• 8.351.772 stemmen

Geregisseerd door: Dennis Dugan

Met onder meer: Adam Sandler, Christopher McDonald en Carl Weathers

Releasedatum: 17 juli 1997

Plot Happy Gilmore

"He doesn't play golf... he destroys it."

Happy Gilmore heeft een droom om ijshockeyspeler te worden. Het grote probleem is echter dat hij niet kan schaatsen, en veldhockey is te soft voor hem. Dan blijkt dat zijn oma geen belasting heeft betaald en haar huis wordt afgepakt. Happy belooft het geld te verzamelen om het huis terug te kopen. Als hij op een golfclub komt realiseert hij zich dat hij zijn harde slagen ook kan gebruiken bij deze sport, ook al is hij duidelijk niet de persoon om in een dure club te komen. Samen met de coach Chubbs Peterson probeert hij nu geld te verdienen voor zijn oma maar kampioen Shooter McGavin staat hem in de weg.

imageimageimageimageimage

avatar van umbra

umbra

Deze vr de eerste maal gezien en ondanks dat ie al van 96 is heeft dit me nergens gestoord. Is gewoon simpel, maar vermakelijk komedieke, waarbij de ellende vd dag ff kunt vergeten en chillen in de sofa met Amdam Sandler op u scherm. Leutig.

avatar van MisterD 1985

MisterD 1985

Vermakelijke komedie!

Wie op netflix in de afdeling "comedy" snuistert ontsnapt niet aan het oeuvre van Adam Sandler. Zowat zijn hele catalogus valt daar te bekijken. Normaliter heb ik een hekel aan die vent en zijn mislukte pogingen tot humor maar de kinderen wouden absoluut deze bekijken.

Toegegeven, ik was aangenaam verrast. Adam Sandler was zijn onuitstaanbare zelve maar de amusementswaarde in de film lag hoog. Enkele leuke personages zoals de verwaande golfkampioen en zijn caddy die hij letterlijk van de straat haalt. Voorspelbaarheid troef en af en toe melig maar zeker het bekijken waard. Ben Stiller als de psycho verpleegkundige was ook een goede vondst.

avatar van Neder0001

Neder0001

Na lange tijd weer eens herzien. 4* blijft ongewijzigd want het blijft een vermakelijke komedie waarbij je krom ligt van het lachen. Adam Sandler speelt ook sterk en is geknipt voor de rol van Happy Gilmore. Tijdloze klassieker.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke en vermakelijke komedie die lekker wegkijkt.