Happy Gilmore (1996)

Komedie / Sport

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Christopher McDonald en Carl Weathers

Happy Gilmore heeft een droom om ijshockeyspeler te worden. Het grote probleem is echter dat hij niet kan schaatsen, en veldhockey is te soft voor hem. Dan blijkt dat zijn oma geen belasting heeft betaald en haar huis wordt afgepakt. Happy belooft het geld te verzamelen om het huis terug te kopen. Als hij op een golfclub komt realiseert hij zich dat hij zijn harde slagen ook kan gebruiken bij deze sport, ook al is hij duidelijk niet de persoon om in een dure club te komen. Samen met de coach Chubbs Peterson probeert hij nu geld te verdienen voor zijn oma maar kampioen Shooter McGavin staat hem in de weg.

avatar van Jordy
Samen met misschien The Wedding Singer vind ik dit de enige leuke Sandler-film, die ik dan ook al 5x gezien heb ofzo. Leuk verhaaltje, en een paar hilarische momenten. Vooral het contrast tussen de groffe Happy en de brave golfers levert een paar erg leuke momenten op. 3 en een halve ster.

Erg goed grappen en de rol van Adam Sandler is gewoon grappig en niet irritant zoals in zijn meeste films. Heel erg vermakelijk filmpje

Sandler speelt gewoon net zo goed als hij altijd al was. andere films kunnen lullig overkomen, maar als je wat meer van hem kent kan je zowiezo goed om hem lachen!

vic
beste film van Adam Sandler. Leuk verhaal ( die wel en beetje cliche is) en erg grappig

Na 10 keer kijken nog steeds pijn in mijn buik van het lachen.

tom
gisteren een paar stukjes weer gezien en ook ik kan er nog steeds om lachen. Sandler is idd minder irritant in deze film.
toch wel 3,5*, gewoon enorm in een deuk gelegen.

Ook gister gezien, en hij was leuk

Op zich wel geinige film, maar nou niet echt van hoogstaande klasse. Een 2,5 van mij

avatar van Phooze
Erg leuke film. De humor was erg leuk, de romantische scene is niet te klef en het verhaal is ook nog wel boeiend.

3,5 ster

avatar van Sjan
Leuke film met een paar erg grappige momenten en personages. Sandler is erg grappig in deze film.3*

avatar van De Knip
Wel vermakelijk filmpje. Sandler deed het wel leuk, maar de film was toch wel flauw af en toe met te doorzichtige grappen.

***

Flo
TOP komedie, soms wat te doorzichtige en flauwe grappen. Het leuke is dat hij hij zich niet stoort aan enige etiquettes die bij deze sport horen tot veel "verwarring" bij de andere golfers.

avatar van davidov
Volgens mij is deze film een gigantische parodie op Tin Cup....ook over een golfer die zo zn eigen stijl heeft en allemaal klootzakken van tegenstanders met een beetje vreemde caddie.....kwamen beiden uit in 1996, misschien wel heel erg dicht op elkaar wil het mogelijk zijn om de andere film na te doen in hetzelfde jaar (film maken duurt opzich wel al een jaar met script en al)

avatar van SSeagal
Ongetwijfeld de beste komedie van Adam Sandler, zeer leuke humor. Kan er geen genoeg van krijgen, heb deze al heel vaak gezien, top! ***1/2

avatar van SirTinus
Vond hem erg leuk , heb hem denk ik 10 x gezien omdat ik de grappen nog steeds hilarisch vind.
Sandler is geweldig en dit is samen met "the Wedding Singer" de beste film van hem , ik kan ook niet wachten tot de volgende film uitkomt.

Erg leuke film! "Go to you're happy place"
3,5 sterren.

avatar van Purmerend
Lekker de golf kakkers te kijk zetten, vermakelijk filmpje. Maar met de zwerver hadden ze meer kunnen doen. 3,5*

avatar van De GeuS
Ik kan er nog inkomen dat een komedie met Adam Sandler nul komma nul verhaal of lijn heeft, maar dan moet het in elk geval wel grappig zijn; dit steeg nog net boven het niveau van "Bruce Almighty" uit; 2 sterren....

een grappige golffilm

***

en weer een film die voor mij bewijst dat Adam Sandler en ik NIET dezelfde soort humor hebben.

0,5 sterren.

avatar van Captain Pervert
dttom schreef:

Erg goed grappen en de rol van Adam Sandler is gewoon grappig en niet irritant

Heb ik dan een andere film gezien ofzo? Er waren een paar momenten dat ik wel een baksteen naar zijn tronie kon smijten. Terwijl ik hem meestal wel ok vind

Of je vindt een Sandler film wel aardig of je vindt het niks, dat lijkt een beetje de trend onder de users. Deze valt voor mij persoonlijk in de categorie niks. Uiteraard is Happy Gilmore sporadisch grappig, maar ook vooral flauw en vooral met kwalitatief matige grappen. Ook Sandler zelf is hier een storend element, nu is de man geen groot acteur maar in deze film stoorde ik me aan zijn autopilot sub par performance (ook voor sandler). Tel daar bij op dat het verhaal me ook totaal niet boeide en dat ik zoiezo twijfel of er meer gezeten had in deze hele matige film.

*1/2

avatar van Poisonthewell
Ik vond dit juist de leukste Sandler film (naast Punch-Drunk Love) die ik heb gezien. 3 1/2*

its my life
Goede Sandler film
vooral die sence met die zwever en die caddy is leuk

avatar van Marki_san
Adam Sandler kan niet acteren!!!!

avatar van Esteban
Nonsens! Zo bewees ie in Punch-Drunk Love waar ik hem als anti-flauwe-Sandler-komedie-liefhebber verbazingwekkend sterk vond.

avatar van remorz
Adam Sandler is hier over the top...aanwezig om het zo maar even te zeggen, en ik kan me goed voorstellen dat het niet ieders cup of tee (flauwe woordspeling alert, sorry) is; ik vond het geweldig; 3,5*

avatar van Naomi Watts
Sandler komt altijd het best uit de verf als hij wat problemen heeft met beheersing.

Adam Sandler, Jaws en Schnappi op hun best.

Hoe het saaie golf toch nog leuk kan worden om naar te kijken Adam Sandler is de meester op het gebied van woedeuitbarstingen en dat zorgt voor zeer vermakelijke scenes. Ideaal om met je vrienden even de stress weg te werken.