Domino (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Tony Scott
met Keira Knightley, Mickey Rourke en Edgar Ramirez

Opgevoed in Beverly Hills lijkt het leven van Domino Harvey, dochter van acteur Laurence Harvey, voorbestemd voor het showbizzleven, echter kiest zij hier niet voor maar voor een leven als premiejager. Als ze gearresteerd wordt door de FBI vanwege een verduisteringszaak betreffende $10.000.000 vertellen flashbacks hoe ze in deze penibele situatie terecht gekomen is.

avatar van razija
valt niet veel over te zeggen , een mooie actie film

Leuke aktiefilm....beetje in de trend van Sin City en Kill Bill... 3,0.....

avatar van grid8400
leuke actie. 3,5*
had slechter verwacht van alle negatieve reacties hier, maar viel ruzie mee.. toch wel van genoten.

Idd, een goede actie film
Goede acteer werk, verhaal goed een dikke 3.5!

avatar van De GeuS
Niet echt een idee waar ik net naar gekeken heb. Voor de vele kleurenfilters en flitsende, ultra wazige montage had ik ongeveer een uur nodig om aan te gewennen.

Verder keek het wel lekker weg. Je moet maar zo denken, het is in elk geval beter dan die 'real life' stumpers die elke week op veronica langskomen....

Goede film!

Ik snap eigenlijk niet waar het lage aantal stemmen en het lage gemiddelde vandaan komt....

avatar van SSeagal
Ik was helemaal niet tevreden met de montage in deze film. Het was alsof je twee uur naar een MTV Videoclip zat te kijken, maar dan nog irritanter. Zonder al die "kijk mij eens hip zijn" montage was er nog een redelijke actiefilm overgbleven, redelijk zeg ik, want er had wel wat meer actie in gemogen. Rourke red de boel nog wel iets met zijn coolness, toch weer jammer dat ze wederom Christopher Walken weer zo'n kleine rol geven en dan in zo'n film als dit nog wel, dit is zo'n topacteur en toch krijgt hij zo weinig grote goede rollen, of wil hij zelf gewoon niet? Verder krijgt Domino **, niet echt herkijkbaar.

avatar van Werwolf
Goede show van Keira Knightley btw?
De recensies toonden dat het zo hot was als een bureaustoel...

Aardig filmpje. Ik vond hem niet zo slecht als mensen hier met negatieve reacties. Ik vond hem ook een beetje in trens van Sin City, Kill Bill en zelfs Reservoir Dogs.

Goede film. goed geacteerd en goed op gezet. En het einde was ook goed.

Erm net gekeken, aparte film leuke meid wel gaaf verhaal en mickey rourke is back

3.5 ster

Je moet er van houden... en ja ik hou hiervan... Veel geweld en moraal is ver te zoeken. Desondanks overheerst het geweld niet en de cast is ook erg goed.

Goed verhaal. Op zich niet veel meer bijzonder dan andere in dit genre, maar wat mij heeft doen beslissen om hier een 4 voor te geven is het einde. Het allerlaatste shot...'my name is Domino'..etc..

Dat vond ik erg apart en geeft de film een andere nasmaak.

avatar van kantoorpikkie
Aardige film, veel bekende acteurs. Moet hem nog een keertje gaan kijken, omdat de flash backs in de film soms een beetje verwarring geven.

Apparte manier van filmen.... daardoor af en toe moeilijk te volgen. Verder zeer vermakelijke film en leuk verhaal *3

wannabe tarantino cult-film...

Leuke actiefilm en coole special effects.

Zeer aardig film met leuke flashes en wendigen! Ook de humor (al is het geen actie/humor film) is goed verwerkt. Knightley speel zeer goed (even als de andere). Bovendien is ze natuurlijk een lust voor het oog om naar te kijken. Goede montage wat de film anders als vele andere (actie) films maakt.

Boven het gemiddelde 3.5*

Ik heb deze film zelf nog niet gezien, zal ik vandeweek eens doen.
Maar vrienden van me zeggen dat het een goeie film was.
Terwijl ik hier toch aardig veel negatieve reacties zie!
Ik ben dus benieuwd, ik zal het zeggen wat ik ervan vond

avatar van james_cameron
Overgestileerde, opgepompte aktiefilm die grotendeels best vermakelijk is. In de uitstekende cast is alleen Keira Knightley een beetje misplaatst met haar deftige engels, ook al doet ze flink haar best. Radicaal camerawerk en een hypersnelle montage om je bij de les te houden, maar een kwartiertje korter was niet verkeerd geweest. Stijl boven inhoud in ieder geval; niet een van Tony Scott's beste films, maar wel de moeite waard. Christopher Walken steelt weer eens de show (wat een goede bril!).

avatar van RedSosa
Zeer vermakelijke actiefilm! Had van Quetin Tarantino kunnen zijn. 4 sterren

avatar van animalkrullie
Een zeer goede aktiefilm.
Het einde met Lucy liu vond ik een beetje vaag, maar dat mocht de pret niet drukken.

wel een goede film, alleen soms werd ik beetje gek van de drukke manier waarop het is gefilmd, en daardoor vaak moeilijk te volgen. Maar over het algemeen wel een vermakelijke film 3*

avatar van paramount
Geweldige film. Een must see! Misschien 2x kijken? 4 *.

avatar van rempsycho
james_cameron schreef:
...In de uitstekende cast is alleen Keira Knightley een beetje misplaatst met haar deftige engels, ook al doet ze flink haar best. ...

Domino Harvey was van engelse afkomst en scheen ook een engels accent te hebben... dus misplaatst valt wel mee

Ik vond hem goed, viel me alles mee, evenals in Sin City laat Rourke zien dat hij echt kan acteren

Inderdaad af en toe Kill Bill style, niks mis mee zou ik zo zeggen

Zeker 4 *, alleen had de film misschien wat meer op waarheid berust mogen zijn, maar dan was hij waarschijnlijk minder vermakelijk geweest

Ohja! en een geweldige cameo van mijn held Tom Waits!

nog wat leuke linkjes naar de real Domino:

Bedankt voor de links. Vooral de stijl van verfilmen was erg boeiend in een verder wel pakkende thriller. Keira speelde best wel redelijk. 4*

ASroma schreef:
wannabe tarantino cult-film...

Wel van een regisseur die een script van tarantino (True Romance) op een ontzettend goede manier heeft verfilmd en meerdere mooie films op zijn naam heeft staan.

Eens kijken of ik m'n vriendin kan overhalen deze vanavond op te zetten.

avatar van Jordy
Drie kwartier volgehouden, die Scott zoekt het verder maar uit met z'n irritante gedoe.

avatar van Rosenrot
Ik vond het een erg goede film. Gewoon rauwe actie zonder al dat gekunstel dat je de laatste tijd ziet. Ik ben er wel een voorstander van eerlijke actie en dat is deze film en Mickey Rourke blijft cool om naar te kijken al met al vond ik het een hele gave film

avatar van gondwana
Ja, goede actiefilm, true romance-einde, beverly hills acteurs die zichzelf spelen, Tom Waits in schitterende rol, cool.

Prima filmpie om je avondje mee door te komen.
Die Keira Knightley zou een stuk aantrekkelijker zijn met langer haar .

***.5