Happy Gilmore (1996)

Komedie / Sport

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Christopher McDonald en Carl Weathers

Happy Gilmore heeft een droom om ijshockeyspeler te worden. Het grote probleem is echter dat hij niet kan schaatsen, en veldhockey is te soft voor hem. Dan blijkt dat zijn oma geen belasting heeft betaald en haar huis wordt afgepakt. Happy belooft het geld te verzamelen om het huis terug te kopen. Als hij op een golfclub komt realiseert hij zich dat hij zijn harde slagen ook kan gebruiken bij deze sport, ook al is hij duidelijk niet de persoon om in een dure club te komen. Samen met de coach Chubbs Peterson probeert hij nu geld te verdienen voor zijn oma maar kampioen Shooter McGavin staat hem in de weg.

avatar van Donkerwoud
Het zijn absoluut geen goede films die Adam Sandler aflevert
( enkeling daargelaten ), maar ze hebben meestal een bepaalde charme. Ook deze titel is gewoon lekker vermaak. Infantiele humor en dik aangezette karikaturale typetjes.

avatar van tommykonijn
hikasho schreef:

Kennen jullie Little nicky?

Little Nicky is inderdaad in sommige gevallen erg lollig, maar ik denk dat de meeste hier Happy Gilmore toch beter vinden. Heb je deze trouwens zelf al eens gezien ?

avatar van Kijkwijzer
Geniale film. Sandler in een van z'n agresiefste rollen.

avatar van serpente89
Keutul schreef:
Na 5 minuten uitgezet, dit sprak me totaal niet aan.
haha hoe kun je een film nou na 5 minuten afzetten? Na een half uurtje oke dat heb ik ook wel is gedaan maarja.. Kga hem nu kijken aangezien iedereen hier enthousiast reageerd behalve een paar uitzonderingen.

avatar van lagaiske
Nog eens een komedie uit de oude doos.
Valt best wel mee.
Niet meteen de beste Adam Sandler maar al bij al degelijk.

avatar van jimcarrey gek
Wat een goede film adam sandler in een lekkere agressieve rol (is leuk) heb best veel gelachen een vleugje drama is heel goed vind ik jammer dat er een paar dood gaan ik voelde wel altijd de spanning van zou het hem lukken ofzo en dan lukt het hem of lukt het hem niet dat is nou het leuke nou het is de makers wel gelukt om hier een gewldige komedie te plaatsen 5,0*****

avatar van B_B
B_B
Zag dat ik vergeten was hierop te stemmen, leuke komedie met weer een grappige Sandler.

3 ster.

avatar van Timothyvdmeer
Genoeg leuke momenten om je niet te vervelen...mista mista.
Leuke rol van Sandler die de golfwereld om zeep helpt!

avatar van raafmau
Deze film is echt hilarisch heb stuk gelegen.
Tegenwoordig zijn de komedies om te huilen.

avatar van jumpstylemovie
Heerlijke komedie waarbij Sandler goed bezig is. Leuke cast en de grappen waren ook mooi. Opzich waren er geen vervelende scénes bij en een lekker droog happy end. Vermakelijk dus.

Ps. Ik weet niet wat het is met komedie films, maar volgens mij blijft het gewoon leuk om met aligators te vechten.

Leuker dan ik had verwacht, maar zeker geen goede komedie.

Er zaten best veel leuke stukjes in, maar ook een hoop saaie, oninteressante scènes. Voorspelbaar tot op het bot, moralistisch als de pest, maar toch een nipte voldoende.

3*.

avatar van anne J
Met Adam Sandler is het altijd feest
Een leuke wegkijk komedie met ups en downs. Maar ik heb vooral hard gelachen bij deze film. Zo tegen het einde kwam ik erachter dat ik het tweede deel al eens had gezien, maar dat mocht de pret niet bederven.

Niet geniaal, maar gewoon droge, hele lachwekkende humor gegarandeerd!

avatar van Dutchero
Natuurlijk is het plot achterstevoren, binnenstebuiten van A tot Z voorspelbaar, natuurlijk veel cliche's, en de grappen zijn over het algemeen flauw.

Toch is deze film het kijken waard en dat is volledig te danken aan Adam Sandler. Hij tilt deze potentieloze film naar een te pruimen niveau. Zijn kop alleen al is hilarisch.

Ja, ondanks de zeer magere kwaliteit heb ik erg gelachen om de film, nee om Sandler, en daardoor heb ik me erg vermaakt met deze film.

Vind Sandler films over het algemeen prul, maar deze vond ik destijds erg grappig. De herziening gister was dan ook echt een meevaller, Sandler is lekker grof bezig. De film kent ook een aantal erg grappige scenes, zoals de clownattractie op de midgetgolf . De bijrolletjes waren ook erg leuk van Stiller en die grote vent. Film kent helaas ook wat flauwe scenes.

Al bij al de leukste Sandler film die ik ken. Hier was hij nog lekker grof, Hollywood heeft niet veel later een softie van hem gemaakt.

avatar van omnitoaster
standaard comedie niks meer niks minder

dus zeker wel goed voor 3 sterretjes

avatar van witboek
Grappig , ja, maar origineel neen.

avatar van Marshall1959
De beste film (komedie) van Adam Sandler. Hij zet een heel andere kijk op de golf-sport. De eerste keer dat ik de film zag heb ik al erg veel gelachen, en na velen kijkbeurten is dat nog steeds zo. Een erg sterke komedie dus!

avatar van Joan D.
Sandler zet hier een geweldige rol neer. De woede-uitbarstingen zijn gewoonweg geniaal. Er zitten veel leuke scenes in, en geflipte typetjes vliegen om je oren. Het verhaal is natuurlijk erg simpel maar de acteurs en humor maken dat wel goed.

avatar van booyo
Vond de film maar mwah, hij vermaakte prima maar het was allemaal net iets te flauw..

avatar van booyo
Joan D. schreef:
De woede-uitbarstingen zijn gewoonweg geniaal.

Vond de woede uitbartstingen juist erg irritant..

Pastichio Rocker
Dat stuk dat hij op de vuist gaat met die beroemde ouwe golfer is hilarisch.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Hmmm.

Had hier wat meer van verwacht. Want een van de beroemdste films van Sandler. Èn met een zingende Weathers.

Hoe kan het dan mis gaan? E.e.a. ligt mijns inziens vooral aan een hele rits matige acteerprestaties, flauwe grapjes en een uiterst dun verhaaltje.

Echter, Caddyshack (ook een komedie op de golfbaan) kent deze ingrediënten ook. Toch kon ik die, soms nog plattere, grappen beter waarderen.

Gilmore heeft echter vaart en ook een aantal wèl leuke grapjes. De film is vooral, vanwege dezelfde simpelheid in dit geval, erg makkelijk onderhoudend. Hap-slik-weg.

Met een tergend slechte rol van 'Jaws'..

Doorsnee.

avatar van AGE-411
Donderdag 28 januari om 22:55u op VT4

Leuke comedy maar die grapjes waren zo flaw af en toe.. maar dat heb ik wel vaker bij Adam Sandler..

avatar van movie acteurs
Aardige komedie met een paar grappige scene's. Typische Sandler film. Voor de rest niet echt bijzonder. Krijgt nog een 3,0.

Verhaallijn is redelijk saai, maar wordt best wel weer grappig uitgewerkt. Maar goed dat het schelden weg werd gepiept. Anders zou er echt niet veel goeds meer van de film over zijn.

avatar van Beloki
Redelijke komedie, niet meer dan dat. Af en toe grappig, maar Adam Sandler heeft zeker in betere gespeeld.

2,5 ster voor de film zelf, een halve ster extra voor Julie Bowen. Wat is zij knap in deze film.

B.

avatar van Saaimen
Nog steeds een van de grappigste films die ik ooit gezien heb! Ik hou van flauwe humor en deze film maakt dat helemaal waar.... Heb me kapot gelachen en Adam Sandler is in deze film op ze best..!!!

Leuke film met een jonge Adam Sandler. De grappen zijn minder wreed dan in een aantal van zijn latere films. Het verhaal is uiteraard erg doorsnee, de bijrollen allemaal wel leuk (Carl Weathers met zijn houten hand en Ben Stiller als verzorger). Niet hilarisch, maar wel leuk om naar te kijken.