Happy Gilmore (1996)

Komedie / Sport

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Christopher McDonald en Carl Weathers

Happy Gilmore heeft een droom om ijshockeyspeler te worden. Het grote probleem is echter dat hij niet kan schaatsen, en veldhockey is te soft voor hem. Dan blijkt dat zijn oma geen belasting heeft betaald en haar huis wordt afgepakt. Happy belooft het geld te verzamelen om het huis terug te kopen. Als hij op een golfclub komt realiseert hij zich dat hij zijn harde slagen ook kan gebruiken bij deze sport, ook al is hij duidelijk niet de persoon om in een dure club te komen. Samen met de coach Chubbs Peterson probeert hij nu geld te verdienen voor zijn oma maar kampioen Shooter McGavin staat hem in de weg.

Vervelende film. Normaal hou ik wel van dit soort komedies maar ik vond het eigenlijk nooit echt leuk worden in deze film. Vaak te saaie grappen, veel te veel dezelfde soort scenes en ook geen leuk onderwerp (een golfende mislukte ijshockeyspeler, tja). 1 en een klein half sterretje.

turksoldier_61
leuk met al dat schelden ik moet nog steeds lachen

zijn beste film ooit wat een humor zit erin

avatar van blackeagle
Ondanks het matige acteerwerk heb ik me wel krom gelachen
En het einde was erg voorspelbaar...

kei gave film!

avatar van Castor Troy
Melig!

Leuke film! eigenlijk heel erg simpel en voorspelbaar.. 3 sterren

avatar van El Chico
De meeste komedies zijn voorspelbaar, het gaat erom dat je lacht, wat ik gedaan heb vandaar ***

avatar van Leland Palmer
Prachtig, ik heb me echt dood gelachen bij deze film! Wat is die Sandler toch een figuur zeg! Die woedeuitbarstingen....Geweldig!!!

avatar van maddux
Zeer leuke film. Ik vind het een aanrader.4*

avatar van Tharoy
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een aanrader is, ik vond Adam Sandler in deze film waanzinnig goed acteren.
Prima lachfilm.

avatar van Leland Palmer
Tharoy schreef:
ik vond Adam Sandler in deze film waanzinnig goed acteren.

Nou jah, waanzinnig goed...? Dat vind ik nou ook weer niet. Hij is gewoon om je dood te lachen

avatar van Betamax
Het verhaal vond ik erg origineel.
Heb me prima vermaakt bij deze film.
Topper van Adam Sandler.

Een van de betere komedies. Je ligt continu in een deuk. Leuke humor en vooral energiek gespeeld door Adam Sandler

Dit is Sandler zijn mooiste film, Heb me kromgelachen !

avatar van ArcovandenBroek
Toffe film van Dhr. Sandler, 1 van z'n beste (misschien wel DE beste!) films.

avatar van Baggerman
De enige keer dat ik om deze film moest lachen was zojuist:

toen ik zag dat jullie allemaal zo mild voor deze film zijn geweest....

Hopeloze crap dit. Seth Gaaikema is nog grappiger!

gelfdejong schreef:
zijn beste film ooit wat een humor zit erin

ArcovandenBroek schreef:
Toffe film van Dhr. Sandler, 1 van z'n beste (misschien wel DE beste!) films.

Kennen jullie Little nicky?

avatar van Sam_Bracke
Super cool!!!!

avatar van Filmfanaat
Aardige komedie, leuk simpel verhaal.
Hier hoef je niet bij na te denken, verstand op nul en de lach komt al.
Wel licht voorspelbaar maar zeker de moeite waard.

3 sterren

avatar van Keutul
Na 5 minuten uitgezet, dit sprak me totaal niet aan.

avatar van tommykonijn
Happy Gilmore is een opzicht Leuke komedie met niet zo'n spectaculaire acteerpresatie wel vond ik dat Adam Sandler het heel Goed acteerde en dat het Verhaal niet heel Slecht is, Voor komediefans is dit een aanrader en voor Adam Sandler fans maar voor mij blijft het gewoon nog altijd een Leuk wegkijkfilmpje om eenst te huren als je niks meer weet te kijken of als je de TV programma's toch maar saai vindt.

Ps : Ik vond dat de bijrol van Ben Stiller eigenlijk een beetje irritant .

***

Pastichio Rocker
Lollige film. Ben Stiller was voor een keer erg komisch in de rol van agressieve verpleger. Er valt best wat te lachen in deze film, hoewel het wel opvalt dat Sandler in zijn meeste films eigenlijk maar steeds 1 typetje speelt, namelijk die van loser die door schade en schande wijs wordt. Carl Weathers was ook vermakelijk als gepensioneerde golf pro. Gewoon verstand op nul en kijken. 3*

avatar van bartman
Ben na vijf minuten snel naar een andere film geswitched omdat de tot dan toe gemaakte grappen met totaal niet aanspraken. De enige keren dat mijn gezicht uit de plooi ging was toen ik bedenkelijk fronste. Mijn eerst oordeel was: onderbroekenlol; niet mijn ding..

Toen ik halverwege de film nog eens inzapte was de eerste scene die ik zag een onderbroek die uit één of ander golf-apparaat kwam...: eerste oordeel bevestigd!

Geef geen punt als ik zo weinig van een film heb gezien, maar boven de 2,0 zou hij zeker niet uitgekomen zijn.. Misschien leuk voor anderen.

Toch jammer dat je zo snel deze film afgezet heb.Denk als ik alleen afga op de eerste 5 min van een film ik er maar weinig afkijk.Denk dat deze comedie zeker in mijn(persoonlijke) top 3 staat in dit genre.

En natuurlijk Bartman ieder z'n menig!Maar hoop dat je het met me eens bent dat als je een comedie maar 5 min kijkt en 1 min halverwege de film je deze nooit kan beoordelen,ook niet dat deze film voor jou nooit boven de 2.0 .zou uitkomen.Ik denk dat je dan nooit een fair oordeel kan geven als je zo naar een film kijkt,Wel fair dat je geen stem hebt gegeven!

En nogmaals het is een mening!Vond het zelf zeker een leuke film en zeker in vergelijking met de comedie films van tegenwoordig.

avatar van tommykonijn
Ga ik misschien binnenkort maar eens verhogen naar een 3.5* want ik vind hem erg Leuk, De woedeuitbarstingen van Adam Sandler komen namelijk het beste hierin naar boven dat vind ik ook zo Leuk aan hem.

poetswijf
Deze film wil ik heel graag nog eens zien want wat ik me er nog van kan herinneren vond ik hem best leuk, Adam Sandler deed het in deze film echt geweldig en zo wil ik hem ook zien, maar tot nu toe vind ik Big Daddy nog het beste (maar Big Daddy kan ik me beter voor de geest halen dan deze dus ...) maar deze vond ik absoluut niet slecht.

avatar van tommykonijn
The Price is wrong Bitch!

Geniaal stukje gewoon .

avatar van Filmfan950
Geweldige film, dit is een van mijn favoriete komedie's.

Geniaal gewoon Adam Sandler in een van zijn beste rollen, hij acteert echt geweldig, Bob Barker en Carl Weathers zijn ook geweldig in hun rol. De scenes zorgen dat je aan het lachen blijft omdat Gilmore echt werkelijk altijd gaat flippen. Geniale komedie, geniale Sandlerfilm.

Prachtige komedie ik vind hem zeker 4,5* waard.

avatar van Dark Knight
wahahaha, ik lach me dood hieraan, die sukkeltjes van die saaie golfclub gaan allemaal neer, maak plaats voor The Sandman , top komedie met heel veel leuke stukken echt top, alleen Christopher McDonald vind ik vreselijk. 4,5*********