Happy Gilmore (1996)

Komedie / Sport

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Christopher McDonald en Carl Weathers

Happy Gilmore heeft een droom om ijshockeyspeler te worden. Het grote probleem is echter dat hij niet kan schaatsen, en veldhockey is te soft voor hem. Dan blijkt dat zijn oma geen belasting heeft betaald en haar huis wordt afgepakt. Happy belooft het geld te verzamelen om het huis terug te kopen. Als hij op een golfclub komt realiseert hij zich dat hij zijn harde slagen ook kan gebruiken bij deze sport, ook al is hij duidelijk niet de persoon om in een dure club te komen. Samen met de coach Chubbs Peterson probeert hij nu geld te verdienen voor zijn oma maar kampioen Shooter McGavin staat hem in de weg.

avatar van Jorick
Vermakelijke komedie met enkele grappige momenten.
Adam Sandler is in deze film ook wel redelijk op dreef.

avatar van DiKKe_OsCaR
Wow, wat een meevaller deze film!

Normaalgesproken haalt Sandler echt het bloed onder mijn nagels vandaan, met zijn rotkop en zeer irritante manier van praten. In deze film echter, heeft hij dat (op een zeer enkele keer) nagelaten. Perfect dus!
Verder was de film erg grappig op bepaalde momenten. Ik heb me heerlijk kunnen vermaken. Kon Sandler niet beter altijd rollen spelen waarin hij flink uit zijn naad kan gaan? Die halfzachte rolletjes van hem wekken namelijk maar één ding: ernstige irritatie.

DiKKe_OsCaR schreef:

Wow, wat een meevaller deze film!

waarom blijf je films van hem kijken als je hem zo irritant vind???

avatar van FillumGek
Ik heb echt erg gelachen om deze film. Vooral wanneer hij zo lag te schelden op tv en dat je alleen maar piepjes hoorde:D

lizard
3,0 leuke film

Adam Sandler is machtig in deze film.
wat een Acteur kan er alleen van genieten.

4,5 vind het eg een topper gewoon top humor
Vind dit ook een van de beste films van Adam Sandler

Dit is inderdaad een van de betere komedie films van Adam Sandler. by the way zijn adam Sandler en Rob schneider dikke vrienden?

ja volgens mij wel, ze spelen atlijd in elkaars film wel 1 of ander bijrolletje. In ieder geval schneider is in bijna alle films van sandler te zien. Weet zo ff niet of het ook vice verrsa is.

avatar van SuperSideSwipe
Adam Sandler en Rob Sneider zijn inderdaad dikke vrienden. In elke film van de een heeft de ander een bijrol. Zo ook in Rob Sneiders nieuwste film Deuce Bigalow European Gigolow. Hier zie je als je goed kijkt Adam Sandler als 4e genomineerde op het grote scherm verschijnen tijdens de Gigolow Awards aan het eind van de film.

Dit is overigens Adam Sandlers (waar ik een zeer grote fan van ben) beste film.
Veel mensen zouden hem niet huren puur omdat het over golf gaat en ze denken dat er niks aan is. Niks is echter minder waar.

Deze film is in een woord fantastich. Sandler haalt alles wat hij in huis heeft uit de kast om een ijzersterke personage neer te zetten. Het is van begin tot eind werkelijk een genot om naar deze film te kijken. Dolkomisch en zeer onderhoudend.

Een van mijn 10 favoriete films allertijde.

ik heb deze film vorig jaar volgens mij.
Ik was er ook nu naar aant zoeken, maar was dit die film waarin Adam Sandler soms verschrikkelijk schold

kevin_vs schreef:
ik heb deze film vorig jaar volgens mij.

Ja dit is wel zijn meest vloekrijke film

avatar van stan
Ach het is wel een lekkere wegkijk film maar verder ook niets

avatar van SuperSideSwipe
Iedereen kijken vanafond naar een van de leukste komedies ooit!!

avatar van kinjutsu
yea! eindelijk komt deze film weer ik heb het begin niet gezien.
leukste golf film

avatar van mikoz
Wat een stomme film zeg ..

Alles word maar herhaald en herhaald

Niet mijn ding . 1.5*

avatar van otherfool
Teleurstellende Sandler-komedie over een ijshockeyspeler die zichzelf gedwongen ziet te switchen naar het spelen van golf. Standaard love-interest, bad guy en bekende bijrolletjes, waarvan de (grappige!) rol van Stiller als verpleegkundige niet genoeg uitgespeeld wordt.

Te standaard en te lage grapdichtheid: 2*.

AHWA
2* voor de film, 0,5* erbij voor Carol Vessey uit Ed.

avatar van SuperSideSwipe
Begin me toch af te vragen waarom ik deze film zo brilljant vind en de rest hem maar matig?

Gister deze film voor het eerst gekeken, moet zeggen vond hem wel gaaf , overal op zitten schelden enzo echt vet. Adam Sandler vind ik persoonlijk altijd wel gave films hebben, alleen in deze film mis ik Rob Sneijder (of is me gewoon niet opgevallen)

ik geef deze film 3.5 sterren!

avatar van Skuller
gewoon leuke film dit,je komt niet meer bij als happy uit zijn bol gaat op de golfbaan . altijd lache met Adam Sandler

avatar van maxcomthrilla
Een erg leuke komedie: veel amusement op de golfbaan. Alleen jammer van dat `vriendschappelijke afspraakje `dat natuurlijk weer een andere functie kreeg. Maar genoeg gelachen, dus *3.

kArIzMa_TuRk
erg leuke film, heb me zeer vermaakt. goeie film zoals we gewend zijn van Adam Sandler!

avatar van matthijs_013
Dom verhaal, standaard opbouw van een film. Maar wel hele droge humor

Samen dan toch nog op een *2,5

avatar van hel1
best een leuk verhaal. adam sandler irriteert mij normaal gesproken altijd in zijn films, maar bij deze viel het reuze mee. wel aardig.....2,5

Vind dit echt 1 van de beste adam Sandler film op Mr. Deeds na dan
deze film krijgt van mij een 4

avatar van Tun-89
ik vind dit 1 van Adam's beste film's!
ik heb echt super gelachen.
dit is een hele goeie komedie.
echt een aanrader.
altijd lache met Adam Sandler

1 van de grappigste sandler films! 4*

avatar van BlueJudaskiss
Stiekem een van de leukste komedies die ik ken: heb regelmatig helemaal krom van het lachen gelegen.

Vooral bij de scene dat hij de bal misslaat en alles bij elkaar vloekt .

En nog een aantal one-liners die ik altijd erg leuk vond ('Somebody's closer!').

Hier en daar bevat de film een paar vreemde gaten in het verhaal, matig tot slecht acteerwerk (Virginia), en een paar filmfoutjes. Maar toch een erg lekkere film. 3,5*

Leuk! Leuk! Leuk! Leuk!
Heel simpel eigenlijk, en heel standaard.
Maar toch, erg leuk en grappig!

3 sterren.