigenlijk ondergeschikt in deze film. Ik vond het gewoon een schitterend en tragisch liefdesverhaal, dat ons verteld dat we altijd ons hart moeten volgen.
Dat het belangrijkste in het leven is dat je bij degene bent van wie je daadwerkelijk houdt. Dat je altijd voor je eigen geluk moet kiezen en niet dat van een ander want dan kan je wel eens zo ontzettend eenzaam eindigen zoals in deze film wordt weergegeven.
Wat betreft de helaas nog steeds bestaande onverdraagzaamheid tegen homosexualiteit die door deze film toch ook ook weer een beetje aan het licht kwam ( gezien sommige reacties, vooral uit de US natuurlijk): het is wel typerend dat de reacties die deze film bij sommigen heeft ontlokt, juist de reden is dat de hoofdpersonen uit dit verhaal niet bij elkaar durfden te zijn.
Dus Brokeback Mountain is uiteindelijk niet Hollywoods taboedoorbrekende 1e gayfilm geworden? En ik dacht nog wel dat Lee met de film een eerlijk portret van een homorelatie wilde weergeven met de bijbehorende kenmerken van zo'n relatie (want ik geloof niet dat een homorelatie zoveel hetzelfde is als een heterorelatie).
Homoseksualiteit was dus eigenlijk helemaal niet het thema in deze film, bedoel je dat? Nee eigenlijk bedoelde je dat niet, want in je laatste alinea lijk je te zeggen dat homofobie juist wél het grote probleem is in de film. Is Brokeback Mountain nu 'gewoon' een schitterend en tragisch liefdesverhaal of is het nu een blik op de liefdesrelatie van 2 homo's die lijden onder de (nog steeds heersende) maatschappelijke homofobie? Ik ga met een halve ster verlagen denk ik.
Rua
-
- 215 berichten
- 345 stemmen
Dus Brokeback Mountain is uiteindelijk niet Hollywoods taboedoorbrekende 1e gayfilm geworden? En ik dacht nog wel dat Lee met de film een eerlijk portret van een homorelatie wilde weergeven met de bijbehorende kenmerken van zo'n relatie (want ik geloof niet dat een homorelatie zoveel hetzelfde is als een heterorelatie).
Hollywoods 1e gayfilm was het zeker niet, daar zijn er al meerdere aan vooraf gegaan.
En waarin verschilt een homorelatie met een heterorelatie volgens jou? Wat zijn de "kenmerken"?
Ze zegt niet dat homoseksualiteit niet het thema van deze film is, ze zegt dat ze het thema ondergeschikt vond aan het schitterende en tragische liefdesverhaal, iets wat ik ook in veel recensies heb gelezen en waar ik het overigens wel mee eens ben.
Het is allebei!
En waarom de conclusie met een halve ster te verlagen? 
Snap ik niet helemaal.
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
De regiseur kan zoveel willen weergeven wat hij wilt, maar als mijn mening anders is dan kan dat toch !?! Moeten we dan blindelings de visie van de regiseur volgen ?? Nee toch zeker !! Ik ontken niet dat dit een film over de liefde tussen twee mannen is. Een "gayfilm" zoals jij dat noemt. Voor sommigen misschien taboedoorbrekend ( zoals blijkbaar voor jou ) maar zeker niet de eerste. Maar ik vond dat niet het belangrijkste aan de film. Big deal !
Zeg nou eens eerlijk. Door deze film te kijken weet jij opeens helemaal hoe het zit in een relatie tussen homo's ? Lijkt me niet want iedere relatie is verschillend. Dus wederom: het liefdesverhaal staat voor mij boven het feit dat het om 2 homo's gaat.
En die maatschappelijke homofobie kwam in de film nou ook niet echt naar boven. Het werd zeker aangehaald maar het enige wat ik daarover zag was dat hij op het laatst door een groep boze mannen in elkaar geslagen werd. En dat ze niet voor elkaar durfden te kiezen kwam volgens mij mede door de maatschappelijke homofobie maar dat was ( in mijn opinie ) niet de enige of de belangrijkste reden.
Toch zeker niet omdat ik mijn eigen persoonlijke mening hierover heb ? Ik mag hopen van niet. Dat zou niet best zijn. Ieder heeft zijn persoonlijke mening over een film, dat moet geen invloed moeten hebben op jouw stemming voor deze film. Dus ik hoop niet dat je dat bedoelde.
Cupido
-
- 523 berichten
- 1911 stemmen
Hollywoods 1e gayfilm was het zeker niet, daar zijn er al meerdere aan vooraf gegaan.
En waarin verschilt een homorelatie met een heterorelatie volgens jou? Wat zijn de "kenmerken"?
Ik ben niet homoseksueel (althans ik geloof van niet) dus specifieke kenmerken kan ik niet noemen, maar ik mag aannemen dat 2 mannen bij elkaar een ander soort chemie oplevert als bij een man en een vrouw, met betrekking tot hormonen bijvoorbeeld. Dit bleef nogal oppervlakkig naar mijn idee en Lee lijkt zich dan ook totaal niet verdiept te hebben in verschillen.
Daarbij vond ik enkele scènes nogal kortzichtig en knullig. Neem nou…de eerste seksscène waarin geen enkele passie of tederheid wordt getoond. Niks niet hartstochtelijke zoen, het is gelijk de broek naar beneden en stoten maar! (zonder ooit 2 harige konten te laten zien want dat gaat natuurlijk te ver)…Je ziet de makers van de film al denken: ‘hiermee trekken we miljoenen nieuwsgierige mensen naar de bioscoop en hebben we toch maar weer een taboe doorbroken, dus op naar die oscar!’ Triest dieptepunt is toch wel…de seksscène tussen Ledger en zijn chick waarin manlief zich op een gegeven moment realiseert dat anale penetratie toch wat soepeler gaat dan vaginale…Ik zou dit als homo nogal beledigend vinden, want dit is toch 1 van de grootste clichébeelden die er over homoseksualiteit bestaat?! Ik ken genoeg homo’s die iets anders beweren dan deze film.
Ze zegt niet dat homoseksualiteit niet het thema van deze film is, ze zegt dat ze het thema ondergeschikt vond aan het schitterende en tragische liefdesverhaal, iets wat ik ook in veel recensies heb gelezen en waar ik het overigens wel mee eens ben
Het boek was destijds geschreven naar aanleiding van de moord op een homoseksuele jongen. In plaats dat Lee dit gegeven aanscherpt in de film laat hij de kijker zelf maar suggereren wat...de oorzaak is van Jacks dood…Waarom dit zo delicaat wegschuiven en niet duidelijk maken?
Het verhaal van de film speelt zich af in een tijd waarin homoseksualiteit automatisch gekoppeld wordt aan homofobie. De film een universeel liefdesverhaal noemen (waarmee iedereen zich zou kunnen identificeren) betekent in dit geval dus het ontkennen van deze homofobie. Het gaat hier verdorie over homoseksualiteit in de jaren 60 van conservatief Amerika, niet over Sleepless in Seatle! Lee benadrukt nota bene halsstarrig dat Brokeback Mountain niets anders is dan een universeel liefdesverhaal en dat wordt in de film maar al te duidelijk, wat een kneus. Er is niets maar dan ook niets universeels of gewoons aan een dergelijke liefde in die periode.
Het is allebei!
Het is het één of het ander.
En waarom de conclusie met een halve ster te verlagen?

Snap ik niet helemaal.
Al schrijvende realiseer ik me dat er nog een halfje af mag.
Rua
-
- 215 berichten
- 345 stemmen
Ik ben niet homoseksueel (althans ik geloof van niet) dus specifieke kenmerken kan ik niet noemen, maar ik mag aannemen dat 2 mannen bij elkaar een ander soort chemie oplevert als bij een man en een vrouw, met betrekking tot hormonen bijvoorbeeld. Dit bleef nogal oppervlakkig naar mijn idee en Lee lijkt zich dan ook totaal niet verdiept te hebben in verschillen.
Ach, ik denk niet dat er veel verschil in zit, liefde is liefde, de gevoelens blijven hetzelfde.
Jij als Cupido zou dat toch moeten weten...

Tja, die eerste seksscene staat nou ook eenmaal zo in het boek beschreven. Hoge nood waarschijnlijk... en ze hadden veel drank op.
Later in de film word er wel tederheid getoond.
En ik denk echt niet dat de filmmakers zo hebben gedacht.
Een taboe doorbroken, ach, valt wel mee vind ik, je ziet bijna niets...
Nee, niet alle homo's doen aan deze vorm van seks maar er zijn er ook veel die het wel doen, dus daar hoef je je niet beledigd om te voelen.
De een houd van bier, de ander van wijn, om het zo maar eens uit te drukken.
Dat geld uiteraard ook voor hetero's iedereen heeft zo z'n voorkeur.
Nogmaals, ook hier volgt Lee weer het boek.
Ennis belt naar Lureen, Jack's vrouw, en krijgt het verhaal te horen over Jack's ongeluk.
Ennis heeft er zo zijn eigen ideëen over, hij denkt dat Jack misschien wel is vermoord.
Zo staat het in het boek en in de film laten ze dat dus ook zo zien.
Toch een kneus die prachtige films kan maken, o.a. een universeel liefdesverhaal over twee verliefde cowboys in een
homo-onvriendelijke omgeving...
Ik vind dat het best allebei kan zijn.
Cupido
-
- 523 berichten
- 1911 stemmen
Ach, ik denk niet dat er veel verschil in zit, liefde is liefde, de gevoelens blijven hetzelfde.
Jij als Cupido zou dat toch moeten weten...

Maar mannen uiten hun gevoelens doorgaans anders dan vrouwen en zo ontstaat er toch ook een ander soort relatie?
Tja, die eerste seksscene staat nou ook eenmaal zo in het boek beschreven. Hoge nood waarschijnlijk... en ze hadden veel drank op.
Later in de film word er wel tederheid getoond.
En ik denk echt niet dat de filmmakers zo hebben gedacht.
Een taboe doorbroken, ach, valt wel mee vind ik, je ziet bijna niets...
Ik verwijt de film dan ook haar Hollywoodiaanse braafheid, gemakzucht en onvermogen om weldegelijk een lans door te prikken en homoseksualiteit bespreekbaar te maken.
Nee, niet alle homo's doen aan deze vorm van seks maar er zijn er ook veel die het wel doen, dus daar hoef je je niet beledigd om te voelen.
De een houd van bier, de ander van wijn, om het zo maar eens uit te drukken.
Dat geld uiteraard ook voor hetero's iedereen heeft zo z'n voorkeur.;)
Maar de beste kerel deed het in die scène met een vrouw dus had hij 2 opties, waarbij ik het logisch vind dat je voor de wat gladdere, minder pijnlijke optie zou kiezen.
Nogmaals, ook hier volgt Lee weer het boek. Ennis belt naar Lureen, Jack's vrouw, en krijgt het verhaal te horen over Jack's ongeluk.
Ennis heeft er zo zijn eigen ideëen over, hij denkt dat Jack misschien wel is vermoord. Zo staat het in het boek en in de film laten ze dat dus ook zo zien.
Dus eigenlijk had Lee een ander boek moeten kiezen die de kijker wel met de neus op de werkelijke feiten drukt.
Toch een kneus die prachtige films kan maken, o.a. een universeel liefdesverhaal over twee verliefde cowboys in een homo-onvriendelijke omgeving...
Waarmee de filmmaker haar eigen thema verloochent en alles waar het voor staat. Begrijp je nou nog niet waarom ik de één het ander uit vind sluiten?!
Ik vind dat het best allebei kan zijn.
ok
Aion
-
- 18 berichten
- 88 stemmen
Drie sterren voor het prachtig ingehouden spel van Heath Ledger en voor de kunst van het weglaten door de regisseur.
Oja, en die eerste toenaderings/seksscene vond ik juist heel geloofwaardig , dat er geen tederheid aan te pas kwam.
hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Pfff....ik vind dat ook altijd zo niks.
Als je een film niet wil gaan bekijken ...prima!...maar dat is toch helemaal niet interresant om dat te lezen hier.
Ik vond de film heel mooi trouwens!
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Blijkbaar wel interessant genoeg om er op te reageren
(shit, nu ben ik zelf ook bezig)
Fragglo
-
- 26 berichten
- 61 stemmen
Die eerste 'seksscene' stelde geen ene reet voor, je zag niets..maar het zijn mannen he.....
Ik vond het een goede film, geloofwaardig en sterk. In het begin was het verhaal erg vlot waardoor je door moest kijken.. alleen wat meer op het eind vond ik het wat traag.
4,0
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
hé die film ziet er tof uit, goede reacties allemaal, ik ga hem zeker eens huren
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben eigenlijk helemaal niet onder de indruk van Brokeback Mountain. Misschien komt het dat door alle ophef eromheen ik verwacht had dat er meer zou gebeuren in de film, maar helaas niet. Brokeback Mountain is in feite geen slechte film, maar er staan me een paar dingen niet aan.
Het grootste probleem is Heath Ledger. Ik zag op IMDB dat hij een aantal grote prijzen won voor zijn rol en dat hij ook een Oscarnominatie had. Onbegrijpelijk, want ik vond hem bijzonder zwak spelen. Hij probeerde een accent na te doen dat duidelijk niet bij hem hoorde en ik kon er maar niet aan wennen. Het resultaat valt niet anders te omschrijven als binnensmonds gemompel. Daarbij heeft hij constant een droevige kop en trekt hij krampachtig zijn nek naar beneden. Waarvoor weet ik niet. Het deed me denken aan Billy Bob Thornton in Sling Blade, waarin hij een gesteelijk gehandicapte speelde. Bij beide rollen zag ik de acteurs gewoon proberen iemand te spelen die ze niet zijn. En daar valt nauwelijks naar te kijken.
Ander groot minpunt is dat de film zeer fragmentarisch is. De film bestaat uit veel losstaande gebeurtenissen. Daar komen nog eens vreemde tijdsprongen tussen. Je weet na een scène nauwelijks of er nou 10 minuten of 10 jaar voorbij zijn gegaan. Het werkt op de een of andere manier niet goed.
En dan is de film ook nog eens vrij saai op bepaalde momenten. Ik had bij deze film harde confrontaties verwacht met anti-homo's, maar dat blijft uit. In feite is Brokeback Mountain een soort homoseksuele remake van Brief Encounter. Beide films hebben praktisch hetzelfde verhaal: twee mensen zijn verliefd en zien elkaar om de zoveel tijd weer in het geheim. In Brief Encounter kunnen de twee geliefdes elkaar niet zien omdat ze beide getrouwd zijn en in Brokeback Mountain omdat ze homo zijn. Je zou zeggen dat het een groot verschil maakt, maar in de film valt het helaas mee. Wat dat betrefd zou je het homo-thema inderdaad verwaarloosbaar kunnen noemen. Brokeback Mountain lijdt op een gegeven moment dan ook aan hetzelfde probleem als dat ik bij Brief Encounter had: de film wordt naar een tijdje zeurderig. Maar Brief Encounter had dan nog een beetje tempo. Brokeback Mountain is heel traag.
De film bevat ook naar mijn gevoel veel onnodige scènes, die er voor zorgen dat de film alleen maar lang duurt. Zelfs als de film eigenlijk al afgelopen is volgt er nog een scène. Of vond iemand de laatste scène waarin de dochter van Ennis laat weten dat ze gaat trouwen werkelijk iets toevoegen aan de film? Het is haast de spoilertags niet waard.
Gelukkig waren er ook positieve punten aan de film. De beelden vond ik erg mooi (als is het typisch dat tijdens de in Amerika beruchte seksscène de beelden ineens van glashelder naar donker en groezelig gaan). Ook de muziek was uitstekend. En een stuk of 3 scènes wisten mij ook wel te raken. Maar het is niet genoeg. Brokeback Mountain vind ik vooral overroepen. Waren er geen homo's in deze film dan had er geen haan naar gekraaid ben ik bang.
2*
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Waren er geen homo's in deze film dan had er geen haan naar gekraaid ben ik bang.
2*
De film heeft thema's die zonder homo's niet aanwezig waren geweest.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Het grootste probleem is Heath Ledger.
Exact. Heath Ledger heeft de uitstraling van een strijkplank, en weet helaas geen diepte te vormen. Jake Gyllenhaal kan met deze non-prestatie helaas niet uit de voeten.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
De film heeft thema's die zonder homo's niet aanwezig waren geweest.
Oja? Welke dan?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De film heeft thema's die zonder homo's niet aanwezig waren geweest.
In mijn recensie is toch te lezen dat ongeveer dezelfde film al bestaat zonder homo's: Brief Encounter. Natuurlijk is de uitwerking van de twee films heel anders, maar als de twee hoofdpersonen uit Brief Encounter homo waren geweest had je ongeveer dezelfde film gekregen als dat hij nu is.
susan**
-
- 85 berichten
- 105 stemmen
ik vond dit een hele mooie trietse film en ik moest huilen op het eind, ik vond zowel Jake Gyllenhaal en Heath Ledger erg goed acteren.
een 4.5*
Barcel
-
- 1370 berichten
- 30 stemmen
Mooie film, zeg! Ang Lee kan goed regisseren, hoor! Brokeback Mountain vond ik echt mooi, niet te geloven dat ze bij zo mooie bergen gefilmd werd!
3,5*
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Ik vind dit één van de betere liefdesverhalen. Dit kwam zo puur, zo hartstochtelijk en uitzichtloos over, prachtig!
Roept bij mij ook een heel dubbel gevoel op. Enerzijds medeleven met de mannen die zo ontzettend dol op elkaar zijn maar onmogelijk samen oud zouden kunnen worden, anderzijds toch ook enige afkeur, want het blijft overspel. Ook van de al eerder geroemde beelden van prachtige landschappen heb ik heel erg kunnen genieten.
En het einde:Ach, het leek even nergens meer toe te leiden, maar dat shirt van de één over de ander vond ik toch wel erg mooi symbolisch
Een meesterwerk? Geen flauw idee, vast niet, maar wel een schitterend liefdesverhaal om nog eens over na te denken.
film_fan
-
- 20 berichten
- 30 stemmen
Een van de films die een diepe indruk op me achtergelaten hebben. Ik heb hem vorige week vrijdag gezien en nu nog spookt hij door mijn hoofd, dat gebeurt niet vaak. In het begin was het vooral Jake Gyllenhaal waar ik op lette, maar later was het Heath Ledger die de show stal (ik had ook het idee dat hij meer in beeld was, maar dat zal wel aan mij liggen). Die eerste seksscène vond ik juist mooi, als een 'ontlading' na het verlangen dat ze al naar elkaar hadden.
Mijn favoriette scène was toch wel die waar ze elkaar na vier jaar weer zien en de kus die daarop volgt. Daar sprak zoveel liefde uit, echt een knap staaltje acteerwerk. Eigelijk vond ik de chemie tussen Jake en Heath ook veel groter dan tussen Michelle (Williams) en Heath.
Wat ik wel een minpuntje vond was de 'huil'scène van Heath. Hij trok een moeilijk gezicht en maakte wat jammerende geluiden, maar als er op zijn gezicht ingezoomd werd zag je geen tranen. Maar dat paste op een vreemde manier ook wel bij zijn rol.
De rollen werden subliem neergezet en ook voor het script een pluim. Enkel door Anne Hathaway werd ik teleurgesteld, ze kan beter en ze zag er ook niet uit naarmate ze ouder werd(maar dat lag natuurlijk aan de make-up afdeling).
Al met al een geweldige film, die ik zeker vaker ga zien!
4,5 *
ninaleertje
-
- 36 berichten
- 54 stemmen
Onbeschrijvelijk wat een film allemaal met je kan doen.
Het verlangen van een geheime liefde word zo mooi en reeel weer gegeven.Hoe zo iets je totaal kapot kan maken door niet bij je ware liefde te kunnen zijn.
Een Pracht film zeker een van mijn favorieten.
Gerelateerd nieuws

'Brokeback Mountain' met Heath Ledger en Jake Gyllenhaal vanavond (11 januari) op televisie

Onder meer deze goede films verdwijnen deze maand van Netflix

De zes best beoordeelde films van de vandaag jarige Kate Mara (38)

Netflix voegde onder meer deze drie films aan het aanbod toe
Bekijk ook

Donnie Darko
Mystery / Drama, 2001
4.059 reacties

Walk the Line
Muziek / Biografie, 2005
731 reacties

The Notebook
Drama / Romantiek, 2004
1.261 reacties

La Vie d'Adèle
Romantiek / Drama, 2013
683 reacties

Huo Zhe
Drama, 1994
21 reacties

Baisers Cachés
Drama, 2016
5 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









